Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Captur Hybrid 1.3 TCe 140 EDC

  • Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Όταν είσαι ισότιμο μέλος σε έναν κατασκευαστικό κολοσσό, επόμενο είναι να διαλέξεις ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτός αναβαθμίζοντας έξυπνα το προϊόν σου. Έστω και εκ των υστέρων…

Προσπαθώ να θυμηθώ ποιο άλλο compact SUV έχει τόση ποικιλία εκδόσεων με διαφορετικά συστήματα κίνησης. Σπάω το κεφάλι μου αλλά δεν μου έρχεται κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό, τουλάχιστον με έδρα τη Γηραιά Ηπειρο. Σημειώστε λοιπόν πως η mild hybrid έκδοση του Captur έρχεται να εμπλουτίσει την γκάμα κινητήρων του κομψού B-SUV που περιλαμβάνει σύνολα αμιγώς βενζίνης, LPG αλλά και plug-in hybrid. Από όλα δηλαδή έχει ο μπαξές…

Η τελευταία έκδοση με τον 4κύλινδρο TCe των 1,3 lt ο οποίος παράγει 140 PS και 260 Nm/ ροπής, συνεργάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC). Το σημαντικότερο βέβαια είναι πως εφοδιάζεται με 12V mild hybrid σύστημα, το οποίο συνδράμει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της γαλλικής μάρκας σε κύκλο WLTP, η μεικτή κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από τα 5,8 lt/100 km, όταν οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 131 gr/km. Η επιτάχυνση στα πρώτα 100 km/h απαιτεί 9,2” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 km/h. Αυτά βέβαια στα χαρτιά, γιατί στην πράξη διαπιστώνεις πως αυτό το σύνολο έλειπε από το Captur, προκειμένου να του προσδώσει την ιδανική ισορροπία επιδόσεων-κατανάλωσης, μαζί με ένα πέπλο πολιτισμού που έχει να κάνει με τη λειτουργία του.

Τώρα, εξωτερικά στοιχεία όπως τα Full LED φωτιστικά σώματα, η «υπογραφή» ανφάς σε μορφή «C», τα κωνικά πίσω φώτα και τα διακοσμητικά ένθετα χρωμίου, συμβάλλουν αν μη τι άλλο στην προώθηση μιας αναβαθμισμένης μορφής στο ούτως ή άλλως όμορφο Captur που ακροβατεί ανάμεσα σε δύο κατηγορίες, αρκεί να αναλογιστείς ότι ξεπερνά σε μήκος όχι μόνο το VW T-Cross, αλλά και το λίγο μεγαλύτερο T-Roc. Πολλές λεπτομέρειες στο αμάξωμα προέρχονται από τα Clio και Megane.

Εντός προσφέρονται μεγάλοι χώροι επιβατών-αποσκευών, η σημαντική είδηση όμως σίγουρα έχει να κάνει τόσο με την ποιότητα των υλικών όσο και με το υψηλό επίπεδο πολυτέλειας. Το ταμπλό αποτελεί μια υλοποίηση του σχεδιασμού «Smart Cockpit» εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική κονσόλα. Εδώ ενσωματώνονται οι τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου Renault, αλλά και οι υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Το σύστημα EASY LINK περιλαμβάνει λειτουργίες πολυμέσων, πλοήγησης και infotainment, όπως και τις ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE αλλά και των βοηθημάτων οδήγησης. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και το πακέτο εξοπλισμού πλήρες. Ο χώρος αποσκευών των 406 lt, παρότι μειώθηκε (ελέω μπαταρίας) δεν αφήνει παράπονα. Παράλληλα, η συνολική χωρητικότητα των διαφόρων χώρων αποθήκευσης στην καμπίνα φτάνει αισίως τα 27 lt. Το κάλυμμα του πατώματος του χώρου αποσκευών προσφέρει δυνατότητα τοποθέτησης σε δύο θέσεις, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας χώρος δύο επιπέδων που διευκολύνει στις καθημερινές μετακινήσεις.

Το ήπια υβριδικό Captur διατίθεται στις, πλήρεις από πλευράς εξοπλισμού, εκδόσεις Expression Plus και Dynamic. Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, η πρώτη περιλαμβάνει πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2”, σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7” και όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες. Πλούσια είναι και η δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού η οποία απαρτίζεται από τις τεχνολογίες: Hill Start Assist, Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας, σύστημα Start & Stop, προειδοποίηση και διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων και αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας.

Στον δρόμο το Captur MHEV δεν διαφοροποίησε το ήδη αναβαθμισμένο προφίλ του, άνεση και ποιότητα κύλισης βρίσκονται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων. O υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα βγάζει την απαραίτητη ζωηράδα, υιοθετεί αποθέματα ροπής μαζί με μεγάλο ωφέλιμο εύρος και φυσικά, γραμμικότητα. Το 7άρι (EDC) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τον συμπληρώνει ιδανικά προσθέτοντας αρκετούς πόντους στον αγχολυτικό χαρακτήρα του γαλλικού crossover.

Η λειτουργία του είναι ομαλή κι ας μην προάγει ιδιαίτερα τις οδηγικές ανησυχίες. Σε κάθε αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού αισθάνεσαι μια γλυκιά ώθηση να συνοδεύει την επιτάχυνση. Είναι προφανές πως το υβριδικό σύστημα παρέχει πολύτιμο έργο, εκτός από το να διατηρεί γύρω στα 7,6 lt/100 km τη μέση κατανάλωση καυσίμου σε μεικτές πραγματικές συνθήκες. Μόνο με το γκάζι στο πάτωμα η χροιά του θα αγριέψει, η οποία σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις περνά σχεδόν απαρατήρητη.

Η κατευθυντικότητα και ο έλεγχος και αυτού του Captur προσεγγίζουν το ιδανικό. Οι πληροφορίες που εισπράττεις βρίσκονται σε καλό επίπεδο αναλογικά πάντα με τα δεδομένα των B-SUV. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πάντα στη διάθεσή σου, αποδεικνύοντας πως και η έκδοση MHEV λοξοκοιτάζει τις μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων.

Οδηγικά το ήπια υβριδικό της Renault αποδείχτηκε ραφιναρισμένο, εύκολο στη χρήση και αρμονικό στην αλληλεπίδραση με οδηγό και επιβάτες. Τόσο η παραμετροποίηση που υποστηρίζει όσο και η συνολική κινηματική αίσθηση εμπνέει μια ασφαλή, χαλαρή, user friendly εμπειρία. Η κύλιση είναι ίσως η καλύτερη της κατηγορίας αυτή τη στιγμή, με σωστή και ψύχραιμη αντιμετώπιση των ατελειών του δρόμου.

Το «δικό μας» Captur μάλιστα διέθετε 17άρες ζάντες με 60άρι προφίλ στα ελαστικά, κάτι που του προσέδωσε αναμφισβήτητο πλεονέκτημα στο ατελείωτο ελληνικό ανάγλυφο της εγχώριας οδοποιίας. Η γαλαντόμα λειτουργία της ανάρτησης αποτελεί λίρα εκατό, συνεισφέροντας αφενός στα επίπεδα πρόσφυσης (το ESP δεν απενεργοποιείται), αφετέρου στην αποτελεσματική απορροφητικότητα των κραδασμών. Σε πιο κλειστές διαδρομές το Captur δεν σου απαγορεύει τον σβέλτο ρυθμό, δεν σε παροτρύνει όμως και να πιέσεις. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, νιώθεις κάποιες λογικές κλίσεις αμαξώματος και στην πίεση στην κορυφή της στροφής αισθάνεσαι τους εμπρός τροχούς να τραβούν ουσιαστικά το αυτοκίνητο.

Εάν πάντως επρόκειτο να επιλέξουμε κάποια από τις πολλές εκδόσεις στη γκάμα του B-SUV της Renault, σίγουρα η MHEV έχει την τιμητική της. Η ήπια υβριδική τεχνολογία ουσιαστικά ενισχύει τον φιλήσυχο, hi-tech και αποτελεσματικό χαρακτήρα του Captur, συγκαταλέγοντας στα θετικά τη χαμηλή κατανάλωση, τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και τα γνωστά οφέλη που συνοδεύουν οχήματα με περιορισμένες εκπομπές.

KEY TECH

Το Captur χρησιμοποιεί την αρθρωτή άκαμπτη πλατφόρμα (CMF-B) με νέα τμήματα σε ποσοστό 85%. Λόγω της αρχιτεκτονικής στη δομή επιτεύχθηκε σημαντικός περιορισμός του απόβαρου. Η χρήση νέων υλικών ηχομόνωσης, η βελτιωμένη μόνωση του κινητήρα, η πλήρης επικάλυψη του πατώματος, η εφαρμογή νέου σχεδιασμού για τα στοιχεία επισφράγισης, η προσθήκη ειδικού ηχομονωτικού φιλμ στο παρμπρίζ, το σύστημα διπλού σφραγίσματος στις πόρτες μείωσαν δραστικά τα επίπεδα θορύβου σε ταχύτητες έως 130 km/h. Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, κάτι που συνιστά μικρότερο συγκριτικά βάρος σε σχέση με τα καθιερωμένα 48V συστήματα, αλλά και κατασκευαστική απλότητα. Η ήπια υβριδική αρωγή παρέχει υποβοήθηση στη ροπή κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση καθώς και άμεση επανεκκίνηση.

Tεχνικά χαρακτηριστικά – Renault Captur Hybrid 1.3 TCe 140 EDC

Κινητήρας: τετρακύλινδρος turbo 1.333 κ.εκ.
Ισχύς: 140 PS στις 6.000 rpm
Pοπή: 260 Nm στις 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,2 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,8/ 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.227/1.797/1.576 mm
Μεταξόνιο: 2.639 mm
Βάρος: 1.267 kg
Χώρος αποσκευών: 406 lt
Τιμή: Από 28.120 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Captur Plug-in Hybrid
Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG Style
Δοκιμή: Renault Arkana Hybrid E-Tech 145

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto