Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Τσεχία: Το Newsauto στην αποκάλυψη της νέας Skoda Octavia

Ελλάδα 12:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Τσεχία: Το Newsauto στην αποκάλυψη της νέας Skoda Octavia

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Τσεχία: Το Newsauto στην αποκάλυψη της νέας Skoda Octavia

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η 4η γενιά της Octavia αποκαλύπτεται σήμερα στην Τσεχία και το Newsauto βρίσκεται εκεί για να σας μεταφέρει από κοντά όλα τον παλμό από την παγκόσμια πρώτη του σημαντικότερου μοντέλου της Skoda.

Advertisement
Advertisement

Η Octavia είναι ίσως το σημαντικότερο μοντέλο στην ιστορία της Skoda. Ως όνομα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 60 χρόνια, όμως στην επιστροφή της το 1996 στη γκάμα της Skoda και μέχρι και σήμερα είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά στήριξε την ανάπτυξη της μάρκας.

Χαρακτηριστικό στοιχείο μάλιστα της επιτυχίας της Octavia αποτελεί το γεγονός ότι η τωρινή, 3η της γενιά, έχει καταγράψει σχεδόν 400.000 πωλήσεις ανά έτος παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο όλων των πωλήσεων της μάρκας. Σε αυτή της την επιτυχία, τα τελευταία χρόνια η Octavia έχει βασιστεί πάνω στην στέισον έκδοσή της (στην Ελλάδα best-seller είναι το 5θυρο σεντάν), εξ ου άλλωστε και στη νέα της γενιά η Skoda παρουσιάζει αρχικά μόνο αυτή την έκδοση, αφήνοντας την σεντάν έκδοσή της για λίγες εβδομάδες αργότερα.

Advertisement
Advertisement

Από κοντά, η νέα Octavia (Grand Coupe θα ονομάζεται η 5θυρη έκδοση) είναι ίσως πιο εντυπωσιακή από οποιαδήποτε άλλη. Το μεγάλωμα των διαστάσεων (+22 χλστ. σε μήκος, +15 χλστ. σε πλάτος) τονίζει την παρουσία της και παράλληλα, σε συνδυασμό με τη νέα, πιο «ρευστή» σχεδίαση των γραμμών της, της χαρίζει έναν επιπλέον δυναμισμό που θα λέγαμε ότι έλειπε από τις προηγούμενες γενιές της.

Χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου που έχει να κάνει και με τη σχεδίασή του, αποτελεί η σημαντική βελτίωση της αεροδυναμικής του, με την Octavia να μειώνει το σχετικό αεροδυναμικό συντελεστή στο cd: 0.26 (cd: 0.24 στο σεντάν).

Ένα επίσης στοιχείο που τη διαχωρίζει αισθητικά από το υπάρχον μοντέλο αποτελεί η υιοθέτηση ενιαίων εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων, τα οποία είναι πιο στενά από κάθε άλλη φορά χρησιμοποιώντας επιπλέον LED τεχνολογία (στις πιο ακριβές εκδόσεις και LED Matrix για ακόμη καλύτερη ορατότητα). Πλήρως LED είναι και τα πίσω φώτα, με τα φλας για πρώτη φορά να έχουν προοδευτικό άναμμα.

Advertisement

Περνώντας στο εσωτερικό, κατ’ αρχάς θα πρέπει να τονιστεί η περαιτέρω ενίσχυση της ευρυχωρίας μέσω της παροχής περισσότερου χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών – κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι ακόμη και άτομα άνω του μέσου ύψους θα νιώσουν αρκετά άνετα στην καμπίνα της Octavia, όπως είδαμε από κοντά κατά την παρουσίαση του μοντέλου. Το πορτ-μπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 640 lt. στο Combi (από 610 lt. πριν) και στα 600 lt. στην 5θυρη σεντάν (από 590 lt.). Αμφότερα είναι από τα μεγαλύτερα νούμερα της κατηγορίας.

Advertisement

Στο αισθητικό κομμάτι της καμπίνας, εδώ η Skoda έχει επενδύσει σε έναν εντελώς νέο θάλαμο, με ταμπλό οριζόντιας σχεδίασης, το οποίο εφαρμόζει τον νέας γενιάς ψηφιακό πίνακα οργάνων της μάρκας με διαγώνιο 10 ιντσών. Άλλη μια οθόνη που μπορεί να έχει μέγεθος έως 10 ίντσες βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, για το χειρισμό του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων, του Navi και του κλιματισμού. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού της νέας Octavia αποτελεί και η υιοθέτηση ενός τιμονιού με μόνο δύο ακτίνες, το οποίο φέρει βέβαια διακόπτες για τον χειρισμό του μενού του συστήματος πολυμέσων και της οθόνης του πίνακα οργάνων κ.ο.κ.

Ποιοτικά, πάντοτε η Octavia τα κατάφερνε πολύ καλά σε αυτό τον τομέα και στη νέα της γενιά τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα, αφού όπως είδαμε από κοντά στην παρουσίασή της στην Πράγα, εφαρμόζει άφθονα αφρώδη πλαστικά και έχει μια γενικότερη συναρμογή και φινίρισμα που τονίζουν τον ποιοτικό της χαρακτήρα.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά στα τεχνικά της χαρακτηριστικά, η νέα Octavia υιοθετεί τους νεότερους TSI και TDI κινητήρες του Ομίλου VW, με την πλευρά της βενζίνης να εκπροσωπείται από τον 1.0 TSI των 110 ίππων, τον 1.5 TSI των 150 ίππων και τον 2λιτρο TSI των 190 ίππων. Στο diesel συναντούμε τρεις εκδόσεις ισχύος του νέου 2λιτρου TDI EVO μοτέρ με 115, 150 και 200 ίππους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά σε Skoda η Octavia θα λάβει ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης (σε συνδυασμό με τους βενζινοκινητήρες των 110 και 150 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων), ενώ επίσης υπάρχουν και δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με τον 1.400άρη TSI βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, σε απόδοση 204 και 245 ίππων. Αυξάνοντας περαιτέρω τις διαθέσιμες επιλογές, η Skoda θα προσφέρει την Octavia και σε έκδοση με φυσικό αέριο, που διαθέτει τον 1.500άρη TSI κινητήρα των 130 ίππων. Οι τρεις δεξαμενές CNG έχουν χωρητικότητα 17,7 κιλών, ενώ υπάρχει και ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων.

Διαβάστε επίσης: Πρώτη επαφή με το ανανεωμένο Toyota C-HR

Η νέα Skoda Octavia αναμένεται να έρθει στη χώρα μας τον ερχόμενο Μάιο. Μέσα στο επόμενο έτος θα δούμε επίσης την πιο offroad εκδοχή της Octavia Scout, αλλά και την «καυτή» νέα Octavia RS.