Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την ανανεωμένη Mercedes GLA

  • Κώστας Φούζας

Ομάδα που κερδίζει…δεν αλλάζει, λένε, με τη Mercedes να αποφασίζει να μην αλλάξει ριζικά το “μικρό” crossover της – και καλά έκανε. Oμως στο νέο μοντέλο υπάρχουν σημαντικές προσθήκες σε ηλεκτρονικά συστήματα.

Αποστολή στη Βουδαπέστη: Τάκης Πουρναράκης

Η ανανεωμένη Mercedes GLA φέρει σημαντικές αλλαγές στην εμπρός μάσκα, στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα. Μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, νέα χρώματα και υλικά στα καθίσματα, αλλά και νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος έχουν βελτιώσει την ήδη ξεχωριστή εμφάνισή της. Τα φώτα LED είναι πλέον στάνταρ, προσφέροντας εκτός από ορατότητα στα 300 m το βράδυ, μια απόχρωση πολύ κοντά στο φυσικό φως. Πλέον, εξοπλίζεται με σύνθεση καμερών που προσφέρει ορατότητα 360 μοιρών στην οθόνη πολυμέσων. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών ανοίγει – κλείνει ηλεκτρικά και με μια κίνηση του ποδιού στο κάτω μέρος εφόσον έχεις το κλειδί.

Συνολικά, το crossover της Mercedes έχει θελκτική εμφάνιση, εντυπωσιακές ικανότητες εκτός δρόμου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει άνεση εντός της πόλης, σε δρόμους με στροφές ή κακοτεχνίες. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την GLA 45 AMG, ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο που συνδυάζει εκρηκτικές επιδόσεις, εμφάνιση, μεγαλύτερη άνεση από τις αντίστοιχες εκδόσεις AMG των A, CLA. Πέρα από την εμφάνιση που ενέχει υποκειμενικό στοιχείο (σ.σ.: προσωπικά μας αρέσει η CLA), οφείλουμε να σταθούμε στην άνεση της ανάρτησης παρά τον χαρακτήρα του μοντέλου. Ο ιδιοκτήτης της GLA 45 AMG, ο οποίος έχει εκταμιεύσει τουλάχιστον 65.000 ευρώ για να την αποκτήσει, έχει στα χέρια του ένα όχημα που δεν υστερεί πουθενά!

Επιδόσεις, εμφάνιση, οικογενειακοί χώροι, άνεση, 4κίνηση, οδική συμπεριφορά, αυτή η GLA τα έχει όλα. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης και η διέλευση από λακκούβες και ανομοιομορφίες είναι πρωτόγνωρες για αυτοκίνητο τόσο υψηλών επιδόσεων. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 381 PS με ειδική απόδοση 190,5 PS/1 lt είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας ευρείας παραγωγής στην ιστορία της αυτοκίνησης. Συνδυάζεται με ένα 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG SPEEDSHIFT DCT 7-speed και διαθέτει 5 χαρτογραφήσεις: Comfort, Sport, Sport+, Race, Individual.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 1.991 cc (45 AMG)
Ισχύς: 381 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 48,6 kgm από 2.250-5.000 rpm
Μετάδοση: 4Χ4
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 250 km/h, ηλεκτρονικά περιορισμένη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,4 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 11,5 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 172 gr/km
Βάρος: 1.510 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.424/1.804/1.494 mm
Χώρος αποσκευών: 421-1.235 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Τέλη κυκλοφορίας: 421€
Τιμή: Από 65.000€ (στη Γερμανία)

Στο εργοστάσιο της GLA
Το newsauto.gr επισκέφτηκε τη μονάδα παραγωγής της Mercedes στην πόλη Κεσκεμέτ, εκεί όπου κατασκευάζονται οι Mercedes CLA, CLA Shooting Brake και B-Class. H μονάδα λειτουργεί από το 2012, είναι η πρώτη εκτός Γερμανίας και εντός Ευρώπης για τη Mercedes, ενώ εκεί έχουν κατασκευαστεί 600.000 αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Πρόκειται για επένδυση 800 εκατ. ευρώ που δίνει δουλειά σε 4.000 Ούγγρους – είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στη χώρα. Η Mercedes σχεδιάζει επέκταση του εργοστασίου με άλλες 2.500 θέσεις εργασίας και επένδυση μισού δισ. ευρώ σε μια έκταση 100 στρεμμάτων. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας (σ.σ.: Σάββατο, το εργοστάσιο δουλεύει 24/7) είδαμε χαμογελαστούς εργαζόμενους, τάξη, καθαριότητα και οργάνωση. Επίσης είδαμε τα περίφημα ρομπότ που μεταφέρουν ανταλλακτικά (σωστή ποσότητα, την κατάλληλη στιγμή, στο ενδεδειγμένο σημείο), τα οποία υιοθετήθηκαν για πρώτη φορά στο συγκεκριμένο εργοστάσιο της Mercedes.

Το εργοστάσιο διαθέτει δικό του νηπιαγωγείο και κλινική, ενώ οι εργαζόμενοι μπορούν -εφόσον θέλουν- να παρακολουθήσουν τους αγώνες DTM στο παρακείμενο Ουγγαρόρινγκ. Τέλος, εξωτερικά η εγκατάσταση μοιάζει με τεράστιο πάρκο αναψυχής. Προφανώς σε έναν τόσο καλά οργανωμένο χώρο παράγονται άρτια προϊόντα και με τέτοιες ενέργειες έρχεται η ανάπτυξη. Σημειώστε ότι εκεί δεν υπάρχουν συνδικαλισταράδες, αλλά μόνο εκπρόσωποι των εργαζομένων.

Δημοφιλή στο Protothema.gr