Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Φρανκφούρτη: Πρώτη επαφή με το Tivoli 1.6 diesel

Ελλάδα 9:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

LIVE από Φρανκφούρτη: Πρώτη επαφή με το Tivoli 1.6 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Φρανκφούρτη: Πρώτη επαφή με το Tivoli 1.6 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βρισκόμαστε στη Γερμανία για μία πρώτη επαφή με το SsangYong Tivoli που εφοδιάζεται με 1600άρη diesel κινητήρα αλλά και τετρακίνηση!

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (facebook.com/SeitanF1)

Αφήνοντας πίσω τη ζέστη και την ηλιοφάνεια της Αθήνας, η… χειμωνιά που συναντήσαμε εδώ (όταν λέμε χειμωνιά, εννοούμε χιονόπτωση, όχι αστεία!) αποτέλεσε γερό ταρακούνημα – ανάλογο αυτού που επιδιώκει η κορεάτικη εταιρεία με το συγκεκριμένο μοντέλο. Δεν είναι τυχαίο πως η ηγεσία της ήταν παρούσα στην εκδήλωση και μας τόνισε με κάθε τρόπο πως δεν λανσάρουν ένα νέο μοντέλο αλλά ξεκινούν μία νέα εποχή για τη μάρκα.

Αν έχετε ήδη πετύχει ένα Tivoli στους ελληνικούς δρόμους, θα συμφωνείτε πως μιλάμε πράγματι για ένα αυτοκίνητο που διαφέρει αισθητά από τους προγόνους του. Όμορφο, μοντέρνο (Ίσως έχετε ήδη διαβάσει όσα μετέφερε ο Τάκης Τρακουσέλλης από την αντίστοιχη παρουσίαση της βενζινοκίνητης έκδοσης), προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τη θέση της SsangYong στην ευρωπαϊκή αγορά. Το γεγονός πως είναι ανάμεσα στους υποψηφίους για τον τίτλο «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς», δεν είναι τυχαίο.

Advertisement
Advertisement

Μετά τα πρώτα χιλιόμετρα που «γράψαμε» για τη diesel εκδοχή του Tivoli, είμαστε σίγουροι πως πλέον «κούμπωσε» για τα καλά με το μικρό (αλλά πιο ευρύχωρο απ’ ότι περιμέναμε) crossover. Πρόκειται για έναν 1600άρη προδιαγραφών Euro6 κινητήρα, με στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 115 PS (@3400-4000rpm) και 30,6 kgm ροπής (από τις 1.500 rpm), με μέση κατανάλωση στα 4,2 lt/ 100 km και εκπομπές ρύπων CO2 στα 109 gr/km – τιμή που αφορά την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο, την κίνηση εμπρός και τη βοήθεια του συστήματος ISG (Idle Stop & Go) που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων της Aisin.

Προφανώς η διαφορά από την βενζινοκίνητη έκδοση είναι μεγάλη, το Tivoli τραβάει από χαμηλά και κινείται σβέλτα χωρίς να καίει. Όταν βουτάς το δεξί πόδι προς το πάτωμα ο ήχος από τον κινητήρα αυξάνεται αλλά δεν ενοχλεί ενώ η λειτουργία του επιλογέα είναι απροβλημάτιστη.

Advertisement

Στα λίγο πιο δύσκολα, όπως το χιονισμένο δρόμο που συναντήσαμε όχι και τόσο μακριά από τη Φρανκφούρτη, η τετρακίνηση αποτελεί σύμμαχο και φοριέται και στους δύο τύπους κινητήρων. Το σύστημα Smart 4WD ρυθμίζει την κατανομή ροπής στους δύο άξονες ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση, οι Κορεάτες έχουν βάλει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Advertisement

Αυτά, σε συνδυασμό με την μοντέρνα εικόνα και στο εσωτερικό, την καλή θέση οδήγησης και την ευρεία ορατότητα, συνθέτουν τη λίστα των στοιχείων που μας έκαναν με τη μία θετική εντύπωση στο Tivoli. Τα σκληρά πλαστικά δεν συνάδουν με τη γενικότερη εικόνα αλλά μη ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα value for money αυτοκίνητο.

TomTom navigation640tall

Γιατί στη προσθιοκίνητη έκδοση με τον 1.6lt κινητήρα, μπορείτε να κάνετε δικό σας το Tivoli με 17.970 ευρώ (με έκπτωση και όφελος απόσυρσης). Τιμή που αυξάνεται κατά 1900 ευρώ συνοδευόμενη από τετρακίνηση αλλά με έξτρα δέλεαρ εκεί, πως πάμε αυτόματα στο επίπεδο εξοπλισμού deluxe. Οι παραγγελίες έχουν ήδη ανοίξει, με τις παραδόσεις των 2WD να είναι άμεσες ενώ για τα 4WD diesel, θα πρέπει να περιμένετε μέχρι το τέλος του έτους.

Advertisement

Περισσότερα, στο Car & Speed, στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα».