Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Seres 5 AWD 80 kW

Ελλάδα 18:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Seres 5 AWD 80 kW

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Seres 5 AWD 80 kW

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ηλεκτροκίνηση έχει φέρει πολλές αλλαγές και κρύβει για το μέλλον ακόμα περισσότερες εκπλήξεις που μπορούν να ταράξουν ισορροπίες και να αμφισβητήσουν στερεότυπα. Το νέο Seres 5 είναι απόδειξη πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.

Advertisement
Advertisement

Φέρτε για λίγο στο μυαλό τις ατελείωτες ώρες που έχετε περάσει στο μποτιλιάρισμα της πόλης. Σκεφτείτε όμως να περνάτε αυτό τον χρόνο μέσα σε ένα ήσυχο, πολυτελές σαλόνι με επενδύσεις από δέρμα nappa και φινίρισμα από ξύλο και αλουμίνιο, καθισμένοι σε ένα κάθισμα με την άνεση πολυθρόνας που σας κάνει χαλαρωτικό μασάζ, με την αγαπημένη μουσική στο ηχοσύστημα με τα 11 ηχεία και με τα συστήματα Traffic Jam Assist και Lane Assist να έχουν αναλάβει τη βαρετή διαδικασία του σταμάτα-ξεκίνα.

Είναι ένα σενάριο με μερικές από τις απολαυστικές πτυχές που μπορεί προσθέσει στην καθημερινότητα ένα αυτοκίνητο με υψηλό ποιοτικό πρόσημο και προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο. Και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι απόλυτα ικανό να προσφέρει μια τέτοια εμπειρία, με τη διαφορά ότι δεν πρόκειται για μοντέλο κάποιου από τους γνωστούς premium κατασκευαστές που ίσως σκέφτεστε ακούγοντας μια τέτοια περιγραφή.

Το Seres 5 είναι μία από τις φρέσκιες αφίξεις στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και στη χώρα μας, που αποδεικνύει ότι βρισκόμαστε σε μια περίοδο ραγδαίων εξελίξεων όπου τίποτα δεν πρέπει να λαμβάνεται ως δεδομένο.

Advertisement
Advertisement

Τις τελευταίες δεκαετίες η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία, κινούμενη κάτω από το ραντάρ του υπόλοιπου πλανήτη, πέρασε σε fast track τα στάδια της εκμάθησης, εξαργύρωσε το πλεονέκτημα σε πόρους και δυναμικό για να μετατραπεί σε δημιουργό και πάροχο τεχνολογίας, αξιοποίησε τη συνεργασία με έμπειρες εταιρείες και στελέχη από κάθε τομέα και πλέον έχει θέσει σε εφαρμογή ένα σαρωτικό σχέδιο παγκόσμιας επέκτασης που μόλις αρχίζουμε να διαπιστώνουμε.

Η Seres είναι μέλος ενός κινέζικου τεχνολογικού ομίλου που δραστηριοποιείται από τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Η ίδια γεννήθηκε ουσιαστικά στη Silicon Valley, ως εταιρεία με εστίαση στην ηλεκτροκίνηση και την προηγμένη τεχνολογία.

Σήμερα διαθέτει οχτώ αυτοματοποιημένα έξυπνα εργοστάσια τέταρτης γενιάς στην Κίνα και τις ΗΠΑ, ενώ έχει συνάψει στρατηγικές συνεργασίες με ισχυρά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, μεταξύ των οποίων η CATL, η Bosch, η Valeo και η Pirelli.

Advertisement

Το Seres 5 είναι αποτέλεσμα μιας ακόμα σημαντικής συνεργασίας, αυτής με τον τεχνολογικό κολοσσό Huawai. Το μήκους 4,7 μέτρων SUV προσθέτει μια νέα απόχρωση στην παλέτα της ηλεκτρικής premium κατηγορίας διεκδικώντας την αποδοχή και τη θέση του σε αυτή.

Μια δύσκολη αποστολή για την οποία ωστόσο δείχνει κατάλληλα προετοιμασμένο. Κάτι που δηλώνεται, για παράδειγμα, ακόμα και από την οπτική ισορροπία που αποδεδειγμένα παίζει καθοριστικό ρόλο στη δυναμική κάθε αυτοκινήτου.

Advertisement

Η σιλουέτα του Seres 5 συνδυάζει την κομψότητα των απαλών καμπύλων με το δυναμικό ύφος που χαρίζει η τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα και η ελαφρώς χαμηλωμένη γραμμή στο τελείωμα της οροφής.

Οι άνθρωποι της εταιρείας αναφέρουν πως η σύνδεση με το ελληνικό στοιχείο στο όνομα της εταιρείας (προφέρεται ως «Σήρες», το οποίο παραπέμπει στην αρχαία ελληνική λέξη για την περιγραφή της Χώρας του Μεταξιού) μπορεί να αναγνωριστεί στο σχήμα Σ που έχει η υπογραφή των φώτων ημέρας, όπως και στο περίγραμμα των πλαϊνών παραθύρων που θυμίζει το σχήμα του φύλλου ελιάς.

Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι και το ενιαίο φιλέτο των πίσω φώτων που φέρει και τη φωτεινή επιγραφή του ονόματος και το οποίο, κατά ομολογία πολλών, δίνει στο πίσω μέρος μια απόχρωση που θυμίζει Porsche Macan.

Advertisement

Όπως Porsche θυμίζει και το κλειδί του αυτοκινήτου, που βέβαια δεν θα χρειαστεί να βγει ποτέ από την τσέπη του παντελονιού σας αφού το σύστημα ανέπαφου κλειδώματος/ ξεκλειδώματος αλλά και εκκίνησης είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού. Αυτή η λεπτομέρεια, ωστόσο, είναι μια ένδειξη της προσοχής που έχει δοθεί για τη δημιουργία μιας αίσθησης που κερδίζει. Και δεν είναι η μόνη.

Τον ίδιο στόχο έχουν οι επενδύσεις από ποιοτικό δέρμα και χορταστικά υλικά ακόμα και στα πιο χαμηλά τμήματα της καμπίνας που συνήθως ξεχνιούνται, η στιβαρή αίσθηση των χειριστηρίων στην κολόνα του τιμονιού και των διακοπτών για τα τζάμια, η παχιά μοκέτα στα πατάκια, ακόμα και ο γεμάτος ήχος που συνοδεύει το κλείσιμο της πόρτας.

Αν μη τι άλλο λοιπόν, το εσωτερικό ανταποκρίνεται περίφημα στα πρότυπα που οφείλει να σέβεται ένα αυτοκίνητο με premium προσδιορισμό. Παράλληλα όμως έχει και το σύγχρονο ψηφιοποιημένο ύφος που προσδίδει η ευκρινής οθόνη 12,3’’ του πίνακα οργάνων, το στάνταρ Head-up Display και κυρίως η πολύ μεγάλη κεντρική οθόνη 15,6’’.

Η απουσία κάθε είδους φυσικού χειριστηρίου ή διακόπτη (πέραν του επιλογέα μετάδοσης) στην κεντρική κονσόλα μαρτυρά πως οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την κεντρική οθόνη. Κάτι που όντως ισχύει, καθώς μέσα από αυτή γίνεται η ρύθμιση ακόμα και της ροής των αεραγωγών στο ταμπλό.

Αυτό βέβαια σημαίνει πως ο οδηγός απασχολείται αρκετά με την οθόνη, όμως τα καλά νέα είναι ότι βρίσκεται στη σωστή απόσταση για εύκολη πρόσβαση, το μεγάλο μέγεθος και η ευκρίνεια (ανάλυση 2Κ) την καθιστούν ιδιαίτερα ευανάγνωστη, ενώ έχει και γρήγορη απόκριση.

Αντίστοιχα σημαντικό είναι πως το λειτουργικό, από την εμφάνιση της κεντρικής σελίδας έως τη δομή των εσωτερικών μενού, έχει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη λογική ενός τάμπλετ ή ενός κινητού και αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο.

Επιπλέον, στο πακέτο των εφαρμογών του συστήματος πολυμέσων περιλαμβάνεται και υπηρεσία προσωπικού βοηθού με ευρύ φάσμα αναγνώρισης εντολών κοινής ομιλίας αλλά και αναγνώριση του επιβάτη που μιλά, ενώ χρήσιμη σε αρκετές περιπτώσεις βρήκαμε τη φωνητική προειδοποίηση για ενδεχόμενο κίνδυνο, όπως για παράδειγμα ανοίγοντας την πόρτα.

Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού περιλαμβάνεται και η ευρυχωρία, με το μακρύ μεταξόνιο των 2.875 mm να εξασφαλίζει μπόλικα ελεύθερα εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών τη στιγμή που η μεγάλη πανοραμική οροφή καταφέρνει το ίδιο για τον αέρα στο κεφάλι.

Από εκεί και πέρα ο χώρος αποσκευών με 367 lt είναι απλά ικανοποιητικός για τα δεδομένα ενός C-SUV, όμως η παρουσία και ενός επιπλέον αποθηκευτικού χώρου 67 lt κάτω από το καπό σίγουρα βελτιώνει τη συνολική εικόνα σε αυτό τον τομέα.

Το Seres 5 είναι βασισμένο σε μια αλουμινένια πλατφόρμα με μπαταρία 80 kWh τοποθετημένη στο πάτωμα και δύο εκδόσεις μετάδοσης, την πισωκίνητη με μονό ηλεκτροκινητήρα και την τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες. Προς το παρόν διαθέσιμη στη χώρα μας είναι η κορυφαία εξοπλιστικά τετρακίνητη έκδοση με 585 PS και 940 Nm.

Αναμφίβολα μια παραπάνω από εντυπωσιακή απόδοση που ίσως μοιάζει υπερβολική για ένα SUV με κατά κύριο λόγο οικογενειακό προσδιορισμό, αλλά προσφέρει το υπόβαθρο για ένα αντίστοιχα εμφατικό πακέτο επιδόσεων (όπως τα 4,2’’ για το 0-100 km/h) αν αυτό ζητηθεί από τον οδηγό. Βέβαια κάτι τέτοιο σημαίνει και την εκτόξευση των ενεργειακών απαιτήσεων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αυτονομία.

Σε κάθε περίπτωση η ενεργειακή διαχείριση στη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στον μέσο όρο των προσδοκιών που υπάρχουν από ένα αυτοκίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες. Η μέση κατανάλωση των 22,4 kWh που σημειώσαμε μεταφράζεται σε μια πραγματική αυτονομία της τάξης των περίπου 350 km.

Τιμή απλά ικανοποιητική για ένα μεγάλο αυτοκίνητο που πιθανότατα θα κινηθεί αρκετά και εκτός πόλης, τη στιγμή που η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC των 100 kW δεν επιτρέπει την εκμετάλλευση των πιο δυνατών ταχυφορτιστών που αρχίζουν να εμπλουτίζουν το δίκτυο φόρτισης, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους. 

Εχοντας επισημάνει τα παραπάνω θα σημειώσουμε πως αντικειμενικά τα πραγματικά δυνατά χαρτιά του δυναμικού χαρακτήρα του Seres 5 είναι η ομοιογένεια, η ωριμότητα και η ευχρηστία. Μας άρεσε η ήπια απόκριση του γκαζιού στο προεπιλεγμένο πρόγραμμα Eco, όπως και στο Comfort, που προσφέρουν μια ευχάριστη γραμμικότητα χωρίς την απότομη έκρηξη της ηλεκτρικής ροπής, η οποία βέβαια είναι διαθέσιμη στα πιο επιθετικά προγράμματα Sport και Race.

Αντίστοιχα τη χρυσή τομή προσφέρει η μεσαία από τις τρεις ρυθμίσεις υποβοήθησης του τιμονιού, το οποίο δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφορία στα χέρια, αλλά έχει ακρίβεια και αρκετή ζωντάνια εκτός ευθείας.

Τρεις βαθμίδες (Off, Normal, High) έχει και η ανάκτηση ενέργειας, χωρίς ωστόσο να προσφέρει λειτουργία one-pedal, κάτι που δεν ενοχλεί καθώς τα φρένα έχουν γραμμικότητα αλλά και δύναμη. Αυτό που κλέβει, όμως, την παράσταση είναι το βάθος στη λειτουργία της ανάρτησης με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση -ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που δημιουργεί το υψηλό βάρος των 2.360 kg- προσφέρει εξαιρετικά συμπαγή και ποιοτική κύλιση ακόμα και σε οδόστρωμα με αρκετές ανωμαλίες. Κάτι που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση και την έμφυτη ηλεκτρική ησυχία εξασφαλίζει μια άνετη και απολαυστική ατμόσφαιρα στην καμπίνα ακόμα και σε ταχύτητες ταξιδιού, στις οποίες το Seres 5 αποδεικνύεται εξαιρετικά ευθύβολο.

Και αυτό έρχεται ως συμπλήρωμα της συνοχής του οδηγικού χαρακτήρα τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στις επαρχιακές διαδρομές, όπου η γεωμετρία της ανάρτησης αλλά και η μετάδοση χαρίζουν μια ευχάριστη ισορροπία, με βασικό χαρακτηριστικό τη σιγουριά της πλούσιας πρόσφυσης και την ομοιογένεια μεταξύ όσων συμβαίνουν στον εμπρός και πίσω άξονα.

Συνοψίζοντας, δεν θα κρύψουμε πως το Seres 5 ήταν μια παραπάνω από ευχάριστη έκπληξη και για πολλούς ένας ξεκάθαρος οιωνός των ανακατατάξεων που έρχονται. Ενα μέχρι χθες άγνωστο στη γηραιά ήπειρο μοντέλο προσγειώνεται σαν εξωγήινος στην καρδιά των premium ηλεκτρικών SUV, φέρνοντας ποιότητα, προηγμένες τεχνολογίες, χρηστικότητα, επιδόσεις και ουσιαστικό οδηγικό χαρακτήρα σε ένα πακέτο με εντυπωσιακή προίκα στάνταρ εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.

Οσο επιφυλακτικός και αν είσαι αρχικά, οδηγώντας το διαπιστώνεις πως έχει όλα τα αντικειμενικά χαρίσματα για να κοιτάξει επί ίσοις όροις τους αντιπάλους. Το μεγάλο στοίχημα είναι, λοιπόν, αυτό της αναγνώρισης και της αποδοχής, καθώς μπαίνει στο παιχνίδι μιας κατηγορίας με υψηλές απαιτήσεις όπου η αίγλη των παραδοσιακών premium ονομάτων έχει βαρύνουσα σημασία. Και η αναγνώριση είναι κάτι που χτίζεται με τον χρόνο. Ομως πλέον ο ρυθμός των εξελίξεων δηλώνει πως οι χρονικές αναλογίες έχουν γίνει πιο ρευστές. Οπότε, ποτέ μη λες ποτέ.

ΚΕΥ TECH

Οι μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LiFePO4), όπως αυτή του Seres 5, έχουν ελαφρά χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις συνήθεις ιόντων λιθίου, όμως προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα εξαιτίας της χημικής τους σύστασης. Βασικότερη μεταξύ αυτών είναι η μεγαλύτερη χημική και θερμική σταθερότητα, η οποία αφενός προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και αφετέρου μειώνει τις απαιτήσεις ψύξης. Επιπλέον, οι μπαταρίες LFP έχουν υψηλότερο όριο κύκλων φόρτισης/αποφόρτισης, είναι κατασκευαστικά πιο οικονομικές και έχουν πιο φιλικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Πάντως σύντομα το Seres 5 θα είναι και μεταξύ των λίγων διαθέσιμων μοντέλων με δυνατότητα επιλογής μπαταρίας ημιστερεού τύπου, η οποία θα έχει χωρητικότητα 90 kWh. Ο στάνταρ on-board φορτιστής του Seres 5 είναι ισχύος 11 kW, ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 100 kW, επιτρέποντας την πλήρωση της μπαταρίας από 30%-80% σε 25 λεπτά.

TECH – Seres 5 AWD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2xΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 585 PS, 940 Nm|
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΛΙΘΙΟΥ ΦΩΣΦΟΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΥ 80 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 4,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 22,4 kWh/100 km (WLTP: 17,3)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 357 km (WLTP: 483)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.710/1.930/1.620 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.875 m
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 367 + 67 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.360 kg
ΤΙΜΗ: Από 58.500 ευρώ (με κρατική επιδότηση)