Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4

Ελλάδα 9:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα γενιά του MINI Countryman φέρνει για πρώτη φορά στην γκάμα του μοντέλου αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία του MINI Countryman έχει σαν επικεφαλίδα δύο σημαντικά στοιχεία: τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων η οποία το καθιστά το μεγαλύτερο MINI που έχει δημιουργηθεί έως σήμερα και την προσθήκη στην γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων στο πλαίσιο της συνολικής τεχνολογικής αναβάθμισης.

Πριν λίγες ημέρες σας είχαμε μεταφέρει τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από τη γνωριμία μας με την κορυφαία θερμική έκδοση John Cooper Works τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Σήμερα σειρά έχει το αμιγώς ηλεκτρικό Countryman SE ALL4 που είχαμε επίσης την ευκαιρία να γνωρίσουμε στην επίσημη πρεμιέρα του νέου Countryman στην Πορτογαλία.

Πρώτα όμως ας θυμίσουμε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Countryman το οποίο αισθητικά αποτελεί τη φυσική εξέλιξη του μοτίβου που είχαμε γνωρίσει στις προηγούμενες γενιές, έχοντας όμως αποκτήσει μια πιο μοντέρνα ταυτότητα.

Advertisement
Advertisement

Πίσω από αυτή την ταυτότητα κρύβεται μια σημαντική αναβάθμιση της αεροδυναμικής κάτι που με την σειρά του συνεπάγεται ένα σημαντικό όφελος για την ενεργειακή διαχείριση και την αυτονομία, ειδικά για τις ηλεκτρικές εκδόσεις.

Σημαντική αλλαγή είναι και αυτή των διαστάσεων που έχουν μεγαλώσει κατά κάθε έννοια με πιο επιδραστική την αύξηση του μήκους, που έχει κερδίσει 148 mm (φθάνοντας τα 4.433 mm), και αυτή του κατά 22 mm μεγαλύτερου μεταξονίου (2.692 mm).

Αυτό έχει οδηγήσει σε μια αισθητή αναβάθμιση της ευρυχωρίας για τους επιβάτες με ταυτόχρονη αύξηση και του πορτμπαγκάζ που στην περίπτωση των ηλεκτρικών εκδόσεων φθάνει τα 460 lt, έναντι των 505 lt των θερμικών Countryman. Πρόσθετα σε αυτό η πίσω σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, με δυνατότητα ρύθμισης και της γωνίας της πλάτης.

Advertisement

Σημαντικά πιο φρέσκια και σύγχρονη είναι όμως και η εικόνα του εσωτερικού που αντλεί έμπνευση από την λειτουργική απλότητα του κλασσικού Mini. Πρωταγωνιστής είναι η μεγάλη στρογγυλή οθόνη OLED 9,44’’ στο κέντρο του ταμπλό που είναι επενδεδυμένο με ύφασμα από ανακυκλωμένα υλικά.

Η οθόνη αποτελεί πρακτικά και το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου ενώ σε αυτή τρέχει το νεότερο λειτουργικό MINI OS 9 του συστήματος πολυμέσων με διευρυμένες ψηφιακές εφαρμογές και υπηρεσίες.

Advertisement

Μαζί με την ενσωμάτωση ενός ευρύτατου χαρτοφυλακίου συστημάτων υποβοήθησης η ριζικά αναβαθμισμένη πλατφόρμα FAAR στην οποία βασίζεται το νέο Countryman έχει καταστήσει δυνατή και την υιοθέτηση και της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς του ομίλου BMW.

Η ηλεκτρική γκάμα ξεκινά με το Countryman E με έναν ηλεκτροκινητήρα, κίνηση στους εμπρός τροχούς και απόδοση 204 PS και 247 Nm που εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις όπως τα 8,6’’ για το 0-100 km/h.

Ακολουθεί η κορυφαία, σε πρώτη φάση, έκδοση Countryman SE ALL4 η οποία όπως φανερώνει και η ονομασία έχει κίνηση και στους τέσσερις τροχούς χάρη στην φιλοξενία ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα.

Advertisement

Η συνολική απόδοση του Coutryman SE ALL4 φθάνει τους 313 PS και τα 494 Nm ροπής επιτρέποντας το 0-100 km/h σε 5,6’’, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.

Και στις δύο εκδόσεις η μπαταρία των 64,6 kWh είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και ενσωματωμένη ως δομικό στοιχείο του πλαισίου προς όφελος της ακαμψίας. Η αυτονομία στον κύκλο WLTP φθάνει έως τα και 462 km για το Countryman E και τα 432 km για το SE ALL4 ενώ η φόρτισή της είναι δυνατή με έως και 22 kW σε φορτιστή AC ή 130 kW σε ταχυφορτιστή DC στον οποίο η φόρτιση 10-80% ολοκληρώνεται σε 29 λεπτά.

Το Countryman SE ALL4 ήταν και αυτό που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο πλαίσιο της γνωριμίας μας στην Πορτογαλία. Θα ξεκινήσουμε επισημαίνοντας πως στην έμφυτη χρηστική άνεση και ευκολία των ηλεκτρικών μοντέλων το Countryman προσθέτει τον ευχάριστο συνδυασμό ευρυχωρίας, εργονομίας και ευχρηστίας.

Ο συνδυασμός των υλικών που χρησιμοποιούνται προσδίδει έναν ποιοτικό αέρα στο εσωτερικό ενώ το σύστημα πολυμέσων παρά τον μεγάλο αριθμό εφαρμογών είναι εύκολο στο χειρισμό. Θετικό στοιχείο είναι και οι τρεις φυσικοί διακόπτες κάτω από την κεντρική οθόνη που αποτελούν την μετεξέλιξη των κλασικών αεροπορικών διακοπτών των σύγχρονων Mini.

Από αυτούς γίνεται η εκκίνηση, ο χειρισμός της μετάδοσης αλλά και η επιλογή των προγραμμάτων MINI Experience modes τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, τις απεικονίσεις της κεντρικής οθόνης αλλά και λειτουργικές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

Η επιδραστικότητα του MINI Experience modes είναι μάλιστα ακόμα πιο έντονη στα ηλεκτρικά μοντέλα καθώς διαμορφώνει ανάλογα τη σύνθεση και το ύφος του τεχνητού ήχου ο οποίος στο σπορ πρόγραμμα Go Kart  περιλαμβάνει ακόμα ένα φουτουριστικό σφύριγμα σκάστρας το οποίο ακούγεται κατά την απότομη απελευθέρωση του γκαζιού.

Οι 313 PS και η πλούσια, άμεσα διαθέσιμη, ηλεκτρική ροπή διαμορφώνουν ένα δυνατό κοκτέιλ επιδόσεων όμως ακόμα πιο σημαντικό από αυτό είναι η δυναμική ισορροπία που προκύπτει από το συνδυασμό πρόσφυσης και ακρίβειας ελέγχου.

Δεν έχει τον εκρηκτικό και εστιασμένο χαρακτήρα το θερμικού John Cooper Works όμως το SE ALL4 διαθέτει στοιχεία που δηλώνουν μια οδηγοκεντρική διάθεση όπως το ζωντανό τιμόνι, η σαφήνεια στον έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης αλλά και τα δυνατά φρένα.

Χωρίς υποχωρήσεις στην ενδοτικότητα και την άνεση η ανάρτηση καταφέρνει, ακόμα και σε σφικτά κομμάτια επαρχιακών διαδρομών, να κρύψει τον όγκο και κυρίως το βάρος των δύο τόνων του ηλεκτρικού Counrtyman παίζοντας καθοριστικό ρόλο στη ζωντάνια του οδηγικού χαρακτήρα που παραμένει πιστός στο οδηγοκεντρικό μοτίβο που έκανε πάντα κάθε MINI ξεχωριστό.

Το ηλεκτρικό Countryman θα παράγεται μαζί με τις θερμικές εκδόσεις, για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, στη Γερμανία, στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία. Η εμπορική διάθεση έχει ξεκινήσει και στην χώρα μας με το Countryman E να έχει ως τιμή εκκίνησης τα 43.950 ευρώ και το SE ALL4 τα 49.950 ευρώ (χωρίς υπολογισμό κρατικής επιδότησης).