Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLS

Ελλάδα 13:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Mercedes GLS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως η GLS είναι η S-Class στην κατηγορία των SUV και όχι άδικα. Οδηγούμε τη νέα Γερμανίδα στη Utah των ΗΠΑ παίρνοντας μια χορταστική γεύση από την πολυτελή πρόταση της Mercedes στην εν λόγω κατηγορία.

Advertisement
Advertisement


Η επιλογή της αμερικανικής Ηπείρου για την παρουσίαση της GLS μόνο τυχαία δεν έγινε. Το μεγάλο SUV της Mercedes, μαζί με τη μικρότερη GLE, κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Αλαμπάμα των Η.Π.Α. Άλλωστε, η συγκεκριμένη αγορά είναι το βασικότερο πεδίο δράσης για την εμπορική δραστηριότητα των Γερμανών στις Luxury κατηγορίες, κάτι που ισχύει και για την Κίνα. Προσκεκλημένοι, λοιπόν, της Mercedes, το Newsauto ήταν ένα από τα ελάχιστα ελληνικά Μέσα που βρέθηκε στη Utah, στην ευρύτερη περιοχή του Salt Lake City, προκειμένου να γνωρίσει από κοντά αυτό το νέο μοντέλο. Σημειώστε, πως η εν λόγω Πολιτεία προσελκύει εκατομμύρια τουρίστες στη διάρκεια του χρόνου λόγω του φυσικού κάλλους που περιλαμβάνει στην έκταση της, αλλά και των δυνατοτήτων που δίνει στον τομέα των χειμερινών σπορ (ορισμένες πίστες σκι λειτουργούν ακόμη και στα μέσα Ιουνίου). Ας δούμε όμως τα βασικά στοιχεία της νέας GLS που ήταν και ο βασικός σκοπός αυτού του-μεγάλου και άψογα οργανωμένου-ταξιδιού από την πλευρά των Γερμανών και της ελληνικής αντιπροσωπείας της Mercedes.


Επιβλητική παρουσία και με μεγαλύτερες διαστάσεις

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, η 3η γενιά της GLS (στις δύο πρώτες γενιές της τη γνωρίσαμε ως GL) αποκτά την πιο πρόσφατη αισθητική φιλοσοφία της Mercedes έχοντας περισσότερες καμπύλες από πριν, μια τεραστίων διαστάσεων μάσκα, αλλά και ένα εντελώς κάθετο πίσω μέρος, με μακρόστενα φώτα και λωρίδες χρωμίου. Από πλευράς διαστάσεων, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί περαιτέρω σε σχέση με αυτό της προηγούμενης GLS και φθάνει στα 3,135 μέτρα (+60 χλστ.), όντας έτσι πιο μακρύ σε σχέση με αυτό της ανταγωνίστριας BMW X7 (3.104 χλστ.). Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 5.207 χλστ. (+77 χλστ.) και το πλάτος προσεγγίζει σχεδόν τα 2 μέτρα (+22 χλστ.). Η αύξηση των διαστάσεων ωφέλησε σε μεγάλο βαθμό και τους παρεχόμενους χώρους. Εδώ, η Mercedes προσφέρει προαιρετικά δύο ανεξάρτητες πίσω θέσεις και έτσι εφόσον ο αγοραστής το επιλέξει, η GLS μετατρέπεται σε 6θέσια ή 7θέσια. Μένοντας στην καμπίνα των επιβατών, εδώ βρίσκει κάποιος όλα τα νέα αισθητικά στοιχεία που βλέπουμε στα νέα μοντέλα της Mercedes. Φυσικά, προεξέχουσα θέση κατέχει το σύστημα πολυμέσων και τεχνητής νοημοσύνης MBUX με τις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες των 12,3 ιντσών.

Ο κατάλογος του στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού του αυτοκινήτου περιλαμβάνει ό,τι μπορεί να απαιτήσει ο αγοραστής της συγκεκριμένης κατηγορίας με τους πίσω επιβάτες να έχουν στη διάθεσή δύο ακόμη ανεξάρτητες οθόνες, πλήρες ηλεκτρικές ρυθμίσεις για τα καθίσματά τους και λειτουργία μασάζ. Υπεράνω κριτικής και η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των επιμέρους υλικών, με τη συνολική εικόνα της καμπίνας να υπακούει πλήρως τα υψηλά στάνταρ που θέτει εδώ και χρόνια η Mercedes.

Advertisement

Με νέα γκάμα μηχανικών συνόλων
Για την κίνηση της νέας GLS φροντίζουν 3 νέα μηχανικά σύνολα τα οποία συνδυάζονται με το ήπιο υβριδικό σύστημα της Mercedes, EQ Boost, με στόχο την καλύτερη απόδοση και τη μέγιστη δυνατή οικονομία. Στην κορυφή των επιλογών συναντούμε την έκδοση GLS 580 4MATIC με τον twinturbo V8 βενζινοκινητήρα των 3.982 κυβικών εκατοστών. Η απόδοση φτάνει τα 489 άλογα και τα 700 Nm, ενώ το σύστημα EQ Boost είναι σε θέση να προσφέρει επιπλέον 250 Nm ροπής και 22 ίππους ισχύος. Οι υπόλοιπες επιλογές μηχανικών συνόλων, οι GLS 350 d & GLS 400 d, εφοδιάζονται με έναν 6κύλινδρο σε σειρά πετρελαιοκινητήρα 3 λίτρων με απόδοση 286 και 330 ίππων αντίστοιχα. Όλες οι παραπάνω εκδόσεις συνδυάζονται με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic και σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Παρόλο που η GLS 580 των 489 ίππων έκλεψε τις εντυπώσεις μας σε επίπεδο επιδόσεων, η τελική μας επιλογή θα ήταν κάποιος από τους δύο πετρελαιοκινητήρες λόγω της χαμηλής κατανάλωσης που προσφέρουν.

Καθ’ οδόν: Luxury χιλιομετροφάγος
Τη νέα GLS, όπως προείπαμε, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και να γνωρίσουμε στη Utah. Οργώνοντας τους δρόμους των Η.Π.Α., σε απόλυτη εναρμόνιση με τα αυστηρά όρια των Αμερικανών, το μεγάλο γερμανικό SUV έδειξε να είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ θυμίζοντας σε ποιότητα κύλισης την κορυφαία S-Class. Πλέον, οι Γερμανοί εξοπλίζουν το μοντέλο τους με στάνταρ σύστημα αερανάρτησης και το σύστημα E-Active Body Control (παίρνει ενέργεια από το 48V σύστημα) και έτσι η συμπεριφορά του αμαξώματος προσαρμόζεται πλήρως στο τερέν που κινήστε. Πιο αναλυτικά, το σύστημα επεμβαίνει στην αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος και στην σκληρότητα των αναρτήσεων με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, στον αυτοκινητόδρομο το ύψος του αμαξώματος μειώνεται κατά 15 χλστ., ενώ αν επιλεγούν οι ρυθμίσεις για offroad κίνηση το αμάξωμα φροντίζει για την απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου εκτός δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, το αμάξωμα των σχεδόν 2,5 τόνων καταφέρνει να κρύβει καλά το βάρος και τον όγκο του στο δρόμο, με τον προσανατολισμό να παραμένει στην άνεση των επιβατών και όχι στα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Advertisement

Ωστόσο, οι Γερμανοί δεν αρκέστηκαν στα παραπάνω στοιχεία θέλοντας να ενισχύσουν και τον offroad χαρακτήρα της νέας GLS. Άλλωστε, η επιλεγμένη εκτός δρόμου διαδρομή που κάναμε περιελάμβανε σχεδόν τα πάντα: κίνηση σε νερό ύψους ενός μέτρου, ανάβαση και κατάβαση σε βραχώδες έδαφος, λάσπη και πολλά ακόμη. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η αύξηση της απόστασης από το έδαφος, η επιλογή των κοντών σχέσεων στο κιβώτιο και όλα τα σχετικά τεχνολογικά καλούδια που μπορεί να βρει κάποιος στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, αποδεικνύονται ισχυροί σύμμαχοι να σε βγάλουν από τα δύσκολα. Μάλιστα, πολλά από τα σημεία που διασχίσαμε, ίσως να μην περάσουν ποτέ από το μυαλό του ιδιοκτήτη της GLS…


Advertisement

Στα highlights του νέου SUV των Γερμανών περιλαμβάνεται και ένα νέο σύστημα που βοηθά στο ξεκόλλημα του αυτοκινήτου σε δύσκολες συνθήκες. Όπως θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο, με το συγκεκριμένο σύστημα το αμάξωμα ταλαντώνεται μέσω της αερανάρτησης δίνοντας ώθηση στο βαρύ αμάξωμα για να μπορέσει να ξεκολλήσει. Η νέα Mercedes GLS θα λανσαριστεί στην Ευρώπη μέσα στο 2019. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές της.