Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Range Rover Velar P400e PHEV

Ελλάδα 17:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Range Rover Velar P400e PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Range Rover Velar P400e PHEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Range Rover κάνει πράξη τις εξαγγελίες περί μερικού εξηλεκτρισμού βάζοντας στην πρίζα και το οπτικό κομψοτέχνημα Velar.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται πιθανότατα για το ομορφότερο Range Rover που έχει κατασκευάσει η εταιρεία. Κάτι παρόμοιο είχαμε γράψει και για το Evoque. Το Velar όμως είναι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα της σύγχρονης αυτοκινητικής κουλτούρας, τουλάχιστον όσον αφορά τα SUV. Παντρεύει το κλασικό με το μοντέρνο, το επιβλητικό με το διακριτικό και όλα αυτά κάτω από εξόχως ευδιάκριτη εταιρική σχεδιαστική ομπρέλα.

Όπως όλα τα Range έχει αυτή την έμφυτη ικανότητα να σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός κάθε φορά που αγναντεύεις τα δρώμενα από εκεί ψηλά. Οι ρέουσες γραμμές, το εκκεντρικό τελείωμα της ουράς, οι κρυμμένες χειρολαβές και οι τεράστιοι (21’’) τροχοί είναι μερικά από τα στοιχεία που τραβούν μεμιάς το βλέμμα. Ευτυχώς δηλαδή που η σκούρα απόχρωση των κρυστάλλων προστατεύει έως έναν βαθμό την ιδιωτικότητα, εάν ανήκεις σε εκείνους που αισθάνονται άσχημα ως δαχτυλοδειχτούμενοι.

Το Velar διατίθεται εδώ και κάμποσο καιρό και στην πολυπόθητη έκδοση Plug-in Hybrid (PHEV). Αυτό σημαίνει ότι συνδυάζει έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στοχεύοντας τις βέλτιστες επιδόσεις και την οικονομικότερη απόδοση. Στόχος των PHEV είναι να συνδυάσουν το καλύτερο από τους δύο κόσμους. Σχεδόν αθόρυβη και οικονομική οδήγηση σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία αλλά και απρόσκοπτη μετάβαση στον κινητήρα βενζίνης όταν οι ανάγκες το απαιτήσουν.

Advertisement
Advertisement

Στην έκδοση P400e, ο θερμικός κινητήρας των 300 PS συνεργάζεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου οχτώ σχέσεων με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 PS, με το συνδυαστικό αποτέλεσμα να προσεγγίζει τους 404 PS. Όπερ σημαίνει ότι παρά το βάρος των σχεδόν 2,2 τόνων, το ογκώδες Velar χρειάζεται μόλις 5,4” για τo 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 240 km/h. Επιδόσεις που σε σχέση με το ψηλό κέντρο βάρους και την ανάλογη θέση οδήγησης εύκολα σε κάνουν να πιστέψεις ότι στο τέλος της ευθείας είσαι έτοιμος να πετάξεις.

Το εσωτερικό παραμένει υπεράνω κριτικής σε ό,τι αφορά τα επίπεδα προσλαμβανόμενης ποιότητας και πολυτέλειας, αλλά και σε συνολικό φινίρισμα. Εκτός από τα νέα infotainment Pivi/Pivi Pro (με νέα, απλούστερα γραφικά, μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ και over-the-air αναβαθμίσεις), ένα νέο σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα της καμπίνας, καθώς και το Active Road Noise Cancellation (ενεργός περιορισμός εξωτερικών θορύβων κατά 4 dB) βελτιώνουν περαιτέρω το ευ ζην και υπερθεματίζουν στην ευεξία. Μέσα στην καμπίνα θα καθίσουν μεγαλοπρεπώς πέντε ενήλικες, ανεξαρτήτως ύψους και στις δύο σειρές των δερμάτινων καθισμάτων. Οι εμπρός, δε, στέκονται ακόμη πιο τυχεροί, αφού θα απολαύσουν και τη λειτουργία μασάζ.

Advertisement

Το Velar P400e επιταχύνει με μοναδική ευχέρεια εξαιτίας της θηριώδους ροπής των 640 Nm, η οποία διατηρείται μάλιστα επίπεδη από τις 1.500 μέχρι και τις 4.400 rpm. Η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 8,0 lt/100 km, εάν φυσικά η μπαταρία είναι φορτισμένη. Σε αντίθετη περίπτωση η τιμή ξεπερνάει τα 10 lt/100 km. Η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου είναι η ενδεδειγμένη, προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες στον κινητήρα. Με το γκάζι στο πάτωμα το Velar κινείται σαν μανιασμένο στον αυτοκινητόδρομο, ενώ λίγο αργότερα σέρνεται νωχελικά «σβηστό» στο ατέρμονο σταμάτα-ξεκίνα του μποτιλιαρίσματος.

Advertisement

Αυτό το «δύο σε ένα» είναι που δικαιώνει την υβριδική plug-in τεχνολογία, χωρίς μάλιστα την ύπαρξη υπερβολικών κυβικών ή δυσθεώρητη κατανάλωση. Θα μου πείτε εύλογα ότι σε αυτή την οικονομική τάξη μεγέθους λίγο απασχολεί τον κάτοχο η κατανάλωση, υπάρχει όμως και το περιβαλλοντικό σκέλος που υποχρεώνει ακόμη και τα πεντάμετρα uber-SUV πολυτελείας να συμμορφώνονται στους νέους αυστηρούς κανόνες εκπομπών.

To Velar P400e αποδεικνύεται ισοπεδωτικό στον δρόμο. Η αερανάρτηση λειαίνει το οδόστρωμα, εντός ή και εκτός ασφάλτου. Στην περίπτωση που επιχειρήσεις να στρίψεις πραγματικά γρήγορα γίνεσαι αυτόπτης μάρτυρας του όγκου του και της άνισης μάχης των ελαστικών απέναντι στους αμείλικτους νόμους της Φυσικής. Σαφώς δεν είναι αυτός ο σωστός τρόπος να οδηγείς το βαρύ τετρακίνητο Range σε στριφτερά κομμάτια, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως τα περιθώρια πρόσφυσης δεν είναι ψηλά ή ο ρυθμός δεν μπορεί να γίνει αρκούντως έντονος. Ούτε βέβαια ότι δεν τιθασεύεται αποτελεσματικά η αδράνεια της μάζας στην πίεση.

Advertisement

Όχι. Περισσότερο ψυχολογικό είναι, να ξεπεράσεις δηλαδή την ανασφάλεια που βιώνεις καθήμενος στον… δεύτερο όροφο και προκαλείται αποκλειστικά από τις κλίσεις του μεγάλου αμαξώματος. Με το που το κάνεις δεν έχεις να φοβηθείς απολύτως τίποτα. Το ακριβές τιμόνι παραμένει πάντα ελαφρύ και κόβει αρκετά, οπότε το μέγεθος δεν αποτελεί πρόβλημα στην καθημερινή χρήση. Τα φρένα με τη σειρά τους, παρά το δύσκολο έργο που επιτελούν, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Στον αυτοκινητόδρομο πάλι, αισθάνεσαι αρχοντικά με τη ροπή επιπέδου Blue Star Ferries να είναι εκεί προκειμένου να υπηρετήσει πιστά οτιδήποτε επιθυμήσει το δεξί πόδι του οδηγού. Βασικά δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να διαταράξει την πορεία σου στον ανοιχτό δρόμο. Εδώ το Velar παραπέμπει σε υπερταχεία που αναζητά ανυπόμονα να φτάσει στον προορισμό της. Σίγουρα το συγκεκριμένο Range μένει χαραγμένο στο υποσυνείδητο. Αυτή μάλιστα είναι η ιδανική έκδοση που αναδεικνύει στο έπακρο τις θεμελιώδεις χάρες του. Το avant guard παρουσιαστικό συνοδεύεται από επιδόσεις και κύλιση υψηλού επιπέδου, χλιδάτες υπηρεσίες στην υπερπολυτελή σουίτα και τεχνολογία αιχμής που απογειώνει τον απόλυτο comfort class χαρακτήρα του.

KEY TECH

Το αμάξωμα του Velar διαθέτει κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία (Cd: 0,32) και πλαίσιο του χρησιμοποιεί αλουμίνιο σε ποσοστό 82%. Το σύστημα Plug-in Hybrid (PHEV) συνδυάζει έναν 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 lt Si4 300 PS με έναν ηλεκτροκινητήρα 104 PS, τετρακίνηση και πρόγραμμα λειτουργίας Parallel Hybrid ή αμιγώς ηλεκτρικό EV. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρία 17,1 kWh (τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών) και σύμφωνα με τον κατασκευαστή εξασφαλίζει αυτονομία 53 km. Για τη φόρτισή της (έως το 80%) απαιτούνται 30 min σε DC ταχυφορτιστή, ή 100 min σε AC wallbox των 7 kW. Το «παρών» δίνουν τα προγράμματα Terrain Response και All Terrain Progress Control, που μεταξύ άλλων επιτρέπουν τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα, του κιβωτίου και του κεντρικού διαφορικού σκοπεύοντας στην κατάλληλη προσαρμογή σε κάθε είδους έδαφος.

TECH – Range Rover P400e PHEV
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.997 cc, i4, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, Bi-TURBO, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΡHEV, ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ 404 PS @ 5.500, ΡΟΠΗ 640 Nm @ 1.500-4.400 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 9,7 lt/100 km
CO2: 49 g/km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.797/2.041/1.678 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.874 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 625 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.158 kg
ΤΙΜΗ: Από 82.030€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Lexus RZ 450e στη Μασσαλία
Δοκιμή: Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid
Δοκιμή: Volkswagen ID.4 GTX