Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla 1.2 Turbo

Ελλάδα 23:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Toyota Corolla 1.2 Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Toyota Corolla 1.2 Turbo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου, στη hatchback έκδοση με τον 1200άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Σε ότι αφορά στο Toyota Corolla, βρίσκει εφαρμογή το ποδοσφαιρικό δόγμα που μιλάει για… «βαριά φανέλα». Με 66 χρόνια πορείας και σχεδόν 50 εκατομμύρια πωλήσεις – αριθμοί που δεν συναντώνται εύκολα. Βέβαια μιλάμε για την μετενσάρκωση του εν λόγω ονόματος, αφού μεσολάβησε η παρένθεση του Auris που κράτησε μία ντουζίνα χρόνια.

Ευτυχώς, οι Ιάπωνες δεν προχώρησαν σε αυτή τη μεγάλη επιστροφή ελαφρά τη καρδία. Το έκαναν εφοδιάζοντας την Corolla με όλα στοιχεία που αποτελούν σήμερα σήματα κατατεθέντα της Toyota (το περίφημο QDR – δηλαδή η ποιότητα, η αντοχή και η αξιοπιστία των προϊόντων της), προσθέτοντας όμως και στοιχεία που η Corolla δεν είχε στην προηγούμενη γενιά της. Πλέον έχει εκμοντερνισμένη εμφάνιση αλλά προσφέρει και οδηγικές απολαύσεις.

Advertisement
Advertisement

Ας πιάσουμε πρώτα την εμφάνιση. Στη δωδέκατη λοιπόν γενιά της, προσφέρεται σε σεντάν αλλά και hatchback έκδοση, με το design να αποτελεί πλέον ένα από τα γερά χαρτιά της. Δεν είναι όχημα για… μεγάλους σε ηλικία. Κάθε άλλο. Το 5θυρο αμάξωμα είναι πολύ πιο δυναμικό σε look από το Auris, με το «πρόσωπο» να κλέβει την παράσταση. Λίγο το σχέδιο του προφυλακτήρα και η λεπτή γρίλια, λίγο τα ελλειπτικά LED φώτα και το καπό, η Corolla είναι αντικειμενικά ελκυστική. Αλλά και ενώ την παρατηρείς, τα νεύρα στο πλάι και το coupe look στο πίσω μέρος, συμπληρώνουν το καλαίσθητο παζλ.

Το ιαπωνικό μοντέλο πατάει πάνω στην πλατφόρμα TNGA που εξασφαλίζει μειωμένο βάρος αλλά του εξασφαλίζει και μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με το Auris. Τόσο μεγαλύτερο μήκος (κατά 40mm) όσο και μεγαλύτερα μετατρόχια. Εκτός από την οδηγική συμπεριφορά, αυτά έχουν δώσει κάτι παραπάνω σε χώρους για τους επιβάτες. Ωστόσο δεν έχουμε να κάνουμε με το πιο ευρύχωρο όχημα της κατηγορίας. Στην πραγματικότητα είναι για τέσσερις ενήλικες μεσαίου ύψους, πιο πάνω θα αρχίσουν οι συμβιβασμοί σε γόνατα και κεφάλια. Αντίθετα, η χωρητικότητα των 361 λίτρων του χώρου αποσκευών, είναι άκρως ικανοποιητική. Μάλιστα αν «πέσει» η πλάτη των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.024 λίτρα.

Advertisement

Μιας και περάσαμε στον εσωτερικό κόσμο, βλέπεις κάτι από… C-HR κοιτώντας το ταμπλό, με τις ομοιότητες εμφανείς. Συναντάμε εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμογής, με μαλακά πλαστικά αλλά και ένα κομμάτι στο κέντρο του ταμπλό με μαλακό υλικό και τις ραφές να κάνουν αντίθεση. Βέβαια όλα αυτά τα προσέχεις αν πάρεις το βλέμμα σου από την οθόνη αφής 8’’ που δεσπόζει κεντρικά και αφορά στο σύστημα πολυμέσων. Ίσως κι επειδή γενικά έχει ακολουθηθεί μινιμάλ φιλοσοφία, χωρίς υπερβολές και εξεζητημένες λύσεις. Όσο για τον πίνακα οργάνων, στο κέντρο του διαθέτει ψηφιακή οθόνη 7’’, με 3D απεικόνιση ενώ η συνολική εργονομία κατατάσσεται σε υψηλά επίπεδα. Το ίδιο και η ηχομόνωση, κάνοντας τις μετακινήσεις ευχάριστες – ειδικά σε εθνικό δίκτυο.

Advertisement

Ευχάριστη είναι και η γενικότερη συμπεριφορά στο δρόμο, με τις αναρτήσεις να έχουν ρυθμιστεί εύλογα με γνώμονα την άνεση και όχι τη σπορ οδήγηση. Αν και το μοντέλο της δοκιμής μας, που εφοδιαζόταν με τον 1200άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 116 αλόγων, έδειχνε αρκετά πρόθυμο. Με καλή επιτάχυνση (0-100km/h σε 9.3sec) αλλά και ρεπρίζ, σε ένα αποδοτικό σύνολο με γραμμική λειτουργία, που συνεργάζεται ιδανικά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Αυτά στη βασική λειτουργία του κινητήρα καθώς μπορείτε είτε να επιλέξετε το πρόγραμμα ECO που επιτρέπει κατανάλωση πιο κοντά στην εργοστασιακή τιμή, θυσιάζοντας ωστόσο επιδόσεις, είτε το πρόγραμμα Sport που όλα είναι αντίστροφα. Παρότι δεν είναι σπορ μοντέλο, ισχύει αυτό που είπαμε νωρίτερα, πως δεν ωθεί να τσιμπήσεις και λίγο το γκάζι, με αρωγό το ακριβές σύστημα διεύθυνσης, τα καλά κρατήματα και τη γενικότερη συμπεριφορά του ακόμα και σε πιο παιχνιδιάρικους δρόμους. Ξεχάστε το Auris, η νέα Corolla είναι πολύ περισσότερα.

Advertisement

Μπορεί να γίνει δική σας με τον κινητήρα 1.2 lt με τιμές που ξεκινούν από τα 17.600€ και το επίπεδο εξοπλισμού Live που περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό στον οποίο ξεχωρίζουν η οθόνη 8’’ των πολυμέσων, η TFT 4.2’’ στον πίνακα οργάνων, οι LED προβολείς και το δερμάτινο τιμόνι 3 ακτινών. Ανεβαίνοντας στο επίπεδο εξοπλισμού Eco, διατίθεται κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2. Στο επίπεδο Active Plus ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επιπλέον προβολείς ομίχλης LED, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και ατμοσφαιρικό γαλάζιο φωτισμό ενώ στη Style την οποία είχαμε στη διάθεσή μας, προστίθενται ζάντες αλουμινίου 17’’ machined-face, φιμέ κρύσταλλα πίσω θύρας και εμπρός φωτιστικά σώματα Bi-LED.

Συμπερασματικά, ο «βασιλιάς» ζει, επέστρεψε και παρά τον έντονο ανταγωνισμό στην κατηγορία, προσφέρει όλα όσα θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο με σήμα της Toyota και όνομα βαρύ σαν ιστορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1197 cc
Ισχύς: 116 PS/5.200 rpm
Ροπή: 185 Nm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9.3 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.8 lt
Εκπομπές CO2: 132 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.370/1.790/1.435 mm
Βάρος: 1320 kg
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τιμή: Από 17.600€ (έκδοση Live)
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 21.670€ (έκδοση Style)