Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Range Rover Evoque 2.0 D180 AWD

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το νέο Range Rover Evoque εξελίσσει μια φόρμουλα πετυχημένη. Αυτή ενός πολυτελούς compact SUV με ξεχωριστή εμφάνιση και διευρυμένες off road δυνατότητες που αποτελούν αέναο προσόν της μάρκας στην οποία ανήκει.

Αδιαμφισβήτητα το Evoque είναι ένα από τα μοντέλα που άλλαξε το ρουν της σύγχρονης ιστορίας της Land Rover. Όχι μόνο γιατί αποτέλεσε το μικρότερο SUV που η παραδοσιακή βρετανική φίρμα δημιούργησε, αλλά κυρίως επειδή, πρώτο απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας έθεσε τέλος στον παραδοσιακό «τετραγωνισμό» των μοντέλων της, φέρνοντας στην αγορά ένα πραγματικά ντιζαϊνάτο και γκλαμουράτο compact SUV με στοιχεία και από coupe. Πλέον, στη δεύτερη γενιά του το Evoque έρχεται για να εξελίξει αυτή την μοναδικότητα του προκατόχου του και κυρίως, να αναδειχθεί ως μια από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, η οποία δεν φείδεται πολυτέλειας, τεχνολογίας και ασφάλειας, προσφέροντάς τα απλόχερα στον κάτοχό του.

Εντυπωσιακό και μοδάτο

Σχεδιαστικά, το νέο Evoque αδιαμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα των διαστάσεών του. Πατώντας πάνω στην πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία μοντέλων όπως το μεγαλύτερο Velar, οι Βρετανοί δημιούργησαν ένα πραγματικά εντυπωσιακό στην όψη compact SUV, που καταφέρνει μάλιστα οπτικά να δείχνει ως μια ακόμη πιο επιτυχημένη αισθητική πραγμάτωση του προκατόχου του. To αμάξωμα των 4,371 μέτρων μήκους διαθέτει μια «ρευστή» σχεδίαση, με χαμηλές σε ύψος πλαϊνές γυάλινες επιφάνειες και πίσω κολώνα που κάνει την οροφή να δείχνει σαν να αιωρείται. Στο μπροστινό μέρος τα λεπτά σε σχεδίαση LED φώτα πλαισιώνουν τη μάσκα, ενώ ο προφυλακτήρας με τα οριζόντια πτερύγια στους αεραγωγούς, προσθέτει μια νότα δυναμισμού. Αντίστοιχα λεπτά σε σχεδίαση LED φωτιστικά σώματα συναντούμε και στο πίσω μέρος, τα οποία συνδέονται σε ένα ενιαίο μαύρο πάνελ που φιλοξενεί και το λογότυπο «Range Rover». Τονισμένοι είναι στο πλάι οι θόλοι των τροχών που φιλοξενούν τις όμορφες 20άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής μας, ενώ εντυπωσιάζουν οι χειρολαβές που κρύβονται μέσα στο αμάξωμα και «πετάγονται» μόλις ξεκλειδωθεί το αυτοκίνητο.

Πολυτελές εσωτερικό με στοιχεία υψηλής τεχνολογίας

Μίνιμαλ σχεδίαση, πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία χαρακτηρίζουν την καμπίνα του νέου Evoque. Το ταμπλό, με τις απλές, καθαρές γραμμές, ενσωματώνει στο κέντρο του τις δύο έγχρωμες, υψηλής ευκρίνειας, οθόνες αφής για το σύστημα πολυμέσων Touch Pro Duo, με τη δεύτερη εξ αυτών να αλλάζει εντυπωσιακά τις ενδείξεις της, δείχνοντας σαν να αιωρείται. Τα υλικά είναι υπεράνω κριτικής και εκπέμπουν υψηλή πολυτέλεια, με δερμάτινες επενδύσεις να ντύνουν το σαλόνι, το εσωτερικό των θυρών αλλά και τμήματα του ταμπλό. Ο οδηγός έχει μπροστά στο οπτικό του πεδίο έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με αντίστοιχα ευκρινή γραφικά, αλλά και ένα άνετο κάθισμα πλήρους ρυθμίσεων. Το τιμόνι έχει μεγάλη διάμετρο, βρίσκεται τοποθετημένο στη σωστή θέση και διαθέτει χειριστήρια αφής για διάφορες λειτουργίες του οχήματος. Το υπερυψωμένο τούνελ της κεντρικής κονσόλας δίνει στον οδηγό μια αίσθηση από κουπέ μοντέλα.

Στο πεδίο των χώρων το νέο Evoque τα καταφέρνει αρκετά καλά, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει χωρίς πολλές παραχωρήσεις έως και 5 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του. Στο πίσω κάθισμα παρά την σχετικά χαμηλή οροφή, ο «αέρας» για τα κεφάλια των επιβατών είναι πολύ καλός. Το πορτ-μπαγκάζ έχει μεγαλώσει σε σχέση με πριν και πλέον φθάνει στα –πολλά– 591 λίτρα ωφέλιμου όγκου. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (σε ποσοστό 40:20:40), ο όγκος αυτός μπορεί να αυξηθεί στα 1.383 λίτρα.

Diesel με πολύ καλή απόδοση και «βελούδινη» λειτουργία

Η έκδοση D180 της δοκιμής μας είναι η μεσαία από πλευράς απόδοσης, diesel επιλογή στη γκάμα του Evoque. Χρησιμοποιεί τον 2λιτρο, 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα της σειράς Ingenium, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους ισχύος και 43,8 kgm ροπής (διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα 48-Volt ηλεκτρικό σύστημα, δημιουργώντας έτσι ένα «ήπια» υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και κατά το φρενάρισμα, φροντίζει ώστε να σβήσει τον κινητήρα για να μειώσει τους ρύπους. Επίσης, κατά την επιτάχυνση υποβοηθά τον κινητήρα στο έργο του για να συμβάλει στην παροχή πολύ καλών επιδόσεων. Στην πράξη, ο κινητήρας κινεί με άνεση το Evoque και, σε συνδυασμό και με το αυτόματο 9άρι κιβώτιο, φροντίζει ώστε να του παράσχει μια άκρως ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία. Οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές, τόσο σε ό,τι αφορά στις επιταχύνσεις από στάση, όσο και κυρίως στις ρεπρίζ, εκεί όπου το σωστά προγραμματισμένο κιβώτιο παρέχει στον οδηγό τη δύναμη που απαιτείται σε μια προσπέραση. Από πλευράς κατανάλωσης, κινούμενοι σε πόλη και εθνική καταγράψαμε μια τιμή στα 9.6 lt./100 km, ένα νούμερο που δικαιολογείται με βάση και το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου.

Εμφατικό…

Στο δρόμο, το Range Rover Evoque κάθε άλλο παρά «compact» δείχνει. Η νέα πλατφόρμα Premium Transverse Architecture έρχεται με βελτιωμένη ακαμψία σε σχέση με πριν και, σε συνδυασμό με το γενικότερο στήσιμο του αυτοκινήτου αλλά και με την αύξηση –κατά 21 mm– του μεταξονίου, παρέχει σε οδηγό και επιβάτες ένα αυξημένο αίσθημα ασφάλειας που θυμίζει τις μεγαλύτερες κατασκευές της Land Rover. Ειδικά για την ανάρτηση, οι τεχνικοί της μάρκας έχουν τοποθετήσει ένα νέας γενιάς εμπρόσθιο σύστημα με Γόνατα ΜακΦέρσον, αλλά και μια νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και φροντίζουν να προσαρμόζουν την απόσβεσή τους ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Στην πράξη, όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα στο δρόμο το νέο Evoque να εμφανίζει μια υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ άκρως αποτελεσματική είναι η απόσβεση των ανωμαλιών από την ανάρτηση. Μαζί και με την κορυφαία εσωτερική ηχομόνωση, το νέο compact SUV της Land Rover φροντίζει ώστε στο ταξίδι να είσαι όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστο για τους επιβάτες του. Στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς, λόγω και της πολύ καλής λειτουργίας της τετρακίνησης Terrain Response 2, το Evoque εμφανίζεται άκρως ασφαλές ανεξαρτήτως συνθηκών, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και λογικές κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές. Εκτός δρόμου, το νέο Evoque τα καταφέρνει πολύ καλά και είναι έτοιμο ανά πάσα στιγμή να βγάλει το πολυτελές του κοστούμι και να λερωθεί, χωρίς να φοβάται λάσπες, πέτρες κ.λπ. Διαθέτει άλλωστε πολύ υψηλή απόσταση από το έδαφος 212 mm, σοφή διαμόρφωση άκρων αμαξώματος για μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (25 και 30,6 μοίρες αντίστοιχα), αλλά και τετρακίνηση με άμεση εμπλοκή, που προσφέρει και κλείδωμα του πίσω διαφορικού.

Συμπέρασμα

Με το νέο Evoque η Land Rover πέτυχε διάνα. Κατάφερε να φτιάξει ένα πραγματικά εντυπωσιακό compact SUV, το οποίο ακολουθεί απαρέγκλιτα την παράδοση των βρετανών στην κατασκευή στιβαρών οχημάτων «on» και off road, όντας επιπλέον ντιζαϊνάτο και πολυτελές. Τιμολογιακά το κόστος είναι υψηλό, αφού η τετρακίνητη έκδοση των 180 ίππων της δοκιμής μας κοστίζει από 55.500 ευρώ. Ωστόσο όσο και εάν τοποθετείται στην κατηγορία των compact SUV, το Evoque ως γνήσιο τέκνο μιας μάρκας που πλέον κατασκευάζει αποκλειστικά πολυτελή off-road μοντέλα, έχει μια ζηλευτή μοναδικότητα που του δίνει ένα πρεστίζ και κύρος διαφορετικό όλων των άλλων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.999 cc
Ισχύς: 180 PS/4.000 rpm
Ροπή: 43.8 kgm/1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.3 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 145 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 268,2 €
Βάρος: 1.891 kg (με οδηγό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.371/1.904/1.649 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Χώρος αποσκευών: 591 lt
Τιμή: από 55.500 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr