Live από Φρανκφούρτη: Οδηγούμε «εντός» και εκτός δρόμου το νέο Suzuki Jimny | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Φρανκφούρτη: Οδηγούμε «εντός» και εκτός δρόμου το νέο Suzuki Jimny

Το Suzuki Jimny μετά από 20 ολόκληρα χρόνια αλλάζει γενιά και ετοιμάζεται για να λανσαριστεί στην αγορά διατηρώντας όσο το δυνατόν περισσότερο τον σκληροτράχηλο εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι τη Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο σε διαδρομές στην άσφαλτο και σε χώμα.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ ([email protected])

Η νέα γενιά του Jimny έρχεται θα λέγαμε στην κατάλληλη στιγμή για τη Suzuki, αφού το νέο μοντέλο από τη μια μπαίνει στην πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως (μικρά SUV), ενώ από την άλλη διαθέτει έναν -σχεδόν- ατόφιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα που λείπει από τους περισσότερους εκπροσώπους του είδους.

Σχεδιαστικά, το νέο Suzuki Jimny αποκτά ένα εντελώς τετραγωνισμένο 3θυρο αμάξωμα, το οποίο ταιριάζει απόλυτα με τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του. Διατηρεί ορισμένα χαρακτηριστικά από το προηγούμενο μοντέλο (π.χ. εμπρόσθια γρίλια και φώτα, εξωτερική ρεζέρβα στο πίσω μέρος κ.λπ.), όμως καταφέρνει να δείχνει και πιο σύγχρονο και πιο ρετρό, σε μια αμφιλεγόμενη μεν, όμως πετυχημένη τελικά σύμπραξη.

Στο πεδίο των διαστάσεων, η Suzuki διατήρησε το μικρό αμάξωμα του προηγούμενου Jimny μειώνοντας μάλιστα το μήκος του κατά 30 χλστ. (3,645 μέτρα), αλλά και πλαταίνοντάς το κατά 45 χλστ. Το ύψος έχει επίσης ελαφρώς αυξηθεί κατά 20 χλστ.

Jimny trip2

Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί συναντούμε ένα νέο design με κάθετη κονσόλα που υιοθετεί και αυτή τετραγωνισμένα μοτίβα για τον πίνακα οργάνων, τους αεραγωγούς στην κεντρική κονσόλα κ.λπ. Υπάρχουν επίσης αεροπορικού τύπου διακόπτες κάτω από τους στρογγυλούς του κλιματισμού, μια απαραίτητη χειρολαβή πάνω στο ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού αλλά και ένα νέο τριάκτινο τιμόνι.

Τα υλικά που ντύνουν το εσωτερικό του νέου Jimny είναι αποκλειστικά σκληρά στην αφή με αρκετά καλό φινίρισμα και συναρμογή. Από την άλλη δεν λείπουν βέβαια και κάποιες «γυμνές» επιφάνειες κυρίως στα πίσω πλαϊνά της καμπίνας που ταιριάζουν μεν με τον off road χαρακτήρα του Jimny, όμως χαλούν κάπως το απτό ποιοτικό κομμάτι. Ο εξοπλισμός πάντως είναι αρκετά αναβαθμισμένος περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων προαιρετικά σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, Navi, κάμερα οπισθοπορείας ή εμπρόσθια θερμαινόμενα καθίσματα.

Jimny trip1 (4)

Οι χώροι παραμένουν περιορισμένοι. Δύο ενήλικες θα καθίσουν χωρίς προβλήματα εμπρός, όμως οι πίσω θέσεις είναι περισσότερο για παιδιά. Επίσης, το πορτ-μπαγκάζ μπορεί μεν να έχει αυξήσει τον όγκο του σε σχέση με πριν, όμως τα 85 λτ. χωρητικότητας επαρκούν απλά για μια μικρή εξόρμηση στο σούπερ-μάρκετ. Πάντως, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα το νούμερο αυτό αυξάνεται στα 377 λτ., όντας επαρκές και με το παραπάνω για τις ανάγκες οδηγού-συνοδηγού. Φυσικά, όπως και στο προηγούμενο Jimny έτσι και εδώ η πίσω πόρτα ανοίγει προς τα έξω και όχι προς τα πάνω.

Jimny trip1 (7)

Πολύ σημαντικά νέα έχουμε στο πεδίο του κινητήρα, αφού στη θέση του 1.300άρη με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων των 85 ίππων του προηγούμενου Jimny, συναντούμε πλέον ένα μεγαλύτερο μοτέρ 1.5 λίτρων με ονομαστική απόδοση 102 ίππων και +20 Nm ροπής (130 Nm ροπής συνολικά). Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (προαιρετικά και με 4άρι αυτόματο), που προσφέρει τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ JIMNY ΣΤΑ CRASH TESTS ΤΟΥ EURO NCAP

Βέβαια, σε ένα Jimny πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν τα τεχνικά του στοιχεία και εδώ, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της εποχής, η Suzuki επιμένει διατηρώντας όλο το «σκληροτράχηλο» πακέτο του αυτοκινήτου όπως είναι το πλαίσιο τύπου σκάλας, ο άκαμπτος πίσω άξονας, αλλά και η κατ’ επιλογήν τετρακίνηση (επιλογές 4Χ2, 4Χ4 High, 4X4 «κοντά» μέσω παραδοσιακού δεύτερου λεβιέ). Το παρών δίνει και μηχανικό διαφορικό που αυξάνει ακόμη περισσότερο την πρόσφυση.

Jimny trip1 (6)

Σημαντικό στοιχείο του νέου Jimny αποτελεί η αύξηση της απόστασης από το έδαφος (210 χλστ., +20 χλστ. από πριν), ενώ πολύ καλές είναι και οι γωνίες προσέγγισης (37 μοίρες), ράμπας (28 μοίρες) και διαφυγής (49 μοίρες).

Οδηγώντας το νέο Jimny στη Γερμανία, εκτιμήσαμε αρχικά την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και την ευχρηστία που προσφέρει το μικρό σε μέγεθος και με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αμάξωμα. Η ανάρτηση, «καταπίνει» με χαρακτηριστική ευκολία τις όποιες ανωμαλίες της γερμανικής ασφάλτου, με τον πίσω άκαμπτο άξονα να κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο κατά το πέρασμα από πολύ έντονα «σαμαράκια».

Στην εθνική, το Jimny διατηρεί την πορεία του εμπνέοντας περισσότερη ασφάλεια από το παρελθόν, παρότι κατά την οδήγησή μας δεν έλειψαν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι λόγω και της σχεδίασης του αμαξώματος. Ο συνδυασμός κινητήρας-κιβωτίου είναι επαρκής και φροντίζει ώστε να ταξιδεύει το ελαφρύ ιαπωνικό μοντέλο (βάρος: 1.090 κιλά) σε γενικά «ήπιους» ρυθμούς. Ο θόρυβος του μοτέρ είναι λογικός και μόνο στις υψηλές στροφές λειτουργίας του θα κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα.

Jimny Trip5

Στις στροφές, οι κλίσεις είναι αισθητές, όμως το μικρό μεταξόνιο δίνει στο Jimny μια αμεσότητα που αρέσει. Το τιμόνι με τη σειρά του έχει την αίσθηση που περιμένεις από ένα μικρό off-roader: Είναι ελαφρύ και με επαρκή πληροφόρηση, ενώ πάσχει και από επαναφορά.

Στη Γερμανία, οδηγήσαμε το Jimny και σε off road διαδρομές μέσα στο δάσος. Εκεί, το δημιούργημα της Suzuki έδειξε να βρίσκεται στο στοιχείο του, ξεπερνώντας με χαρακτηριστική άνεση τα όποια εμπόδια. Στοιχεία όπως το μικρό βάρος, η λειτουργία της παραδοσιακής τετρακίνησης και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τη λειτουργία και της ανάρτησης, δίνουν στο νέο Jimny τη δυνατότητα να συνεχίσει, εκεί όπου όλοι οι ανταγωνιστές του σταματούν.

Jimny trip3

Και αυτό τελικά είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει το νέο Jimny: Σε μια εποχή που στο βωμό των ρύπων και της χαμηλής κατανάλωσης οι παραδοσιακές αξίες της αυτοκίνησης μπαίνουν στην άκρη, η Suzuki έφτιαξε ένα πραγματικό off road μικρό αυτοκίνητο, με δυνατότητες που δεν θα βρει σε κανένα άλλο αντίστοιχων διαστάσεων μοντέλο ο υποψήφιος αγοραστής του.

Jimny trip111a

Στο πεδίο των τιμών, το κόστος του νέου Suzuki Jimny στη χώρα μας ξεκινά από τα 16.270 ευρώ (18.670 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο). Ήδη τα πρώτα αυτοκίνητα βρίσκονται στην Ελλάδα και διατίθενται προς πώληση. Η βασική έκδοση διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό όπως ESP, cruise control, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες κ.λπ.

Jimny Trip4

Log In or Create an account