Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Picanto 1.0 T-GDI VS Suzuki Ignis 1.2 VS Toyota Aygo 1.0

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Η οικονομική κρίση τα έφερε στην επιφάνεια. Εκεί που όλοι πιστέψαμε ότι οδηγούνται αναπόδραστα στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας, αναθάρρησαν εμπορικά και καλούνται να ικανοποιήσουν ακόμη και ανάγκες που εξορισμού δεν δικαιούνταν να αναλάβουν. Ο λόγος για τα αυτοκίνητα πόλης.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Ναι, αυτά τα μικρά και χαριτωμένα τετράτροχα που δίνουν το απαραίτητο χρώμα στις μεγαλουπόλεις, ενώ ενίοτε τα βλέπεις στη χώρα μας φορτωμένα στη δεξιά πλευρά του αυτοκινητόδρομου να μεταφέρουν στο εσωτερικό οικογένειες. Με αφορμή την έλευση του ανανεωμένου Aygo, το οποίο σημειωτέον διαχρονικά σπάει τα ταμεία σε επίπεδο πωλήσεων, βάζουμε απέναντί του το Picanto, με τις επιθετικές γραμμές της αποκλειστικής έκδοσης GT Line, τα ευδιάκριτα άκρα, τις πικάντικες αισθητικές λεπτομέρειες και τον πολυτάλαντο αστικό χαρακτήρα, αλλά και το ψηλότερο Ignis με το crossover παρουσιαστικό. Το τελευταίο το κοιτάζεις, το ξανά κοιτάζεις και δεν χωρά στο νου σου πώς αυτό το προσχολικό -σχεδιαστικά- παιχνίδι πήρε την άγουσα για την παραγωγή.

Εκκεντρικό, διαφορετικό, με προσωπικότητα που σε υποχρεώνει να το παρατηρείς. Δεν μοιάζει με κάτι άλλο, είναι γεγονός. Πιο δίπλα, η Toyota τοποθέτησε στο Aygo την πιο επιθετική μάσκα που μπορείς να αντικρίσεις σε αυτοκίνητο πόλης, με το χαρακτηριστικό μοτίβο«X». Το υπόλοιπο στυλ είναι γνωστό εδώ και καιρό, με εξαίρεση το σχήμα των πίσω νέων φωτιστικών.

Εντός του Aygo διακρίνουμε εικόνα παιδικού δωματίου με δυνατότητα προσωπικής διαμόρφωσης, αφού αρκετά τμήματα μπορούν να αντικατασταθούν από άλλα διαφορετικής απόχρωσης δημιουργώντας αντιθέσεις. Το νεανικό περιβάλλον λειτουργεί ενθαρρυντικά στο να περνάς αρκετές ώρες εντός. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι αναμενόμενα καλή, τα πλαστικά σκληρά -όπως σε όλη την κατηγορία-, η εργονομία εύκολη και οι χώροι μικροαντικειμένων απλώς ικανοποιητικοί.

Η κατανομή των χώρων στις δύο σειρές καθισμάτων χαρακτηρίζεται πάλι άνιση. Εμπρός κάθεσαι με άνεση, ακόμα κι αν οι διαστάσεις σου ξεφεύγουν από τον λεγόμενο μέσο όρο. Πίσω, όμως, όσο πιο μικρόσωμος είσαι τόσο καλύτερα για σένα, ειδάλλως κεφάλι και γόνατα θα στριμωχτούν (δεν συνιστάται σε κλειστοφοβικούς). Έχουμε όμως ένα αυτοκίνητο πόλης το οποίο θεωρητικά πάντα θα καλύψει τα περισσότερα χιλιόμετρα του βίου του με δύο επιβάτες, ενώ αντίστοιχα πίσω τις περισσότερες φορές φιλοξενούνται παιδιά.

Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός και το σχήμα του δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικό -υιοθετεί μάλιστα και ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Το Picanto από την πλευρά του είναι πραγματικό τετραθέσιο και τέσσερις ενήλικες μπορούν να χωρέσουν σε αυτό με την κανονική έννοια. Πίσω είναι σαφώς πιο ευρύχωρο από το Aygo λόγω σχήματος οροφής, αλλά και καλύτερης εκμετάλλευσης χωροταξικά. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Προσθέστε στην εξίσωση και τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα και έχετε την πλήρη εικόνα ενός πρακτικού αυτοκινήτου πόλης.

Η θέση οδήγησης είναι επίσης καλή,όπως και η γενική εργονομία. Στον τομέα της ποιότητας το KIA δείχνει πιο προσεγμένο από το Toyota, χωρίς γυμνό μέταλλο στην καμπίνα. Στα ίδια, σχεδόν, ποιοτικά επίπεδα βρίσκεται και το Ignis. Οι μεγάλοι χώροι στην προσεγμένη καμπίνα του το κάνουν να συγκρίνεται με αρκετά supermini, καταλαμβάνοντας στον συγκεκριμένο τομέα εύκολα την πρώτη θέση. Αυτό πρακτικά μεταφράζεται σε λιγότερους χωροταξικούς και πρακτικούς συμβιβασμούς. Και εδώ έχουμε επίσης μια δεμένη κατασκευή,με περίσσια αυτοπεποίθηση. Δεν είναι το «πάφυλλο» του παρελθόντος, ούτε απαιτεί ωτοασπίδες στο εσωτερικό ακόμη και σε μεγάλη απόσταση.

Start engines…Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος κινητήρας του Aygo αποδίδει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής από τις 2.000 rpm. Οι επιδόσεις του είναι σχετικά καλές. Το σύνολο του λίτρου παρουσιάζεται εύστροφο και ζωντανό, αλλά η προτεραιότητα δόθηκε πάλι στη χαμηλή κατανάλωση.Δεν δυσκολεύεται βέβαια να κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα με σύμμαχο το φιλότιμο αυτόματο κιβώτιο, που αποτελεί μάνα εξ ουρανού στο μποτιλιάρισμα. Στην πράξη και πάλι παράγει θόρυβο, έστω όχι τόσο συγκριτικά με πριν, το χαρακτηριστικό δηλαδή κροτάλισμα των τριών κυλίνδρων.

Το υπερτροφοδοτούμενο Picanto, επίσης στα 1.000 cc, φαντάζει σε αίσθηση -και αποδεικνύεται εν τέλει στην πράξη- GTI τσέπης ανάμεσα στην παρέα. Κάπου στις 1.800 rpm, πατώντας λίγο πιο αποφασιστικά το γκάζι, αποχαιρετά μεμιάς τους άλλους δύο αντιπάλους του, με τη ροπή να δίνει τον τόνο και τον ήχο να σε βάζει σε αθλητικό mood. Σαφώς τα ατμοσφαιρικά αδέλφια του δεν θα έκαναν τη διαφορά σε επίπεδο επιδόσεων,ωστόσο επειδή πρόκειται για ένα από τα λίγα υπερτροφοδοτούμενα μίνι αξίζει να δούμε τι ψάρια πιάνει απέναντι στον βασικό ανταγωνισμό, έτσι όπως τον εκφράζουν τα υπόλοιπα δύο.

Στη μέση των δύο αυτοκινήτων από πλευράς δυνατοτήτων τοποθετείται το ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο σύνολο των 1,2 lt του Ignis, με έμφαση στην υγιή λειτουργία στις χαμηλό μεσαίες στροφές, αλλά -όπως ήταν φυσικό- και στη χαμηλή κατανάλωση. Το αυτόματο κιβώτιο συμβάλλει καταλυτικά στον αγχολυτικό χαρακτήρα του ούτως ή άλλως αποστασιοποιημένου οδηγικά Suzuki, παρότι σε ορισμένες περιπτώσεις θα σε ξενίσει η αναποφασιστικότητά του να επιλέξει την επόμενη σχέση χωρίς να το θέλεις. Και τα τρία κινούνται με ασφάλεια και ευελιξία στους στενούς δρόμους της πόλης. Λίγο έξω από αυτή δεν αποχωρίζονται σε καμία περίπτωση την αίσθηση του μικρού προσιτού μέσου με βασικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Η μέτρια κύλιση, μαζί με την απλώς ικανοποιητική απόσβεση στους κακό στρωμένους δρόμους δεν σου αφήνουν περιθώρια να τα χρησιμοποιήσεις κατά κόρον σε μεγαλύτερες διαδρομές μακριά από την πόλη.Βέβαια, είναι αλήθεια ότι το Picanto εμφανίζει μια πιο σύγχρονη οδική εικόνα, με μεγαλύτερη ακαμψία πλαισίου και αξιοσέβαστο πάτημα. Το Toyota ποντάρει στην άνεση σε επίπεδο ανάρτησης και στην ευκολία χρήσης, κάτι που σίγουρα θα εκτιμήσεις εντός των τειχών.

Το Suzuki, από την άλλη,ενώ υπόσχεται αρχικά περισσότερα, οι αντιδράσεις του πίσω άξονα (έχει την τάση να αναπηδά) σου υπενθυμίζουν σε κάθε εγκάρσια ανωμαλία του δρόμου την αστική καταγωγή του. Κατά τα άλλα, σημειώστε ότι και τα τρία συστήματα διεύθυνσης, χωρίς να διεκδικούν δάφνες σε αίσθηση (δεν κρίνεται απαραίτητο εξ ορισμού εδώ), ολοκληρώνουν διαδικαστικά το έργο τους, με την πρώτη θέση σε επίπεδο σαφήνειας να κερδίζει τοPicanto, τη δεύτερη το Aygo (αναβαθμίστηκε το λογισμικό στην ηλεκτρική κρεμαγιέρα) και την τρίτη το Ignis (σχεδόν αδρανές ακόμη και γύρω από την ευθεία, το οποίο όμως κόβει αρκετά σε επιτόπιους ελιγμούς).

Στις στροφές και τα τρία διατηρούν την προεπιλεγμένη πορεία, με το Aygo να εμφανίζει ταχύτερα τάσεις υποστροφής στην υπερβολή και τη διαμαρτυρία των ελαστικών να θέτει το μέτρο. Το Picantoπροηγείται σε ότι αφορά τη συμπεριφορά σε απαιτητικές συνθήκες, κάτι φυσικά που οφείλει ξεκάθαρα στη φιλοσοφία κατασκευής, η οποία το θέλει πιο fun συγκριτικά με τα υπόλοιπα δυο (εξ ου και ο περισσότερος θόρυβος στην καμπίνα).

Είναι εκείνο που θα προτιμήσεις για τις «ζουζουνιές» στην πόλη, για να χωθείς γρήγορα όπου σε παίρνει, να ελιχθείς όταν πρέπει, να προκαλέσεις το κοινό αίσθημα στην προσπάθεια να αφήσεις πίσω τον μεταλλικό πολτό που σε περιβάλλει. Σε οδηγικό επίπεδο το Ignis μένει λογικά πιο πίσω από τα υπόλοιπα δύο, αφού οι άνθρωποι τηςSuzuki επέλεξαν ένα πιο unisex οδηγικό πρόσωπο, που δεν δίνει τόση σημασία στην οδήγηση όσο στην ανέμελη συμβίωση. Οι μεγαλύτερες, αναλογικά, διαστάσεις, το ψηλότερο κέντρο βάρους μαζί με μια χαλαρή ρύθμιση στην ανάρτηση δεν αποτελούν την ενδεδειγμένη συνταγή για δυναμικά χαρακτηριστικά.

Ψιλά γράμματα θα μου πείτε για ένα αστικό μέσο μεταφοράς που υπόσχεται, εκτός των άλλων, light εξορμήσεις σε πατημένο χωματόδρομο. Τελικά, ποιο από τα τρία κόβει πρώτο το νήμα; Το Picanto προηγείται στην overall αξιολόγηση.Αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο και ευχάριστο μίνι για όλες τις δουλειές με τη στενή έννοια του όρου, χωρίς να χρειάζεται να προσποιείται το αστικό crossover (βλέπε Ignis), ούτε να επαναπαύεται στο εξ ορισμού σήμα-διαπιστευτήριο εμπορικής επιτυχίας της μητρικής εταιρείας (βλέπε Aygo). Προβάδισμα το οποίο όμως αμφισβητείται έντονα από τα άλλα δύο όταν έρχεται η ώρα του ταμείου, έναν σημαντικό παράγοντα σε τέτοιου είδους κατηγορίες, κυρίως διότι τα αυτοκίνητα δεν δικαιολογούν ξεκάθαρα τις διαφορές τους στον τιμοκατάλογο.

TECH:

Kia Picanto 1.0 T-GDI
Κινητήρας:
 998 cc, i3 Turbo
100 Ps @ 4.500 rpm
17.5 kgm @ 1.500 – 4.000 rpm
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) ημιάκαμπτος άξωνας (Π)
0-100 km/h: 10.1 ”,
Τελική: 180 km/h
Μέση Κατανάλωση: 6.8 lt/100 km
CO2: 116 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3.595 /1.595/1.480 mm
Μεταξόνιο: 2,835 mm
Βάρος: 993 kg
Χώρος αποσκευών: 255 lt
Τιμή: 14.290 €


Suzuki Ignis 1.2
Κινητήρας:
 1.242 cc, i4
90 Ps @ 6.000 rpm
12.4 kgm @ 4.400 rpm
Κιβώτιο: Αυτόματο 5 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) ημιάκαμπτος άξωνας (Π)
0-100 km/h: 12,2 ”,
Τελική: 170 km/h
Μέση Κατανάλωση: 6,0 lt/100 km
CO2: 104 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3,700 /1.660/1.595 MM
Μεταξόνιο: 2,435 mm
Βάρος: 855 kg
Χώρος αποσκευών: 267 lt
Τιμή: 13,580 €


Toyota Aygo 1.0
Κινητήρας:
 998 cc, i3
72 Ps @ 6,000 rpm
9,5 kgm @ 4,300 rpm
Κιβώτιο: Ημιαυτόματο 5 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) ημιάκαμπτος άξωνας (Π)
0-100 km/h: 15,2 ”,
Τελική: 160km/h
Μέση Κατανάλωση: 6,1 lt/100 km
CO2: 95 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 3,465 /1.615/1.460 MM
Μεταξόνιο: 2,340 mm
Βάρος: 915 kg
Χώρος αποσκευών: 168 lt
Τιμή: 12,180 €

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr