Live Κίνηση
Περισσότερα
Συγκριτικά

Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT 100PS vs Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG 95PS

Ελλάδα 14:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT 100PS vs Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG 95PS

Συγκριτικά

Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT 100PS vs Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG 95PS

Συγκριτικά

Δύο αξιοπρόσεκτα μοντέλα δίνουν τη δική τους μάχη στη δυσκολότερη ίσως κατηγορία της Ελληνικής αγοράς, με όπλα τα αυτόματα κιβώτια.

Advertisement
Advertisement

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Εδώ και λίγα χρόνια τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας έχουν αλλάξει ριζικά προσανατολισμό. Από αυτοκίνητα που ζητούσαν από τον οδηγό τους κάποιες παραχωρήσεις, ορισμένες φορές σημαντικές, σήμερα έχουν μεταλλαχθεί σε ολοκληρωμένες προτάσεις, οι οποίες δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Advertisement
Advertisement

Τόσο το Hyundai i20 όσο και το Volkswagen Polo βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος, έχοντας ισχυρές ομοιότητες τόσο σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη όσο και στον σχεδιαστικό τους χαρακτήρα, τις διαστάσεις και τη σχεδίαση. Αμφότερα αποτελούν κλασικούς εκπροσώπους της νέας τάξης πραγμάτων, καθώς ευθυγραμμίζονται πλήρως με τα σύγχρονα αισθητικά πρότυπα. Το Polo, που έχει φτάσει στην 6η γενιά του, δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, κυρίως από το Golf.

Πέρα από τη χαρακτηριστική μάσκα με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, υπάρχουν οι τονισμένες πλευρικές ακμές και οι σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το i20 δεν δείχνει διόλου να υστερεί. Η σχεδιαστική αναζήτηση των ανθρώπων της Hyundai έφερε ως αποτέλεσμα η ανανεωμένη γενιά να καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα με μία σπορ εικόνα. Ομολογουμένως ο συνδυασμός είναι επιτυχημένος, με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα.

Advertisement

Η εντυπωσιακή τραπεζοειδής μάσκα και οι λιτές γραμμές ακολουθούν τα σχεδιαστικά πρότυπα της εταιρείας. Είναι ευδιάκριτη η φρεσκάδα του αμαξώματος χάρη στο δυναμικό εμπρός μέρος, τα μεγάλα εμπρός φωτιστικά σώματα με στοιχεία LED, όπως και τα πίσω με τα εντυπωσιακά κάτοπτρα και τις μεγάλες διαστάσεις που χορταίνουν το μάτι. Η αίσθηση ενός ακριβότερου αυτοκινήτου που βγάζει το Polo φαίνεται από τον εσωτερικό διάκοσμο και τις δυνατότητες εξοπλισμού.

Advertisement

Ο σχεδιασμός κερδίζει τις εντυπώσεις με λιτές και καθαρές γραμμές, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό να κατορθώνουν όχι μόνο οπτικά, αλλά και στην αφή να δείχνουν ανώτερης ποιότητας, όπως το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο σχεδόν το πάνω τμήμα του ταμπλό. Η εργονομία ακολουθεί τα πρότυπα των άλλων μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή. Αρκετά καλό ποιοτικά είναι και το Hyundai i20, με τα σκληρά αλλά συμπαγή πλαστικά και το αναλόγου επιπέδου φινίρισμα. Βέβαια η χαμηλών τόνων σχεδίαση, που δίνει προτεραιότητα στη χρηστικότητα και την εργονομία, δεν ενθουσιάζει και είναι λιγότερο καλοδεχούμενη οπτικά. Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής του Polo είναι σαφώς πιο εντυπωσιακή από την αντίστοιχη του i20, καθώς και με μεγαλύτερη ευκρίνεια.

Μάλιστα, καθώς οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου πραγματοποιούνται μέσω αυτής, οι φυσικοί διακόπτες είναι ολιγάριθμοι. Γενικότερα η φιλοσοφία διαμόρφωσης ενός πιο premium εσωτερικού, είναι αυτή που προσδιορίζει το νέο Polo. Από την άλλη πλευρά, η υπεροχή του i20 στους διαθέσιμους χώρους, κυρίως για τους πίσω επιβάτες, είναι εμφανής. Η ύπαρξη του ελαφρώς μεγαλύτερου μεταξονίου (2.570 mm έναντι 2.551 mm του Polo) και το επίπεδο πάτωμα προσφέρουν μεγαλύτερους χώρους στα πόδια, ωστόσο οι επιβάτες του γερμανικού μοντέλου αισθάνονται το ίδιο άνετα χάρη στο μεγαλύτερο πλάτος του.

Advertisement

Όσον αφορά τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, το Polo υπερέχει κατά 29 lt. Oπως ήδη αναφέραμε, οι δύο μονομάχοι διαθέτουν παρόμοιους σε αρχιτεκτονική κινητήρες. Αμφότεροι είναι 3κύλινδροι με υπερτροφοδότηση χαμηλής πλήρωσης και κυβισμό στο ένα λίτρο, κάτι που επιβεβαιώνει ότι η τάση του «downsizing», σε συνδυασμό με την εφαρμογή προηγμένων τεχνολογικών λύσεων, παραμένει επίκαιρη. Στη συγκεκριμένη έκδοση του i20 ο 1000άρης κινητήρας αποδίδει 100 PS, έχοντας εξελιχθεί με γνώμονα την ελαχιστοποίηση των απωλειών και τη μείωση των κραδασμών και της τραχύτητας (NVH).

Κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη, αφού σπανίως προδίδει την 3κύλινδρη δομή του. Επίσης, η ροπή των 17,5 kgm αποδίδεται σε σχετικά χαμηλές rpm και δεν απαιτεί από τον οδηγό να πιέζει εντονότερα. Ο 1.0 TSI έχει επίσης καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, είναι ήσυχος και κινεί με σχετική άνεση το Polo. Παρά τη μικρότερη ισχύ (95 PS), οι επιδόσεις του, συγκρινόμενες με αυτές του i20, είναι καλύτερες, τόσο σε επιτάχυνση 0-100 km/h όσο και στην τελική ταχύτητα. Το σημαντικότερο, ωστόσο, στη συγκεκριμένη σύγκριση είναι ότι και οι δύο μονομάχοι διαθέτουν το απόλυτο trend της εποχής.Τα κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, στην περίπτωσή μας επτά σχέσεων, ξηρού συμπλέκτη.

Η αίσθηση (υποκειμενική και αντικειμενική) στην ευκολία χρήσης που σου δίνουν είναι σαφώς προτιμότερη από αυτή ενός χειροκίνητου, ιδίως στο αστικό περιβάλλον, καθώς το κιβώτιο εκμεταλλεύεται με μεγαλύτερη ευκολία τη ροπή του κινητήρα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει στον επιλογέα, αναζητώντας την ιδανική σχέση. Οι αλλαγές σε ήπιους ρυθμούς κίνησης γίνονται ανεπαίσθητα, ενώ μόνο όταν πιέσεις θα δια-πιστώσεις ότι παρουσιάζουν και τα δύο έναν δισταγμό στο κατέβασμα.

Το αυτόματο κιβώτιο επιβαρύνει ελαφρώς τη μέση κατανάλωση του i20, που διαμορφώνεται στα 6,4 lt/100 km, όταν το Polo τα καταφέρνει λίγο καλύτερα με 5,9 lt/100 km. Σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης οι διαφορές που εντοπίζονται μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι αρκετές. Ξεκινώντας από το Polo, το τιμόνι του οποίου είναι πιο γρήγορο προσφέροντας -σε συνδυασμό και με την πιο σφιχτή ανάρτηση- ταχύτερη απόκριση στις αλλαγές κατεύθυνσης. Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι δείχνει σαφώς πιο σπορ απέναντι στο i20 με το πιο ράθυμο τιμόνι και το μαλακότερο set up. Το αν αυτό πρέπει να προσμετρηθεί στα υπέρ του VW είναι κάτι που έγκειται στις προτιμήσεις του καθενός.

Η ανάρτηση του Hyundai με τα ήπια χαρακτηριστικά διαμορφώνει ένα πιο φιλικό προς τον οδηγό προφίλ, ενώ από αυτή πηγάζει και η ελαφρά υπεροχή του στην άνεση και στην απορρόφηση των κάθε λογής «μπαλωμάτων» του δρόμου. Η τελική επιλογή, που όπως πάντα έχει έντονο και το υποκειμενικό στοιχείο, μας βρίσκει πιο κοντά στο συνολικά πιο ραφιναρισμένο Polo, που όμως έχει το μείον της υψηλότερης τιμής εκκίνησης, μια και το i20 διατίθεται με έκπτωση, ένα στοιχείο που παίζει σημαντικό ρόλο στα λειτουργικά έξοδα. Το Polo της δοκιμής προσφέρεται στην πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Comfortline που κοστίζει 16.600 ευρώ. Γεγονός που το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορίας, αλλά το κάνει να υστερεί από το σαφώς πιο ανταγωνιστικό i20, που στη βασική του (αλλά επίσης καλά εξοπλισμένη) έκδοση Exclusive ξεκινά από τα 15.090 ευρώ.]

“Η σχεδιαστική αναζήτηση της Hyundai έφερε ως αποτέλεσμα η ανανεωμένη γενιά να καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα με μία σπορ εικόνα. Ομολογουμένως ο συνδυασμός είναι επιτυχημένος, με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα”

Key Teck:

HYUNDAI i20
Το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας της Hyundai, SmartSense, που εφοδιάζει το ανανεωμένο i20, διαθέτει νέα χαρακτηριστικά. Σε αυτά ξεχωρίζουμε το σύστημα αυτόματης πέδησης Forward Collision-Avoidance Assist, την ειδοποίησης εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Keeping Assist, όπως και την εφαρμογή Driver Attention Warning, που ρυθμίζει αυτόματα την δέσμη των προβολέων.

VW POLO
Αν και η φιλοσοφία σχεδίασής του δεν παραπέμπει σε μοντέλο gran turismo, εντούτοις, ανεξαρτήτως διαδρομής, οι επιβάτες του νέου Polo κάθονται αναπαυτικά στις θέσεις του. Τα εργονομικά καθίσματα του βασικού εξοπλισμού φροντίζουν την πλάτη του επιβάτη κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων και είναι ιδιαιτέρως άνετα. Η οσφυϊκή υποστήριξη που παρέχουν εξασφαλίζει τη σωστή στάση του σώματος, καθώς οι μύες της πλάτης πιέζονται πολύ κατά τις μεγάλες διαδρομές και κουράζονται.

TECH:

HYUNDAI i20
Κινητήρας
: 999 cc, ι3 Turbo
100 Ps @ 4.500 rpm
17.5 kgm @ 1.500 – 4.000 rpm
Κιβώτιο: HMIAYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ) ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ (ΠΙΣΩ)
Διαστάσεις: 4.035/1.73 4 /1.474 mm
0-100 km/h: 11.4 ”
Τελική: 182 km/h
Μέση Κατανάλωση: 6.4 lt/100 km “Δοκιμή”
CO2: 111 g/km
Μεταξόνιο: 2,570 mm
Βάρος: 1.110 kg
Χώρος αποσκευών: 326 lt
Tιμή: € 15.090

Volkswagen Polo
Κινητήρας: 999 cc, ι3 Turbo
95 @ 5.500 rpm
17.8 KGM @ 2,000 – 3.500 rpm
Κιβώτιο: HMIAYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Διαστάσεις: 4.053/1.751/1.461 mm
Ανάρτηση: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ
0-100 km/h: 10,8 ”
Τελική: 187 km/h
Μέση Κατανάλωση: 5.9 lt/100 km “Δοκιμή”
CO2: 108 g/km
Μεταξόνιο: 2,551 mm
Βάρος: 1,180 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Tιμή: € 16.600