Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.0 T-GDI VS VW T-Roc 1.0 TSI

Ελλάδα 16:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Hyundai Kona 1.0 T-GDI VS VW T-Roc 1.0 TSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.0 T-GDI VS VW T-Roc 1.0 TSI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Λίγες φορές έχουμε κάνει μια τόσο αυτονόητη συγκριτική δοκιμή ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα με πολλά κοινά στοιχεία, αλλά σαφή διαφορά φιλοσοφίας και διαφορετικό -δυνητικά- κοινό. Ή μήπως τελικά ο σύγχρονος αγοραστής δεν μασάει;

Advertisement
Advertisement

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 12 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Από κάποια ειρωνική διάθεση της τύχης και τα δύο αυτοκίνητα που βλέπω τώρα μπροστά μου είναι μπλε απόχρωσης. Γεγονός που δεν αρέσει ιδιαίτερα στον φωτογράφο, αλλά αναδεικνύει τις σχεδιαστικές προσεγγίσεις και κυρίως τις διαφορές τους. Τόσο το Kona by Hyundai (έτσι θέλουν να το λένε οι Κορεάτες για να υπερτονίσουν τη σημαντικότητά του) όσο και το Volkswagen T-Roc είναι δύο μικρά SUV που εμφανισιακά ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα της κατηγορίας. Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι ότι δεν μοιάζουν μεταξύ τους, ούτε θυμίζουν κάποιο άλλο. Κι αν αυτό το θεωρείτε δεδομένο, ρίξτε μια ματιά γύρω σας…

Advertisement
Advertisement

Το Kona για τη Hyundai θεωρείται ο δούρειος ίππος για την εκπόρθηση μιας απίθανα προσοδοφόρας κατηγορίας. Το Τ-Roc, από την άλλη, με δεδομένο και κεκτημένο εξ ονόματος το κύρος, όφειλε να είναι και διαφορετικό.



(Κοντά σε διαστάσεις αλλά με σημαντικές σχεδιαστικές διαφορές, Kona και T-ROC είναι από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα στην κατηγορία τους)

«Για όνομα του Θεού, όχι άλλα Volkswagen που να μοιάζουν σαν μπάμπουσκες», αναφωνούσαν οι ανά τον κόσμο πολέμιοι αλλά και οι φίλοι της μάρκας. Το T-Roc σηματοδοτεί μια στροφή προς ένα πιο νεανικό, σπορ και παιχνιδιάρικο προφίλ, για να προσελκύσει και το αντίστοιχο κοινό. Η αλή-θεια είναι ότι το μικρό SUV της Volkswagen πείθει περισσότερο με το παρουσιαστικό του.

Είναι πιο ρωμαλέο, πιο απλό και απολύτως σύγχρονο. Το Kona σε κάποια σημεία γίνεται μάλλον φλύαρο σχεδιαστικά, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι αποστρέφεις τη ματιά σου από πάνω του. Το αντίθετο. Πρόκειται, κατά τη γνώμη μου, για το πιο όμορφο Hyundai που έχει γίνει ποτέ. Αν συνειδητοποιήσεις πόση απόσταση έχουν διανύσει οι Κορεάτες από την -όχι και τόσο μακρινή- εποχή των Accent, υφίστασαι ένα μικρό σοκ. Αλλά είναι και το περιεχόμενο που σε πείθει. Για παράδειγμα, το Kona χρησιμοποιεί μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία είναι δυνατόν να φιλοξενήσει τετρακίνηση, στην οποία μπορεί να τοποθετηθεί ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και είναι συμβατή με ηλεκτροκίνηση, όπως άλλωστε σε λίγο θα τη δούμε στην έκδοση Kona Electric.

Advertisement

(Το εσωτερικά του KONA θυμίζει υπερβολικά το i20, κάτι που δεν συνάδει με την προχωρημένη εξωτερική του εμφάνιση. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, αλλά με καλή συναρμογή και οι χώροι επαρκούν πλήρως για τέσσερα άτομα)

Advertisement

Την ακαμψία της εγγυώνται το ατσάλι υπερυψηλής αντοχής που χρησιμοποιείται σε ποσοστό 51% και η υπερσύγχρονη μέθοδος μορφοποίησής του που υπόσχεται κορυφαίο επίπεδο ακαμψίας.Την ακαμψία του T-Roc, επίσης, εγγυάται η εγνωσμένης αξίας, ακαμψίας και προσαρμοστικότητας πλατφόρμα που όλοι γνωρίζουμε ως MQB. Μια πλατφόρμα που επιπλέον εξοικονομεί και αρκετό βάρος. Δείτε για παράδειγμα το εξής: το μικρότερο (μέχρι την έλευση του T-Cross) SUV της Volkswagen δεν είναι τελικά και τόσο μικρό. Σε σχέση με το Kona, το T-Roc είναι 6,9 πόντους πιο μακρύ, σχεδόν 2 πόντους πιο φαρδύ και 2,3 πόντους πιο ψηλό.

Κι όμως, παραμένει ελαφρύτερο κατά σχεδόν 40 kg. Τώρα που το σκέφτομαι, τα χτυπήματα που ανταλλάσσουν τα δύο αυτοκίνητα είναι εκατέρωθεν διαδοχικά: το Kona έχει καλύτερο packaging, αφού με μικρότερο μήκος καταφέρνει να υπερισχύει σε μεταξόνιο (2.609 mm έναντι 2.590 mm του T-Roc). To T-Roc εξαργυρώνει το αυξημένο μήκος του με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία (415 lt αντί 367 lt του Kona). Οι χώροι για τους επιβάτες, ή μάλλον για τα πόδια τους, είναι αναλογικά καλύτεροι στο Kona, ωστόσο οι πίσω επιβάτες του T-Roc αισθάνονται πιο άνετα χάρη στο μεγαλύτερο πλάτος και τον περισσότερο διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια τους. Αφού βρισκόμαστε στο εσωτερικό, ας μιλήσουμε για τις κα-μπίνες και τα ταμπλό αμφοτέρων.

Advertisement

(Το KONA έχει δώσει περισσότερο βάρος στην ποιοτική κύλιση και την άνεση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οδηγικά είναι σούπα, κάθε άλλο)

Τα οποία προσωπικά δεν με αφήνουν ικανοποιημένο, για διαφορετικούς λόγους. Στο Kona κυρίως λόγω της ανέμπνευστης σχεδίασης, που δεν συνάδει με το εντυπωσιακό εξωτερικά παρουσιαστικό του. Αν όντως ήθελαν οι Κορεάτες να αποσπάσουν το Kona από την γκάμα αναβαθμίζοντάς το σε «υπομάρκα» (εξ ου και το Kona by Hyundai), θα έπρεπε να δώσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη σχεδίαση του ταμπλό, το οποίο φαίνεται να έρχεται σχεδόν αυτούσιο από το i20. Ουδέν μεμπτό για το ταμπλό του i20, αλλά μοιάζει να βρίσκεται σε διαφορά φάσης και ολίγον φτωχό οπτικά. Επί της ουσίας, όμως, δεν μπορείς να εκφράσεις παράπονο.

Η θέση οδήγησης είναι όσο εποπτική οφείλει να είναι για αυτοκίνητο του είδους, η εργονομία είναι εύληπτη, οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα αφθονούν και ο εξοπλισμός κρίνεται κάτι παραπάνω από καλός. Μην περιμένετε να βρείτε πλαστικά με μαλακή υφή. Είναι όλα σκληρά, αλλά η συναρμολόγησή τους φαίνεται εξαιρετική. Συνολικά, δηλαδή, πρόκειται για ένα άχρωμο και μάλλον φτωχό οπτικά εσωτερικό, με ουσιαστικά, ωστόσο, χαρίσματα και αρετές.

(Το Kona αποτέλεσε για μένα έκπληξη κυρίως από την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και την προθυμία του κινητήρα του)

Σε αντιπαραβολή, το εσωτερικό του T-Roc δείχνει σαφώς πιο premium. Επιμένω στο «δείχνει», και θα εξηγήσω σε λίγο το γιατί. Επιπλέον, δείχνει μακράν πιο up-tempo σε διάθεση και στυλ εκφράζοντας (σε αυτή την περίπτωση, σε αντιστοιχία με το εξωτερικό) το… προσκλητήριο της παραδοσιακά συντηρητικούρας Volkswagen σε ένα κοινό πιο νεανικό ή έστω πιο νεανίζον. Καλά, μη φανταστείτε ότι έχει ξεφύγει από τις βασικές νόρμες. Οι απλές γραμμές του ταμπλό, τα παραδοσιακά όργανα, τα γνώριμα από το Golf ευμεγέθη και τευτονικά χειριστήρια δηλώνουν το «παρών», αλλά την ίδια στιγμή πλαισιώνονται από φαρδιές χρωματιστές λωρίδες (που το βράδυ μάλιστα φωτίζονται) οι οποίες διατρέχουν όλο το μήκος του ταμπλό, περνάνε και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών και σβήνουν ανάλαφρα στα καθίσματα.

Η μεγάλη (η οποία πάντως δεν είναι η βασική των 6,5″ αλλά η εξτρά των 8,0″) κεντρική οθόνη αφής, ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, είναι σαφώς πιο εντυπωσιακή από την αντίστοιχη του Kona και πιο ευκρινής επίσης, υποδηλώνοντας και τη βαρύνουσα σημασία που δίνει πλέον η Volkswagen στη συνδεσιμότητα και τις νέες τεχνολογίες. Οπτικά, λοιπόν, το T-Roc κάνει τη διαφορά.

(Tο T-Roc βγάζει περισσότερο τσαγανό, μολονότι στο μυαλό μου ο συνδυασμός μικρού μοτέρ με μεγαλούτσικο SUV δεν είναι και ο ορισμός της οδηγικής μαγείας…)

Και επί της ουσίας, βέβαια, δεν έχεις παράπονο: η εργονομία είναι ένας τυφλοσούρτης, οι χώροι για μικροαντικείμενα πάμπολλοι, οι ποτηροθήκες και οι πλαϊνές θήκες στις πόρτες αρκούντως βαθιές, αλλά…Αλλά -και εδώ είναι η σοβαρή μου ένσταση- η ποιότητα των υλικών δέχεται πολλή κουβέντα. Κυρίως ως προς το γιατί ένα αυτοκίνητο που είναι πιο ακριβό από το Golf δεν δια-θέτει ούτε κατά διάνοια τα ποιοτικά υλικά του δεύτερου, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι, πρώτον, για το αν τα crossover υπερτιμώνται απλώς λόγω μόδας και, δεύτερον, για το πώς θα καταφέρει να προσελκύσει το νεανικό κοινό που προσδοκά.

Μάλλον θα ξεμείνει με το (αρκετά μεγάλο, αν κρίνω και από τον εαυτό μου) νεανίζον…175Το βασικό πρόβλημα, λοιπόν, είναι η απτή ποιότητα, κυρίως επειδή αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο η Volkswagen έχει διαχρονικά επενδύσει και εξαιτίας του δρέπει τόσους επαίνους και πωλήσεις. Το T-Roc είναι αποκλειστικά επενδυμένο με σκληρό πλαστικό, η εικόνα του οποίου, ειδικά στο κάτω μέρος της κονσόλας, δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτική. Και γίνεται μέχρι και εκνευριστική με τις δεύτερης διαλογής επενδύσεις στις πόρτες, εκεί δηλα-δή που πέφτει συχνά το μάτι σου και ακουμπάει ακόμα πιο συχνά το χέρι σου. Την ίδια αμηχανία θα πρέπει να αισθάνονται και οι επιβάτες στο πίσω μέρος, όπου τα μαύρα σκληρά πλαστικά κάνουν ακόμα πιο αισθητή την παρουσία τους.

(Εμφανισιακά το T-Roc δείχνει πιο αθλητικό εξωτερικά και είναι σαφώς πιο εντυπωσιακό στο εσωτερικό του. Πιστεύουμε ότι η Volkswagen έχει κάνει λάθος με την επιλογή των υλικών, τα οποία τουλάχιστον είναι σωστά δεμένα μεταξύ τους)

Αλλά, είπαμε, η εικόνα στην εποχή μας μετράει περισσότερο. Το ίδιο και η συνδεσιμότητα – και από αυτή την άποψη το T-Roc δείχνει (και είναι) και όμορφο, και σύγχρονο. Για να μην το αδικώ, βέβαια, θα πρέπει να επισημάνω ότι και εδώ η συναρμογή είναι συμπαγής και η απουσία τριγμών πλήρης.Στον δρόμο η εικόνα των δύο αυτοκινήτων έχει πολλές συγκλίσεις και κάποιες διακριτές αποκλίσεις.

Το Kona αποτέλεσε για μένα έκπληξη κυρίως από την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και την προθυμία του κινητήρα του. Τα 12” που δίνει το εργοστάσιο για το 0-100 km/h είναι ένα υπερβολικά μετριοπαθές νούμερο. Το αυτοκίνητο επιταχύνει πρόθυμα, στροφάρει χαρωπά μέχρι και τον κόφτη και ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και τους 120 PS δεν δείχνει να ασθμαίνει ούτε στο όριο περιστροφής του. Την απόσταση των 170 mm από το έδαφος την αντιλαμβάνεσαι τόσο από την καλύτερη περιφερειακή ορατότητα όσο και από τη μεγαλύτερη κλίση που παίρνει το αμάξωμα στις στροφές. Κλίση, όμως, που είναι πάντοτε λελογισμένη και περισσότερο σου οριοθετεί τις δυνατότητές του παρά σε αγχώνει.

Μέχρι πρότινος το T-ROC παίρνοντας (κυριολεκτικά) αποστάσεις από τον ανταγωνισμό κατάφερνε να βρεθεί μόνο του στο μεταίχμιο μεταξύ του B-Segment και των μεσαίων SUV. Υπό αυτή την έννοια ήταν σαφώς πιο ακριβό από τα αντίστοιχα SEAT Arona ή Kia Stonic, αλλά το δικαιολογούσαν οι διαστάσεις του και το όνομά του φυσικά. Με την άφιξη του Kona τα πράγματα γίνονται σαφώς πιο δύσκολα για το Volkswagen. Διότι το Kona έχει και τους χώρους (εκτός από το πορτμπαγκάζ) και την εμφάνιση και τον κινητήρα για να μπορέσει να σταθεί δίπλα στο «μικρό» T-Roc με τον 1.0 TSI.

Υστερεί στην εικόνα του εσωτερικού, αλλά επί της ουσίας μόνο στην εικόνα. Διότι, κατά τα άλλα, η απτή ποιότητα, με το πισωγύρισμα που έκανε εδώ η VW, είναι παρόμοια και ο εξοπλισμός του Kona πλουσιότερος. Υστερεί (το Kona) και στο όνομα, αλλά αυτό είναι κάτι που εγώ δεν μπορώ να βάλω στην εξίσωση, παρεκτός αν σκεφτώ την καλύτερη μεταπωλητική αξία του VW λόγω αυτού. Αλλά το Kona υπερτερεί σημαντικά σε κάτι πολύ σημαντικό. Στην τιμή. Και μάλιστα σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό του. Σε κάθε έκδοσή του είναι τουλάχιστον 3.000 ευρώ φθηνότερο. Αν συγκρίνεις τις μεσαίες εκδόσεις των δύο μοντέλων, η διαφορά τιμής αγγίζει τις 4.000 ευρώ. Και σε αυτή την κατηγορία είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να παραβλέψει κανείς.

(Το T-Roc σηματοδοτεί μια στροφή προς ένα πιο νεανικό, σπορ και παιχνιδιάρικο προφίλ, ενώ το Kona σε κάποια σημεία γίνεται μάλλον φλύαρο σχεδιαστικά, αλλά πρόκειται, κατά τη γνώμη μου, για το πιο όμορφο Hyundai που έχει γίνει ποτέ)

Το T-Roc έχει δώσει έμφαση στα στάνταρ βοηθήματα υποβοήθησης από τη βασική κιόλας έκδοση. Ετσι, εκτός από πίσω φώτα LED, έχει δερμάτινο τιμόνι,διζωνικό κλιματισμό, Composition Colour με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5”,Bluetooth/USB/SD, αισθητήρες βροχής και φωτός, καθώς και ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργίαAuto-Hold. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται και τα συστήματα υποβοήθησηςFront Assist με City Emergency Braking(φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης),Pedestrian Monitoring(παρακολούθηση κίνησης πεζών), ενεργό σύστημα διατήρησης πορείαςLane Assist, MultiCollision Braking(αυτόματο φρενάρισμα ύστερα από σύγκρουση),Pre-Crash(σύστημα προληπτικής προστασίας επιβατών) καιFatigue Detection(σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού).

Μισό λεπτό όμως. Και το Hyundai τα έχει (τα περισσότερα από) αυτά και επίσης έχει και 5ετή εγγύηση, 5ετές δωρεάν σέρβις και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.Στο τέλος βέβαια, πάντα κάποιος αγοράζει αυτό που του αρέσει, αλλά εγώ οφείλω να πω ότι με (περίπου) αντικειμενικά κριτήρια το Kona είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα και σίγουρα πιο συμφέρουσα επιλογή.

Key Teck:

T-Roc, το σύστημα υποβοήθησης κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση Traffic Jam Assist διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας και ελέγχει αυτόματα το γκάζι και το φρένο, ακολουθώντας το προπορευόμενο όχημα με ταχύτητα έως 60 km/h. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και όταν δεν καταγράφεται δραστηριότητα του οδηγού, το σύστημα υποβοήθησης Emergency Assist αναλαμβάνει μέρος της διεύθυνσης του οχήματος διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του ή οδηγώντας το στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και ακινητοποιώντας το πλήρως. Το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας Lane Assist καταγράφει, εντός του πλαισίου των δυνατοτήτων του, τις διαγραμμίσεις του οδοστρώματος μέσω μιας κάμερας και ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικό σήμα ή πραγματοποιεί μια διορθωτική παρέμβαση στο τιμόνι αν το όχημα παρεκκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Kona, Μια επιτυχημένη πρόταση ξεκινά πάντα από μια γεροδεμένη βάση. Η δομή του Kona βασίζεται επάνω σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα που θα δούμε σίγουρα σε πολλά μελλοντικά μοντέλα της φίρμας. Για την κατασκευή της έχει χρησιμοποιήσει σε ποσοστό 51% χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, κάτι που δεδομένα εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία. Σημειώστε ότι ο τελευταίος μορφοποιείται με τη μέθοδο hot stamping, με αποτέλεσμα τα 115 m προηγμένων συγκολλήσεων, οι οποίες δικαιολογημένα υπόσχονται εξαιρετική ακαμψία χωρίς μεγάλη επιβάρυνση στη ζυγαριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε να επιτρέπει τη χρήση ηλεκτροκίνησης αλλά και τετρακίνησης χωρίς ιδιαίτερες τροποποιήσεις, πράγμα σπάνιο στη συγκεκριμένη κλάση.

VW T-Roc:
Κινητήρας: 999 cc, i3 Turbo
115 Ps @ 5.500 rpm
20.4 kgm @ 2.000 – 3.500 rpm
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) ημιάκαμπτος άξωνας (Π)
0-100 km/h: 10.1 ”,
Τελική: 187 km/h
Μέση Κατανάλωση: 7.2 lt/100 km
CO2: 116 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.423 4 /1.819/1.573 MM
Μεταξόνιο: 2,590 mm
Βάρος: 1,270 kg
Χώρος αποσκευών: 415 lt
Τιμή: 19.950 €

Hyundai Kona:
Κινητήρας: 998 cc, i3 Turbo
120 Ps @ 6.000 rpm
17.5 kgm @ 1.500 – 4.000 rpm
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) ημιάκαμπτος άξωνας (Π)
0-100 km/h: 12.0 ”,
Τελική: 181 km/h
Μέση Κατανάλωση: 7.6 lt/100 km
CO2: 117 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.165/1.800/1.550 MM
Μεταξόνιο: 2,609 mm
Βάρος: 1,308 kg
Χώρος αποσκευών: 367 lt
Τιμή: 16.590 €