Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Captur 1.3 TCe Initiale Paris

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος
Renault-Captur-Initiale-mytest20-a1000x600

Όταν πριν από επτά χρόνια η Renault έριχνε το Captur στην αρένα των B-SUV, λίγοι περίμεναν το success story που θα ακολουθούσε.

Πωλήσεις που ξεπέρασαν το 1.5 εκατομμύριο, best seller στην τελευταία χρονιά της εμπορικής πορείας της πρώτης γενιάς – δεδομένα που αυτόματα ανέβασαν σημαντικά τον πήχη για το μοντέλο της γαλλικής μάρκας.

Ήρθε λοιπόν η ώρα της δεύτερης γενιάς κι αυτή δεν πατά μόνο στην CMF-B πλατφόρμα την οποία το Captur μοιράζεται με το Clio.

Πατά στα γερά θεμέλια της επιτυχίας, που επέτρεψαν στη Renault να δει καθαρά τους τομείς που μπορεί να κάνει το καλό, καλύτερο. Τι άλλαξε λοιπόν;

Renault-Captur-Initiale-mytest20-k1000x600

Ξεκινάμε από τις διαστάσεις αφού το νέο Captur έχει μεγαλώσει 11 εκατοστά σε μήκος, δύο σε πλάτος και ένα σε ύψος, με το μεταξόνιο του να ορίζεται πλέον στα 2.63m. Οι παραπάνω αριθμοί δυνάμωσαν το παράστημά του, προσφέροντας παράλληλα ακόμα περισσότερους χώρους. Αλλά ας πιάσουμε πρώτα το περιτύλιγμα.

Renault-Captur-Initiale-detail-f1000x600

Οι βασικές σχεδιαστικές αρχές τηρούνται ευλαβικά αν και σε μεγαλύτερες διαστάσεις. Πιο αθλητικό από ποτέ, με Full LED Pure Vision φωτιστικά σώματα, νέα φωτιστική υπογραφή σε μορφή “C”, κωνικά πίσω φώτα και διακοσμητικά ένθετα χρωμίου ενώ πατά σε τροχούς 18 ιντσών.

Renault-Captur-Initiale-mytest20-h1000x600

Όλα αυτά σε ένα πακέτο που μπορεί να προσαρμοστεί στα δικά σου θέλω, καθώς οι Γάλλοι έχουν δώσει τόση σημασία στις δυνατότητες εξατομίκευσης που προσφέρουν 90 διαφορετικές επιλογές συνδυάζοντας χρώμα αμαξώματος, χρώμα οροφής αλλά και τα διαθέσιμα αισθητικά πακέτα.

Renault-Captur-Initiale-interior-a1000x600

Άλλοι 18 συνδυασμοί χρωμάτων είναι διαθέσιμοι για το ευρύχωρο εσωτερικό, που ειδικά τώρα, καλύπτει κάθε ανάγκη. Άφθονοι χώροι για πόδια και κεφάλια (ακόμα και για μεγαλοσώμους ενήλικες πίσω) αλλά και για μικροαντικείμενα. Όσο για το χώρο αποσκευών, το συρόμενο πίσω κάθισμα μπορεί να τον επεκτείνει από τα 422, στα 536 λίτρα – τιμή που δεν συναντάται αλλού στην κατηγορία.

Renault-Captur-Initiale-interior-f1000x600

Όσο για αίσθηση και εξοπλισμό, το γεγονός πως το μοντέλο δοκιμής ήταν Initiale Paris, διαγράφει a priori κάθε πιθανότητα γκρίνιας. Πρόκειται για το… ρετιρέ σε εξοπλισμό, μία έκδοση το υψηλό κόστος της οποίας προφανώς σημαίνει πως δεν θα μοσχοπουλήσει αλλά σίγουρα, αποτελεί δήλωση προθέσεων από τη Renault. Τι καλούδια περιλαμβάνει; Η λίστα είναι μακροσκελής: ABS & AFU, ESC και ASR, Hill Start Assist, Cruise Control και Speed Limiter με τα χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Stop/Start, μετωπικούς αερόσακους, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας εμπρός/πίσω, κλήση έκτακτης ανάγκης, Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, Over Speed Prevention, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου, Easy Park Assist και Διακόπτη ECO.

Renault-Captur-Initiale-interior-c1000x600

Ακόμα, ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold & σύστημα Renault Multi-Sense, ηλεκτρικά παράθυρα συνεχούς λειτουργίας, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7’’, συρτάρι συνοδηγού «Easy-Lige», αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα, πακέτο NAVI 9.3’’ με σύστημα πολυμέσων Easy Link με πλοήγηση, ελληνική χαρτογράφιση και ηχοσύστημα BOSE, εμπρός προβολείς Full LED Pure Vision, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματη εναλλαγή μικρής/μεγάλης σκάλας, φιμέ κρύσταλλα στα πλαϊνά παράθυρα και στο παράθυρο του χώρου αποσκευών και άλλα.

Renault-Captur-Initiale-mytest20-f1000x600

Κάποια από αυτά που αναφέρουμε συντελούν στην επίτευξη της μέγιστης βαθμολογίας 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, κάποια άλλα εξασφαλίζουν… 5άστερη άνεση στις μετακινήσεις σας. Όλα αυτά με εξαιρετική συναρμογή και υψηλή ποιότητα υλικών, με τα επίπεδα εργονομίας του «Smart Cockpit» να είναι υψηλά.

Renault-Captur-Initiale-interior-d1000x600

Η θέση του οδηγού είναι ψηλά και με καλή περιμετρική ορατότητα ενώ στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα, την παράσταση κλέβει η μεγάλη, κάθετη οθόνη του συστήματος πολυμέσων.

Renault-Captur-Initiale-detail-d1000x600

Η πληρέστερη έκδοση σε ότι αφορά σε εξοπλισμό, συνδυάζεται μόνο με την κορυφαία επιλογή κινητήριου συνόλου. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, του κορυφαίου βενζίνης, με τον 1.300άρη TCe να προσφέρει απλόχερα 155 άλογα και 270 Nm ροπής.

Renault-Captur-Initiale-mytest20-d1000x600

Το υπέρ-τροφοδοτούμενο σύνολο κινεί με χαρακτηριστική άνεση το 1376 κιλών SUV, επιτρέποντας στον οδηγό να συνδυάσει την εξαιρετική ποιότητα του εσωτερικού, με αντίστοιχη ποιότητα κύλισης αλλά όταν το θελήσει και με οδηγική απόλαυση.

Ο TCe ανταποκρίνεται άμεσα στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ, το σύστημα διεύθυνσης εναρμονίζεται με τα θέλω σου και παρά την απόστασή του από το έδαφος (17.4 εκατοστά), αγνοεί τι θα πει κλίσεις και πατά στο δρόμο με αυτοπεποίθηση. Τα 0-100 χιλιόμετρα/ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 8.6 δευτερόλεπτα, επίδοση που έρχεται με αρωγό το EDC αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τεχνολογίας «shift by wire» (οι αλλαγές γίνονται μέσω ηλεκτρονικής μετάδοσης των εντολών, χωρίς ντίζες), που προσφέρει εξαιρετικά ομαλή λειτουργία και απόλυτη ακρίβεια στις αλλαγές σχέσεων. Ο επιλογέας του βρίσκεται στην «αιωρούμενη» κονσόλα που αποτελεί ένα ακόμα από τα στοιχεία που κάνουν το Captur να ξεχωρίζει.

Renault-Captur-Initiale-interior-b1000x600

Πρέπει πάντως να σημειωθεί, πως παρά την τάση να σε κάνει να φλερτάρεις με το γκάζι, ο εν λόγω βενζινοκινητήρας είναι αρκετά οικονομικός σε λειτουργία. Όχι, την εργοστασιακή τιμή δεν την πλησιάσαμε (ούτε το επιδιώξαμε), όμως κινούμενος σε λογικά πλαίσια μπορείς να την κρατήσεις στο φάσμα των 7 λίτρων/100 χιλιόμετρα.

Renault-Captur-Initiale-detail-b1000χ600

Όσο για την ανάρτηση, είναι έτσι ρυθμισμένη ώστε να επιτρέπει το κάτι παραπάνω στο δρόμο, δίχως να ταλαιπωρεί τους πίσω επιβάτες. Δεν είναι σπορ μοντέλο αλλά σίγουρα είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας σε ότι αφορά στο fun-to-drive κομμάτι.

Renault-Captur-Initiale-detail-a1000x600

Προσθέστε την ποιότητα, την πολυτέλεια, την ευρυχωρία και ξάφνου έχετε στα χέρια σας ένα best seller, που έχει εξελιχθεί σε μία άκρως ολοκληρωμένη πρόταση που όταν χρειαστεί να τα βάλει με ανταγωνισμό στο high end της αγοράς, έχει και τον τρόπο και τα μέσα να το κάνει!

Renault-Captur-Initiale-mytest20-o1000x600

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ RENAULT CAPTUR 1.3 TCe 155hp EDC INITIALE PARIS
Κινητήρας: 1.333 cc
Ισχύς: 155 PS/5.500 rpm
Ροπή: 270 Nm/1.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h): 8.6 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.5-5.7 lt
Εκπομπές CO2: 125-129 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.227/1.797/1.576 mm
Βάρος: 1376 kg
Χώρος αποσκευών: 422-536 lt
Τιμή: από 16.680€
Τιμή έκδοσης δοκιμής: 32.880€

Δημοφιλή στο Protothema.gr