Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot Ε-2008 GT 156 PS 54 kWh

Ελλάδα 9:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot Ε-2008 GT 156 PS 54 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot Ε-2008 GT 156 PS 54 kWh

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έτσι όπως έχουν τα πράγματα τα γνωστά σε όλους μας facelift έχουν ακόμη μεγαλύτερο νόημα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί, όμως;

Advertisement
Advertisement

Το Peugeot 2008 το γνωρίζουμε όλοι μας ως ένα από τα μοντέλα που ενισχύουν συνεχώς τόσο την εικόνα της γαλλικής μάρκας όσο και το ταμείο της.

Και για να συνεχιστεί αυτό και μετά από περίπου μία τριετία που έχει η τρέχουσα γενιά στους δρόμους, ένα φρεσκάρισμα για το μικρότερο SUV των Γάλλων ήταν επιτακτικό.

Ήδη έχουμε δοκιμάσει την ανανεωμένη έκδοση 1.2 PureTech με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο καθώς και αυτή των 100 ίππων με το χειροκίνητο. Στο ίδιο πλαίσιο υπάρχουν οι οπτικές αλλαγές που τονώνουν το ελκυστικό αμάξωμα του γαλλικού SUV.

Advertisement
Advertisement

Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, τα ενσωματωμένα LED με τα χαρακτηριστικά «νύχια», η μεγαλύτερη μάσκα με το νέο ανάγλυφο, το καινούργιο λογότυπο και πολλά άλλα. Απαράλλαχτες παραμένουν οι διαστάσεις.

Advertisement

Ο αέρας της ανανέωσης πνέει και στο εσωτερικό όπου υπάρχουν μικρής έκτασης αλλαγές με την οθόνη αφής να είναι στάνταρ 10 ιντσών και τον πίνακα οργάνων να πλαισιώνεται από έγχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών. Στην πλούσια GT έκδοση της δοκιμής μας ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, επίσης 10 ιντσών και μάλιστα με τρισδιάστατη απεικόνιση.

Κατά τα υπόλοιπα ο διάκοσμος είναι από αυτούς που σου φτιάχνουν τη διάθεση χάρη στη σύγχρονη εικόνα του, αλλά και τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ που υπάρχουν σε κάθε λεπτομέρεια. Δεν λείπουν και οι πρακτικές θήκες, όπως αυτή της κεντρικής κονσόλας που όταν ανοίγει γίνεται βάση για smartphone, ενώ πιο μέσα υπάρχει και η θέση ασύρματης φόρτισης. Δεν λείπουν και οι θύρες USB-C.

Advertisement

Όσο για τους χώρους παραμένουν ως είχαν με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 434 λίτρα. Το i-cockpit είναι πράγματι πολύ εντυπωσιακό, όπως και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Κάποιοι θα βρουν τη θέση οδήγησης ιδανική, αλλά οι πιο ψηλοί μάλλον δυσκολεύονται να βρουν την ιδανική ρύθμιση για να βλέπουν το πίνακα οργάνων ολόκληρο και να μπορούν να αποβιβάζονται δίχως να βρίσκει ο τετρακέφαλος τους στη στεφάνη. Λεπτομέρειες, θα πείτε…

Άλλωστε, η ουσία στο ανανεωμένο E-2008 δεν είναι ορατή. Είναι όμως αισθητή καθώς το σύστημα πρόωσης έχει αναβαθμιστεί με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων (αντί για 136) και μία νέα μπαταρία 54 kWh (αντί για 50 kWh).

Advertisement

Η διαφορά στις kWh (σ.σ. στάνταρ ο AC 11άρης OBC, DC μέχρι τα 100 kW) μπορεί να μην ακούγεται σπουδαία, αλλά σε συνδυασμό με το καινούργιο μοτέρ και τη νέα διαχείριση ενέργειας η οποία είναι πολύ βελτιωμένη και εξασφαλίζει μια μέση κατανάλωση στις περίπου 15-16 kWh μέσα στην πόλη έχει σαν αποτέλεσμα η αυτονομία να βρίσκεται στα επίπεδα της εργοστασιακής τιμής.

Πρακτικά, υπολογίστε πως με μία φόρτιση έχετε να κάνετε περίπου 400 χιλιόμετρα, μια θεαματική βελτίωση από το προ-facelift που πρόσφερε περίπου 300-320 χλμ.

Ένα άλλο σημείο που προκαλεί εντύπωση είναι η καλύτερη λειτουργία του ηλεκτρομοτέρ που εξασφαλίζει και καλύτερες επιδόσεις. Οι οποίες γίνονται άμεσα αντιληπτές στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν και τα Eco και Normal), το οποίο ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από το διακόπτη κοντά σε εκείνον για την επιλογή της κίνησης (με το μικρότερο B για την ανάκτηση ενέργειας, δεν προσφέρεται για one-pedal οδήγηση).

Πέρα από τη δύναμη του το νέο μοτέρ έχει και καλύτερη απόδοση της ισχύος αφού σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά έχει καταπνιγεί το σπινάρισμα (ειδικότερα στο βρεγμένο) στη βίαιη επιτάχυνση προστατεύοντας και τα λάστιχα από πρόωρη φθορά.

Στο δρόμο το E-2008 σου βγάζει τον off road του χαρακτήρα. Και με το παραπάνω, αφού από τη θέση οδήγησης νιώθεις ότι οδηγείς ένα SUV με αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος και με μία ανάρτηση που σε συνδυασμό με τα 60άρια (σε προφίλ) λάστιχα καταπίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Γενικότερα η ανανέωση του ηλεκτρικού και μικρότερου SUV της Peugeot είναι άκρως πετυχημένη. Το καλό έγινε καλύτερο, αφού χάρη στο ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ και το καλύτερο ενεργειακά πακέτο, το Ε-2008 είναι πιο σβέλτο, ταξιδεύει καλύτερα και σε πάει και μακρύτερα.

Συμπέρασμα: E-2008… με κεφαλαίο! Μόνοι παραπονεμένοι, μπορούν να είναι όσοι οδηγούν το προηγούμενο και φθονούν το τωρινό. Αλλά έτσι έχουν τα πράγματα σε αυτή τη ζωή…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot Ε-2008 GT
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς, ροπή: 156 PS, 260 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 54,0 (net: 50,8) kWh
Φορτιστής: 11 kW (AC), 100 kW (DC)
Κιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή/ δοκιμής): 15,3 / 17 kWh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή/ δοκιμής): 406 / 400 χλμ.
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.304 × 1.775 × 1.550 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Βάρος: 1.625 kg
Χώρος αποσκευών: 434-1.467 lt
Τιμή: Από 42.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Toyota Prius Plug-in Hybrid
Δοκιμή: BMW i5 eDrive40
Δοκιμή: Dacia Spring Extreme Electric 65