Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Leon Cupra 290

Ελλάδα 7:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Leon Cupra 290

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Leon Cupra 290

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Seat Leon Cupra 290 είναι έτοιμο να κατασπαράξει χιλιόμετρα αστραπιαία εφόσον του ζητήσεις να αποβάλει το «καμουφλάζ» του αυτοκινήτου για τις καθημερινές σου ανάγκες.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στη Βαρκελώνη: Πάνος Σεϊτανίδης (facebook.com/SeitanF1)

Ταξιδέψαμε στην πρωτεύουσα της Καταλονίας για δύο ημέρες… γεμάτες από τον σπορ χαρακτήρα της Seat, με αφορμή τα 20 χρόνια Cupra και την παρουσίαση του νέου Leon Cupra 290. Οπως μαρτυρά και το όνομά του, η νέα χαρτογράφηση του 2λιτρου 4κύλινδρου TSI κινητήρα και το νέο ελαφρύτερο σύστημα εξαγωγής έχουν προσφέρει 10 επιπλέον άλογα σε σχέση με το Cupra 280. Τα 290 PS προσφέρονται στις 5.900-6.400 rpm, με τα 35,7 kgm ροπής να έρχονται σε μεγάλο λειτουργικό φάσμα – από τις 1.700 έως τις 5.800 rpm! Αυτή η αναβάθμιση φέρνει πλέον τα 0-100 km/h σε 5,8 sec και συνοδεύεται από μια σειρά τεχνολογικών λύσεων που επιτρέπουν στο ταχύτερο Leon παραγωγής να αποτελεί κορυφαίο «παιχνίδι».

seat-leon-cupra-290-l640

Advertisement
Advertisement

Πατήσαμε βαθιά το δεξί πόδι στο γκάζι σε κλειστή διαδρομή και βιώσαμε τη συνδρομή του συστήματος δυναμικού ελέγχου DCC (Dynamic Chassis Control) στο ισορροπημένο πλαίσιο, αλλά και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου εμπρός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που είναι έτοιμο να επέμβει και να μεταδώσει ακόμα και το 100% της ροπής σε έναν μόνο τροχό. Αντίστοιχα εξελιγμένο είναι και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που υιοθετεί τον χαρακτήρα Δρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ απενεργοποιώντας το traction control με το πάτημα ενός κουμπιού και περνώντας σε sport mode για απολαύσεις εντός πίστας. Ανάλογες ρυθμίσεις έχουμε και μέσω του Cupra Drive Profile, όπου τα στάδια λειτουργίας Comfort, Sport και Cupra επιλέγονται βάσει… ορέξεων.

seat-leon-cupra-290-c640

Η ισχύς του κινητήρα περνά στους τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων ή DSG, με τη μετάδοση επιλογής μας να είναι χειροκίνητη σε αυτή την εμπειρία. Ισχυρό χαρτί αποτελεί και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης που σου επιτρέπει να «πυροβολείς» χωρίς υπερβολικές κινήσεις στο όμορφο δερμάτινο τιμόνι με το οριζόντιο κάτω μέρος. Απλές σβέλτες κινήσεις, το δεξί πόδι να χορεύει, το μάτι να κοιτάει πέρα στη στροφή και η νέα εξαγωγή να προσφέρει έναν τραχύ ήχο που ξεσηκώνει. Στο αισθητικό μέτωπο δεν έχουμε αλλαγές και το μοντέλο αποκτά αναγνωρισιμότητα χάρη στα logo Cupra 290, τους μαύρους καθρέφτες, το πίσω σπόιλερ, τις σπέσιαλ ζάντες 19 ιντσών και τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα της Brembo. Το πακέτο Perfomance Pack δίνει επιπλέον ειδικές ζάντες και ελαστικά.

Advertisement

seat-leon-cupra-290-k640

Όμως το ίδιο αυτοκίνητο προσφέρεται και για τις καθημερινές σου ανάγκες. Δεν κοπανάει, τα σπορ καθίσματα με επένδυση από αλκαντάρα σε υποδέχονται με χαρά, η κατανάλωση είναι κάτω από τα 7 lt/100 km, ενώ η έγχρωμη οθόνη αφής 6.5’’ στην κεντρική κονσόλα προσφέρει όλες τις λύσεις του συστήματος infotainment της Seat που ακούει στο όνομα Media System Plus. Εκτός από την 3θυρη εκδοχή που οδηγήσαμε, το Cupra 290 προσφέρεται ακόμα σε 5θυρη hatchback, αλλά και Sport Tourer έκδοση. Είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία και στη χώρα μας, με την τιμή απόκτησής του να ξεκινά από τα 27.950 ευρώ, με όφελος απόσυρσης στην 3θυρη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο.

Advertisement

seat-leon-cupra-290-g640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας
: 1.984 cc
Ισχύς: 290 PS/5.900-6.400  rpm
Ροπή: 35,7 kgm /1.700-5.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων ή CVT
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 5,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,7/6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 156/149 gr/km
Βάρος: 1.375/1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.236/1.810/1.423 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): 288,6 / 275,65
Τιμή: από 27.950€

seat-leon-cupra-290-e640

Advertisement