Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε στην Ισπανία το νέο RAV4 Hybrid

Ελλάδα 10:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγήσαμε στην Ισπανία το νέο RAV4 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε στην Ισπανία το νέο RAV4 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδέψαμε στο νοτιοανατολικό άκρο της Ισπανίας και το όμορφο Αλικάντε, όπου γνωρίσαμε το ανανεωμένο Toyota RAV4 που πλέον διαθέτει και υβριδική έκδοση!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (twitter.com/PanosSeitanidis)

Από το μακρινό πια 1994, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, το RAV4 έχει φτάσει στην τέταρτη γενιά του και τα 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Ανοιξε νέους δρόμους ως το πρώτο 4κίνητο SUV… πόλης, αλλά πλέον εναρμονίζεται και αυτό με την πεπατημένη της Toyota που δεν είναι άλλη από την υβριδοποίηση. Δεδομένου ότι οι Ιάπωνες θέλουν μέχρι το 2020 οι μισές τους πωλήσεις να αφορούν υβριδικά μοντέλα, η κίνηση αυτή ήταν αναμενόμενη και έρχεται στα μισά της ζωής αυτής της γενιάς του RAV. Περιλαμβάνει, ακόμα, τους δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (απόδοσης 151 και 143 ίππων), οι οποίοι λόγω φορολογίας στη χώρα μας θα βρουν μικρό κοινό. Ωστόσο, στις σχετικές ερωτήσεις μας για το αν θα δούμε και μικρότερου κυβισμού βενζινοκινητήρα που θα κάνει το μοντέλο ιδιαιτέρως ελκυστικό στην ελληνική αγορά, οι άνθρωποι της Toyota επέμεναν ότι θεωρούν απαραίτητη τη δύναμη που χαρίζει ο δίλιτρος.

RAV4-hybridengin-640

Advertisement
Advertisement

Από αισθητικής πλευράς, στο ανανεωμένο RAV4 άλλαξαν λίγα πράγματα. Στο «πρόσωπο» που θυμίζει περισσότερο Toyota συναντάμε νέα φωτιστικά σώματα που περιλαμβάνουν φώτα ημέρας LED και είναι τοποθετημένα ψηλότερα, νέα μάρκα και νέο προφυλακτήρα. Αντίστοιχες τροποποιήσεις σε φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα έχουμε και στο πίσω μέρος, ενώ στο εσωτερικό η διάταξη παραμένει ως έχει. Εχουμε όμως και επεμβάσεις ουσίας με οθόνη 7’’ -που είναι πλέον αφής- στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας και συνεργάζεται με το σύστημα πολυμέσων Touch 2, αλλά και νέο πίνακα οργάνων.

RAV4_HYBRID_INT_02-640

Πάμε υβριδικά λοιπόν
Στην Ισπανία μάς περίμενε μόνο η hybrid έκδοση, η οποία χρησιμοποιεί 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 lt κύκλου Atkinson, όπως όλα τα υβριδικά Toyota, που προσφέρει 152 ίππους στις 5.700 rpm. «Σύμμαχός» του είναι ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 105 kW που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και ανεβάζει τη συνολική απόδοση στους 192 ίππους. Αριθμός που καθιστά το εν λόγω RAV4 το ισχυρότερο που έχει κυκλοφορήσει. Είναι όμως και το οικονομικότερο, με μέση κατανάλωση 4.9 lt/100km και εκπομπές ρύπων της τάξης των 115 g/km. Η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω CVT κιβωτίου μεταβαλλόμενης μετάδοσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τρία mode λειτουργίας που προσαρμόζουν τόσο τις αλλαγές σχέσεων όσο και την απόκριση του γκαζιού: «EV», «Eco» και «Sport». Στην πρώτη, σε ταχύτητες έως 50 km/h, το RAV4 Hybrid κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά.

Advertisement

RAV4_HYBRID_DET_06-640

Πιο πάνω, ο ηλεκτροκινητήρας «μαζεύει» ενέργεια κατά την πέδηση. Στην 4κίνητη έκδοση υπάρχει ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, που όμως λειτουργεί ανεξάρτητα από τον εμπρός. Η εμπλοκή του συστήματος AWD γίνεται αυτόματα όταν υπάρχει μειωμένη πρόσφυση, ενώ η παραγόμενη από τον βενζινοκινητήρα ισχύς μετατρέπεται σε ηλεκτρική και μοιράζεται στους δύο άξονες. Παρότι πατήσαμε και ιβηρικό… χώμα, δεν είχαμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε σαφή εικόνα για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου. Αυτά θα τα δούμε στην Ελλάδα. Ωστόσο, σε αστικό κλοιό, εθνικό δίκτυο και επαρχιακούς δρόμους, το νέο RAV4 διατηρεί τη γνωστή ποιότητα κύλισης και παραμένει ουδέτερο σε συμπεριφορά. Ισως με λίγο περισσότερο θόρυβο απ’ ό,τι θα θέλαμε στην καμπίνα αν περάσει κανείς τα 120 km/h, αλλά με καλή ορατότητα, περιορισμένες κλίσεις και ευρύχωρο εσωτερικό. Τι λέτε, ήρθε η ώρα να ψηφίσουμε υβριδικά και στα SUV;

To κόστος απόκτησης του ανανεωμένου RAV4 με τον κινητήρα βενζίνης ορίζεται στα 24.870 ευρώ ενώ με τον diesel στα 25.363

To κόστος απόκτησης του ανανεωμένου RAV4 με τον κινητήρα βενζίνης ορίζεται στα 24.870 ευρώ ενώ με τον diesel στα 25.363

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας
: 2494 cc (HYBRID)
Ισχύς: 197 PS /5700 rpm
Ροπή: 21.0 kgm /4400-4800 rpm
Μετάδοση: 2WD ή 4WD
Κιβώτιο: CVT 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8,3 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100km): 4,9/5,0 lt
Εκπομπές CO2: 115/117 gr/km
Βάρος: 1.625/1.690 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4605/1845/1675 mm
Χώρος αποσκευών: 501 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 / 114,6 ευρώ
Τιμή: από 33.770 ευρώ

Στην υβριδική έκδοση, ο χώρος αποσκευών μειώνεται από τα 547 lt στα 501 lt λόγω των μπαταριών

Στην υβριδική έκδοση, ο χώρος αποσκευών μειώνεται από τα 547 lt στα 501 lt λόγω των μπαταριών

Το μεταξόνιο έμεινε σταθερό, αλλά το μήκος του νέου RAV4 αυξήθηκε κατά 35 mm

Το μεταξόνιο έμεινε σταθερό, αλλά το μήκος του νέου RAV4 αυξήθηκε κατά 35 mm