Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6 GT

Ελλάδα 7:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6 GT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6 GT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς φρεσκαρίστηκε, ανανεώθηκε και εξηλεκτρίστηκε με δύο νέες υβριδικές εκδόσεις. Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη.

Advertisement
Advertisement

Ως είθισται κάπου στα μέσα της εμπορικής πορείας ενός μοντέλου γίνεται ένα facelift, το οποίο περιλαμβάνει αισθητικές και ουσιαστικές ανανεώσεις και αναβαθμίσεις. Όσον αφορά το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της Peugeot το facelift περνά τον ορισμό του τυπικού. Τόσο για την ηλεκτρική έκδοση με το αναβαθμισμένο σύστημα πρόωσης, όσο και για τη συμβατική που εμπλουτίζεται με δύο νέες υβριδικές εκδόσεις.

Πέρα από τις οπτικές αλλαγές που περιλαμβάνουν επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα κ.α., πέρα από τις σημειακές βελτιώσεις στο εσωτερικό, πέρα από τον πιο πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το ανανεωμένο 208 αποκτά και υβριδικό ενδιαφέρον με τις εκδόσεις Hybrid των 100 και 136 ίππων.

Αμφότερες βασίζονται στον γνωστό και πολύ-βραβευμένο τρικύλινδρο 1.200άρη βενζίνης PureTech που λειτουργεί σε κύκλο Miller, τον γνωστό Atkinson των ατμοσφαιρικών που λέγεται έτσι όταν υπάρχει υπερτροφοδότηση. Μια σημαντική αλλαγή στο μοτέρ αφορά στο νέο στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας.

Advertisement
Advertisement

Μία τεχνολογία VTN που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στους diesel, αλλά στους κινητήρες βενζίνης χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια με πρώτη και καλύτερη την Porsche.

Ποιος ο λόγος της καθυστέρησης; Η υψηλότερη θερμοκρασία των καυσαερίων στους βενζίνης που επηρέαζαν την κίνηση των κινούμενων πτερυγίων του στροβιλοσυμπιεστή.

Στα 208 Hybrid ο PureTech συνδυάζεται αποκλειστικά με το e-DCS6, ένα αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο με έξι σχέσεις.

Advertisement

Σε αυτό έχει χωνευτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων/ 55 Nm που τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μικρή, αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 0,89 kWh που περιστασιακά προσφέρει και ηλεκτρική κίνηση.

Πρόκειται δηλαδή για ένα εξελιγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα που ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης επιτρέπει κάποιες μικρές αποστάσεις μέσα στην πόλη να καλύπτονται ηλεκτρικά. Προσθετικά και μέχρι π.χ. τον επόμενο ανεφοδιασμό οι αποστάσεις αυτές μπορούν να είναι αρκετά μεγάλες.

Advertisement

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Peugeot το 48βολτο σύστημα συμβάλλει και στη ροπή στις χαμηλές σ.α.λ. του τρικύλινδρου με αποτέλεσμα να διασφαλίζει έως και 15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου.

Στην πράξη το υβριδικό 208 δεν καταναλώνει πάνω από 7,0 λίτρα ακόμη και υπό πίεση. Με μια προσεκτική οδήγηση η μέση κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί στα περίπου 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες κίνησης.

Όσον αφορά τη συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο θα έλεγα πως είναι ιδανική. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι απόλυτα ομαλές και η χαρτογράφηση ανεβάζει και κατεβάζει στο σωστό χρόνο.

Advertisement

Ακόμη και στη σπορ επιλογή, εκεί όπου τα περισσότερα κιβώτια ζορίζονται να μαντέψουν το σωστό timing, το e-DCS6 ανταποκρίνεται θετικά.

Ο κινητήρας εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλύτερους του downsizing με εντυπωσιακά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές. Τα οποία είναι ακόμη πιο ψυχωμένα χάρη στη 48βολτη υποβοήθηση που αν είσαι παρατηρητικός θα διαπιστώσεις τη συμμετοχικότητά της στην κίνηση του γαλλικού supermini.

Και περιστασιακά την ηλεκτρική κίνηση που προσφέρει (π.χ. κατά την εκκίνηση ή σε συνθήκες cruising), η οποία γίνεται αντιληπτή στις χαμηλές ταχύτητες από έναν χαρακτηριστικό ήχο (ψηλότερα ακούγεται περισσότερο η τρικύλινδρη χροιά).

Κατά τα υπόλοιπα το ταμπεραμέντο του 208 αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο μέσα από την υβριδική του τεχνολογία, έστω και σε ήπια μορφή.

Είναι ένα από τα αυτοκίνητα που κάθε πρωί όταν ξυπνάς χαίρεσαι να το οδηγείς και όταν θελήσεις να κινηθείς πιο σβέλτα εξακολουθεί να είναι τουλάχιστον το ίδιο απολαυστικό όταν τα περισσότερα ανταγωνιστικά supermini χωλαίνουν.

Από εκεί και πέρα θα πρέπει να συμβιβαστείς/ συνηθίσεις τους μικρούς χώρους για τους πίσω επιβάτες και τη θέση του μικρού τιμονιού (αλλά ας μη λέμε πάλι τα ίδια…).

Στο δια ταύτα το ισχυρότερο, συμβατικό 208 είναι αναπόφευκτα και το ακριβότερο (σ.σ. προσφέρεται αποκλειστικά στην top έκδοση GT) με την τιμή του να ανεβαίνει ψηλά και να ξεκινά από τις 31.500 ευρώ. Εν μέρει η τιμή αντισταθμίζεται τόσο από την υβριδική τεχνολογία και από τον πλούσιο εξοπλισμό όσο και από το αυτόματο κιβώτιο.

Τα καλά νέα είναι πως υπάρχει και η έκδοση Hybrid 100 e-DCS6 με τους 100 ίππους (από 23.400 ευρώ). H οποία μπορεί να υπολείπεται σε ισχύ, αλλά προσφέρει εξίσου καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ., τελική στα 193 χλμ./ώρα) και ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (εργοστασιακή στα 4,5 λτ./100 χλμ., CO2 στα 101 γρ./χλμ).

Άλλωστε, το τελευταίο δεν είναι το ζητούμενο από ένα ήπια υβριδικό αυτοκίνητο που κατά βάσει κινείται στον αστικό κύκλο;

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 208 Hybrid 136 e-DCS6 GT
Κινητήρας: 1.199 cc, τρικύλινδρος με mild hybrid 48V σύστημα 21 kW/ 55 Nm
Ισχύς: 136 PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm/ 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 4,6 l/100 km / 6,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 104 gr/km
Βάρος: 1.228 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.055/ 1.745/ 1.430 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 309 lt
Τιμή: Από 31.500€ (από 23.400€ το Hybrid 100)