Δοκιμή: Opel Astra 1.4 Turbo 150 PS | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Astra 1.4 Turbo 150 PS

Με τον 4κύλινδρο κινητήρα των 1,4 λίτρων και 150 ίππων κάτω από το καπό, το Opel Astra παρουσιάζει ένα δυναμικό και ταυτόχρονα πολιτισμένο “πρόσωπο” που θα φανεί ιδιαίτερα ελκυστικό σε όλους εκείνους που ψάχνουν το επόμενο hatchback τους.

ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ

Για τους λάτρεις των αντιθέσεων η Opel έχει δημιουργήσει και την έκδοση Black και για το Astra, την οποία και είχαμε στην διάθεσή μας. Παίζοντας με το άσπρο και το μαύρο η εν λόγω έκδοση προσθέτει νέα στοιχεία στη δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος και απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν διακριτικά.

pel-astra-turbo-9

To Opel Astra ως Black Edition, ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του χάρη στο λευκό χρώμα του αμαξώματος που συνδυάζεται με μαύρη γυαλιστερή οροφή και ζάντες 17 ιντσών και καθρέπτες επίσης στο ίδιο χρώμα. Αυτός ο συνδυασμός καταφέρνει να προσδώσει μια πιο σπορ εικόνα στο Astra τονίζοντας περαιτέρω τα δυναμικά σχεδιαστικά του στοιχεία και το κάνει να δείχνει πιο πλατύ και χαμηλό από ότι είναι στην πραγματικότητα. Ο συνδυασμός άσπρου-μαύρου είναι παράλληλα και μια σικ επιλογή που θα δικαιώσει και εκείνους που θα επιλέξουν αυτή την έκδοση του Astra για τον εκπλεπτυσμένο χαρακτήρα της, αφού ως γνωστόν αυτά τα δύο δεν βγαίνουν ποτέ εκτός μόδας. Ακόμη βέβαια και αν δεν προτιμήσετε τη διχρωμία της συγκεκριμένης έκδοσης, η μοντέρνα σχεδίαση του μοντέλου της Opel δεν έχει πρόβλημα στο να τραβά τα βλέμματα προς το μέρος της.

Εντός, το Astra με το ποιοτικό σκουρόχρωμο εσωτερικό του προσφέρει ένα ήσυχο και μοντέρνο περιβάλλον που θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενήλικες. Οι σχεδιαστικές επιλογές της Opel έχουν δημιουργήσει μία σύγχρονη καμπίνα με την σχεδίαση του ταμπλό να χαρακτηρίζεται από εύπεπτες γραμμές και λειτουργικότητα.

pel-astra-turbo-2

Στο ταμπλό, που καλύπτεται σε μεγάλο μέρος του από μαλακό αφρώδες, δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων-πληροφοριών της εταιρίας με την πολύ καλή απόκριση και τα προσεγμένα γραφικά.

pel-astra-turbo-1

Ο οδηγός κάθεται χαμηλά σε ένα αναπαυτικό κάθισμα με καλή πλευρική στήριξη και μεγάλο εύρος ρύθμισης. Μπροστά του έχει δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, από το οποίο μπορεί και ελέγχει αρκετές από τις λειτουργίες του Astra.

pel-astra-turbo-3

Χώρους για αντικείμενα θα βρείτε στις πόρτες και στο κεντρικό τούνελ, όπου θα μπορούσαν να είναι λίγο περισσότεροι, καθώς ο “τεμπέλης” είναι μικρός σε μέγεθος, ενώ μπροστά του υπάρχουν δύο ποτηροθήκες που χρησιμεύουν και ως ντουλαπάκι καθώς μπορούν να καλυφθούν.

pel-astra-turbo-4

Η εικόνα στους χώρους ολοκληρώνεται από τα 370 λίτρα του πορτμπαγκάζ με το κανονικό και αξιοποιήσιμο μέγεθος που μπορούν να φτάσουν έως και τα 1.210 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

pel-astra-turbo-7

Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1,4 λίτρων προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο Astra χωρίς να χρειάζεται η συχνή επιστράτευση του κιβωτίου ταχυτήτων με τον θετικό και μαλακό στις αλλαγές επιλογέα, ο οποίος ωστόσο έχει μεγαλύτερες διαδρομές από το ιδανικό. Το πλουσιοπάροχο σε απόδοση μοτέρ των 150 ίππων, προτάσσει την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του με την ροπή των 25 κιλών να κάνει δυναμικά την εμφάνισή της από τις 2.000 περίπου σ.α.λ. μένοντας σταθερή για άλλες 2.000 στροφές. Η επιτάχυνση είναι δυνατή για τον κυβισμό και δίνει την αίσθηση απόλυτης γραμμικότητας μέχρι και τον κόφτη. Παράλληλα η κατανάλωση με μέση τιμή στα 7,3 λίτρα είναι λογική και συμβαδίζει με τις επιδόσεις που προσφέρει το μοτέρ. Στο ταξίδι με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου πέφτει ακόμη περισσότερο λόγω και της μακριάς κλιμάκωσης των σχέσεων του κιβωτίου.

pel-astra-turbo-8

Ο πολιτισμένος χαρακτήρας και οι καλές επιδόσεις από τον 1.400άρη κινητήρα είναι δύο στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Astra στην καθημερινή επαφή μαζί του. Οι αναρτήσεις δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την απορρόφηση των ανωμαλιών και εξακολουθούν να κρατούν μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος παρά τους μεγάλους τροχούς των 17 ιντσών της έκδοσης Black. Λίγο χρόνο συνήθειας χρειάζεται το σύστημα Start&Stop που απαιτεί από τον οδηγό να μειώσει λίγο την πίεση του πεντάλ του φρένου πριν το απελευθερώσει εντελώς για να τεθεί ξανά το μοτέρ σε λειτουργία. Από την άλλη η χαρακτηριστική ευθυβολία και σταθερότητα του Astra στον αυτοκινητόδρομο το ανάγουν σε ένα πιστό σύντροφο και στα ταξίδια χάρη και στα χαμηλά επίπεδα θορύβου που επικρατούν στην καμπίνα. Τέλος, στις στροφές το Astra παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι υπολείπεται σε επίπεδο πληροφόρησης, ωστόσο ο οδηγός, εκμεταλλευόμενος την ροπή του κινητήρα αλλά και τα πολύ καλά σε συνολική απόδοση φρένα με την ελαφρώς σπογγώδη αίσθηση του πεντάλ, θα καταφέρει να καλύψει πολύ γρήγορα αποστάσεις κινούμενος και στον επαρχιακό.

Πλούσια εξοπλισμένο στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας και με δυναμικό παρουσιαστικό το Opel Astra με το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 150 ίππων παρουσιάζεται απόλυτα ικανό να καλύψει ένα πραγματικά μεγάλο εύρος αναγκών. Είναι άνετο και πολιτισμένο σε κάθε συνθήκη με το ήσυχο μοτέρ του να προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για τον κυβισμό του. Με μικρό έξτρα κόστος, έναντι των υπόλοιπων, η έκδοση Black προσφέρει παράλληλα περισσότερο στιλ και δυναμισμό και ανάγει το hatchback της Opel σε ένα μοντέλο που εξυπηρετεί άριστα στην καθημερινότητα και καταφέρνει παράλληλα να ξεχωρίσει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.399 cc
Ισχύς: 150ps /5.000-5.600 rpm
Ροπή: 25 kgm/2.000-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.5 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,6-5,4 (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 128-125
Βάρος: 1,273-1,393
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.370/1.485/1.809 mm
Μεταξόνιο: 2.662 mm
Χώρος αποσκευών: 370-1.210 lt
Τιμή: Από 19.400 ευρώ

Log In or Create an account