ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Leon

Ελλάδα 7:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Leon

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο CUPRA Leon

ΔΟΚΙΜΕΣ

To CUPRA Leon πιστό στο ραντεβού του, ανανεώνεται όχι μόνο για να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό στην μικρο-μεσαία κατηγορία και να αναθερμάνει το ενδιαφέρον του κοινού, αλλά και να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα του Ισπανού κατασκευαστή.

Advertisement
Advertisement

Οι υπεύθυνοι προϊοντικής στρατηγικής της CUPRA όχι μόνο δεν αστειεύονται, αλλά πλέον κοιτάζουν αφ’ υψηλού τους πάντες. Και το Leon αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής της προσπάθειας που κάνει η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία για να δικαιολογήσει το τίτλο της «hot» φίρμας του Γκρουπ Volkswagen.

Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει στο νέο CUPRA Leon είναι η εμφάνισή του. Έχοντας εγκαταλείψει τη σχεδιαστική της στροφή προς τη γερμανική σχολή, η CUPRA μας παρουσιάζει ένα μοντέρνο και αρκετά επιθετικό σχήμα, γεμάτο ακμές και αρκετά «δραματικό» χαρακτήρα.

Είναι φανερό ότι έγινε σημαντική προσπάθεια για να υιοθετηθεί ένα φρέσκο αμάξωμα με αρκετές σπορτίφ δόσεις. Χαρακτηριστικά είναι τα νέας σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα, τα οποία συμπληρώνουν ιδανικά το τελείωμα του αμαξώματος, το έντονο εμπρός ρύγχος «shark nose» με LED matrix προβολείς, που περιλαμβάνουν τρία φωτιζόμενα τρίγωνα πλαισιωμένα μέσα σε ένα άλλο τρίγωνο και η φωτεινή λωρίδα LED που διατρέχει από άκρη σε άκρη το πίσω μέρος.

Advertisement
Advertisement

Το νέο CUPRA Leon είναι χτισμένο επάνω στην πλατφόρμα MQB Evo, κάτι που σημαίνει πως μαζί με αυτή κληρονομεί τα πιο προηγμένα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αλλά και υποβοήθησης καθώς και τις πιο φρέσκιες τεχνολογίες θερμικών κινητήρων του ομίλου VW.

Η εισαγωγική έκδοση κινείται από τον γνωστό 1.5 TSI με απόδοση 150 ίππους, ο οποίος τοποθετείται και στην έκδοση eTSI, όπου η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT σε συνθήκες χαμηλού φορτίου πλαισιώνεται πλέον και από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V χαρίζοντας χαμηλή μέση κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Από εκεί και πέρα η γκάμα των θερμικών κινητήρων περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις του 2.0 TSI με 204, 300 και 333 ίππους, καθώς και μία έκδοση του 2.0 TDI με 150 PS. Τόσο η έκδοση με τους 204 ίππους, όσο και η πιο δυνατή VZ διατίθενται αποκλειστικά στην έκδοση Sportstourer και συνοδεύονται μάλιστα από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση της Haldex (4Drive).

Advertisement

Φυσικά από το μενού της top of the range έκδοσης δεν λείπει η τεχνολογία Torque Splitter, όπου δύο πολύδισκοι συμπλέκτες, ένας σε κάθε ημιαξόνιο, κατανέμουν τη ροπή ανεξάρτητα στους δύο πίσω τροχούς, ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με 6πίστονες δαγκάνες έχει εξελιχθεί από την Akebono (αεριζόμενοι δίσκοι 375 χλστ εμπρός, 310 χλστ. πίσω).

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις e-HYBRID, οι οποίες διαθέτουν πλέον τον 1.500άρη TSI, όπου στην έκδοση VZ έχει αυξήσει την ισχύ του στους 177 ίππους, ενώ αμφότερες διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 116 PS και μία μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία 25,8 kWh (net: 19,7 kWh).

Advertisement

Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 204 και 272 ίππους, με τη δύναμη να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω κιβωτίου DSG 6 σχέσεων, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία, σύμφωνα με την εταιρεία, ξεπερνά τα 100 χλμ. στον τυποποιημένο κύκλο WLTP. Σημαντική αναβάθμιση είναι και η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC με ισχύ 50 kW η οποία καθιστά δυνατή την πλήρωση 0-80% σε 26 λεπτά.  

Κατά όμως όλα αυτά, ας δούμε τι γίνεται στην πράξη. Γνωρίζοντας ότι το CUPRA Leon βασίζεται στην πλατφόρμα MQB Evo προετοιμάστηκα για να οδηγήσω ένα μοντέλο, που ανεξαρτήτως κινητήρα και για να δικαιολογήσει τον τίτλο του, θα είχε να προσφέρει μια πειστική σειρά λύσεων σε ότι αφορά τον κινητήρα, τις τεχνολογίες ασφάλειας και διάδρασης του οδηγού με τα συστήματα του αυτοκίνητου και κυρίως μια άψογα ρυθμισμένη ανάρτηση που θα συνδύαζε την άνεση με την σπορτίφ συμπεριφορά. Και το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα τις σκέψεις μου.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, αρχικά της κορυφαίας Sportstourer VZ των 333 PS αντιλαμβάνομαι ευθύς εξαρχής την πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με το μπάκετ κάθισμα της Sabelt να «αγκαλιάζει» το σώμα, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρκούντως γενναιόδωροι, με τον χώρο αποσκευών έχει χωρητικότητα 620 lt και ένα σχετικά μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας.

Advertisement

Δεν λείπουν επίσης οι τεχνολογικές καινοτομίες, όπως ο ψηφιακός πίνακας 10,25 ιντσών και η οθόνη αφής με διαγώνιο 12,9 ίντσες, με νέο λογισμικό MIB4 και η οποία όμως δεν είναι και ιδιαίτερα εύκολη στον χειρισμό της. H hi-tech αίσθηση στο εσωτερικό ακολουθείται και επαυξάνεται όχι μόνο από την οθόνη infotainment, με δυνατότητα σύνδεσης συσκευών που υπακούν σε λογισμικό Android ή iOS, αλλά και από τον λιλιπούτειο επιλογέα του κιβωτίου DSG, το οποίο διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις, πλην της βασικής 1.5 TSI, καθώς και τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό. Τέλος, ας μην ξεχάσουμε και τις σχετικές τεχνολογίες άνεσης, ασφάλειας και συστημάτων υποβοήθησης.

Σε συνδυασμό με την εξαιρετική κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που διαθέτει παράλληλα ομαλή λειτουργία, ταχύτατες αλλαγές, αλλά και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των τοποθετημένων πίσω από το τιμόνι paddles, ο οδηγός, όποια στιγμή και εάν το επιθυμήσει, μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα, χωρίς να επηρεάζεται η ομοιογένεια και η φιλικότητα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Το σχεδόν ισόποσα μοιρασμένο βάρος του αμαξώματος ανάμεσα στους δύο άξονες (58:42) και η τοποθέτηση πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση προσφέρει τα μέγιστα στο να μην επηρεάζεται η πορεία του αυτοκινήτου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο δείχνει το πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι τεχνικοί της CUPRA.

Αν το παρακάνει κανείς, όπως στην προκειμένη περίπτωση κυνηγώντας τον δοκιμαστή-εξελικτή της CUPRA, Jordi Gene, δεν θα δει καμία νευρική αντίδραση που θα τον αγχώσει. Αντιθέτως, τα πάντα εξελίσσονται ομαλά. Ακόμα και η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων ως προς το πόσο αρμονικά εμπλέκονται στην όλη διαδικασία της κίνησης, όποτε χρειαστεί.

Στο δια ταύτα, το ανανεωμένο CUPRA Leon παραμένει οδηγικά ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της αγοράς, χωρίς να υστερεί σε ποιότητα κατασκευής, προσφέροντας παράλληλα ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού.

Όπως ανακοίνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία οι τιμές θα ξεκινούν από τις 31.490 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων, οι εκδόσεις e-HYBRID θα κυμαίνονται από 41.99044.990 ευρώ, ενώ η VZ των 300 ίππων ξεκινά από τις 48.990 ευρώ.