Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Fiat 500X 1.6 MTJ CROSS

Ελλάδα 6:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Fiat 500X 1.6 MTJ CROSS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Fiat 500X 1.6 MTJ CROSS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ήρθε και στη χώρα μας το 500X που αλλάζει –υπέρ της Fiat- του κανόνες του παιχνιδιού στην κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Το πεδίο μάχης στην κατηγορία των crossover διαρκώς διευρύνεται και εδώ η Fiat φαίνεται πως έχει κάνει κίνηση ματ. Σε αντίθεση με το… παράταιρο 500L, το πολυαναμενόμενο 500X δείχνει να συμπληρώνει αρμονικά τη γκάμα, αποτελώντας μία καλαίσθητη και μοντέρνα επιλογή. Είναι ο μεγάλος αδερφός του 500, το σχεδιαστικό DNA είναι παρόμοιο, με πολλές καμπύλες, απλά τα… στεροϊδή έχουν προσθέσει όγκο. Το 500X πατάει στην πλατφόρμα του Jeep Renegade και παρότι μεγαλύτεων διαστάσεων από το 500L, δείχνει (και είναι) πιο σπορ, πιο αθλητικό, πιο μάχημο – ειδικά στην έκδοση Cross που είχαμε στη διάθεση μας, με τους προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές και μπάρες οροφής.

Advertisement
Advertisement

Γνώριμη η αίσθηση και στο εσωτερικό που παρότι διαθέτει πιο συμβατικές σχεδιαστικές επιλογές, είναι μοντέρνο και ευχάριστο. Πλούσια πληροφορία στον πίνακα οργάνων, εργονομικά τοποθετημένοι διακόπτες τόσο στο τιμόνι όσο και στην κεντρική κονσόλα στην κορυφή της οποίας συναντάμε οθόνη υγρών κρυστάλλων, καλή συναρμογή και ποιότητα υλικών συνθέτουν το παζλ του εσωτερικού κόσμου. Υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα και η θέση οδηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά αν και η ορατότητα δεν είναι το μεγάλο του ατού (εδώ όμως βοηθά το σύστημα Blind Spot Assist). Τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν με περίσσια άνεση ενώ ικανοποιητικός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών των 350lt.

Το 500X διατίθεται στη χώρα μας με δύο βενζινοκινητήρες (Multiair 140 PS και ατμοσφαιρικός 110 PS) και δύο πετρελαιοκινητήρες (του οχήματος δοκιμής και των 2λιτρο των 150PS)

Κάτω από το καπό, ο 1.6 Multijet II φαντάζει ως ιδανική επιλογή, λόγω της μικρής διαφοράς στην τιμή σε σχέση με τον 1400άρη βενζίνης. Ροπιάζει από τις 1750 rpm προσφέροντας 32.6 kgm, επιτρέποντας ικανοποιητική επιτάχυνση και καλύπτοντας κάθε βασική σας ανάγκη, αφού τα 120 PS είναι αρωγοί και στις εκτός πόλης εξορμήσεις. Ο ιταλικός πετρελαιοκινητήρας συνεργάζεται με 6αρι μηχανικό κιβώτιο, με εύχρηστη σφαιρική άκρη στο λεβιέ. Είναι αποδοτικός, είναι οικονομικός (αν και δεν πλησιάσαμε την εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης), όμως δεν είναι όμως και ο πλεόν αθόρυβος.

Ο περιστροφικός διακόπτης Driving Mode Selector, επιλεγεί ανάμεσα στις παραμέτρους ρυθμίσεων Normal, Sport και All Weather που ανάλογως, τροποποιούν και τη συμπεριφορά του 500X

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η συμπεριφορά του 500X στο δρόμο. Διαθέτει καλό πάτημα, με την ανάρτηση να αφορά γόνατα MacPherson και πίσω. Δεν παίρνει κλίσεις και η συμπεριφορά του ακόμα κι αν πιέσεις λίγο παραπάνω, είναι προβλέψιμη. Εντός πόλης, παρότι δίνει σαφώς αίσθηση ευρυχωρίας, οι διαστάσεις του δεν δυσκολεύουν ελιγμούς και παρκάρισμα. Σε εκτός δρόμου εξορμήσεις, αν και δεν κυνηγά… θηρία για να τα βάλει μαζί τους, έχει καλή γωνία προσέγγισης και άνετα περάσματα από κακοτράχαλα εδάφη χάρη στην απόσταση των 169mm από το δρόμο.

Advertisement

Όλα αυτά σε ένα ενδιαφέρον σύνολο, με προσιτή τιμή απόκτησης και με βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξί άλλων: ζάντες αλουμινίου 18’’, ηλεκτρικό χειρόφρενο, 6 αερόσακους, cruise control, ESC με ASR/MSR, Hill Holder, ABS+EBD, ERM, φώτα ομίχλης με λειτουργία φωτισμού γωνίας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών), ηχοσύστημα Uconnect με οθόνη αφής 5”, Bluetooth audio streaming, USB/AUX-in και χειριστήρια στο τιμόνι κ.α.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA FIAT 500X 1.6 MTJ CROSS
Κινητήρες (cc): 1598cc
Ισχύς (PS/rpm): 120/3750
Ροπή (kgm/rpm): 32.6/1750
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 186
Επιτάχυνση 0-100: 10.5 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 4.1
Εκπομπές CO2 (gr/km): 98
Βάρος: 1410
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4248/1796/1600
Χώρος αποσκευών: 350
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): –
Τιμή: από 20.620€