Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

Δοκιμή: Opel Mokka 1.5 Diesel

  • Παναγιώτης Τριτάρης (pt@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Με το νέο Mokka η Opel γυρίζει πλέον οριστικά σελίδα στην ιστορία της, δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες για το μέλλον. Και με την έκδοση diesel επιμένει -δικαίως- σε μία δοκιμασμένη λύση με σημαντικά οφέλη για τον οδηγό που αναζητά οικονομία και απροβλημάτιστη λειτουργία για πολλά-πολλά χιλιόμετρα.

Στα μεγάλα σταυροδρόμια των αυτοκινητοβιομηχανιών, υπάρχει σχεδόν πάντα ένα μοντέλο που έρχεται από τα παρασκήνια και χωρίς την λάμψη ενός πρωτοκλασσάτου πρωταγωνιστή να δώσει το στίγμα των μεγάλων αλλαγών που συντελούνται. Και για την Opel της νέας εποχής, αυτό το αυτοκίνητο -έτσι ξαφνικά και χωρίς να το περιμένει κανείς- αποδεικνύεται ότι είναι το νέο Mokka.

Ένα μοντέλο που διατηρεί το όνομα από τα παλιά, που δεν κουβαλά κάποιο μεγάλο ιστορικό φορτίο (όπως το επερχόμενο Astra για παράδειγμα) και το οποίο γίνεται μεμιάς η σημαία και το σύμβολο της μεγάλης αλλαγής που συντελείται στην Οpel. Μιας Opel που αφήνει με γοργά βήματα πίσω της μία πολύπλοκη και πολυτάραχη σχέση με την GM και μπαίνει με ορμή στη νέα εποχή της συμβίωσης με τους Γάλλους της PSA υπό την αιγίδα του γκρουπ Stellantis.

Τα πρώτα δείγματα αυτού του “γάμου” έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους. Όμως στο Mokka φαίνεται να αποκτούν την πιο ξεκάθαρη μέχρι στιγμής μορφή τους. Όχι μόνο σε ότι έχει να κάνει με τη νέα σχεδιαστική αντίληψη της Opel. Αλλά και επί της ουσίας. Εκεί δηλαδή που η γαλλική μενταλιτέ και το σύγχρονο τεχνολογικό background έρχονται να συνθέσουν μία νέα Opel γεμάτη τόλμη και φρεσκάδα.

Το παιδί της αλλαγής

Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό από την σχεδίαση του νέου Mokka. Χωρίς διάθεση υπερβολής μιλάμε για ένα από τα δυο-τρία πιο ξεχωριστά SUV της αγοράς ανεξαρτήτως κατηγορίας, το οποίο -ιδίως στις εκδόσεις με τις διχρωμίες στο αμάξωμα και την οροφή- τραβάει τα βλέμματα σαν μαγνήτης.

Η πολύ εντυπωσιακή ιδέα της μάσκας Vizor με τα επίσης μοντέρνα και ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα προσδίδουν μία έντονη ταυτότητα και ένα φουτουριστικό χαρακτήρα. Ενώ οι νέες αναλογίες, με το μεγαλύτερο πλάτος και το χαμηλότερο ύψος το κάνουν να μοιάζει με ένα αθλητικό υπερυψωμένο hatchback με σπορ καταβολές, παρά με ένα τυπικό compact SUV.

H απόλυτα επιτυχημένη σχεδιαστική προσέγγιση της Οpel διατηρείται και στο σαλόνι, όπου έχει γίνει μία σοβαρή προσπάθεια εκ βάθρων ανανέωσης της μάλλον συντηρητικής εικόνας του πρότερου βίου της εταιρίας. H προσεγμένη και λειτουργική σχεδίαση υποστηρίζεται από πολύ καλής ποιότητας υλικά και γενικά μία αίσθηση καλής συναρμογής και προσεγμένης κατασκευής.

Στις πιο πλούσιες εκδόσεις, όπως αυτή της δοκιμής μας, το Mokka εφοδιάζεται με το εντυπωσιακό Pure Panel, μία σύνθεση από δύο οθόνες. Μιας 12,0 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μιας 10,0 για το σύστημα πολυμέσων, με ένα ενιαίο περίγραμμα από μαύρο λακαρισμένο πλαστικό. Η εντυπωσιακή αυτή διάταξη υποστηρίζει το πλούσιο ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, με πλήθος δυνατοτήτων παραμετροποίησης των ενδείξεων και όλα τα σύγχρονα συστήματα διασύνδεσης και ψυχαγωγίας να είναι διαθέσιμα.

Ένα ακόμα ευπρόσδεκτο στοιχείο είναι η ύπαρξη πολλών φυσικών διακοπτών για την πραγματοποίηση των πιο συχνών καθημερινών λειτουργιών, κάτι που αποτελεί μία ευχάριστη διαφοροποίηση από την πιο “ψηφιακή” προσέγγιση των Γάλλων και την διαρκή ενασχόληση με τα μενού της οθόνης στα δικά τους αυτοκίνητα.

Οι διατιθέμενοι χώροι είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, χωρίς κάτι ιδιαίτερο ούτε για τους επιβάτες ούτε για τις αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 350 λίτρα ή τα 1.105 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, νούμερα που είναι απλά αποδεκτά για τα δεδομένα του ανταγωνισμού (τουλάχιστον έχει ορθογώνιο σχήμα και δεύτερο δάπεδο). Στα θετικά του αυτοκινήτου τα πολύ καλά καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες, τα οποία διαθέτουν μαλακό και άνετο υλικό αλλά στηρίζουν και πολύ καλά τα σώματα στις στροφές.

Στην χώρα μας διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Elegance, GS Line και Ultimate με πληθώρα εξοπλιστικών στοιχείων και δεκάδες δυνατότητες εξατομίκευσης στους χρωματισμούς του και τον διάκοσμο του σαλονιού.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης στα βασικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης από την βασική έκδοση η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, Parking pack, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών κ.ά.

Αλλαγή πλεύσης

Μπορεί να διατηρεί το όνομα του παλαιού μοντέλου, όμως το νέο Mokka είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του ομίλου Stellantis, η οποία πέρα από το γεγονός ότι είναι τουλάχιστον 120 κιλά ελαφρύτερη και 15% πιο άκαμπτη, προσφέρει το ανάλογο υπόβαθρο έτσι ώστε να υπάρξει μία συνολική αναβάθμιση του αυτοκινήτου στα οδηγικά και όχι μόνο χαρακτηριστικά του.

Έχοντας ήδη αναφερθεί εδώ στην έκδοση βενζίνης των 130 ίππων στην πρώτη επί ελληνικού εδάφους δοκιμή μας, επανερχόμαστε με μία πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση, αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων και των 110 ίππων. Μία έκδοση που έχει να αντιμετωπίσει τις Κασσάνδρες που αναγγέλλουν το τέλος του diesel κινητήρα, η οποία όμως εκτός του ότι είναι εδώ ακόμα ζωντανή, έχει και πολλά σημαντικά πλεονεκτήματα να προσφέρει.

Το πιο προφανές και αναμενόμενο είναι η κατανάλωση καυσίμου. Στην δοκιμή μας είχαμε την ευκαιρία να κινηθούμε σε μία ποικιλία διαδρομών, βάζοντας αρκετά χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Η μέση κατανάλωση που σημειώσαμε ήταν της τάξης των 5,7 λτ./100 χιλιόμετρα, η οποία μπορεί να κατέβει ακόμα πιο κάτω σε χαλαρή βόλτα ή λελογισμένο ταξίδι στην Εθνική, ενώ μπορεί να φτάσει και λίγο πάνω από τα 6,5 λτ/100 χλμ. σε πιεσμένη κίνηση μέσα στην πόλη.

Ο κινητήρας του γκρουπ καταφέρνει και εδώ να ανταποκρίνεται άψογα στον ρόλο του, όντας αρκετά πολιτισμένος και με συγκρατημένο θόρυβο. Το ωφέλιμο πεδίο δράσης του είναι μεταξύ 2.000 και 4.000 στροφών, όπου με την συνδρομή του έξυπνου σε κλιμάκωση κιβωτίου τραβάει με δύναμη και αρκετή όρεξη.

Ενώ πάνω από τις 4.000 στροφές και μέχρι το κόκκινο είναι μάλλον άσκοπο να επιμένει κανείς, καθώς δεν παράγει κάποια αξιοσημείωτη ισχύ, ενώ κάνει και πιο έντονο θόρυβο. Στοιχεία και τα δύο αναμενόμενα για έναν μικρό πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος λόγω και της έντονης πίεσης για τα καυσαέρια, είναι “φιμωμένος” και αρκετά political correct ώστε να καταφέρει να επιβιώσει κόντρα στο κυνήγι μαγισσών εναντίον του diesel.

Στον δρόμο το Mokka είναι μία ευχάριστη έκπληξη και ένα τεράστιο βήμα εξέλιξης για την μάρκα. Από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτό ότι το πλαίσιο και το γενικότερο σετάρισμα των αναρτήσεων έχουν δημιουργήσει ένα πιο στιβαρό αυτοκίνητο, το οποίο ελέγχει με απόλυτη επάρκεια τις κινήσεις του αμαξώματος και εξασφαλίζει ένα πραγματικά κορυφαίο επίπεδο κύλισης.

Χρόνια είχαμε να νιώσουμε τόσο ποιοτική και “δεμένη” αίσθηση μέσα σε ένα Opel αυτής της κατηγορίας, και αυτό εδώ το νέο Μokka φέρνει στην επιφάνεια έναν “αέρα” ανανέωσης και -επιτέλους- οδηγικής ολοκλήρωσης.

Τα υπόλοιπα μηχανικά του μέρη στέκονται και αυτά στο ύψος των περιστάσεων, με το τιμόνι να έχει ξεκάθαρη αίσθηση για την τοποθέτηση των τροχών, τα φρένα παρά την κάπως “σπογγώδη” αρχική εντύπωση να ανταποκρίνονται με σιγουριά και αμεσότητα στις εντολές του οδηγού και το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου να ξεπερνά -στο μέτρο του εφικτού- την diesel υπογραφή και να κινεί σβέλτα και με μία σπορτίφ υποψία το Mokka.

Μπορεί να μην φθάνει την ακρίβεια και την συμμετοχικότητα ενός Puma ή του “αδελφού” 2008, έχει όμως έναν δικό του τρόπο να κάνει τα πράγματα χωρίς υπερβολές και δράματα, με μία αξιοθαύμαστη ομοιογένεια και πάντα με μία “ψαγμένη” ποιότητα στην κύλιση και στην άνεση της ανάρτησης.

Ευχάριστη έκπληξη

Συνοψίζοντας, το νέο Mokka είναι με διαφορά το πιο ενδιαφέρον και ολοκληρωμένο Opel εδώ και αρκετά χρόνια και το καλύτερο μέχρι στιγμής δείγμα γραφής της νέας εποχής της εταιρίας. Από τα πιο ξεχωριστά σε εμφάνιση SUV της κατηγορίας του, καταφέρνει να είναι επίκαιρο σε όλους τους επιμέρους τομείς, ξεχωρίζοντας για την κορυφαία ποιότητα κύλισης, την άνεση και μία γενικότερη αίσθηση οδηγικής έντασης που έλειπε όχι μόνο από το προηγούμενο Mokka αλλά και από όλα τα Opel πρόσφατης εσοδείας.

Η έκδοση diesel έχει να συνεισφέρει την εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο και τα χαμηλά λειτουργικά έξοδα, όντας μία λύση που απευθύνεται σε όσους χρησιμοποιούν το Mokka για μεγάλες διαδρομές και μακρινές αποστάσεις σε ετήσια βάση. Δεν έχει την εκρηκτικότητα των εκδόσεων της βενζίνης, αποζητά πιο χαλαρούς ρυθμούς, όμως σε κάθε περίπτωση δεν αλλάζει την πληθωρική απόδοση του Mokka και τον γενικότερο φιλικό χαρακτήρα του.

Για όσους έχουν ξεκάθαρες απόψεις και δεν υποκύπτουν στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα περί του τέλους των πετρελαιοκινητήρων, το συγκεκριμένο Mokka είναι μία πρώτης γραμμής επιλογή για ένα ποιοτικό, άνετο και οδηγικά ευχάριστο compact SUV. Tα 26.050 ευρώ της έκδοσης Bold με ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού είναι, όπως έχει διαμορφωθεί τελευταία η αγορά, μία αναμενόμενη τιμή, με το Mokka να εμπίπτει εν πολλοίς και στην λογική της value for money πρότασης, δίνοντας έμφαση κυρίως στο value και την πληθώρα ουσιαστικών πλεονεκτημάτων που προσφέρει.

Ένα πλήρες και φρέσκο στον χαρακτήρα του αυτοκίνητο από μία Opel που ανεβάζει ρυθμούς και -ως diesel- μία ιδιαίτερα έξυπνη αγορά για την ελληνική πραγματικότητα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Opel Mokka 1,5 Diesel 
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo 1.499 κ.εκ.
Ισχύς: 110 PS στις 3.500 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Mηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,4/100 km
Εκπομπές CO2: 114-118 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.151 x 1.791 x 1.534 mm
Μεταξόνιο: 2.557 mm
Βάρος: 1.295 kg
Χώρος αποσκευών: 350– 1.105 lt
Τιμή: Από 23.700 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Nissan Juke 1.0 DIG-T vs Opel Mokka 1.2T 130 PS AT8
Δοκιμή: Opel Mokka-e
Πρώτη δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130 PS Auto

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto