Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γερμανία το Toyota υδρογόνου

Ελλάδα 23:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στη Γερμανία το Toyota υδρογόνου

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στη Γερμανία το Toyota υδρογόνου

ΔΟΚΙΜΕΣ

 

Advertisement
Advertisement

Mirai σημαίνει μέλλον στα γιαπωνέζικα. Η Toyota το φέρνει σήμερα στην Ευρώπη, μέσω του αυτοκινήτου υδρογόνου που αρχίζει να κυκλοφορεί σε τρεις χώρες. Βρεθήκαμε εκεί όπου γράφεται η ιστορία της αυτοκίνησης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΑΜΒΟΥΡΓΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Η επιλογή της δεύτερης σε πληθυσμό γερμανικής πόλης για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Mirai δεν έγινε τυχαία. Το Αμβούργο διαθέτει ένα από τα πιο ανεπτυγμένα δίκτυα ανεφοδιασμού σε υδρογόνο και έχει θέσει φιλόδοξα σχέδια περιορισμού των ρύπων. Μετά την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, το πρώτο αυτοκίνητο της Toyota με τεχνολογία κυψελών καυσίμου άρχισε την εμπορική του πορεία και στην Ευρώπη.

Στο δρόμο το Mirai αφήνει άριστες εντυπώσεις με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει.

Στο δρόμο το Mirai αφήνει άριστες εντυπώσεις με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει.

Advertisement
Advertisement

Στην ιαπωνική εταιρεία δεν τους απασχολεί αν για πολλούς το μεγάλο σεντάν έχει αμφιλεγόμενης αισθητικής σχεδίαση. Ηθελαν ένα αυτοκίνητο τεχνολογίας από το μέλλον να έχει και ανάλογη εμφάνιση. Το πραγματικό ενδιαφέρον βρίσκεται, όμως, εκεί όπου δεν φθάνει το ανθρώπινο μάτι. Στη συστοιχία κυψελών καυσίμου (fuel cell stack) φτάνει το υδρογόνο από τις δύο δεξαμενές (συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 5 kg) και το οξυγόνο. Κατά τη διαδικασία παραγωγής ηλεκτρισμού, το υδρογόνο και το οξυγόνο ενώνονται σε καθαρό νερό που εκπέμπεται στο περιβάλλον, συνήθως σε μορφή ατμού.

Στη συστοιχία κυψελών καυσίμου παράγεται ο απαιτούμενος ηλεκτρισμός για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Ο ηλεκτρισμός θέτει σε λειτουργία το μοτέρ που βρίσκεται στο εμπρός μέρος του Mirai και κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Μια μικρή μπαταρία υδριδίου νικελίου-μετάλλου στο πίσω μέρος αναλαμβάνει την εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και συνδράμει στις φάσεις έντονης επιτάχυνσης. Οταν ο οδηγός πατάει το φρένο, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία.

Προτού βγούμε με το Mirai στον αυτοκινητόδρομο αλλά και τη γερμανική ύπαιθρο, επισκεφθήκαμε έναν σταθμό ανεφοδιασμού στο Αμβούργο. Η διαδικασία διαρκεί μέχρι 5 λεπτά, σχεδόν δηλαδή όσο και σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Κάθε kg υδρογόνου κοστίζει στη Γερμανία 9,5 ευρώ και εξασφαλίζει αυτονομία για περισσότερα από 100 km. Η συνολική αυτονομία του Toyota Mirai είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή ενός ηλεκτρικού μοντέλου και μπορεί να ξεπεράσει τα 550 km.

Γεμίσαμε τις δεξαμενές υδρογόνου με κόστος 9,5 ευρώ ανά κιλό. Π.χ. για την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη το κόστος θα ήταν περίπου 40 ευρώ.

Γεμίσαμε τις δεξαμενές υδρογόνου με κόστος 9,5 ευρώ ανά κιλό. Π.χ. για την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη το κόστος θα ήταν περίπου 36-38 ευρώ.

Advertisement

Το Mirai εντυπωσιάζει με το πόσο αθόρυβο είναι, τόσο στη φάση της εκκίνησης όσο και στο ταξίδι. Μόνο τη στιγμή έντονης επιτάχυνσης φτάνει στα αυτιά ένας τεχνητός ήχος. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ανάλογη ενός πολυτελούς μοντέλου, όπως και η συνολική άνεση που παρέχει στους τέσσερις επιβάτες. Το βάρους 1.850 kg Toyota επιταχύνει γρήγορα και διατηρεί την επιθυμητή τροχιά σε κάθε ταχύτητα. Σε αυτό συμβάλλει το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς η δεξαμενή και η συστοιχία κυψελών καυσίμου είναι τοποθετημένες κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση αν και έχει κάπως τεχνητή αίσθηση.

Οι μπαταρίες και η μία εκ των δύο δεξαμενών υδρογόνου περιορίζουν τον όγκο του χώρου αποσκευών.

Οι μπαταρίες και η μία εκ των δύο δεξαμενών υδρογόνου περιορίζουν τον όγκο του χώρου αποσκευών.

Το Mirai συνοδεύεται από πενταετή εγγύηση και είναι άμεσα διαθέσιμο σε Γερμανία, Μεγ. Βρετανία και Δανία, στην υψηλή τιμή των 66.000 ευρώ (συν τους φόρους). Από το 2016 θα προστεθεί στη λίστα και το Βέλγιο. Η ετήσια παραγωγή για τις ευρωπαϊκές ανάγκες είναι εξαιρετικά περιορισμένη και δεν θα ξεπερνά σε πρώτη φάση τις 100 μονάδες. Οσο για το αν θα το δούμε κάποια στιγμή και στην Ελλάδα, είναι κάτι που δεν μπορεί να απαντηθεί αν δεν περάσουν λίγα χρόνια.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 154 PS
Ροπή: 34,2 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 0,76 kg/100 km
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Βάρος: 1.850 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.890/1.815/1.535 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 66.000 ευρώ (στην Ευρώπη, χωρίς ΦΠΑ)