Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Opel Corsa 1.5D 102 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Ένα από τα best-seller της σύγχρονης εποχής, το Opel Corsa, μπαίνει στη νέα του γενιά. Εμείς, δοκιμάζουμε πρώτα την diesel έκδοσή του, η οποία εφοδιάζεται με τον 1.500άρη κινητήρα των 102 ίππων.

Το Opel Corsa είναι ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για την αγορά της χώρας μας. Στην πορεία του ιδίως τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα συνολικά στην Ελλάδα, ευρισκόμενο μέσα στο Top 5 των πωλήσεων κάθε χρονιάς από το 2006 μέχρι και το έτος που διανύουμε. Μάλιστα, το 2006, το 2011 και το 2012 το Corsa είχε καταφέρει να πάρει τον τίτλο του best-seller συνολικά της αγοράς, κερδίζοντας τους ανταγωνιστές του.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η άφιξη στη χώρα μας της νέας, 6ης γενιάς του Corsa είναι ένα πολύ σημαντικό νέο, από τη στιγμή μάλιστα που επιπλέον το καινούργιο μοντέλο έχει αναβαθμιστεί και ανανεωθεί στο ακέραιο σε σχέση με τον προκάτοχό του: Πατά σε νέο πάτωμα (στη νεότερη πλατφόρμα CMP του Ομίλου PSA), έχει εντελώς νέα σχεδίαση στο αμάξωμα και το εσωτερικό του, ενώ και οι κινητήρες του είναι καινούργιοι για το μοντέλο.

Τιμολογιακά, το νέο Opel Corsa στη χώρα μας έρχεται σε τιμές από 13.580 ευρώ για την ατμοσφαιρική βενζινοκίνητη έκδοση 1.2-75 PS. Το 1.200άρι turbo των 100 ίππων κοστίζει από 14.380 ευρώ, ενώ το κορυφαίο βενζινοκίνητο 1.2 turbo 130 PS, 17.280 ευρώ. Στη diesel έκδοση της δοκιμής μας το κόστος του νέου Opel Corsa είναι από 15.980 ευρώ, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ESP με Hill Hold, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, cruise control, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5 ιντσών, air condition, αυτόματα φώτα, καθώς και το πακέτο ασφάλειας με 5 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας.

Δείτε εδώ τις τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Opel Corsa 

 

Ένα νέο μικρό Opel

Η εμφάνιση του νέου Opel Corsa φέρνει νέα δεδομένα για την αισθητική προσέγγιση των αυτοκινήτων της μάρκας. Κατ’ αρχάς θα πρέπει να σημειωθεί ότι από πλευράς διαστάσεων το νέο Corsa έχει χαμηλότερο ύψος κατά 48 mm σε σχέση με πριν, φέρνοντας παράλληλα πιο κοντά στο έδαφος τη θέση οδήγησης κατά 28 mm. Αυτό το γεγονός επέτρεψε στους σχεδιαστές της μάρκας να του προσδώσουν ένα σχήμα πιο αεροδυναμικό, που δείχνει να ρέει, με λιγότερο κάθετη σχεδίαση για το εμπρόσθιο μέρος και περισσότερο κεκλιμένες μπροστινές κολώνες οροφής. Τα μπροστινά φώτα, με το χαρακτηριστικό «δάκρυ» στην άκρη τους αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ενώ ο προφυλακτήρας με τα γλυπτά σχήματα δίνει μια αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος από την άλλη το Corsa ακολουθεί μια κουπέ σχεδίαση, με πόρτα χώρου αποσκευών που «κόβει» στη μέση τα λεπτά στρογγυλεμένα φώτα, αεροτομή υψηλά τοποθετημένη και 3D σχεδίαση για το λογότυπο της Opel. Όμορφη είναι και η –προαιρετική– διχρωμία για το αμάξωμα (οροφή σε μαύρο χρώμα), ενώ μια ευπρόσδεκτη σπορτίφ νότα αποτελεί η χρωμιωμένη εξάτμιση της έκδοσης GS Line.

Εσωτερικό με αναβαθμισμένη ποιότητα και εργονομία

Στο εσωτερικό του νέου Corsa είναι αισθητή η αναβάθμιση συγκριτικά με αυτό του προηγούμενου μοντέλου. Κατ’ αρχάς, από πλευράς εργονομίας η σχεδίαση του ταμπλό έχει βοηθήσει ώστε η οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων να ανέβει πιο ψηλά στην κεντρική κονσόλα και να έλθει σε πιο εύχρηστη θέση για τον οδηγό. Ακριβώς από κάτω του είναι τοποθετημένα τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού – η επιλογή της κατεύθυνσης του αέρα γίνεται πάντως από την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, ενώ στη βάση της κονσόλας συναντούμε μια μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα. Επιπλέον θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες συναντούμε και στην επέκταση της κονσόλας μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων. Σε ό,τι αφορά στη θέση οδήγησης, αυτή είναι πολύ καλή, με το κάθισμα να εδράζεται στο σωστό σημείο και να έχει σπορτίφ σχεδίαση που βοηθά στη στήριξη του σώματος χωρίς να υπονομεύει την παρεχόμενη άνεση. Το τιμόνι, που είναι ίσως το μοναδικό σημείο στο εσωτερικό που δανείζεται από το προηγούμενο μοντέλο, έχει μεγάλη διάμετρο, αλλά σπορτίφ επίπεδο κάτω τμήμα. Απλός στη σχεδίασή του, αλλά άκρως ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων, που διαθέτει και οθόνη για το trip computer. Στο πεδίο της ποιότητας, το Corsa εφαρμόζει στο εσωτερικό του ως επί το πλείστον σκληρά στην αφή υλικά, με το πάνω τμήμα του ταμπλό να εφαρμόζει ένα λεπτό μεν, αλλά μαλακό δε πλαστικό. Η συναρμογή όλων των υλικών είναι καλή, όπως και το φινίρισμα. Όμορφη προσθήκη στο Corsa της δοκιμής αποτελούν οι κόκκινες διακοσμητικής λωρίδες στο μέσο του ταμπλό, αλλά και στα καθίσματα.

Ικανοποιεί σε χώρους

Χωρίς πολλά προβλήματα θα μεταφερθούν 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του νέου Corsa. Στο εμπρόσθιο τμήμα, οδηγός και συνοδηγός θα νιώσουν αρκετά άνετα έχοντας τον απαιτούμενο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Στο πίσω μέρος από την άλλη, ο χώρος για τα πόδια των επιβατών ικανοποιεί, ενώ αυτός για τα κεφάλια επαρκεί. Το πλάτος είναι και με το παραπάνω αρκετό για τη μεταφορά 2 ενηλίκων. Στο πορτ-μπαγκάζ, τα 309 λίτρα χωρητικότητας είναι ένα αρκετά καλό νούμερο για την κατηγορία. Σημαντικό πλεονέκτημα του νέου Corsa αποτελεί το μεγαλύτερο άνοιγμα της πίσω πόρτας συγκριτικά με αυτό του προηγούμενου.

Diesel οικονομίας

Ο 1.500άρης turbodiesel κινητήρας του νέου Opel Corsa προέρχεται από την PSA και είναι ένα από τα καλύτερα compact diesel μοτέρ της αγοράς. Στην περίπτωση του Corsa αποδίδει 102 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και κυρίως, 25,5 kgm ροπής στις 1.750, ενώ συνδυάζεται στάνταρ με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Χαρακτηριστικό του μοτέρ αυτού αποτελεί η «ζωντάνια» του και η άμεση παροχή της ροπής από χαμηλά και μέχρι και το μεσαίο φάσμα περιστροφής του. Εκμεταλλευόμενο μάλιστα και το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (κάτω από 1.100 κιλά χωρίς οδηγό), προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και 0-100 km/h σε 10,2 sec. Το κιβώτιο με τη μακριά κλιμάκωση δεν «πνίγει» τον κινητήρα αφού η ροπή είναι άφθονη, ενώ από την άλλη τον βοηθά να αναδειχθεί ιδιαίτερα στο πεδίο της οικονομίας. Αυτό, σε πραγματικές συνθήκες σημαίνει ότι μια μέση τιμή κάτω από 5,0 lt./100 km είναι πολύ εύκολο να επιτευχθεί οδηγώντας το αυτοκίνητο, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και σε συνθήκες πίεσης, η κατανάλωση στο trip computer δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,0 lt./100 km. Σημειώστε ότι η έκδοση GS Line του Corsa προσφέρει και τη χαρτογράφηση Sport του μοτέρ, η οποία χαρίζει μια ελαφρώς πιο σπιρτόζικη απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Ευκολοδήγητο, ασφαλές και με καλή άνεση

Η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας CMP της PSA (ίδια με αυτή του νέου Peugeot 208) και από το Corsa, έχει ως αποτέλεσμα το μικρό μοντέλο της Opel να βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό συγκριτικά με τον προκατόχο του τα οδικά του χαρακτηριστικά. Στοιχεία όπως η σημαντικά καλύτερη ακαμψία, το αυξημένο πλάτος και η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος που φέρνει η νέα πλατφόρμα, μαζί με την πιο «σφιχτή» ρύθμιση της ανάρτησης, μας φέρνουν ένα Corsa πιο ευχάριστο οδηγικά, πιο σίγουρο μέσα στη στροφή και συνολικά, πιο ασφαλές από ποτέ. Ειδικά στις στροφές, ακόμη και σε συνθήκες πίεσης το Corsa παραμένει πειστικά στην τροχιά του, χωρίς να υποστρέφει και με τα περιθώρια πρόσφυσής του να είναι πολύ υψηλά. Υπάρχουν κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα που είναι λογικές και συνολικά δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Ίδια αίσθηση και στην ευθεία, εκεί όπου το Corsa παραμένει ασφαλές και σταθερό, χωρίς να εμφανίζει ευπάθεια στους πλευρικού ανέμους. Προσόν του αυτοκινήτου αποτελεί και η πολύ καλή ηχομόνωση, που κρατά εκτός της καμπίνας τους παρασιτικούς θορύβους, ενώ αισθητά βελτιωμένη είναι και η ποιότητα κύλισης. Στην καθημερινή κίνηση, το Corsa είναι ευκολοδήγητο, εύχρηστο και με άνεση που δεν είναι μεν η καλύτερη της κατηγορίας, αλλά σε κάθε περίπτωση παραμένει άκρως αποτελεσματικό κατά το πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το τιμόνι έχει βελτιωθεί αισθητά συγκριτικά με το παρελθόν, έχοντας μια συνολικά τεχνητή αίσθηση που όμως δεν ενοχλεί, ενώ τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά.

Συμπέρασμα

Αυτό το Corsa η Opel το χρειαζόταν! Το νέο μοντέλο έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο σε τομείς όπου το προηγούμενο «πονούσε», ενώ παράλληλα διατηρεί τη χρηστικότητα και ευχρηστία του. Η diesel έκδοση είναι μια επιλογή που προσφέρει εξαιρετική οικονομία χρήσης και σίγουρα προτείνεται σε αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Ωστόσο είμαστε εν αναμονή και της δοκιμής των εκδόσεων με μοτέρ βενζίνης – και ιδίως της πιο ενδιαφέρουσας με τον 1.2 turbo των 100 ίππων, για να δούμε ποια τελικά είναι αυτή που συγκεντρώνει περισσότερα πλεονεκτήματα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 102 PS/3.500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.2 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.2 l/100 km
Εκπομπές CO2: 85 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.090 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.060/1.765/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2.538 mm
Χώρος αποσκευών: 309 lt
Τιμή: από 15.980 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr