Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 508 1.6 PureTech 225 EAT8

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ ( gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η επιστροφή των GT ή καλύτερα η συνέχεια τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παράγουν όλο και περισσότερα Sport Utility Vehicles, όμως η Peugeot ταράζει τα νερά της αγοράς, τολμά, και παρουσιάζει ένα coupe sedan.

 

Βλέποντας για πρώτη φορά το 508 στο χώρο στάθμευσης του site παραδέχτηκα πως η εμφάνισή του είναι εντυπωσιακή. Βλέποντάς το σε ένα γεμάτο parking με πολλά διαφορετικά αυτοκίνητα ανακάλυψα πως υπάρχουν σίγουρα και άλλα πολύ όμορφα σχεδιασμένα sedan σε αυτήν την κατηγορία, αλλά τους λείπει το κάτι διαφορετικό που θα τα κάνει να ξεχωρίσουν. Ίσως να φταίει πως πρέπει να γίνουν αποδεχτά στο αγοραστικό σύνολο. Το 508, πραγματικά ένα hatchback με coupe χαρακτηριστικά, δεν προσπαθεί να μοιάσει στα αντίστοιχα Γερμανικά. Αυτό δεν το έκαναν οι Γάλλοι κατασκευαστές.

Αν το προσέξετε θα δείτε ότι μοιάζει πολύ με την ιδέα του Exalt, το οποίο η Peugeot δημιούργησε κάποια χρόνια πίσω. Ένα concept, που σχεδόν αγνοήσαμε πιστεύοντας ότι ποτέ δεν το έβαλαν στην παραγωγή.

Ιδιαίτερο και όμορφο

Στο εμπρός μέρος είναι η μοντέρνα κυψελοειδής μάσκα με τα στοιχεία χρωμίου και τα φώτα LED, με το περίφημο λιοντάρι στο κέντρο της μάσκας και το λογότυπο της μάρκας στο χείλος του καπό, φόρος τιμής στους διάσημους πρόγονους του τα Peugeot 504 και 504 coupé. Τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας LED προσδίδουν στο αυτοκίνητο ιδιαίτερη εμφάνιση και παράλληλα σχηματίζουν μια μοναδική φωτεινή υπογραφή.

Στην πίσω πλευρά, ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα, ξεχωρίζει κανείς την μαύρη γυαλιστερή φάσα που χαρακτηρίζει πλέον όλα τα πρόσφατα μοντέλα της Γαλλικής εταιρίας. Είναι όμως τα 3D Full LED πίσω φωτιστικά σώματα των εκδόσεων GT Line και GT, που τραβούν την προσοχή. Μία λεπτομέρεια, που διαφοροποιεί το σχήμα είναι οι αψιδωτές πόρτες, οι οποίες επιτρέπουν μια χαμηλότερη οροφή χωρίς να χάνετε η ευκολία εισόδου / εξόδου.

Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποκαλύπτει επίσης ένα πρωτότυπο χαρακτηριστικό του νέου 508: Μια κρυμμένη πίσω πόρτα που συνδυάζει την κομψότητα με την πρακτικότητα και δίνει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στο χώρο αποσκευών των 487 λίτρων.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2. Έχει ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση.

Μια νέα μέθοδος συγκόλλησης έχει ενισχύσει το πλαίσιο. Ταυτόχρονα, το βάρος έχει μειωθεί κατά 70 κιλά. Η ελαφρύτερη δομή επέτρεψε στην Peugeot να αυξήσει κατά 1 χιλιοστό το πάχος των κρυστάλλων ώστε να απομονώνεται πιο αποτελεσματικά η καμπίνα από το εξωτερικό περιβάλλον. Η ενισχυμένη ακαμψία επέτρεψε την κατάργηση των πλαισίων των θυρών.

Εσωτερικός κόσμος από το μέλλον

Εσωτερικά, το 508 είναι ακόμα πιο ξεχωριστό από τους αντιπάλους του, επειδή υιοθετεί το σχεδιασμό twin-screen της εταιρείας το: iCockpit. Το οποίο κλέβει την παράσταση από τα καθίσματα. Πραγματικά είχαμε καιρό να δούμε (ή καλύτερα να αισθανθούμε) καθίσματα sport αλλά και άνετα. Επιστρέφουμε στο iCockpit γιατί είναι ιδιαίτερο. Έχει πολλές επιλογές διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), επιπλέον υπάρχει και το Head-up Display, ενώ στις λειτουργίες του συμπεριλαμβάνεται και το νέο σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision.

Η κεντρική οθόνη αφής είναι ενσωματωμένη πλήρως στο ταμπλό. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση GT) ήταν αυτή των 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD). Μία λεπτομέρεια που αξίζει να προσέξετε είναι η τοποθέτηση της οθόνης σε μεσαίο ύψος, έτσι ώστε οι αεραγωγοί να κατευθύνουν τον αέρα στο πρόσωπο ή και πάνω από αυτό. Είναι καλύτερο από την διάταξη, που στέλνει τον αέρα στο στήθος διάταξη, που λόγω της τοποθέτησης της οθόνης έχουν πολλά αυτοκίνητα τώρα.

Για τους… παραδοσιακούς αγοραστές υπάρχουν και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου (επτά) που παρέχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες άνεσης, όπως το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, το τηλέφωνο, οι εφαρμογές του κινητού και το i-Cockpit Amplify (έκδοση GT). Το σύστημα αυτό παρέχει τη δυνατότητα δύο επιλογών προσωπικής διαμόρφωσης του εσωτερικού περιβάλλοντος: «BOOST» και «RELAX». Μπορείτε να επιλέξετε την ρύθμιση της έντασης του εσωτερικού φωτισμού και του χρώματος της οθόνης. Με αυτήν την λειτουργία έχετε την δυνατότητα να ρυθμίσετε και τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, επιλέγοντας από τα προγράμματα οδήγησης ECO/Sport/Comfort/Normal και ρυθμίζοντας την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ενεργητική ανάρτηση Active Suspension Control.

Τα καθίσματα είναι μεγάλα και δίνουν άφθονο χώρο μπροστά. Στο πίσω μέρος, η coupe διάταξη της οροφής περιορίζει το ύψος του κεφαλιού για τους ψηλούς επιβάτες (άτομα άνω του μέσου ύψους). Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβαινόντων είναι παραπάνω από ικανοποιητικός.

Το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένο, το πλαστικό, το αλουμίνιο, οι γυαλιστερές επιφάνειες, ο συνδυασμός δερμάτινων και Alcantara επενδύσεων είναι προσεγμένος στην παραμικρή λεπτομέρεια. Η κονσόλα έχει μαλακή επένδυση, στα πλαϊνά τμήματα, εκεί που ακουμπούν τα πόδια. Η επιφάνειά της είναι ντυμένη με ένα πολύ καλό στην όψη και στην αφή υλικό απομίμησης ξύλου. Το μπουτόν εκκίνησης, ο διακόπτης επιλογής των οδηγικών προγραμμάτων και ο λεβιές ταχυτήτων ξεχωρίζουν.

Η μεγάλη κονσόλα έχει χώρο για ένα τηλέφωνο, χαρτιά και μικροαντικείμενα. Υπάρχει μία μικρή θήκη με καπάκι δίπλα στο μοχλό του κιβωτίου ταχυτήτων, δύο ποτηροθήκες και ένα κουτί κάτω από το υποβραχιόνιο. Η θύρα USB εμπρός είναι τοποθετημένη σε… κρυμμένο μέρος (χρειάστηκε να ψάξουμε).  Οι επιβάτες (στα πίσω καθίσματα) έχουν και αυτοί στην διάθεσή τους θύρες USB, αεραγωγούς και φώτα ανάγνωσης.

GT σε κίνηση

Ο κινητήρας των 1600 κ.εκ. αποδίδει 225 ίππους Είναι ελαστικός από πολύ χαμηλά, από το ρελαντί ακόμη δίνει μια γερή ώθηση και κάνει το αυτοκίνητο να ξεκινά με ευκολία και να κινείται με ευκολία στην πόλη, με ελάχιστη πίεση. Σε αυτό το φάσμα στροφών είναι ήσυχος και πολιτισμένος. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, και η κορύφωση της ροπής έρχεται χωρίς να χαλάσει την πρόσφυση των εμπρός τροχών.

Όσο ανεβάζετε ρυθμό, αλλάζοντας και το πρόγραμμα οδήγησης στη σπορ ρύθμιση, ο κινητήρας κάνει περισσότερο αισθητή την παρουσία του ανεβάζοντας την ένταση του ήχου του. Αν οδηγείτε με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία, το ανέβασμα είναι αρκετά γρήγορο (όχι περισσότερο από ότι στην αυτόματη λειτουργία) και στο κατέβασμα ακολουθεί τις επιλογές σας (τις περισσότερες φορές). Το καλύτερο είναι πάντως να το χρησιμοποιείτε στην αυτόματη λειτουργία (ανεβάζει μόνο του εκεί που πρέπει) χωρίς να σας ενοχλεί ο ήχος του μοτέρ. Η αλλαγές είναι γρήγορες και ομαλές σε κάθε περίπτωση. Το σπορ πρόγραμμα έχει διαφορές στα κατεβάσματα, με πιο άμεση την απόκριση στο γκάζι.

Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και όση πληροφόρηση χρειάζεται. Είναι γρήγορο, ώστε με μικρές κινήσεις να ορίζετε την κίνηση που θέλετε. Στην πόλη η ανάρτηση είναι σε γενικές γραμμές σφιχτή, αλλά απορροφά άμεσα τις ανωμαλίες δεν είναι μαγικό χαλί, αλλά στρογγυλεύει τις αντιδράσεις και δεν κάνει θόρυβο.

Η δουλειά στην ανάρτηση, σε συνδυασμό με την ηχομόνωση, μεταφράζεται σε κορυφαία ποιότητα κύλισης. Στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει με σταθερότητα. Στα 140-150 χλμ, με αρκετά δυνατό άνεμο, το περιβάλλον της καμπίνας παραμένει ήρεμο, χωρίς αεροδυναμικό θόρυβο. Ούτε ο κινητήρας ενοχλεί, χάρη στην μακριά όγδοη ταχύτητα. Παρά τις θύρες χωρίς πλαίσιο, ο θόρυβος του ανέμου δεν δημιουργεί πρόβλημα στον αυτοκινητόδρομο. Η δύναμη έχει διάρκεια και σε συνδυασμό με την αεροδυναμική η τελική σας βοηθούν να κρατάτε υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι.

Σε δρόμο με στροφές το 508 δεν είναι το κλασικό γαλλικό αυτοκίνητο. Αλλά ούτε το κλασικό μεσαίο sedan. Ενώ αρχικά δίνει την εντύπωση ότι θα είναι μαλακό, μόλις στρίψετε το τιμόνι σας δίνει σιγουριά και σας προειδοποιεί για το όριο.

Τελικά;

Συνολικά το 508 είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Είναι γοητευτικό, πρακτικό, διαφορετικό και premium με την ουσία του όρου. Πάνω από όλα όμως είναι ενδιαφέρον να το οδηγείς και ευχάριστο να περνάς χρόνο μαζί του.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.598 cc

Ισχύς: 225 PS/5.500 rpm

Ροπή: 30.2 kgm/ 1900 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.3 sec

Τελική ταχύτητα: 230 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 5.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 167 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 131 €

Βάρος: 1.495 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.750/1.859/1.403 mm

Μεταξόνιο: 2.793 mm

Χώρος αποσκευών: 487 lt

Τιμή: Από: 29.900€

Δημοφιλή στο Protothema.gr