Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Ισπανία: Οδηγούμε τη νέα Toyota Corolla

  • Σπύρος Χώτος, Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης, Toyota

Βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το όνομα «Auris», η νέα Toyota Corolla είναι εδώ φιλοδοξώντας να συνεχίσει την κορυφαία πορεία των προκατόχων της και να αναδειχθεί για μια ακόμη φορά ως το παγκόσμιο best-seller.

Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν τίθεται ουδεμίας αμφισβήτησης, μιας και έχουμε να κάνουμε με το best-seller μοντέλο όλων των εποχών στην αυτοκίνηση, το οποίο στις 11 γενιές του που έχουν παρουσιαστεί μέχρι και τη νέα, 12η γενιά, έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 46 εκατομμύρια πωλήσεις, οδεύοντας ολοταχώς προς τα 50 εκατ. αυτοκίνητα. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας της Corolla άλλωστε αποτελεί το γεγονός ότι ακόμη και την περασμένη χρονιά, το 2018, που ήταν και η τελευταία διάθεσης της 11ης γενιάς της, κατάφερε να σημειώσει 1,18 εκατομμύρια πωλήσεις και να αναδειχθεί ως το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο του πλανήτη. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι και στην Ελλάδα η Corolla έχει στεφθεί πολλές χρονιές Πρωταθλητής των πωλήσεων, διατηρώντας παράλληλα και τον τίτλο του πιο καλοπουλημένου αυτοκινήτου στην ιστορία.

Έχοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω αποδεχθήκαμε με αρκετό ενδιαφέρον την πρόσκληση της ελληνικής αντιπροσωπείας για να ταξιδέψουμε μέχρι την Μαγιόρκα της Ισπανίας και να οδηγήσουμε τη νέα γενιά του πρώτου σε πωλήσεις μοντέλου του πλανήτη. Σε αυτή τη γενιά της Corolla οι Ιάπωνες είχαν να αντιμετωπίσουν όχι μόνο το-ευχάριστο- πρόβλημα του πως εξελίσσεις το πιο συνεπές παγκόσμιο best-seller της ιστορίας, αλλά κυρίως το πως το κάνεις πιο ανταγωνιστικό απέναντι στη λαίλαπα των SUV, που απειλεί γενικά όλη την κατηγορία, αλλά και ειδικά την πρωτιά αυτή της Corolla.

Το πρώτο στοιχείο που άλλαξαν λοιπόν ήταν το όνομα. Ναι, το «Corolla» μπορεί να συνέχιζε να υπήρχε παγκοσμίως, όμως στις δύο τελευταίες γενιές του ιαπωνικού μοντέλου στις περισσότερες αγορές του πλανήτη μεταξύ των οποίων και στην Ευρώπη, οι εκδόσεις χάτσμπακ και στέισον φιλοξενούσαν το όνομα «Auris». Πλέον όμως το «Corolla» επιστρέφει σε όλη τη γκάμα του νέου ιαπωνικού μικρομεσαίου, με την Toyota να αναζητά την παγκόσμια -καθολική- αναγνώριση σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματός του.

Ένα ακόμη νέο –και επίσης παγκόσμιο– στοιχείο της καινούργιας Corolla είναι η πλατφόρμα της. Πρόκειται για το νεότερο TNGA-C (Toyota New Global Architecture) δάπεδο, πάνω στο οποίο μέχρι σήμερα έχουν χτιστεί μόνο τα Toyota C-HR και Prius, ενώ εκτός της Corolla το πάτωμα αυτό θα φιλοξενήσει και το επικείμενο SUV Lexus UX. Στοιχεία όπως το χαμήλωμα του κέντρου βάρος κατά 10 χιλιοστά, η υιοθέτηση πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω -ανεξάρτητη- ανάρτηση, αλλά και η βελτίωση κατά 60% της ακαμψίας, ανοίγουν σίγουρα την όρεξη για κάτι πραγματικά ενδιαφέρον.

Και όντως, αντικρίζοντας από κοντά τη νέα Corolla, η Toyota δείχνει να κερδίζει πολλούς πόντους στο αισθητικό κομμάτι, αφού το 5θυρο σμιλευμένο αμάξωμά της εκπέμπει πολύ πετυχημένα δυναμισμό, χωρίς παράλληλα να χάνει σε κομψότητα.Για να το καταφέρει αυτό, η ιαπωνική φίρμα έχει πριμοδοτήσει τη νέα Corolla με περισσότερες καμπύλες, εμφανή γλυπτά σχήματα στους προφυλακτήρες, αλλά και σαφώς πιο επιθετικά φώτα. Παράλληλα, στο πίσω μέρος έχουν υιοθετηθεί και οι -της μόδας τελευταία στην αυτοκίνηση- διπλές τραπεζοειδείς ψευδο-απολήξεις της εξάτμισης, που τονίζουν την σπορ αισθητική του μοντέλου.

Στην αισθητική αναβάθμιση της καινούργιας Corolla το ρόλο τους παίζουν και οι νέες αναλογίες της που την κάνουν να δείχνει σαν να «ρέει» στο δρόμο. Ειδικότερα και όπως προκύπτει από τα νούμερα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 40 χλστ. μαζί με μείωση του εμπρός προβόλου κατά 20 χλστ., ενώ επιπλέον έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. το ύψος και έχουν αυξηθεί τα μετατρόχια (+6 χλστ. εμπρός και +30 χλστ. πίσω).

Πολλές αλλαγές έχουμε και στο εσωτερικό της νέας Corolla, εκεί όπου το ταμπλό αντλεί την έμπνευσή του από το αντίστοιχο τμήμα του Toyota C-HR, ώστε από τη μια να βοηθήσει την εργονομία και από την άλλη να αναδείξει τον hi-tech χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Έτσι λοιπόν ο πίνακας οργάνων έχει αποκτήσει στο κέντρο του μια νέα ψηφιακή οθόνη (4,2 ή 7 ιντσών, με τη δεύτερη να έχει και 3D απεικόνιση), υπάρχει επιπλέον ένα έγχρωμο Head-up-Display, ενώ μια ακόμη οθόνη αφής 8 ιντσών βρίσκεται πάνω στην κονσόλα και ψηλά στο ταμπλό για τις απαιτήσεις του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch. Το τελευταίο, έρχεται με βελτιωμένο λογισμικό, νέα έγχρωμη απεικόνιση, αλλά  και με περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας, αν και ακόμα δεν είναι συμβατό με Apple CarPlay ή Android Auto.

Από την άλλη βέβαια δεν μπορούμε να μην βγάλουμε το καπέλο στους Ιάπωνες για την αψεγάδιαστη ποιοτική τους απόδοση, όπως αυτή ορίζεται από την κορυφαία συναρμογή και το φινίρισμα όλων των υλικών της καμπίνας. Ok, μπορεί να μην υπάρχουν τα πλέον αφρώδης και μαλακά στην αφή πλαστικά της κατηγορίας, όμως το μαλακό πλαστικό σε στυλ δέρματος που καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό – και συνδυάζεται με κόκκινες ραφές – δίνει μια premium νότα που αρέσει.

Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, με 4 ενήλικες επιβάτες να βρίσκουν θέση στην καμπίνα, χωρίς πάντως ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών να είναι και ο κορυφαίος. Από την άλλη πλευρά βέβαια, οι Ιάπωνες προσφέρουν ένα εντελώς επίπεδο πίσω δάπεδο, βολεύοντας και έναν μεσαίο καθήμενο – εφόσον βέβαια αυτό απαιτηθεί. Στο πορτ-μπαγκάζ από την άλλη η χωρητικότητα των 361 λίτρων βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, χωρίς να θέτει νέα δεδομένα. Στην περίπτωση μάλιστα της υβριδικής έκδοσης με το 2λιτρο μοτέρ, λόγω της απαίτησης μιας έξτρα μπαταρίας η χωρητικότητα μειώνεται στα –λίγα- 313 λτ. Φυσικά, για αυτούς που θέλουν περισσότερα σε αυτό το κομμάτι υπάρχει και η Sedan έκδοση με 471 λτ. πορτ-μπαγκάζ ή η ακόμη πιο πρακτική στέισον έκδοση Touring Sports που εκτοξεύει το συγκεκριμένο νούμερο στα 598 λίτρα.

Στο κομμάτι των κινητήρων, η Toyota πιστή στις ανακοινώσεις της δεν προσφέρει την Corolla -όπως και κανένα άλλο επιβατικό μοντέλο της πλην του LandCruiser- με diesel κινητήρα. Αντίθετα, και για πρώτη φορά στη γκάμα της, η Corolla θα έχει την επιλογή για 2 διαφορετικά υβριδικά συστήματα κίνησης. Το πρώτο είναι μια αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος με τον 1.800άρη κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 122 ίππων, ενώ το δεύτερο είναι η νέα εκδοχή με 2λιτρο κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 180 ίππων. Χαρακτηριστικό των δύο επιλογών αποτελεί η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (3.3 lt./100 km στην λιγότερο ισχυρή εκδοχή και 3.7 lt./100 km στην πιο ισχυρή), με τις επιδόσεις να κρίνονται ικανοποιητικές κυρίως στην περίπτωση του 2λιτρου μοτέρ, που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7.9 sec, έναντι 10.9 sec στα 1.8 lt. Το παρών στη γκάμα δίνει και ο 1.200άρης Turbo βενζινοκινητήρας των 114 ίππων, που μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων (στάνταρ επιλογή στα υβριδικά μοτέρ) ή με 6τάχυτο μηχανικό. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές (0-100 km/h σε 9.3 sec) και η κατανάλωση λογική (από 5.2 lt./100 km).

Οδηγώντας τη νέα Corolla στο ηλιόλουστο νησί της Μαγιόρκας, οι εντυπώσεις μας είναι παραπάνω από θετικές. Το νέο άκαμπτο πάτωμα και το χαμηλότερο από πριν κέντρο βάρους, δίνουν στην Corolla μια σπορτίφ αίσθηση που έλειπε από τις προηγούμενες. Παράλληλα, η ρύθμιση της νέας ανάρτησης με τους πολλαπλούς πίσω συνδέσμους, έχει γίνει με γνώμονα την παροχή πολύ καλών επιπέδων ποιότητας κύλισης και άνεσης, κάτι που το αντιλαμβάνεται ο οδηγός είτε ρολάρει στην ευθεία, είτε περνάει από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Στη «στριφτερή» διαδρομή που επέλεξε για εμάς η Toyota στη Μαγιόρκα η Corolla έδειξε να μην αισθάνεται άβολα, στρίβοντας αρκετά… φυσικά και με το μπροστινό μέρος να ακολουθεί υπάκουα τις εντολές του οδηγού από το καλό σε αίσθηση τιμόνι.

Το υβριδικό σύστημα με τον κινητήρα των 1.8 λίτρων τα καταφέρνει σχετικά καλά, όμως είναι αλήθεια ότι αυτό το πλαίσιο της Toyota μπορεί να διαχειριστεί με ευκολία περισσότερα άλογα. Ο συνδυασμός άλλωστε μοτέρ-κιβωτίου-μπαταρίας έχει ως σκοπό την ήπια, οικολογική και οικονομική σε κατανάλωση οδηγήση και αυτό αν μη τι άλλο το κάνει καλά. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς όμως ο συνδυασμός δείχνει ότι δεν είναι στο στοιχείο του και αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με την απόδοση του κινητήρα, όσο με τη λειτουργία του -βελτιωμένου κατά τα άλλα- CVT κιβωτίου, που δεν θα ακολουθήσει άμεσα τις εντολές του δεξιού ποδιού του οδηγού. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι η μικρότερη υβριδική Corolla δεν θα ταξιδέψει γρήγορα, όμως είναι γεγονός ότι η 2λιτρη υβριδική έκδοση θα ικανοποιήσει περισσότερο σε αυτό το κομμάτι, δίνοντας τη δυνατότητα στο πλαίσιο να δείξει πιο πειστικά τις δυνατότητές του.

Εν τέλει, η Toyota με τη νέα Corolla καταφέρνει να δώσει το δικό της στίγμα στη μικρομεσαία κατηγορία με ένα μοντέλο που σίγουρα βάζει πλώρη για μια ακόμη φορά για την κορυφή των πωλήσεων. Από τη νέα, πολύ ελκυστική σχεδίαση, το ποιοτικό και πρακτικό εσωτερικό, μέχρι τη διπλή επιλογή οικονομικών σε κατανάλωση και οικολογικών φυσικά υβριδικών μοτέρ, η νέα Corolla έχει πλέον στη φαρέτρα της όλα τα εφόδια για να πολεμήσει τη λαίλαπα του ανταγωνισμού των SUV. Τι της μένει πλέον; Μια υπερυψωμένη, crossover έκδοση που να της επιτρέψει να τα κοντράρει στα… ίσια. Πού ξέρετε όμως; Μπορεί οι Ιάπωνες να μας ετοιμάζουν μια νέα έκπληξη και εδώ…

Info

Η νέα Toyota Corolla είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας για παραγγελίες. Οι τιμές της ξεκινούν από τα 17.430 ευρώ για τη χάτσμπακ έκδοση με τον 1.200άρη turbo κινητήρα. Η υβριδική έκδοση των 122 ίππων κοστίζει από 20.800 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη με τους 180 ίππους από 25.490 ευρώ. Τέλος, η σεντάν Corolla τιμάται από 17.100 ευρώ, όμως το μοτέρ εδώ είναι ο 1.600άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης των 132 ίππων.

Δημοφιλή στο Protothema.gr