Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το BMW i8, το supercar του αύριο!

Ελλάδα 14:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το BMW i8, το supercar του αύριο!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το BMW i8, το supercar του αύριο!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Φτιαγμένο από carbon, αλουμίνιο και μαγνήσιο, με 3κύλινδρο turbo κινητήρα πίσω και ηλεκτροκινητήρα μπροστά να αποδίδουν αθροιστικά 362 PS, είναι το πρώτο sport αυτοκίνητο που έρχεται από το μέλλον. Πώς πηγαίνει αλήθεια το BMW i8 στους δρόμους του σήμερα;

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: AKHΣ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗΣ (twitter.com/theworldoffroad)

Ομολογώ ότι πήγα γεμάτος ενθουσιασμό στο Μιλάνο για να οδηγήσω το BMW i8 ως απεσταλμένος του NewsAuto.gr. Ήταν το αυτοκίνητο που ήθελα να δοκιμάσω περισσότερο από κάθε άλλο φέτος. Ο λόγος; Δεν υπάρχει κάτι άλλο σαν το i8 σήμερα και δεν είναι υπερβολή αυτό που υποστηρίζει η BMW ότι είναι το πιο προοδευτικό sport αυτοκίνητο. Θα πρόσθετα ότι είναι ένα «sport αυτοκίνητο από το μέλλον».

Τι είναι το i8; Το πρώτο plug-in υβριδικό supercar με κατανάλωση και εκπομπές ρύπων αυτοκινήτου πόλης. Δόγμα του είναι η βιωσιμότητα. Μας αρέσει ή όχι σαν ιδέα, είναι φτιαγμένο από λευκή κόλλα χαρτί και δείχνει τι μπορεί να φτιάξει μια εταιρεία σαν την BMW εν έτει 2014. Ανεβάζει δε τον τεχνολογικό πήχη για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία και δίνει ηχηρή απάντηση στη θρασύτατη (αλλά αξιέπαινη) Tesla από την Καλιφόρνια.

Advertisement
Advertisement

Οι Γερμανοί επέλεξαν το Μιλάνο για να παρουσιάσουν το i8, την πόλη – λοκομοτίβα της ιταλικής οικονομίας που ήδη ετοιμάζεται για την Expo του 2015. Μας ξενάγησαν στην Πόρτα Νουόβα, ένα νεόκτιστο, φουτουριστικό τετράγωνο στο κέντρο, γεμάτο βιώσιμους ουρανοξύστες, μας φίλεψαν βιολογικά πιάτα στο Eataly, μας έδωσαν χρόνο να ψωνίσουμε (με τα μάτια) στη Via della Spiga και χάραξαν μία όμορφη διαδρομή στις όχθες της λίμνης Ιζέο που κατέληγε σε ένα εξαιρετικό οινοποιείο στη Φραντσακόρτα.

Οι οικοδεσπότες μας – με πρώτο τον Μιλανέζο πρόεδρο της BMW Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης Andrea Castronovo – ήθελαν να μας δώσουν τη γεύση ενός μεταμοντέρνου, στιλάτου, οικολογικού, ονειρικού και βέβαια πολυτελούς τρόπου ζωής. Τους πυλώνες αξιών στους οποίους στηρίζεται δηλαδή το i8. Δεν χρειαζόταν. Ακόμη κι αν το παρουσίαζαν στο Octoberfest του Μονάχου ανάμεσα σε χιλιάδες μεθυσμένα βλαχαδερά με κρεμασμένες κοιλιές από τη «βαθιά» Βαυαρία, το μήνυμά τους θα περνούσε.

Εξωτερικά το i8 μοιάζει με πρωτότυπο που το έσκασε από το σαλόνι της Φρανκφούρτης. Κάτι που δεν απέχει από την πραγματικότητα μια και ελάχιστα διαφέρει από το concept Vision Efficient Dynamics που είχε παρουσιάσει η BMW στη γερμανική έκθεση το 2009. Μόνο οι γυάλινες πόρτες λείπουν, οι οποίες όμως ανοίγουν προς τα πάνω, σαν φτερά.

Advertisement

Σχεδιασμένο από τον Γάλλο Benoit Jacob, το i8 είναι μία θαυμάσια σπουδή στην αεροδυναμική και στο φουτουρισμό. Είναι δε το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία με φώτα τεχνολογίας λέιζερ, τα οποία είναι 30% πιο δυνατά από τα LED. [nggallery id=3237]

Ο συντελεστής Cx είναι στο 0,26, κορυφαία τιμή και εξαιρετική για sport σχήμα. Έχει επιτευχθεί χάρη σε ρηξικεύλευθες επιλογές, όπως η διοχέτευση του αέρα μέσα από το αμάξωμα, ώστε να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του τέλειου αεροδυναμικού σχήματος που μας έχει δωρίσει η φύση – της σταγόνας νερού. Στο δρόμο, τραβάει σε τέτοιο βαθμό τα βλέμματα που μπορεί να γίνει αιτία μικροατυχημάτων!

Advertisement

Η πλατφόρμα είναι εντελώς πρωτότυπη επίσης. Η κάψουλα των 2+2 επιβατών (Life module κατά την BMW) είναι 100% φτιαγμένη από CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastics) – από ανθρακονήματα δηλαδή. Η πανάλαφρη καμπίνα βιδώνεται σε ένα αλουμινένιο πλαίσιο (Drive module) στο οποίο τοποθετούνται οι μπαταρίες λιθίου – ιόντων χωρητικότητας 7,1 Kwh (στη θέση του άξονα μετάδοσης που απουσιάζει από το κεντρικό τούνελ) και σε δύο υποπλαίσια τα οποία στηρίζουν τους κινητήρες, τη μετάδοση και τις αναρτήσεις.

Το αποτέλεσμα είναι βάρος 1.485 kg με κατανομή κλασική BMW (49-51% εμπρός-πίσω) και χαμηλότερο κέντρο βάρους από κάθε άλλη βαυαρέζα.

Το BMW i8 έχει δύο κινητήρες: έναν ηλεκτροκινητήρα 131 PS και 25,5 kgm ροπής μπροστά ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς και έναν τρικύλινδρο, άμεσου ψεκασμού turbo κινητήρα 1.500 c.c. πίσω, ο οποίος βασίζεται σ’ εκείνον του Mini Cooper αλλά είναι σημαντικά εξελιγμένος ώστε να αποδίδει 231 PS και ροπή 32,6 kgm. Ο κινητήρας συνεργάζεται με εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και πάει πακέτο με έναν μικροσκοπικό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αντικαθιστά την κλασική μίζα, φορτίζει τις μπαταρίες στην επιβράδυνση και χαρίζει ηλεκτρικό boost στο θερμικό μοτέρ.

Advertisement

Οι δύο μονάδες ισχύος (sic) συνεργάζονται χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης το οποίο διανέμει την ισχύ ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού ενώ δεν αμελεί να φορτίζει τις μπαταρίες.

Πού αποβλέπει όλο αυτό το πανδαιμόνιο υβριδικής τεχνολογίας; Για την BMW, πέρα από επένδυση σε τεχνολογίες του μέλλοντος και πέρα από επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής, το i8 (όπως και το i3) εξοικονομεί και χρήματα από πιθανά πρόστιμα που θα δεχόταν η εταιρεία ξεπερνώντας το μέσο όρο επιτρεπόμενων ρύπων της Ε.Ε. (ή της Καλιφόρνια) αν δεν είχε στην γκάμα της τα δύο σούπερ οικολογικά μοντέλα. Με τρία δισεκατομμύρια ευρώ – τόσο έχει κοστίσει μέχρι στιγμής το πρόγραμμα “i” – η BMW κλείνει αρκετά μέτωπα και ανοίγει νέους δρόμους για το μέλλον.

Για το χρήστη του αυτοκινήτου, η τεχνολογία του συνεπάγεται κατανάλωση περιορισμένη στο μισό συγκριτικά με οποιοδήποτε sport αυτοκίνητο ανάλογων επιδόσεων (στον κύκλο ECE “καίει” μόνο 2,1 lt/100 km!), χαμηλή φορολογία και ασφάλεια στις περισσότερες χώρες (ένα 1500άρι είναι!) και εκπομπή CO2 49 g/km. Η ηλεκτροκίνητη αυτονομία του i8 φτάνει τα 37 km – απόσταση που δεν καταφέραμε να διανύσουμε στην πράξη ξεκινώντας από το Μιλάνο. Σε κάθε περίπτωση, η τιμή αυτή αν και είναι μικρή – αναλογικά με τη βενζινοκίνητη αυτονομία – επαρκεί για καθημερινή μετακίνηση στην πόλη.  

Ξεχάστε όσα ξέρετε…

Αν τύχει να οδηγήσετε το BMW i8 ξεχάστε όσα ξέρατε για τα sport αυτοκίνητα. Δεν έχει σχέση με καμία Porsche, Audi ή άλλη BMW στο δρόμο πέρα από τους αριθμούς που περιγράφουν τις επιδόσεις του (250 km/h τελική, 4,4 sec για 0-100 κτλ.). Ουσιαστικά φτιάχτηκε για να είναι πέρα από τον ανταγωνισμό. Είναι μία άλλη, εντελώς καινούρια άποψη στο θέμα, κάτι περισσότερο από ένα απλό driver’s car.

Η οδήγησή του i8 είναι περισσότερο μία πρόγευση από όσα μας περιμένουν στο μέλλον, γι’ αυτό και κάποιους – τους σκληροπυρηνικούς petrolheads – πιθανόν να τους απογητεύσει. Τι εννοώ;

Καταρχάς, το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά όταν πατάς το πλήκτρο start. Μπαίνει σε ετοιμότητα και ξεκινά πάντα ηλεκτρικά, όπως ακριβώς και το i3, με το οποίο μοιράζονται τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα. Με αυτονομία 37 km σε ιδανικές συνθήκες, μπορείς να διασχίσεις το Μιλάνο και να βγεις στην αουτοστράντα, αθόρυβα, με μηδέν ρύπους και εντελώς δωρεάν (εντάξει, κάτι παραπάνω θα χρωστάς στη ΔΕΗ).

Αυτό ακριβώς κάναμε στα πρώτα χιλιόμετρα και το i8 ήταν ολοζώντανο στην ηλεκτροκίνητη λειτουργία, η οποία συνεχίζεται μέχρι να κάνεις kick down ή μέχρι να μείνει από ρεύμα. Αν μάλιστα έχεις πατήσει το πλήκτρο eDrive, το i8 κινείται μόνο ηλεκτρικά και έχει τελική 120 km/h.

Πέραν του eDrive υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης, Eco Pro, Comfort και Sport. Ανάλογα με ποιο θα επιλέξεις, αλλάζει η εμφάνιση των οργάνων (κοκκινίζουν στο sport!) και ο τρόπος λειτουργίας του αυτοκινήτου. Και οι δύο κινητήρες συμμετέχουν στην κίνησή του ανάλογα με τις απαιτήσεις της στιγμής (πόσο πατάς “γκάζι” δηλαδή) αλλά και ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών.

Το βασικό Comfort πρόγραμμα είναι ένας στάνταρ συνδυασμός ηλεκτροκίνησης και βενζινοκίνησης. Το Eco Pro δίνει προτεραιότητα στην οικονομία, επιλέγοντας περισσότερο ηλεκτροκίνηση και χαμηλώνοντας έξτρα καταναλώσεις ρεύματος (κλιματισμό, εξαερισμό κτλ.), ενώ για τους petrolhead που λέγαμε, υπάρχει μόνο μία επιλογή το πρόγραμμα sport, στο οποίο ο βενζινοκινητήρας “πουσάρεται” ηλεκτρικά, φορτίζει όμως και πιο έντονα τις μπαταρίες, ενώ το τιμόνι γίνεται πιο “κοφτερό” και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ πιο σκληρά. [nggallery id=3238]

Ωραία όλη η hi tech προίκα, τα ηλεκτρονικά που μετατρέπουν τον Δρ. Τζέκιλ σε Μίστερ Χάιντ αλλά επί της ουσίας, πόσο sport – άρα πόσο απολαυστικό στο δρόμο – είναι το i8;

Η αρχική εντύπωση είναι ότι οδηγείς ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο κι αυτό οφείλεται όχι μόνο στο στενό κόκπιτ αλλά και στο κοφτερό, πανάλαφρο τιμόνι – πιο ελαφρύ από κάθε άλλη BMW. Κάθεσαι χαμηλά κι έχεις μπροστά σου ένα δυσανάγνωστο πίνακα οργάνων αλλά κι ένα Head Up Display στο παρμπρίζ που βοηθά πολύ. Το εσωτερικό δεν είναι τόσο φουτουριστικό όσο το αμάξωμα, θα μπορούσε να ανήκει στη σειρά 1, θα έλεγα.

Έχει πολύ ενδιαφέρον στην οδήγηση το i8, πρώτιστα λόγω του διπλού χαρακτήρα του. Θέλεις να κινείσαι αθόρυβα ακούγοντας μόνο εκείνο το φύσημα που είχε το De Lorean στο “Επιστροφή στο Μέλλον”; Αρκεί να είσαι απαλός στο δεξί πεντάλ. Θέλεις δύναμη να προσπεράσεις με καταιγιστική επιτάχυνση την κυρία με το Mini μπροστά; Βυθίζεις το “γκάζι” (πόσο ακόμη θα το αποκαλούμε έτσι το πεντάλ επιτάχυνσης;) και τότε ξυπνά ο 3κύλινδρος turbo. Γρυλίζοντας σαν 8κύλινδρος από Corvette (αλήθεια!) εκσφενδονίζει το ελαφρύ, χαμηλό BMW μπροστά. Εδώ να πούμε ότι ο ήχος αναπαράγεται από το ηχοσύστημα αν και η BMW αποφεύγει να το τονίσει αυτό στα press kit της.

Το στήσιμο είναι sport αλλά υπό ποια έννοια; Η πολύ σκληρή ανάρτηση με τις μικρές διαδρομές σε συνδυασμό με το εντελώς άκαμπτο πλαίσιο συνεπάγονται άνεση “τραπεζιού”. Είτε επιταχύνεις είτε φρενάρεις το αμάξωμα δεν σηκώνεται ούτε μπρουμυτίζει, κοπανάει όμως στα επιβραδυντικά bumps (δεν πειράζει όσο δεν τρίζει τίποτα μέσα).

Θέλεις να στρίψεις όπως έρχεσαι σε διασταύρωση ή σε αλεπάλληλα εσάκια; Επίσης, το αμάξωμα είναι βράχος, δεν γέρνει ούτε και αφήνει να φανεί οποιαδήποτε μεταφορά βάρους χωρίς να ξέρεις ανά πάσα στιγμή που μεταδίδεται η κίνηση, εμπρός, πίσω και σε ποια αναλογία…

Το αποτέλεσμα είναι μία συμπεριφορά φτιαγμένη για να πηγαίνεις αέρα χωρίς καμία τεχνική οδήγησης. Όσο και να προσπαθήσεις σε καλή άσφαλτο, το i8 είναι ουδέτερο (εκνευριστικά θα πρόσθετα) έως στιγμιαία υποστροφικό. Όμως εδώ αρχίζω να γράφω με φιλοσοφία της παλιάς σχολής. Τι υποστροφή και υπερστροφή, τι μεταφορά βάρους και κλίσεις λέμε τώρα; Τι μπροστινή ή πίσω κίνηση; Αυτά είναι ξεπερασμένα πράγματα.

Το i8 – είπαμε – έρχεται από το μέλλον και στο μέλλον κανένας δεν θα ενδιαφέρεται για τα καπρίτσια που μάθαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Τα αυτοκίνητα θα πηγαίνουν γρήγορα, πολύ γρήγορα, χωρίς να σε κάνουν να καρδιοχτυπάς, είτε επειδή πέτυχες το τέλειο γλίστρημα, είτε επειδή έφαγες τετακέ.

Θα τα κάνουν όλα τέλεια ακόμη και στο όριο, τόσο τέλεια που δεν θα χρειάζεται να σκέφτεσαι και να ανησυχείς, όσο γρήγορα κι αν πηγαίνεις. Ό,τι κάνουν, θα το κάνουν μόνα τους, χάρη στα ελαστικά, στις αναρτήσεις και στα ηλεκτρονικά από κάτω κι εσύ δεν θα παίρνεις χαμπάρι πίσω από το τιμόνι.

Αυτό είναι δόγμα του sport αυτοκινήτου που εισάγει λοιπόν η BMW: αποτελεσματικότητα στο μέγιστο, πληροφορία σχεδόν στο μηδέν. Ανάλογα βέβαια κινείται και ο συντελεστής απόλαυσης – ναι για σένα μιλάω καημένε petrolhead.
Και λέω “καημένε” γιατί εσύ δεν είσαι καν υποψήφιος αγοραστής του i8. Το BMW αυτό με την εμφάνιση διαστημόπλοιου απευθύνεται στον κύριο ή την κυρία που μπορεί να είχε Golf GTi από αρχαιοτάτων χρόνων, ξέχασε ότι μια εποχή οδηγούσε Audi TT και τα τελευταία χρόνια έχει περάσει από Mercedes AMG ή BMW M, έχει πάρει δύο τρεις 911, ίσως ένα Audi R8. Και βαριέται αφόρητα πλέον.

Θέλει κάτι που να ξεχωρίζει όπως πάντα, κάτι προχωρημένο που να γίνει και πάλι αντικείμενο συζήτησης στην παρέα με τους πλούσιους φίλους και να μην είναι και κοινωνικά προκλητικό. Κάτι πολύ οικολογικό, κοινωνικά υπεύθυνο, ένα sustainable αυτοκίνητο επιτέλους ρε παιδί μου, το οποίο να πηγαίνει σαν σφαίρα. Αυτό είναι το i8. Αναρωτιέστε αν έβαλε μεγάλο στοίχημα η BMW με αυτό; Πιστέψτε με ότι το έχει κερδίσει ήδη!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ BMW i8
Κινητήρας: 3κύλινδρος 1.499 c.c. Twin Power Turbo πίσω, ηλεκτροκινητήρας εμπρός
Ισχύς: 362 PS (231 PS/5.700 rpm βενζίνης + 131 PS/4.800 rpm ηλεκτροκινητήρας)
Ροπή: 32,6 kgm/3.700 rpm (βενζίνη), 25,5 kgm/0 rpm (ηλεκτροκινητήρας)
Κιβώτιο: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (2 σχέσεων για ηλεκτροκινητήρα)
Επιτάχυνση (0-100 km/h): 4,4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη), 120 km/h με eDrive
Μεικτή κατανάλωση: 2,1 lt/100 km (κύκλος EC)
Εκπομπές CO2: 49 g/km
Βάρος: 1.485/1.560 kg (DIN/EU)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.689/1.942/1.293 mm
Χώρος αποσκευών: 154 lt
Τιμή: 167.000 € (παράδοση σε 4-5 μήνες)