Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Rolls-Royce Spectre

Ελλάδα 16:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την Rolls-Royce Spectre

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Rolls-Royce Spectre

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ποιος χρειάζεται έναν τεράστιο V12 όταν ο ηλεκτρισμός μπορεί να αναδείξει τις ιδιότητες που κάνουν μια Rolls-Royce πραγματική Rolls-Royce;

Advertisement
Advertisement

Το γεγονός πως η πρώτη μας επαφή με μια νέα Rolls-Royce λαμβάνει χώρα στις ΗΠΑ δεν είναι κάτι αναμενόμενο. Οπως και αυτό το κομμάτι του Trinity Road, με τα αλλεπάλληλα χασίματα και στροφές κάθε χάραξης να διαδέχονται η μία την άλλη, δεν είναι το αναμενόμενο περιβάλλον για μια Rolls-Royce.

Ομως, από την άλλη πλευρά, η Spectre απέχει πολύ από το να είναι αναμενόμενη. Η απόφαση της Rolls να συστήσει στο κοινό το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο στο Goodwood, σε μια εκδήλωση που σχετίζεται κατά κύριο λόγο με την ταχύτητα, αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματική: πολλές από τις προπαραγγελίες που δέχθηκε αμέσως μετά προέρχονται από νέους πελάτες που αγοράζουν Rolls-Royce για πρώτη φορά.

Βέβαια η Spectre κάθε άλλο παρά άσχετη με τις υπόλοιπες Rolls-Royce είναι. Χρησιμοποιεί μια διαφοροποιημένη έκδοση του αλουμινένιου πλαισίου που υποστηρίζει την τρέχουσα γενιά των Ghost, Phantom και Cullinan. Το σαλόνι έχει πολλά γνώριμα στοιχεία μιας Rolls-Royce, ενώ οι αναλογίες του αμαξώματος πλησιάζουν αρκετά αυτές της απελθούσας Phantom Coupé.

Advertisement
Advertisement

Ομως η Spectre δεν έχει έρθει ως ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης ενός μοντέλου εσωτερικής καύσης. Είναι ένα νέο, αυτόνομο μοντέλο που αποτελεί και το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση της δέσμευσης της εταιρείας για μεταμόρφωση σε αμιγώς ηλεκτρική φίρμα έως το τέλος του 2030. Πρόκειται λοιπόν για μια νέα προσθήκη στην γκάμα, η οποία μάλιστα δεν έχει κάποιο άμεσο ανταγωνισμό εντός ή εκτός του BMW Group στο οποίο ανήκει η Rolls-Royce. H ΒΜW i7 -με την οποία μοιράζεται μέρος της τεχνολογίας μπαταριών- είναι εντυπωσιακή, αλλά με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο. Η Porsche Taycan ή το Audi e-Tron GT;

Δεν μπορούν να αποκλειστούν ως πιθανοί ανταγωνιστές, όμως έχουν πολύ πιο σπορ και λιγότερο πολυτελές ύφος. Παρόλο που οι αναλογίες και το πληθωρικό μπροστινό μέρος κάνουν τη Spectre άμεσα αναγνωρίσιμη ως Rolls-Royce, υπάρχουν κάποια νέα στοιχεία κρυμμένα στις λεπτομέρειες. Τα φώτα εμπρός και πίσω έχουν γίνει πιο συμπαγή και λιτά, ενώ η μάσκα έχει αποκτήσει έναν εντυπωσιακό φωτισμό LED.

Advertisement

Ακόμα και το διάσημο αγαλματάκι Spirit of Ecstasy είναι ελαφρώς διαφοροποιημένο, έχοντας το ένα πόδι μπροστά από το άλλο, σαν να βαδίζει προς το μέλλον μια θυελλώδη μέρα, αντί τα πόδια να είναι ενωμένα σαν να είναι έτοιμο να βουτήξει στην πισίνα ενός κοκτέιλ πάρτυ (μια ενδιαφέρουσα πληροφορία που μάθαμε από τους ανθρώπους της Rolls είναι πως η φιγούρα δεν έχει φτερά, πρόκειται για χέρια που έχουν ανοίξει κάτω από ένα αέρινο ύφασμα). Οι επιλογές σε χρώματα, επενδύσεις και διάκοσμο είναι πρακτικά απεριόριστες ώστε να ικανοποιούν τα πιο απαιτητικά και ιδιαίτερα γούστα.

Το βασικό πακέτο, όμως, είναι δεδομένο: η Spectre είναι ένα δίθυρο τετραθέσιο κουπέ, με τετρακίνηση, τετραδιεύθυνση, μπαταρία 102 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 585 PS και 900 Nm. Εχει περίπου το ίδιο μέγεθος με την Ghost, και παρόλο που η Spectre δείχνει χαμηλότερη στην πραγματικότητα δεν είναι.

Advertisement

Ως γνήσιο κουπέ, η γραμμή της οροφής χαμηλώνει προς τα πίσω, όμως ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών είναι πολύ καλός, αν και το πλάτος δεν είναι ανάλογο των Ghost, Phantom ή Cullinan, ενώ και η ορατότητα που έχουν προς τα έξω είναι κάπως περιορισμένη παρά την απουσία κεντρικής κολόνας. Καθετί μέσα στο σαλόνι είναι ευχάριστο στο μάτι και απολαυστικό στην αφή, ενώ οτιδήποτε κινείται έχει μια αίσθηση μεγαλοπρέπειας.

Η επιβίβαση στα πίσω καθίσματα απαιτεί βέβαια κάποια ευελιξία, αφού παρά την απουσία μεσαίας κολόνας οι εύσωμοι επιβάτες θα πρέπει να μετακινήσουν την πλάτη του μπροστινού καθίσματος για να μπουν. Πάντως ο θεατρικός τρόπος με τον οποίο ανοίγουν οι πόρτες κλέβει την παράσταση. Με μήκος σχεδόν 1,5 μέτρο και άνοιγμα προς τα πίσω, βρίσκονται πολύ μακριά ώστε να τις φτάσει κάποιος που κάθεται στα μπροστινά καθίσματα όταν είναι πλήρως ανοιχτές.

Advertisement

Μην ανησυχείτε όμως, διότι τόσο το άνοιγμα όσο και το κλείσιμο γίνεται αυτόματα με έναν αρκετά περίπλοκο αλλά αποτελεσματικό τρόπο, όπως και πολλά άλλα πράγματα στη Spectre. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για την ενεργητική αερανάρτηση, τις ενεργές αντιστρεπτικές και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετραδιεύθυνσης, που είναι απαραίτητα όχι μόνο επειδή το αυτοκίνητο είναι τόσο μεγάλο και τόσο βαρύ, αλλά και επειδή η Rolls-Royce έχει δώσει στη Spectre μια σπορ ταυτότητα που δημιουργεί την προσδοκία για κάτι ανάλογο όταν σανιδώσεις το γκάζι.

Είναι απόλυτα φυσιολογικό να αναρωτιέστε πόσο ευέλικτο και οδηγικά αιχμηρό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 2.890 kg ακόμα και φορτωμένο με τόση τεχνολογία. Η αλήθεια είναι ότι κατά τη διάρκεια της ημέρας, από την πρωινή περιπλάνηση στους δρόμους του κρασιού της Καλιφόρνια μέχρι τώρα που το φως λιγοστεύει σε αυτό το φιδίσιο κομμάτι του Trinity Road, η Spectre μας έχει δείξει πολλές διαφορετικές πτυχές.

Η τεχνολογία της καμπίνας, χωρίς να στερείται σε ψηφιακή φρεσκάδα, είναι ευχάριστα εστιασμένη στην ευχρηστία και σε όσα πραγματικά χρειάζεσαι κατά την οδήγηση. Εκτός από την οθόνη αφής υπάρχει και περιστροφικό χειριστήριο που έχει τις ρίζες του στο iDrive της BMW, όπως και προηγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου, αλλά και ένας ικανοποιητικός αριθμός φυσικών διακοπτών, όπως σε όλες τις Rolls-Royce. Μέσα στην πόλη αλλά και σε δρόμους με μπόλικη κυκλοφορία η Spectre ελίσσεται με ευκολία που δεν περιμένεις από ένα τόσο πληθωρικό αυτοκίνητο.

Η έξυπνη αερανάρτηση δίνει την αίσθηση ότι κάποιες φορές παλεύει με τις αντιξοότητες του οδοστρώματος για να αποδείξει πως η ικανότητα μαγικού χαλιού δεν είναι απλά ένα διαφημιστικό τρικ. Η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρνει παραπάνω από καλά, χωρίς όμως κάτι μαγικό. Και στη συνέχεια, στον αυτοκινητόδρομο ή σε ρυθμό βόλτας, όλα είναι πολύ αξιοπρεπή, ομαλά και ήσυχα, αλλά όχι περισσότερο απ’ όσο θα περιμένατε από οποιαδήποτε ακριβή ηλεκτρική λιμουζίνα.

Περισσότερο εντυπωσιακό είναι αυτό που έχει καταφέρει η Rolls-Royce με την επιτάχυνση, η οποία είναι αντικειμενικά γρήγορη -0-100 km/h σε 4,5’’-,  χωρίς όμως την άγρια εκρηκτικότητα που συναντάμε στα δυνατά ηλεκτρικά και η οποία αντικειμενικά δεν ταιριάζει απόλυτα με ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα η μεγάλη μπαταρία είναι σε θέση να προσφέρει έως και 530 km αυτονομίας χωρίς ενδιάμεση στάση, ενώ η δυνατότητα φόρτισης με έως 195 kW σε ταχυφορτιστή DC σημαίνει ότι θα πρέπει να υπολογίσετε 34 λεπτά για μία φόρτιση από 10% έως 80% σε φορτιστή αντίστοιχης ισχύος.

Υστερα υπάρχει και η Spectre που μας αποκαλύπτεται όταν -εντελώς τυχαία- βρισκόμαστε στον Trinity Road, ένα κομμάτι δρόμου που σε κάνει να νιώθεις χωμένος σε κάποια ορεινή διαδρομή κοντά στη Μεσόγειο και όχι σε μια περιοχή μόλις 100 km βόρεια του Σαν Φρανσίσκο.

Το πλάτος του δρόμου είναι περιορισμένο, το υψόμετρο, όπως και η χάραξη, έχει συνεχείς εναλλαγές, ενώ σε αρκετά σημεία το οδόστρωμα είναι πολύ κακό. Δεν χρειάζεται να αποσπάσεις την προσοχή σου από τον δρόμο ψάχνοντας για κάποιο μενού με τις ιδανικές ρυθμίσεις για την ανάρτηση, τη μετάδοση ή το τιμόνι γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει τέτοια επιλογή.

Μόλις, ωστόσο, αρχίσεις να οδηγείς την Spectre πιο αποφασιστικά νιώθεις όλο το αυτοκίνητο να ζωντανεύει. Το μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι προσφέρει άφθονη πληροφόρηση, τα φρένα δείχνουν πάντα αποτελεσματικά, οι τροχοί δίνουν την αίσθηση πως αποκτούν μια πιο άμεση σύνδεση με τον δρόμο και η πολύπλοκη ανάρτηση αρχίζει να δείχνει την πραγματική διάσταση του ταλέντου της.

Η Spectre δεν γίνεται ένα πιο στενό ή πιο ελαφρύ αυτοκίνητο, όμως δημιουργεί μια ευχάριστη σύνδεση με τον οδηγό. Πιάνεις τον εαυτό σου να ζυγίζει τη στροφή που πλησιάζει, να σημαδεύει το turn-in και να περνά ενστικτωδώς στο γκάζι στην έξοδο. Ερχεσαι, φρενάρεις, σημαδεύεις, περνάς και συνεχίζεις στην επόμενη. Είναι πραγματικά υπέροχη να την οδηγείς, αλλά είναι και πραγματική, μεγαλοπρεπής Rolls-Royce από την πρώτη ματιά μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια.

Μπορεί μάλιστα οι θερμικές V12 Rolls-Royce να είναι ελάχιστα πιο φιλόξενες για τους επισκέπτες των πίσω θέσεων και να χρειάζονται σαφώς λιγότερο χρόνο για ανεφοδιασμό, όμως καμία από αυτές δεν μπορεί να κοντράρει την Spectre σε επίπεδο καινοτομίας και ιδιαιτερότητας χαρακτήρα. Και για να είμαστε ειλικρινείς, οι άνθρωποι που μπορούν να αποκτήσουν μία Rolls-Royce έχουν τη δυνατότητα να κατέχουν αρκετές Rolls-Royce, οπότε γι’ αυτούς το πραγματικό δίλημμα δεν είναι αν θα προτιμήσουν την Spectre αλλά σε ποια απόχρωση θα πρέπει να την παραγγείλουν.

KEY TECH

Η Spectre βασίζεται στην αποκλειστική αλουμινένια πλατφόρμα της Rolls-Royce η οποία χρησιμοποιείται και στα υπόλοιπα μοντέλα στη βρετανικής φίρμας. Ωστόσο στη συγκεκριμένη περίπτωση, χάρη στην ενσωμάτωση της μπαταρίας ως δομικό στοιχείο του πλαισίου, η Spectre έχει αυξημένη κατά 30% στρεπτική ακαμψία σε σχέση με τις υπόλοιπες Rolls-Royce. Αυτό το χαρακτηριστικό έχει με τη σειρά του θετική επίδραση και στη διαμόρφωση των δυναμικών χαρακτηριστικών. Επιπλέον, η μπαταρία λειτουργεί ως πρόσθετο στοιχείο ηχομόνωσης συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση των θορύβων κύλισης.

TECH – ROLLS-ROYCE SPECTRE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 585 PS, 900 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 102 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 4,5”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 22,2 kWh/100 km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 530 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.475/2.017/1.573 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.210 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.890 kg
ΤΙΜΗ: Από €382.000 (Μ. Βρετανία)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: