Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo V60 T6 AWD 310 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η κορυφαία έκδοση στη γκάμα του νέου Volvo V60, τονίζει τον δυναμισμό του πλέον πρακτικού μεσαίου μοντέλου της σουηδικής φίρμας.

Η νέα γενιά του Volvo V60 έφθασε πριν λίγους μήνες στην ελληνική αγορά, έχοντας μάλιστα το προσόν να προηγηθεί της αντίστοιχης νέας γενιάς του «αδελφού» μεσαίου σεντάν S60. Το στέισον μοντέλο είναι ολικά αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, τόσο σε ό,τι αφορά τα στοιχεία πρακτικότητάς του, όσο και σε τεχνολογία, ασφάλεια και οδικά χαρακτηριστικά.

Η έκδοση T6 της δοκιμής μας, δεν είναι μόνο η μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση της γκάμας, αλλά και με 310 ίππους, η ισχυρότερη επιλογή (υπάρχουν επίσης τα diesel V60 D3 και D4 με 150 και 190 ίππους). Τιμολογιακά, το κόστος ξεκινά από τα 54.648 ευρώ, με τον εξοπλισμό που συνοδεύει την έκδοση να είναι υπερπλήρης.

Πιο δυναμικό σχεδιαστικά, πολυτελές εσωτερικό

Το αμάξωμα του κορυφαίου V60 δεν διαφοροποιείται αισθητά σε σχέση με αυτό των υπολοίπων εκδόσεών του που έχουμε δοκιμάσει (δείτε εδώ τη δοκιμή του V60 D4) και έτσι, έχουμε και πάλι να κάνουμε με ένα αρκετά δυναμικό μεσαίο στέισον, που δεν στερείται παράλληλα και στυλ. Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος έχει αυξηθεί στα 4.761 χλστ. (+130 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο), από την άλλη όμως για λόγους και αεροδυναμικής το ύψος έχει μειωθεί, ενώ έχει μακρύνει και το καπό στο εμπρός τμήμα του.

Στο εσωτερικό το νέο V60 υιοθετεί τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της Volvo, η οποία δίνει έμφαση στην παροχή προηγμένων στοιχείων τεχνολογίας και συνδεσιμότητας. Έτσι, στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η κάθετου τύπου οθόνη αφής των 9,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, η οποία έχει αρκετά εντυπωσιακή απεικόνιση, αν και απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης στο χειρισμό της. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με πολλές ενδείξεις και στοιχεία. Ποιοτικά, ο θάλαμος υιοθετεί υλικά που τονίζουν τον premium χαρακτήρα του μεσαίου στέισον της Volvo, συνδυάζοντας μαλακό αφρώδες πλαστικό με ποιοτικές επενδύσεις σε ξύλο και αλουμίνιο, αλλά και –έξτρα– δερμάτινο σαλόνι σε καφέ χρώμα.

Πρακτικό και ευρύχωρο

Ως ένα γνήσιο μεσαίο στέισον, το νέο Volvo V60 διαθέτει έναν ξεκάθαρα πρακτικό χαρακτήρα, ο οποίος στη νέα του γενιά είναι περαιτέρω τονισμένος λόγω του σημαντικά αυξημένου όγκου του πορτ-μπαγκάζ, που φθάνει τα 529 lt. χωρητικότητας (από 24 έως και 69 lt. μεγαλύτερος σε σχέση με τα αντίστοιχα premium μεσαία γερμανικά στέισον). Η πίσω πόρτα, που ανοίγει ηλεκτρικά, αποκαλύπτει επίσης ένα πολύ αρκετά τετραγωνισμένο άνοιγμα που βολεύει κατά τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων, ενώ υπάρχει και έξτρα χώρος για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο. Εφόσον μάλιστα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο όγκος του χώρου φόρτωσης μέχρι την οροφή εκτοξεύεται στα 1.441 λίτρα. Σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία των επιβατών, το νέο V60 μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις έως και 5 ενήλικες στο εσωτερικό του. Μόνο το υψηλό τούνελ της μετάδοσης κλέβει λίγο χώρο από τα γόνατα του μεσαίου καθήμενου, χωρίς πάντως γενικά να προβληματίζει.

Ισχυρό μοτέρ-γρήγορες επιδόσεις

Ο 2λιτρος 4κύλινδρος turbo (και με κομπρέσσορα) κινητήρας βενζίνης των 310 ίππων (και 40.8 kgm ροπής) του Volvo V60 είναι ένα μοτέρ που χαρίζει έναν πολύ δυναμικό χαρακτήρα στο σουηδικό στέισον. Σε συνδυασμό με την στάνταρ τετρακίνηση και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέρει 0-100 km/h μόνο σε κάτω από 5.8 sec και τελική ταχύτητα 250 km/h. Η λειτουργία του είναι αρκετά «στρωτή», χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα, με τη δύναμη να απλώνεται σε ένα μεγάλο φάσμα περιστροφής του. Η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι άμεση και βελτιώνεται ακόμη περισσότερο εφόσον ο οδηγός επιλέξει το Dynamic μεταξύ των 4 διαθέσιμων οδηγικών set-up. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με βάση την ισχύ του μοτέρ και της τετρακίνησης, θα λέγαμε ότι τα 10,3 lt./100 km μέσης τιμής που καταγράψαμε ήταν μια αναμενόμενη τιμή.

Ασφαλές στο δρόμο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

H Volvo βασίζει τη νέα γένια του V60 πάνω στην καινούργια, in-house εξελιγμένη SPA πλατφόρμα της εταιρείας, η οποία συμβάλει στην παροχή αυξημένων επιπέδων ακαμψίας. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους, με τη ρύθμισή της να είναι τέτοια ώστε να πριμοδοτεί την παρεχόμενη άνεση, χωρίς να επιβαρύνει τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το V60 στο δρόμο εμφανίζει συνολικά μια άκρως ισορροπημένη συμπεριφορά, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό της. Μέσα στην πόλη, έχει τη δυνατότητα να φιλτράρει με αρκετή αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος κατά το πέρασμα από αυτές, ενώ σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η παρεχόμενη ποιότητα κύλισης. Σε έναν δρόμο με στροφές, το V60 στρίβει με περισσότερη ασφάλεια από πριν, εμφανίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και περιορισμένες κλίσεις από το αμάξωμα. Το τιμόνι, δεν είναι το κορυφαίο σε αμεσότητα στην κατηγορία, όμως η αίσθησή του συνολικά ικανοποιεί, με τα φρένα να κρίνονται άκρως αποτελεσματικά σε απόδοση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.969 cc
Ισχύς: 310 PS/5.700 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/2.200-5.100 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: από 7.2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 167 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 409,15 €
Βάρος: 1.824 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761/1.850/1.427 mm
Μεταξόνιο: 2.872 mm
Χώρος αποσκευών: 529 lt
Τιμή: Από: 54.648€

Δημοφιλή στο Protothema.gr