Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Ισπανία: Οδηγούμε στην πίστα το Leon Cupra των 300PS!

Ελλάδα 5:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Ισπανία: Οδηγούμε στην πίστα το Leon Cupra των 300PS!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Ισπανία: Οδηγούμε στην πίστα το Leon Cupra των 300PS!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στα περίχωρα της Καταλανικής πρωτεύουσας πολύ κοντά στο εργοστάσιο της Seat, στο Μαρτορέλ βρίσκεται η πίστα του Καστεγιόλι. Πρόκειται για σχετικά νέα εγκατάσταση που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2009. Η διαδρομή είναι λίγο πάνω από τα 4km και η βασική στόχευση της είναι: Δοκιμές και παρουσιάσεις χωρίς να αποκλείονται οι αγώνες.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Αυτή την πίστα επέλεξε η Seat και λόγω γειτνίασης με το εργοστάσιο της για την παρουσίαση του νέου Leon Cupra. Είναι ένα ιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο της Ισπανικής εταιρείας πέρυσι πουλήθηκαν 9000 αυτοκίνητα, 8300 απ’ αυτά στην Ευρώπη. Πρόκειται για την πιο γρήγορη έκδοση του Leon η οποία είναι διαθέσιμη τόσο σε 3θυρο, όσο σε 5θυρο αλλά και σε SW αμάξωμα.

Όπως είχαμε γράψει και στην παρουσίαση του προηγούμενου Seat Leon Cupra, είναι το ισχυρότερο Seat όλων των εποχών. Η ιπποδύναμη ανέβηκε από τα 290PS στα 300PS. Το Cupra χρησιμοποιεί τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζιονοκινητήρα TSI του γκρουπ VAG που συνδυάζεται στην έκδοση στέισον με σύστημα 4κινησης και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων.

Advertisement
Advertisement

seat-Leon-Cupra300-tp-apostoli-a640

Το στέισον μοντέλο Cupra είναι το πρώτο στην ιστορία της SEAT που συνδυάζει την 4κίνηση, σε έκδοση Cupra και στέισον αμάξωμα! Μάλιστα λανσάρεται σε λευκό χρώμα με πορτοκαλί ζάντες που το καθιστούν ξεχωριστό και θελκτικό (σ.σ: προσωπική άποψη). Στο εσωτερικό δεσπόζει πλέον μια οθόνη αφής 8 ιντσών ενώ υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του: Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση, ανάγνωση πινακίδων με όρια ταχύτητας, σύστημα ευστάθειας, σύστημα πρόσφυσης και άλλα. Η απενεργοποίησή τους γίνεται από το κεντρικό μενού εκτός από το σύστημα ευστάθειας που απενεργοποιείται με ξεχωριστό κουμπί. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 5 προγράμματα χαρτογράφησης: Comfort, Sport, Cupra ECO και Individual.

seat-Leon-Cupra300-b640Πρόκειται για την πιο γρήγορη έκδοση του Leon η οποία είναι διαθέσιμη τόσο σε 3θυρο, όσο σε 5θυρο αλλά και σε SW αμάξωμα.

Advertisement

Το Comfort προσφέρεται για καθημερινές αστικές μετακινήσεις ή ταξίδι, το Sport για γρήγορη οδήγηση, το Cupra για οδήγηση στην πίστα ενώ στο Individual ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει μόνος τους αρκετά σημεία όπως η απόκριση του κινητήρα, η αμεσότητα του τιμονιού, η ταχύτητα αλλαγών του κιβωτίου, η απόκριση των φρένων, η παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών και άλλα. Μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση πως υπάρχει χαρτογράφηση ECO. Θεωρούμε πως έρχεται σε αντίθεση με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου όπως και το σύστημα Start & Stop.

seat-Leon-Cupra300-c640

Advertisement

Συζητήσαμε αυτό το θέμα με τον επικεφαλής μηχανικό της Seat ρωτώντας αν το σύστημα αυτόματης έναυσης/απενεργοποίησης του κινητήρα μπορεί να κάνει ζημιά, σβήνοντας τη μηχανή μετά από οριακή πίεση: “Ήταν θέμα συζήτησης και για μας εσωτερικά στη Seat αν πρέπει να βάλουμε σύστημα Start/Stop και επιλογή ECO στο Cupra. Τελικά επικράτησε η ανάγκη για πιστοποίηση με χαμηλότερη κατανάλωση/ ρύπους. Το σύστημα Start/ Stop απενεργοποιείται αυτόματα καθώς υπάρχει παραμετροποίηση που προστατεύει τον κινητήρα από οριακές καταστάσεις”. Σε παρότρυνσή μας να προβλεφθεί επιλογή (σ.σ: καθορισμός του default setting) ώστε να μην ενεργοποιείται αυτόματα με το ξεκίνημα του κινητήρα το Start/Stop μας τόνισε πως αν γίνει αυτό έστω και σαν επιλογή πρέπει να πιστοποιηθεί εκ νέου – βάση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας – η κατανάλωση του αυτοκινήτου.

seat-Leon-Cupra300-d640

Δύσκολα μπορείς να φανταστείς πως ο υποψήφιος αγοραστής ενός Cupra θα έχει ως πρώτη του προτεραιότητα την κατανάλωση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι λογική η υπέρμετρη σπατάλη. Από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης έως την πίστα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 4κινητη στέισον έκδοση με το 6αρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Ένα ομοιογενές σύνολο που πιθανόν είναι λίγο πιο άνετο στα περάσματά του από σαμαράκια και ανομοιομορφίες σε σχέση με την 3θυρη ή την 5θυρη έκδοση.  Η 4κίνηση επιτρέπει στον οδηγό να πατά βαθιά το γκάζι από την κορυφή της στροφής χωρίς να φοβάται αναίτια μουριάσματα/γλιστρήματα. Τα Leon Cupra που θα εισαχθούν στη χώρα μας (σ.σ: μπορείτε ήδη να βάλετε παραγγελία στις εκθέσεις της Seat) θα φορούν ελαστικά διαστάσεων 235/35/19.

Advertisement

seat-Leon-Cupra300-tp-apostoli-b640
Από τα γυρίσματα για την τηλεοπτική μας εκπομπή Auto Action. Δείτε το θέμα για το Leon Cupra στις 5/3 στις 18:00 το απόγευμα στο Action 24. 

Στην πίστα του Καστεγιόλι οδηγήσαμε το 5θυρο Leon Cupra με την κίνηση εμπρός και το 6αρι DSG. Στη χαρτογράφηση Cupra σφίγγει η ανάρτηση με το Dynamic Chassis Control. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην πίστα φορούσε κατάλληλα ελαστικά γι’ αυτό το περιβάλλον (σ.σ: Michelin Pilot Cup 2, διαθέσιμα στο Performance Pack). Μας εντυπωσίασε η ευκολία με την οποία το αυτοκίνητο πήγαινε πολύ γρήγορα, με χαρακτηριστική άνεση χωρίς να γέρνει ή να αποσταθεροποιείται ακόμη και όταν το προκαλέσαμε με τιμόνι στην είσοδο κλειστής στροφής ή απότομη αυξομείωση γκαζιού σε παρατεταμένη καμπή. Το μόνο που κάνει το Cupra είναι ν’ ανοίγει λίγο την τροχιά του, φιλικά και προβλέψιμα. Όλα αυτά με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στο Sport αλλά και τελείως σβηστά. Σε οριακό ρυθμό στην πίστα τόσο το κιβώτιο όσο και τα φρένα ακολουθούν προδίδοντας τον ιδιαίτερα αγωνιστικό προσανατολισμό του μοντέλου. Ανάλογος και ο ήχος του κινητήρα που αλλάζει τεχνητά στην χαρτογράφηση Cupra, (Sound Dacktor) προσδίδοντας περισσότερο δράμα.

seat-Leon-Cupra300-tp-apostoli-c640

Πέρα από την απαιτητική διαδρομή της πίστας Καστεγιόλι (11 στροφές) είχαμε την ευκαιρία ν’ αξιολογήσουμε και την ευελιξία του Cupra σε σλάλομ: Ομοιογενές, προβλέψιμο, εύκολο! Αυτό αποκομίζεις πιέζοντας στα όρια το Cupra. Επιστρέφοντας το βράδυ στο ξενοδοχείο είχε βραδιάσει οπότε είχαμε την ευκαιρία να αξιολογήσουμε και τα νέα φώτα led που φέρει το Cupra. Σ΄ ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο (σ.σ: είναι το πρώτο Seat παραγωγής που επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100km/h σε λιγότερο από 5 sec, 4κίνητη έκδοση) είναι κομβικής σημασίας για την ασφάλεια η απόσταση που φωτίζουν οι προβολείς του.

Στο εσωτερικό το Cupra είναι απέριττο δεν προκαλεί ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί μια σπορτίφ αίσθηση σε οδηγό και επιβαίνοντες. Υπάρχουν λεπτομέρειες από ανθρακόνημα συνδυασμός δέρμα με αλκαντάρα ενώ μπορείς να παραγγείλεις ειδικά μπάκετ καθίσματα από αλκαντάρα.

seat-Leon-Cupra300-tp-apostoli-cupracer640

Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην παράδοση του Cupra. Όπως ίσως γνωρίζετε το όνομά του προέρχεται από τις λέξεις CUP RACER. Η Seat συμμετέχει σε αγώνες αντοχής σε 4 ηπείρους με το αγωνιστικό Leon Cupra το οποίο αποδίδει 350PS. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο αυτό φημίζεται για την αξιοπιστία και την αντοχή του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως μέσα στο 2016 βρέθηκαν εκατοντάδες φορές στο βάθρο οδηγοί με Cupra σε αγώνες ανά τον πλανήτη.  Φέτος το Seat Cupra θα είναι συνδεδεμένο με την ομάδα της Ducati στα Moto GP ενώ θα είναι και σε ρόλο Safety Car στο πρωτάθλημα Superbike.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Leon Cupra 2.0lt
Κινητήρας:  1984 cc
Ισχύς: 300 PS /5500 – 6200 rpm
Ροπή: 38.7 kgm  /1800 – 5500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς/ στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων DSG
Τελική ταχύτητα:  250 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 4.9 sec (4κίνητο), 5.7sec δικίνητο
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 6,8 lt
Εκπομπές CO2: 153 gr/km
Βάρος: 1395 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.236 x 1.810 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας:  260€
Τιμή: 28.000 ευρώ (3θυρη έκδοση)