Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi vs Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Ελλάδα 14:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi vs Toyota Yaris 1.5 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 208 1.5 BlueHDi vs Toyota Yaris 1.5 Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα δύο supermini με τις καλύτερες πωλήσεις. Peugeot 208 ή Toyota Yaris; Ευρωπαϊκή ή ιαπωνική σχολή κατασκευής; Κινητήρας diesel 1500 κ.εκ. με 100 ίππους ή υβριδικό, επίσης 1500 κ.εκ. με 116; Ποιο κερδίζει και σε ποια σημεία.

Advertisement
Advertisement

Η πλήρης γκάμα τους, η εικόνα τους, οι χώροι και η οδική τους συμπεριφορά, αποτελούν τους βασικότερους λόγους που είναι στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.

Δύο πεντάθυρα, μοντέλα, το Peugeot 208  και το Toyota Yaris που στοχεύουν στο νεανικό κοινό και καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας. Θα περάσουν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στους δρόμους της πόλης, αλλά θα κάνουν και κάποιες εκδρομές με τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους.

Οι διαφορετικοί σε φιλοσοφία κινητήρες έχουν τον ίδιο στόχο: Υψηλή απόδοση, με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Από εκεί κει μετά η φιλοσοφία τους αλλάζει. Το γαλλικό hatchback έχει έναν 1.500άρη turbo diesel 100 ίππων, ενώ το ιαπωνικό μικρό κινείται από ένα σύνολο βενζίνης 1.500 κυβικών με υβριδική υποβοήθηση και 116 ίππους.  

Advertisement
Advertisement

Η γενική εικόνα

Τα δύο αυτοκίνητα έχουν χαρακτήρα και είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Όσοι βρουν όμορφο το Toyota θα σας πουν πως το Peugeot είναι χαμηλού προφίλ. Από την άλλη πλευρά, όσοι πουν πως τους αρέσει το 208 θα βρουν έντονο και ίσως προκλητικό το Yaris.

Advertisement

Πως είναι το 208;

Η σχεδίαση του 208 είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα ατού του. Καλύτερο σημείο στο αμάξωμά του (για εμάς) είναι το πίσω μέρος, με την πλατιά μαύρη λωρίδα ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα να συνδέει το παρελθόν με το παρόν της μάρκας (θυμίζει έντονα το Peugeot 205). Συνδυάστε αυτό το σχεδιαστικό τρικ με την μαύρη αεροτομή και τον επίσης μαύρο (πλαστικό) διαχύτη, και θα  καταλαβαίνεται γιατί… εστιάσαμε εκεί. Εμπρός στο 208 ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικές κάθετες LED λεπίδες (ή δόντια λιονταριού αν προτιμάτε) κάτω από τα φώτα του.

Advertisement

Όμορφη είναι και η μάσκα με το χρωμιωμένο ψηφιδωτό και το μεγάλο «λιοντάρι», ενώ η αναγραφή του ονόματος του μοντέλου πάνω ακριβώς στη «μύτη» του καπό, είναι ένα ακόμη κομμάτι από το παρελθόν (θυμηθείτε 204, 304, 404, 504 και 604). Από πλευράς διαστάσεων με μήκος αμαξώματος 4,055 μέτρων το νέο Peugeot 208 έχει μεγαλώσει αισθητά συγκριτικά με το προηγούμενο (+82 mm), όντας παράλληλα πιο χαμηλό (-30 mm) και πιο στενό (-84 mm). Το μεταξόνιο του είναι 2.540 mm.

Το Yaris;

Φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, δίνει μία αίσθηση της «πιεσμένης δύναμης». Τα εμπρός και πίσω φτερά έχουν κάτι από GR Yaris. Τόσο μπροστά όσο και πίσω το compact μοντέλο της Toyota είναι ξεχωριστό.

Advertisement

Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα, που υιοθετούν τεχνολογία LED. Πίσω είναι η σύνθεση των φωτιστικών σωμάτων, που συνεχίζει το σχεδιαστικό μοτίβο. Οι ζάντες είναι διαθέσιμες σε διάμετρο 15, 16 και 17” (ανάλογα με το μοτέρ και την έκδοση του μοντέλου).

Οι προδιαγραφές λένε πως το νέο Yaris είναι ελαφρώς μικρότερο από το τρέχον μοντέλο. Αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.940 mm έναντι 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα των επιβατών. Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ το πλάτος του έχει αυξηθεί κατά 50 mm.

Εμφάνιση: ισοπολία

Peugeot και Toyota έχουν χαρακτήρα, έχουν εταιρική ταυτότητα και το δικό τους ξεχωριστό κοινό. Το πλεονέκτημα του Γαλλικού μοντέλου είναι η διακριτικότητα και η ωριμότητα στα χαρακτηριστικά. Το Ιαπωνικό μοντέλο υπερέχει γιατί είναι έντονο νεανικό και σχεδόν προκλητικό.

Οι διαφορές είναι στο εσωτερικό

Όπως και η εξωτερική τους εμφάνιση, έτσι και αυτή στο εσωτερικό των δύο μοντέλων είναι με αποτέλεσμα να ευχαριστούν τον οδηγό και τους επιβάτες τους.

Πολυτέλεια αλά Γαλλικά…

Για το θάλαμο των επιβατών του νέου Peugeot έχουν γραφτεί πολλά και όλοι συμφωνούν πως οι Γάλλοι πέτυχαν το στόχο τους στο να δημιουργήσουν ένα εσωτερικό πραγματικά μοναδικό στην κατηγορία. Το μυστικό της επιτυχίας ονομάζεται Peugeot i-cockpit και αποτελεί την έκφραση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των σύγχρονων εσωτερικών της μάρκας. Η φιλοσοφία στοχεύει από τη μια στο να τονίσει την εσωτερική εργονομία, ενώ από την άλλη στο να κάνει τον οδηγό να συνεχίσει την ψηφιοποιημένη καθημερινότητά του. Επίσης αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για να προσελκύσει νεανικό κοινό το 208.

Ο οδηγός βλέπει έναν 3D πίνακα οργάνων 10,0 ιντσών, ο οποίος είναι εντυπωσιακός στην όψη αλλά και απόλυτα λειτουργικός, αφού παρέχει ευανάγνωστα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανεξαρτήτως εξωτερικού φωτισμού. Πάνω στην κεντρική κονσόλα και ακριβώς μέσα στο ύψος των ματιών του οδηγού υπάρχει μια δεύτερη οθόνη αφής μεγέθους 7,0 ιντσών, που προσφέρει πρόσβαση στο σύστημα πολυμέσων (ψυχαγωγίας και πληροφόρησης) του αυτοκίνητου. Το τιμόνι έχει μικρές διαστάσεις, είναι χαμηλότερα τοποθετημένο και θα σας φέρει στο μυαλό σπορ συνειρμούς. Πολύ όμορφο είναι το πάνελ των αεροπορικού τύπου διακοπτών ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς στο κέντρο της κονσόλας, που φιλοξενούν και τους διακόπτες αφής για το κύριο μενού του συστήματος πολυμέσων ακριβώς από πάνω τους.

Τα πλαστικά στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι μαλακά, ενώ και η επένδυση τύπου carbon στο κεντρικό τμήμα του, είναι ιδιαίτερα ευχάριστη στην αφή. Εξαιρετικά προσεγμένο είναι  και το φινίρισμα της καμπίνας, με την συναρμογή ακόμη και των κατώτερων πλαστικών τμημάτων να δείχνει και να είναι πολύ καλή. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, το κάθισμα ευνοεί την άνεση, χωρίς να υποβαθμίζει τη στήριξη του σώματος. Οδηγοί με ύψος άνω του μέσου θα πρέπει να ρυθμίσουν το τιμόνι χαμηλά, ώστε να μην τους κρύβει το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων.

Από την πλευρά της πρακτικότητας ο θάλαμος των επιβατών του 208 προσφέρει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Στους χώρους για τους επιβάτες, 2 ενήλικες δεν θα έχουν πρόβλημα στο να χωρέσουν με άνεση στο εμπρός τμήμα της καμπίνας. Στο πίσω μέρος από την άλλη, ο χώρος για τα πόδια δεν είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας, με αποτέλεσμα οι ψηλοί επιβάτες να ακουμπούν τα γόνατά τους στις πλάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων. Στο πορτμπαγκάζ, τα 311 λίτρα όγκου είναι ικανοποιητική τιμή.

…ή ιαπωνικό minimal;

Στην Toyota ακολούθησαν την φιλοσοφία «less is more» για την καμπίνα των επιβατών. Η ψηφιακή τεχνολογία, υπάρχει αλλά είναι εφαρμοσμένη με τον τρόπο της Toyota, η οποία κρατά το βασικό σχήμα στο ταμπλό με δύο κυκλικά «όργανα».

Μέσα τους προβάλλονται οι πληροφορίες, όπως και στην οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο μεταξύ τους. Φυσικά υπάρχει και η κεντρική οθόνη των πολυμέσων με γραφικά υψηλής ανάλυσης. Επιπλέον στο εσωτερικό έχουμε μπλε φωτισμό καμπίνας στα πόδια, στα πάνελ θυρών και στην κεντρική κονσόλα.

Αυτό που δεν μας άρεσε στο Yaris είναι ο διάκοσμος. Θα θέλαμε λίγο χρώμα ή γυαλισμένο μέταλλο ή μία επεξεργασία πλαστικών που να θυμίζει άλλο υλικό, ή να έχει μία άλλη υφή. Υπάρχει μία λεπτή λωρίδα από γυαλισμένο μέταλλο, στο ντουλαπάκι αλλά είναι πολύ λίγη και… χάνεται. Τα μαλακά πλαστικά είναι στο πάνω μέρος του ταμπλό και μόνο εκεί. Τα υπόλοιπα είναι σκληρά και με την υφή σκληρού πλαστικού. Αυτό που μας ενθουσίασε είναι τα καθίσματα. Είναι σπορτίφ, πολύ όμορφα στην όψη, (θυμίζουν αυτά στην δίλιτρη Corolla) και ιδιαίτερα άνετα.

Στο νέο Yaris κάθεστε 60 χιλιοστά πιο πίσω σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και το σημείο του ισχίου βρίσκεται 2 εκατοστά χαμηλότερα. Έτσι έχετε την εντύπωση πως κάθεστε μέσα στο αυτοκίνητο. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν προς τα μαρσπιέ, ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (+20 χιλιοστά).

Επιπλέον το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο και είναι πιο sport (στην όψη), Αν στις εμπρός θέσεις ο χώρος θυμίζει Corolla, πίσω είναι το ύψος της οροφής, που θέλουμε λίγο μεγαλύτερο. Δεν αισθάνεστε κλειστοφοβικά, αλλά λίγα χιλιοστά επιπλέον θα έκαναν τη διαμονή στο πίσω κάθισμα πολύ καλύτερη. Όσο για το χώρο αποσκευών, τα 286 λίτρα θα ικανοποιήσουν τους αγοραστές της κατηγορίας.

Εσωτερικό: Το 208 κερδίζει το Yaris.

Το γαλλικό μοντέλο εδώ υπερέχει. Το εσωτερικό του δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου μοντέλου, ενώ έχει και καλύτερα υλικά. Από την άλλη πλευρά, στην καμπίνα του Yaris μπορείς να εντοπίσεις κάποια ψεγάδια που σχετίζονται με τη συναρμογή, όπως για παράδειγμα το τμήμα στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Diesel ή Υβριδικό;

Οι Γάλλοι έχουν μια μεγάλη παράδοση στους κινητήρες πετρελαίου και ο τετρακύλινδρος των 1.500 κυβικών και των 100 ίππων που κινεί το 208 είναι από τα πιο σύγχρονα σύνολα που υπάρχουν σήμερα. Μεγάλη είναι και η τεχνογωσία της Toyota στα υβριδικά σύνολα πρόωσης και αυτό του Yaris είνια το πιο εξελιγμένο της τέταρτης γενιάς με απόδοση 116 ίππων.  

 1.500άρης BlueHDi

Ο BlueHDI των 1.500 κυβικών και των 100 ίππων είναι ο μόνος diesel στη γκάμα του 208. Είναι τετρακύλινδρος, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με κλιμάκωση που είναι καλά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του diesel, ο οποίος έχει άμεση αποκριση από χαμηλά, χωρίς να είναι ιδιαίτερα θορυβώδης. Φυσικά στο στοιχείο του βρίσκεται στις μεσαίες στροφές και αν ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το κιβώτιο εκμεταλλευόμενος τη μεγάλη ροπή των 250 Nm που είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά (1.750 σ.α.λ.) μπορεί να επιτύχει εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Ακόμα και κάτω από τα 5,0 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, σε ταξίδι στην εθνική οδό.

Το 208 σε κίνηση

Το 208 της 2ης γενιάς βασίζεται πάνω στη νέα CMP πλατφόρμα της Peugeot, η οποία συμβάλει στη μείωση του βάρους, τη βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά ακόμη και στη μείωση κραδασμών στο εσωτερικό. Η ανάρτηση έχει μία ρύθμιση που δεν είναι «σφιχτή» αλλά όχι ενοχλητική.

Στην πόλη πράξη, το Γαλλικό μοντέλο, είναι ευκολοδήγητο, εύχρηστο και με πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση. Μόνο στις εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος έχει μια κάπως «έντονη» αντίδραση. Ιδιαίτερα εύσημα δίνουμε στην Peugeot για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, αλλά και για την ηχομόνωση που φροντίζει να κρατά εκτός της καμπίνας τους εξωτερικούς παρασιτικούς θορύβους.

Σε διαδρομές εκτός πόλης και ειδικά στις στροφές, το 208 δείχνει αυτόν τον «fun-to-drive» σπορτίφ χαρακτήρα. Στρίβει αποτελεσματικά, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι έχει την ακρίβεια που απαιτείται, με την αίσθηση που εμπνέει ασφάλεια.

Υβριδική τεχνολογία

To Yaris Hybrid κινείται από την τέταρτη γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota που αποτελείται από ένα τρικύλινδρο σύνολο 1.500 κυβικών και έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα η συνδυαστική τους απόδοση να φτάνει τους 116 ίππους. Εδώ το κιβώτιο είναι ένα αυτόματο e-CVT με λειτουργεί καλά αλλά χωρίς όμως να έχουν απαλειφθεί πλήρως το γνωρίσματα των κιβωτίων αυτού του τύπου, όπως είναι π.χ. ο αυξημένος θόρυβος. Και εδώ δεν έχει νόημα ο οδηγός να πιέσει το υβριδικό σύνολο ψηλά, ενώ η κατανάλωση, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορεί να είναι γύρω στα 5,0 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα.   

Ισορροπία κινήσεων

H 4η γενιάς Yaris βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B. Ο ημιάκαμπτος άξονας (πίσω), είναι εδώ πιο σκληρός κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής ράβδος έχει αυξηθεί πάνω από 80% σε σχέση με αυτά του προηγούμενου Yaris. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με το βελτιωμένο set up του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την άνεση. Οι νέες ρυθμίσεις κρατούν μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις δεν «χτυπάνε» στις εγκάρσιες ανωμαλίες και εμπνέει εμπιστοσύνη στα κλειστά κομμάτια.

Από το σύνολο υστερεί το τιμόνι αλλά μόνο στην γρήγορη οδήγηση και στα πολύ ανοιχτά κομμάτια με υψηλή ταχύτητα. Είναι ελαφρύ. Βέβαια ας μην ξεχνάμε πως αυτό είναι χρήσιμο και λειτουργικό στην κίνηση στην πόλη, όπως και ο μικρός κύκλος στροφής του Yaris (έχει μειωθεί στα 9,8 μέτρα), αλλά και στο ταξίδι. Εκεί είναι ξεκούραστο και δεν μεταφέρει κραδασμούς και πίεση στα χέρια. Στον αυτοκινητόδρομο θα αντιληφθείτε τον  ήχο κύλισης που περνά στην καμπίνα αλλά και ήχο από τον κινητήρα σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.

Στο δρόμο: Προβάδισμα για το 208

Παλαιότερα θα έπρεπε να διαλέξουμε ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Τώρα όμως τα δύο επιτυχημένα σούπερ μίνι, μας επιτρέπουν να μετακινούμαστε καθημερινά και να απολαύσουμε την οδήγηση, όσοι θέλουμε, σε μία όμορφη διαδρομή. Το Peugeot 208 κέρδισε με το Toyota Yaris πολύ κοντά του. Βλέπετε το γαλλικό μοντέλο είναι πιο ήσυχο στο ταξίδι και παρά την λιγο μικρότερη ισχύ του κατορθώνει να διατηρεί την ζωντάνια του σε δρόμο με στροφές. Το κιβώτιο ταχυτήτων του είναι καλύτερα συνδυασμένο με τον κινητήρα, ενώ και το τιμόνι του δίνει περισσότερες πληροφορίες και είναι πιο άμεσο.

Τελικά Peugeot 208 ή Toyota Yaris;

Το Peugeot 208 είναι καλύτερο από το Toyota Yaris. Με το 208 η Peugeot ανέβασε τον πήχη στην κατηγορία. Οι ανταγωνιστές του πρέπει να είναι καλοί σε άνεση, ασφάλεια, ευχρηστία, αλλά και να έχουν μια ελκυστική σχεδίαση, χωρίς να ξεχνάμε το πολύ καλό σε ποιότητα, τεχνολογία και εικόνα, εσωτερικό. Ειδικά στο εσωτερικό το 208 δίνει μαθήματα.

Ασφαλές, με ιδιαίτερη εμφάνιση, λειτουργικό, το Yaris αποκτά ένα ακόμη πλεονέκτημα (στην τέταρτη γενιά του): Αυτό της διασκεδαστικής οδήγησης. Επιπλέον αυτών, το νέο Yaris διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό σε τιμή πιο συμφέρουσα από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Εκεί που θέλει λίγη δουλειά είναι το εσωτερικό και μάλιστα στα υλικά του.

Τα δύο μοντέλα έχουν πολύ καλό εξοπλισμό στις βασικές τους εκδόσεις (και οι δύο ονομάζονται Active). Έχουν όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και άνεσης,  με το Yaris να έχει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και το 208 ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες.

Peugeot 208 1.5 BlueHDi – Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 100 PS/3.500 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,4 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,1 lt/100 km
Κατανάλωση δοκιμής: 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Βάρος: 1.201 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.055/1.745/1.430 mm
Μεταξόνιο: 2.540 mm
Χώρος αποσκευών: 309- 1.106 lt
Τιμή: από 17.600 ευρώ

Toyota Yaris 1.5 Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς: 116 PS/6.000 rpm
Ροπή: 120 Nm/3.600-4.800 rpm & 141 Nm (ηλεκτροκινητήρας)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο e-CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 85 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.085 kg
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: Από 17.460 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Peugeot 208: Πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη
Toyota Yaris Cross: Τεχνολογική και σχεδιαστική κυριαρχία στα μικρά SUV
Πώς γεννήθηκε το Toyota GR Yaris;