Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Στα χέρια μας η εκρηκτική BMW M5 των 600 ίππων

Ελλάδα 10:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στα χέρια μας η εκρηκτική BMW M5 των 600 ίππων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στα χέρια μας η εκρηκτική BMW M5 των 600 ίππων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα γενιά της BMW M5 κάνει μια μεγάλη στροφή στην ιστορία του γερμανικού πισωκίνητου saloon, υιοθετώντας σύστημα τετρακίνησης και ένα πανίσχυρο μοτέρ 600 ίππων. Εμείς, βρισκόμαστε στη Σλοβενία για να οδηγήσουμε το νέο γερμανικό «πύραυλο» και να ανακαλύψουμε όλες τις… εκρηκτικές αρετές του. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για την 6η γενιά της BMW M5, ενός super sport σεντάν που αποτελούσε πάντα την κορωνίδα των M μοντέλων της γερμανικής μάρκας. Σε όλη αυτή της την πορεία η M5 έχει υιοθετήσει όλη την τελευταία λέξη της αγωνιστικής τεχνολογίας της BMW, 6κύλινδρα, 8κύλινδρα και 10κύλινδρα μοτέρ κορυφαίας απόδοσης, αλλά και τα πιο προηγμένα κιβώτια ταχυτήτων.

Πλέον, στη νέα της γενιά η M5 κάνει ρελάνς σε ισχύ (600 ίπποι), αποκτά μια πισωκίνητων προδιαγραφών τετρακίνηση και παράλληλα γεμίζει από τεχνολογία ώστε να προσφέρει κορυφαία απόδοση, καθώς και τα καλύτερα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας.

Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, η νέα M5 χρησιμοποιεί για την κίνησή της μια αναβαθμισμένη εκδοχή του 4.4 lt. V8 biturbo κινητήρα της BMW, ο οποίος αποδίδει 600 άλογα ισχύος στις 5.600-6.700 σ.α.λ. και 750 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.800 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα 8τάχυτο M Steptronic αυτόματο κιβώτιο (με mode Efficient, Sport και Sport Plus), ώστε μαζί και με την τετρακίνηση M xDrive να προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις: Έτσι, το 0-100 km/h θέλει μόνο 3.4 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h (305 km/h με το πακέτο M Driver που αφαιρεί τον περιοριστή).

Advertisement
Advertisement

M5 Trip 640 (2)

H BMW προσφέρει στη M5 3 διαφορετικά set-up για το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (DSC on, M Dynamic mode, DSC off), αλλά και 3 για την τετρακίνηση (4WD, 4WD Sport, 2WD), κάτι που σημαίνει ότι με το DSC off και επιλεγμένο το 2WD (πισωκίνηση), ο οδηγός μπορεί να απολαύσει άφθονη πλαγιολίσθηση.

Ειδικά για την τετρακίνηση, πρόκειται για αυτόματο σύστημα που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη για να στείλει έως και το 100% της ροπής στους πίσω τροχούς της BMW M5 (στο 2WD mode). Παράλληλα ειδικά για τους πίσω τροχούς υπάρχει ένα ενεργό M διαφορικό, το οποίο κατανέμει επιπλέον τη ροπή μεταξύ τους, για να προσφέρει ακόμη περισσότερη πρόσφυση.

Advertisement

Αρκετή δουλειά έχει γίνει και στην ανάρτηση, από ειδικούς της BMW και οδηγούς αγώνων, ώστε να συνδυαστεί απόλυτη πρόσφυση στην καθημερινή χρήση και δυναμισμός στην πίστα. Υπάρχουν και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με M ρύθμιση και επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus, αλλά και M υποβοήθηση τιμονιού.

Οι άνθρωποι της BMW έχουν δώσει μεγάλη έμφαση και στην υιοθέτηση μέτρων που μειώνουν το βάρος του αυτοκινήτου, αφού παρά την ύπαρξη της τετρακίνησης, η νέα M5 είναι ελαφρύτερη από πριν. Ανάμεσα στις επεμβάσεις περιλαμβάνονται τα διάφορα τμήματα από CFRP (ίνες πλαστικού ενισχυμένες με ανθρακονήματα) όπως η οροφή και η εξάτμιση, αλλά και το νέο αλουμινένιο καπό.

Advertisement

M5 Trip 640c

Σε ό,τι αφορά στη σχεδίασή της, στο γνώριμο αμάξωμα της BMW Σειρά 5 η M5 προσθέτει πιο δυναμικούς προφυλακτήρες, πίσω διαχύτη και τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης, M εμπρόσθιο καπό, πλαϊνές «ποδιές» και νέας σχεδίασης ζάντες 19 ή 20 ιντσών. Το αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση είναι άκρως δυναμικό, χωρίς πάντως να προκαλεί.

Στο εσωτερικό, η M5 αποκτά τα M Sport καθίσματα, πιο σπορ τιμόνι και πίνακα οργάνων, στάνταρ επενδύσεις από ακριβό δέρμα Merino, κόκκινο κουμπί για τη μίζα, αλλά και δύο κόκκινους διακόπτες (M1 και M2) δίπλα από τα paddles αλλαγής ταχυτήτων, όπου μπορούν να αποθηκευθούν δύο εξατομικευμένα set-up του κινητήρα, του κιβωτίου, του DSC, της τετρακίνησης και των αμορτισέρ.

Advertisement

M5 Trip 640 (3)

Με τη νέα BMW M5 στη Σλοβενία

Έχοντας λοιπόν στο μυαλό μας όλα τα παραπάνω, επιβιβαστήκαμε στη νέα BMW M5 και ξεκινήσαμε το οδηγικό μας ταξίδι στους δρόμους της Σλοβενίας. Με την πρώτη κιόλας «γκαζιά» ο V8 biturbo κινητήρας εντυπωσιάζει με τη δύναμή του και, σε συνδυασμό με το εκπληκτικό κιβώτιο (αλλάζει σχέσεις σε καταιγιστικούς ρυθμούς) αλλά και την άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης, προσφέρει επιδόσεις αντίστοιχες ενός supercar. Σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, η M5 κυριολεκτικά εκτοξεύει το βαρύ της – σχεδόν 2 τόνους – αμάξωμα και μαζί κόβει την ανάσα του οδηγού της φθάνοντας σε υψηλές ταχύτητες πραγματικά σε πολύ γρήγορους χρόνους. Είναι σε κάθε περίπτωση, ένα από τα πιο γρήγορα σεντάν της εποχής και το κυριότερο, δεν διστάζει να το προσφέρει απλόχερα στον οδηγό της οποτεδήποτε αυτός θελήσεις. Για τους λάτρεις της πιο «ήπιας» οδήγησης από την άλλη, η επιλογή του Efficient mode για τον κινητήρα και του Comfort για το κιβώτιο, φροντίζουν ώστε η M5 να βγάλει προς τα έξω έναν πιο λειτουργικό και εύκολο στην οδήγηση χαρακτήρα – όσο βέβαια πάντα της… επιτρέπουν η εκπληκτική ισχύ της και η ακόμη πιο εκπληκτική ροπή.

M5 Trip 640

Δεν είναι όμως μόνο η εκρηκτική δύναμη του μοτέρ της νέας BMW M5 που μας εντυπωσίασε στη Σλοβενία, αλλά και επιπλέον ο τρόπος που το μεγάλο γερμανικό σεντάν βάζει κάτω όλη αυτή τη δύναμη, χαρίζοντας μοναδικές οδηγικές συγκινήσεις. Αναλόγως βέβαια πάντα με το συνδυασμό που θα επιλέξει ο οδηγός στο mode του κινητήρα, του κιβωτίου, της τετρακίνησης, της ανάρτησης και του τιμονιού (απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης για να βρεις και να αποθηκεύσεις στα κουμπιά M1 και M2 τις αγαπημένες σου ρυθμίσεις),  η νέα BMW M5 βγάζει έναν άκρως δυναμικό χαρακτήρα στο δρόμο. Η κορυφαία ακαμψία, το σωστό ζύγισμα και η άψογη λειτουργία της τετρακίνησης φροντίζουν ώστε τα επίπεδα πρόσφυσης να είναι υψηλότερα από ποτέ, δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να βγει με τα περισσότερα δυνατά χιλιόμετρα από τη στροφή και έχοντας σε κάθε περίπτωση στο απόλυτο τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Και το πιο σημαντικό είναι ότι η M5 το κάνει με τόσο εύκολο τρόπο, ώστε να κρύβει εντέχνως το βάρος των σχεδόν 2 τόνων της και το μήκος των 5 μέτρων, δίνοντας την εντύπωση στον οδηγό της ότι χειρίζεται ένα μικρότερο αυτοκίνητο!

Επιλέγοντας τώρα το «4WD Sport» στην τετρακίνηση, η M5 θα διώξει το πίσω μέρος της στο πάτημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, όμως αυτό θα γίνει άκρως ελεγχόμενα και με τη γωνία της πλαγιολίσθησης τόση ώστε να μην χαθεί η ισορροπία στο στρίψιμο. Στην επιλογή «2WD» απενεργοποιείται το Σύστημα Ελέγχου της πρόσφυσης και όλη η δύναμη στέλνεται στους πίσω τροχούς, δίνοντας την ευκαιρία για ατελείωτο drift…

M5 Trip 640b

Εν τέλει αυτό ακριβώς είναι που χαρακτηρίζει πλέον τη νέα M5. Η BMW δεν δημιούργησε απλώς ένα κορυφαίο σεντάν υψηλών επιδόσεων, αλλά ένα πραγματικά εκρηκτικό αυτοκίνητο που μπορεί να προσαρμόσει τα οδηγικά του χαρακτηριστικά σε τέτοιο βαθμό, ώστε να ικανοποιήσει στο ακέραιο ακόμη και τον πιο απαιτητικό.

Στη χώρα μας η νέα BMW M5 είναι ήδη διαθέσιμη. Οι τιμές της ξεκινούν από τα 174.900 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 4.395 cc
Ισχύς: 600 PS/5.600-6.700 rpm
Ροπή: 76.5 kgm/1.800-5.600 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 3.4 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h (305 km/h με το M Driver’s Package)
Μεικτή κατανάλωση: 10.5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 241 gr/km
Βάρος: 1.930 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.965/1.903/1.473 mm
Μεταξόνιο: 2.982 mm
Χώρος αποσκευών: 530 lt
Τιμή: 174.900€