Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: MG4 Electric 64 kWh vs VW ID.3 Pro 58 kWh

Ελλάδα 22:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: MG4 Electric 64 kWh vs VW ID.3 Pro 58 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: MG4 Electric 64 kWh vs VW ID.3 Pro 58 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα κατεξοχήν αουτσάιντερ προβάλλει τα ακονισμένα δόντια του στο μέσο που σύστησε ουσιαστικά την ηλεκτροκίνηση. Αν ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος διαθέτει τροχούς και λαμαρίνες, κάπως έτσι θα είναι.

Advertisement
Advertisement

Προσπαθώ να θυμηθώ πότε ήταν η τελευταία φορά που ένιωσα τόσο ευχάριστη έκπληξη συμβιώνοντας για σχεδόν μία εβδομάδα με ένα newcomer. Εντάξει, για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι αντικειμενικός κάθε φορά που αντικρίζω το οκτάγωνο με τους δύο λατινικούς χαρακτήρες στο εσωτερικό ή στη λαμαρίνα του.

Οσα και να προσάπτουν οι απανταχού κριτές για την αξιοπιστία της πάλαι ποτέ MG δεν μπορείς να αποφύγεις το σκίρτημα στην καρδιά για τα θρυλικά σπορ αυτοκίνητα με τα οποία μεγαλώσαμε τις προηγούμενες δεκαετίες.

Με έντονες τις αναμνήσεις, λοιπόν, έρχεσαι προκατειλημμένος στη νέα εποχή, τόσο με την αλλαγή της φιλοσοφίας της μάρκας όσο και με την προέλευση. Κι όμως, μετά από επτά ημέρες έχεις πειστεί ότι το πνεύμα της MG ζει, έστω και αν χρειάστηκε να μεταγγιστεί κινεζικό αίμα από τη SAIC. Το MG4 ήρθε να ταράξει τα νερά σε μια κατηγορία όπου το γερμανικό κατεστημένο δεν άφηνε πολλά περιθώρια.

Advertisement
Advertisement

Σαν έτοιμο από καιρό δεν αργεί να αποδείξει τις ικανότητές του, πείθοντας και τον πλέον δύσπιστο πως τα κάστρα είναι για να πέφτουν τελικά. Θυμάστε με πόση δυσπιστία αντιμετωπίσαμε πριν από λίγα χρόνια τους Κορεάτες κατασκευαστές, όταν δειλά-δειλά εισχώρησαν στην ευρωπαϊκή αγορά;

Να λοιπόν που σήμερα οι KIA και Hyundai κοντεύουν να ξεπεράσουν (εάν δεν το έχουν ήδη πετύχει) τον κολοσσό στη συνείδηση όλων με το όνομα Toyota.

Advertisement

Γιατί λοιπόν να μην επιτύχουν το ίδιο και οι Κινέζοι με την MG, βάζοντας, λέω εγώ, στο στόχαστρο την VW. Το know how υφίσταται, το έξυπνο packaging επίσης και έρχεται η τιμολογιακή πολιτική να δημιουργήσει το αδιανόητο. Ποιο; Να εισβάλλει με θράσος η θρυλική φίρμα στα ρουθούνια των Γερμανών, όπως ακριβώς το κάνει, για παράδειγμα, το ιδιαίτερο σχεδιαστικά MG4 απέναντι στο επαναπαυμένο ID.3. Μάλιστα σε μια δύσκολη συγκυρία όπως είναι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Εκεί όπου θα κριθούν όλοι το προσεχές διάστημα. Ναι, το MG4 είναι το αμιγώς ηλεκτρικό hatch που εισέπραξε ουκ ολίγα κολακευτικά σχόλια από το σύνολο του ευρωπαϊκού Τύπου, σε σημείο να απορεί κανείς πώς αμβλύνονται τόσο σύντομα οι αποστάσεις με κραταιούς κατασκευαστές – και μάλιστα από τη βόρεια πλευρά της Γηραιάς Ηπείρου.

Advertisement

Το ID.3 ευαγγελίζεται έκδηλα την τευτονική φιλοσοφία μετακίνησης στο σύνολό της για τους πολίτες των ευρωπαϊκών μητροπόλεων. Οι αναλογίες και οι καθαρές μινιμαλιστικές λεπτομέρειες αποκρυπτογραφούν χωρίς περιστροφές το σύγχρονο ύφος. Το βάρος που καλείται να σηκώσει στους ώμους του είναι σημαντικό ακόμη και για την ίδια την ύπαρξη της VW.

Οσο βέβαια το κοιτάζεις δίπλα στο MG4 θεωρείς πως ντύθηκε σεμνά προκειμένου να παραστεί στο δείπνο για δύο που πρότεινε η άλλη πλευρά. Είναι αυτές οι αιχμηρές φουτουριστικές γραμμές του MG4 που φλερτάρει με την παγκόσμια καριέρα, οι οποίες δημιουργούν την ανισορροπία ανάμεσα στα δύο, λες και οριοθετούν τους διαφορετικούς αισθητικούς πόλους έλξης.

Advertisement

Οι εσωτερικοί κόσμοι των δύο ηλεκτρικών αυτοκινήτων δημιουργούν νέα ήθη στα χάτσμπακ που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η μινιμαλιστική προσέγγιση αποτελεί κοινό τόπο, μαζί με τους ευμεγέθεις χώρους επιβατών που προκύπτουν από την απουσία συμβατικών μηχανικών μερών, το τεχνολογικό υπόβαθρο, αλλά και την υψηλή ποιότητα, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα αφρώδη υλικά στο μεγαλύτερο τμήμα της καμπίνας.

Ε, λοιπόν, σε όλα τα παραπάνω ουδείς ανακηρύσσεται ξεκάθαρος νικητής – και αυτό είναι το νέο που φέρνει την MG στο προσκήνιο. Εκείνο που θα παρατηρήσουμε είναι η καλύτερη θέση οδήγησης του MG4 σε σχέση με την ψηλότερη αντίστοιχη του ID.3, γεγονός που σε προϊδεάζει θετικά για το σαφώς πιο σπορ οδηγικό προφίλ του πεντάθυρου της SAIC που θα διαπιστώσεις αργότερα.

Το τεχνολογικό πακέτο συνδεσιμότητας, ψυχαγωγίας και ασφάλειας που συνοδεύει το MG4 από την εισαγωγική κιόλας έκδοση αποδεικνύει την έξυπνη τοποθέτησή του στην αγορά. Η κεντρική οθόνη 10,25’’ έχει καλοσχεδιασμένα γραφικά υψηλής ανάλυσης, ενώ ο μικρότερος πίνακας οργάνων με τα ζωντανά χρώματα προβάλλει όλες τις απαραίτητες για την οδήγηση πληροφορίες.

Το σύστημα πολυμέσων έχει μια απλή αλλά εύχρηστη δομή, όμως το μικρό μέγεθος της γραμματοσειράς και των ψηφιακών διακοπτών δυσκολεύει την πρόσβαση στις λειτουργίες του αυτοκινήτου, οι οποίες εκτελούνται στο σύνολό τους μέσω της οθόνης.

Το προηγμένο προφίλ των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης ADAS του πακέτου MG Pilot που συνοδεύει όλες τις εκδόσεις (περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας) είναι ενδεικτικό της τεχνολογικής πληρότητας του MG4.

Το ID.3 είναι όσο απλοποιημένο και μινιμαλιστικό περίμενες, χωρίς διακόπτες, κουμπιά και άλλα αναχρονιστικά κατάλοιπα. Το πολυλειτουργικό τριάκτινο τιμόνι, η παραλληλόγραμμη οθόνη οργάνων στο μέγεθος ενός iPhone και η μεσαία έγχρωμη οθόνη αφής με τους τέσσερις ρεοστατικούς διακόπτες σε βάζουν αμέσως στο κλίμα μιας εποχής που έρχεται.

Στην απόλυτη σύγκριση εξοπλισμών το VW σαφώς αναδεικνύει την πληρότητά του, ωστόσο  στην MG συμπεριφέρθηκαν αρκετά έξυπνα αφαιρώντας στοιχεία που ουσιαστικά δεν θα σου λείψουν ποτέ, οπότε η απουσία τους δεν γίνεται αντιληπτή.

Με περισσότερα μαλακά πλαστικά σε εμφανή σημεία του ταμπλό, το εσωτερικό του νέου ID.3 δείχνει ποιοτικό και με premium χαρακτήρα. Εκτός αυτού, η VW επιλέγει υλικά από ανακύκλωση για τον διάκοσμο, τα οποία δείχνουν πολύ όμορφα, ποιοτικά και με ενδιαφέρουσες στυλιστικές λεπτομέρειες, όπως οι χαρακτηριστικές ραφές.

Η στάνταρ πλέον οθόνη των 12” αναβαθμίζει περαιτέρω την εικόνα του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τη μικρή οθόνη των 5,3” εμπρός από το τιμόνι, που χρησιμεύει ως πίνακας οργάνων για τις λίγες αλλά απαραίτητες πληροφορίες. Το ψηφιακό update που έχει κάνει η VW αφορά το νέο λειτουργικό του συστήματος πολυμέσων που είναι πιο απλό και ξεκάθαρο στη χρήση.

Παρέχεται επίσης ως έξτρα και head-up display επαυξημένης πραγματικότητας για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία του οδηγού. Προσθέστε επίσης τα συστήματα υποβοήθησης τελευταίας γενιάς με χρήση «δεδομένων σμήνους» (Swarm Data), τα οποία κάνουν ακόμα πιο ολοκληρωμένη την εμπειρία της ημιαυτόνομης οδήγησης.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 PS και 310 Nm ροπής του ID.3 εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης. Η μπαταρία διαθέτει χωρητικότητα 58 kWh και φορτίζει έως 120 kW σε DC ταχυφορτιστή, ενώ ο on-board φορτιστής είναι στα 11 kW.

Η πλατφόρμα MEB είναι τύπου skateboard, εμπεριέχοντας τις μπαταρίες μεταξύ των δύο αξόνων για βέλτιστη χωροταξική εκμετάλλευση και κατανομή βάρους. Η ησυχία που κυριαρχεί καθώς και η γεμάτη επιτάχυνση με όποια ταχύτητα κι αν κινείσαι είναι δύο στοιχεία που εκτιμάς τάχιστα.

Τη στιγμή που θα πατήσεις το πόδι σου στο γκάζι θα εντυπωσιαστείς από την ώθηση που σου προσφέρουν τα αποθέματα ροπής του ηλεκτρικού μοτέρ από το μηδέν. Βέβαια κάθε βίαιη διαδρομή στο γκάζι επιφέρει «κυρώσεις» στις ενδείξεις της αυτονομίας και του ποσοστού φόρτισης της μπαταρίας.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, όμως, το νέο ηλεκτρικό VW δικαιώνει στην πράξη τις προδιαγραφές αφού δύναται να διανύσει 350 πραγματικά km, σχετικά κοντά δηλαδή στα 426 km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP.

Το ID.3 όμως έχει εξελιχθεί ξεκάθαρα για πιο «ήσυχη» και ομαλή οδήγηση, παρότι μεταβάλλει τα κινητικά του δεδομένα με τόση ευκολία λες και αψηφά την ορμή και τους νόμους της βαρύτητας. Σε κάνει να αισθάνεσαι πως κινείσαι επάνω σε λεπτό στρώμα αέρα εξαπολύοντας φουλ επίθεση σε ένα πετάρισμα των βλεφάρων.

Ο μόνος ήχος που θα ακούσεις είναι το στρίγκλισμα των ελαστικών, αν φυσικά το παρακάνεις. Η ανάρτηση δείχνει κάπως σφιχτή στις έντονες ανωμαλίες, ωστόσο όχι σε βαθμό που να ενοχλεί. Εκείνο που απαιτεί εξοικείωση είναι η αίσθηση του πεντάλ φρένων. Δεν έχει να κάνει με την αποτελεσματικότητα σε επίπεδο πέδησης.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ευθύνεται για τη μη προοδευτική συμπεριφορά του μεγάλου πεντάλ σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Στην αρχή νομίζεις ότι δεν θα σταματήσεις, κατόπιν ασκείς μεγαλύτερη πίεση από την προβλεπόμενη ανεβαίνοντας επάνω στο ποδοστήριο αφού θεωρείς ότι δεν θα ακινητοποιήσεις έγκαιρα το αυτοκίνητο.

Εντός πόλης βέβαια, ειδικά έχοντας ενεργοποιήσει το μεγαλύτερο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, όλα γίνονται ευκολότερα επειδή αφενός οι ταχύτητες κίνησης είναι μικρές, αφετέρου οδηγείς με ένα πεντάλ, με το ID.3 να επιβραδύνει έντονα κάθε φορά που αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι καθιστώντας τη χρήση φρένου άσκοπη.

Στο MG4 η βασική διάταξη της πλατφόρμας MSP είναι επίσης πισωκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και μπαταρία 64 kWh με ισχύ 204 PS. Συνοδεύεται από στάνταρ on-board φορτιστή 11 kW και μέγιστη ισχύ ταχυφόρτισης DC 135 kW, καθιστώντας εφικτή τη φόρτιση από 10%-80% της μπαταρίας σε μόλις 35 min.

Η αίσθηση έλξης είναι παρόμοια με εκείνη του ID.3 με το που πιέσεις έντονα το δεξί πεντάλ. Βέβαια, στην περίπτωση του MG4 τα θετικά οδηγικά σημάδια έρχονται εξαρχής από το καλά ζυγισμένο, ακριβές και ζωντανό τιμόνι, αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα με το εξαιρετικό -σε αυτή την περίπτωση- σε αίσθηση πεντάλ.

Ειδικά το μπροστινό του MG4 είναι τόσο άμεσο και υπάκουο στις στροφές ώστε όταν κατόπιν οδηγήσεις το ID.3 θαρρείς πως επιβιβάστηκες σε… επαγγελματικό. Χωρίς υπερμεγέθεις τροχούς και παχιά ελαστικά οι Κινέζοι βρήκαν την κατάλληλη ισορροπία.

Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν αφήνει παραπονεμένους ούτε εκείνους που ψηφίζουν άνεση. Η ενδοτικότητα κολακεύει την κύλιση, αλλά ευτυχώς είναι όσο σφιχτή απαιτείται για να ελέγχει με ακρίβεια τις δυναμικές φορτίσεις και τις κλίσεις του αμαξώματος.

Το MG4 ποντάρει συνάμα στο δυναμικό πλεονέκτημα του χαμηλού κέντρου βάρους, στην κατανομή που πλησιάζει το 50:50 και την ισορροπία του πλαισίου, που δίνει μια ευχάριστη συνοχή μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα.

Η εικόνα του καλοζυγισμένου συνόλου παραμένει ακόμα και σε ρυθμό που προκαλεί την πρόσφυση. Σημειώστε μάλιστα πως μετά από όλα αυτά η μέση κατανάλωση κυμαίνεται εύκολα στις 16,4 kWh και η αυτονομία στα πραγματικά 390 km.

Το νέο MG4 ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Το δυναμικό προφίλ του αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και σίγουρα ένα από τα ισχυρά στοιχεία του χαρακτήρα του. Οι όποιες παραχωρήσεις καλείσαι να κάνεις μοιάζουν σαν ψύλλος στ’ άχυρα μπροστά στη συνολική προσφορά του.

Αιχμηρό σχεδιαστικά, σαφώς πιο οδηγοκεντρικό και ενδιαφέρον στον δρόμο από τον αντίπαλό του και κυρίως, αρκετά πιο ελκυστικό στο value for money, κόβει πρώτο το νήμα στην αντιπαράθεση με το αξιόλογο ID.3 και στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στους Ευρωπαίους για τη νέα τάξη πραγμάτων που έρχεται…

 KEY TECH – MG4

Το προηγμένο προφίλ των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης ADAS του πακέτου MG Pilot συνοδεύει όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και πολλά άλλα συστήματα ενδεικτικά της τεχνολογικής πληρότητας του MG4. Η μπαταρία ONE PACK διακρίνεται για την οριζόντια διάταξη των κυψελών της. Ετσι μειώνεται το ύψος της και διατηρούνται οι διαστάσεις για τα κελύφη συστοιχιών από 40 έως και 150 kWh. Το MG4 είναι προετοιμασμένο για μελλοντική αναβάθμιση από τα 400 στα 800V ώστε να προσφέρεται ακόμα ταχύτερη φόρτιση αλλά και αυξημένη ενεργειακή απόδοση.

KEY TECH – VW ID.3

Η VW χρησιμοποιεί επίπεδα προσχηματισμένα πηνία χαλκού που είναι τοποθετημένα το ένα μέσα στο άλλο έτσι ώστε να παράγονται σε μεγάλες ποσότητες και παράλληλα να εξοικονομούν χώρο στον στάτορα του ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος είναι εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς. Το μπλοκ, μαζί με το αυτόματο κιβώτιο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, ζυγίζει λιγότερο από 90 kg. Αξιοσημείωτη είναι η δυνατότητα που παρέχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και ισχύος ώστε να μετατρέπεται το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε τριφασικό εναλλασσόμενο για την κίνηση του ηλεκτροκινητήρα και το αντίστροφο. Το τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα κατά την ανάκτηση ενέργειας (φρενάρισμα, ρολάρισμα) μετασχηματίζεται σε συνεχές ρεύμα φορτίζοντας την μπαταρία. Οι μπαταρίες αναλογούν περίπου στο 50% της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου και έχουν εγγύηση ότι θα διατηρήσουν τουλάχιστον το 70% της αρχικής τους απόδοσης μετά από οκτώ έτη ή 160.000 km.

TECH – MG4 ELECTRIC 64 kWh 204 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.287/1.836/1.516 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 363 mm

TECH – VW ID.3 Pro 58 kWh
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΕΝΤΕ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.261/1.809/1.562 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.770 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (Ε/Π): 386 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
MG: 204 PS, 250 Nm
VW: 204 PS, 310 Nm

ΒΑΡΟΣ
MG: 1.685 kg
VW: 1.813 kg

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
MG: 8,2 kg/PS
VW: 8,9 kg/PS

0-100 km/h
MG: 7,9”
VW: 7,3”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (kWh/100 km)
MG TEST: 16,4 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 16,0 (WLTP)
VW TEST: 17,1 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 15,3 (WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
MG: 160 km/h
VW: 160 km/h

ΜΠΑΤΑΡΙΑ
MG: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 64 kWh
VW: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 58 kWh

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
MG: 390 km, (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 450 km WLTP)
VW: 350 km (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 426 km WLTP)

ΦΟΡΤΙΣΗ
MG: AC: 11 kW, DC: 135 kW
VW: AC: 11 kW, DC: 120 kW

ΤΙΜΗ
MG: €37.300
VW: €41.200