Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο SEAT Tarraco

Ελλάδα 4:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο SEAT Tarraco

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο SEAT Tarraco

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Tarraco είναι το μεγαλύτερο SUV στην ιστορία της SEAT, το οποίο φιλοδοξεί να προσφέρει κορυφαία πρακτικότητα και άνεση, διατηρώντας παράλληλα τον σπορτίφ χαρακτήρα των δημιουργημάτων της μάρκας. Εμείς, οδηγούμε το νέο μοντέλο στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Μετά λοιπόν το μικρό Arona και το μικρομεσαίο Ateca, η SEAT εντάσσει στη γκάμα της και το μεσαίο Tarraco, οριοθετώντας προς τα πάνω τα SUV μοντέλα της. Το Tarraco διαθέτει μήκος 4,735 μέτρων, ύψος 1.658 χιλιοστών και πλάτος 1.839 χιλιοστών και προσφέρεται σε εκδόσεις με 5 ή 7 θέσεις, δίνοντας έμφαση στην παροχή πολύ καλών χώρων και πρακτικότητας.

Σχεδιαστικά, το Tarraco δείχνει αρκούντως δυναμικό με βάση τις διαστάσεις του, έχοντας ένα εμπρόσθιο τμήμα με «αιχμηρά» Full LED φώτα, τα οποίο πλαισιώνουν την χρωμιωμένη μάσκα της SEAT. Στο πλάι οι γραμμές είναι πιο απλές, με το κεντρικό οριζόντιο «νεύρο» να τονίζει την παρουσία του μοντέλου, ενώ πίσω το νεύρο αυτό συνεχίζεται πάνω από τα αρκετά μοντέρνα φώτα, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα.

Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα υιοθετεί απλές γραμμές που βοηθούν να αναδειχθούν στοιχεία τεχνολογίας όπως η κεντρική –«αιωρούμενη»– οθόνη αφής 8 ιντσών για το αναβαθμισμένο σε υπηρεσίες και δυνατότητες συνδεσιμότητας, σύστημα πολυμέσων της SEAT (διαθέτει για πρώτη φορά και ανέπαφη δυνατότητα χειρισμού). Στο ίδιο μήκος κύματος, το νέο Tarraco εξοπλίζεται και με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, που μπορεί να διαμορφώσει τις απεικονίσεις του.

Advertisement
Advertisement

Tarraco Trip

Ποιοτικά, έχει γίνει χρήση μαλακών και σκληρών στην αφή υλικών μέσα στην καμπίνα, τα οποία διαθέτουν πολύ καλή υφή, άρτιο φινίρισμα και συναρμογή στις περισσότερες επιφάνειές τους.

Οι χώροι στην 5θέσια έκδοση είναι πάρα πολύ άνετοι για 5 ενήλικες επιβάτες, με άφθονο χώρο για τα γόνατα των πίσω, ενώ εφόσον επιλεγεί η 7θέσια έκδοση (με καθίσματα που αναδιπλώνονται στο δάπεδο), υπάρχουν 2 ακόμη θέσεις που όμως επαρκούν περισσότερο για παιδιά – όπως συμβαίνει άλλωστε στους περισσότερους της κατηγορίας. Το πορτ-μπαγκάζ στην 5θέσια επιλογή διαθέτει πολύ μεγάλη χωρητικότητα 760 λίτρων (700 λίτρα στο 7θέσιο με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις).

Advertisement

Tarraco Trip 10

Από πλευράς κινητήρων, η SEAT προσφέρει το Tarraco με μοτέρ βενζίνης 1.5 TSI 150 ίππων (με σύστημα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους για μείωση της κατανάλωσης) και 2.0 TSI με 190 ίππους. Στο diesel οι επιλογές αφορούν στον 2λιτρο TDI των 150 και 190 ίππων. Οι δύο κινητήρες των 150 ίππων συνδυάζονται στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (αυτόματο DSG 7 σχέσεων προαιρετικά και στο diesel), ενώ στις ισχυρότερες εκδοχές το 7τάχυτο DSG είναι στάνταρ.

Advertisement

Διαθέσιμο είναι και το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης 4Drive της SEAT (στάνταρ στις εκδόσεις των 190 ίππων, προαιρετικό στον diesel των 150 ίππων), το οποίο διαθέτει διάφορα προγράμματα λειτουργίας που μπορούν να επιλεγούν από τον οδηγό μέσω του σχετικού περιστροφικού διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας. Σε όλες τις εκδόσεις πάντως, υπάρχουν τα βασικά οδηγικά προφίλ Eco, Normal και Sport, που διαμορφώνουν ανάλογα την απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού, τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου κ.ο.κ.

Tarraco Trip (3)

Οδηγώντας το νέο SEAT Tarraco στην Ισπανία ξεχωρίσαμε από την πρώτη στιγμή την ευκολία στην οδήγηση που προσφέρει, παρά τις αυξημένες του διαστάσεις. Παράλληλα, το Tarraco διατηρείται άκρως ασφαλές και ουδέτερο στις αντιδράσεις του, ταξιδεύοντας με χαρακτηριστική άνεση στην εθνική με υψηλές ταχύτητες. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε το τιμόνι, που διαθέτει κορυφαία για την κατηγορία αίσθηση, ενώ παράλληλα και η άνεση και ποιότητα κύλισης του Tarraco βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Advertisement

Tarraco Trip (4)

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, ο 1.500άρης turbo βενζινοκινητήρας κινεί χωρίς προβλήματα το Tarraco και μόνο σε πιο γρήγορους ρυθμούς ο οδηγός θα αναζητήσει την περισσότερο δύναμη και την έξτρα ροπή που προσφέρει ο 2λιτρος TSI. Παράλληλα, το μικρότερο μοτέρ μας ικανοποίησε πλήρως και με την άκρως πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ η διακοπή της λειτουργίας των 2 από τους 4 κυλίνδρους δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Πολύ καλή αίσθηση προσφέρει και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, που διαθέτει σωστή κλιμάκωση για να μην «πνίγει» τις επιδόσεις (π.χ. 0-100 km/h σε 9.7 sec).

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Tarraco και σε μια off road πίστα που είχαν δημιουργήσει οι άνθρωποι της SEAT, εκεί όπου το σύστημα τετρακίνησης 4Drive, σε συνεργασία με το σύστημα ελέγχου κατάβασης που διατηρεί αυτόματα χαμηλά την ταχύτητα για να κατέβει το αυτοκίνητο μια απότομη πλαγιά, έβγαλαν αλώβητο το νέο ισπανικό SUV από πολλά δύσκολα εμπόδια.

Ολοκληρώνοντας, να σημειώσουμε ότι οι πωλήσεις του νέου SEAT Tarracο στη χώρα μας θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Μάρτιο. Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές του, ωστόσο από την αρχική έκδοση οι άνθρωποι της SEAT μας διαβεβαίωσαν ότι το νέο μοντέλο θα συνοδεύεται από ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού.

Tarraco Trip (5)