Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi A4 1.4lt

Ελλάδα 17:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Audi A4 1.4lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi A4 1.4lt

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδεύουμε με το Audi Α4 με τον κινητήρα 1.4 lt απόδοσης 150 PS φορτωμένο, για να δούμε αν ο κινητήρας αυτός επαρκεί για τις οικογενειακές ανάγκες.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Το Α4 είναι κομβικό για την Audi. Πιο πάνω ξεκινούν τα όνειρα (Α5, Α6, Α7, Α8), πιο κάτω υπάρχουν πιο εμπορικά αυτοκίνητα όπως το Α1 και το Α3. Το πρώτο Α4 το είδαμε πριν από 22 χρόνια, το νέο έχει χτιστεί γύρω από τη νέα πλατφόρμα MLB-Evo της που συνδυάζει ειδικά κράματα χάλυβα με αλουμίνιο. Ετσι το βάρος είναι μειωμένο έως και 120 kg, ενώ η ιδιαίτερα προσεγμένη αεροδυναμική έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση και ελάχιστο αεροδυναμικό θόρυβο ακόμη και σε ταχύτητες πάνω από τα νόμιμα όρια. Το μοντέλο που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή μας φορούσε τον νέο αλουμινένιο 1.4lt / 150 PS TFSI που ζυγίζει μόνο 100 (+) kg. Το Α4 είναι προσθιοκίνητο και στην περίπτωσή μας έφερε το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων S tronic. Η 2η γενιά S tronic επιτρέπει το ρολάρισμα (coasting) για οικονομία καυσίμου αλλά και άνεση.

A4-2015-b640

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η απέριττη σχεδίαση και η απτή ποιότητα. Οι σχεδιαστικές γραμμές είναι εξαιρετικά καλόγουστες θυμίζοντας ιταλική σχολή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit δίνει μια άλλη διάσταση στην οπτικοποίηση των πληροφοριών. Μπορείς να καθορίσεις τις διαστάσεις των βασικών οργάνων (ταχύμετρο, στροφόμετρο) ενώ highlight είναι η απεικόνιση του χάρτη πλοήγησης στο καντράν ανάμεσα στα όργανα. Οταν μάλιστα η συνδεσιμότητα (δίκτυο) το επιτρέπει προβάλλονται τα Google Maps με όλες τις λεπτομέρειες για το ανάγλυφο του εδάφους. Πρόκειται για κορυφαία δυνατότητα, ενδεικτική των πραγμάτων που έρχονται στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η Audi παραδοσιακά πρωτοπορεί αναφορικά με την τεχνολογία. Αξίζει επίσης να τονιστεί το σύστημα Bluetooth που μεταφέρει τη SIM του κινητού. Το mirroring είναι ένα επιπλέον βήμα για την ενεργητική ασφάλεια οδηγού και επιβατών. Δίνω ένα παράδειγμα: ορθά δεν μπορείς να βρεις κάποιον στις επαφές ή να διαβάσεις ένα μήνυμα από την οθόνη του κινητού ενόσω είσαι συνδεδεμένος – όλα γίνονται από την οθόνη του αυτοκινήτου!

A4-2015-official-a640

Στον δρόμο
Ξεκινήσαμε για ταξίδι με 5 επιβάτες και αποσκευές. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η ηχομόνωση και ο αερισμός της καμπίνας είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ η ανάρτηση πέντε συνδέσμων εμπρός και πίσω εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης. Το πρόγραμμα Drive Select σού επιτρέπει να αλλάξεις χαρτογράφηση και ανάλογα επίπεδο άνεσης/απόσβεσης. Ο κινητήρας έχει γραμμική απόκριση και δύσκολα ο ανυποψίαστος οδηγός καταλαβαίνει ότι πρόκειται για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Η δύναμη και η ροπή δεν του λείπουν, το αντίθετο. Αν έχεις επιλέξει Comfort ή Auto, το S tronic αλλάζει ταχύτητες πριν τις 3000 rpm εφόσον δεν πατάς τέρμα γκάζι. Επιλέγοντας Sport τα πράγματα αρχίζουν να «μπερδεύονται» καθώς το συγκεκριμένο Α4 δεν έχει φτιαχτεί για να βάλει φωτιά στον δρόμο. Αντίθετα, ο προσανατολισμός του είναι ταξιδιάρικος/οικογενειακός με αποθέματα άνεσης αλλά και ενεργητικής ασφάλειας ώστε να προσπεράσεις ακόμη και σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο. Στο Sport το αυτοκίνητο χαμηλώνει (23 mm) και το τιμόνι βαραίνει τεχνητά. Σε δρόμο με στροφές το Α4 δίνει κυριλέ αίσθηση, με υποστροφή στο όριο και ασφαλείς αντιδράσεις. Προσωπικά θα το επιλέγαμε με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, ενώ μας ενθουσίασε και στη δίλιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση που δοκιμάσαμε.

Advertisement

A4-2015-official-c640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.395 cc
Ισχύς: 150 PS/5000 – 6000 rpm
Ροπή: 25.4 kgm/1.500-3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 7,4 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 129 gr/km
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο 7 σχέσεων S tronic
Βάρος: 1.450 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.726/1.842/1.427 mm
Χώρος αποσκευών: 480-965 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Τέλη κυκλοφορίας: 155 ευρώ
Τιμή: από 34.850 ευρώ

Advertisement