Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέα Skoda Octavia 2.0 TDI 150 PS

  • Σπύρος Χώτος ([email protected]), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Η κορυφαία diesel έκδοση της Octavia τονίζει περαιτέρω τον ταξιδιάρικο και άνετο χαρακτήρα της ολοκαίνουργιας μεσαίας Skoda.

Πρόκειται για την 4η γενιά της Octavia, του σημαντικότερου αυτοκινήτου σε όλη την ιστορία της Skoda, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας πριν από έναν περίπου μήνα.

Εμείς, την υποδεχτήκαμε δοκιμάζοντας την έκδοση με τον 1.500άρη TSI κινητήρα των 150 ίππων στην 5θυρη σεντάν (Grand Coupe) έκδοσή της και πλέον, επανερχόμαστε στο νέο μοντέλο δοκιμάζοντας και την έκδοση με τον 2λιτρο TDI κινητήρα πετρελαίου των 150 ίππων και το στάνταρ DSG7 αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Επιβλητική, ποιοτική και ιδανικά πρακτική

Το αμάξωμα της diesel έκδοσης της Skoda Octavia δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με αυτό των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου και έτσι, έχουμε να κάνουμε με ένα πιο επιβλητικό στην όψη μεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο παράλληλα δεν χάνει την ευκαιρία να κλείσει στο πίσω μέρος του το μάτι και στα 4πορτα κουπέ (εξ ου και η ονομασία Grand Coupe). Πάντως, ο χαρακτηρισμός «4πορτη» σίγουρα αδικεί το νέο μοντέλο της Skoda, αφού όπως συνέβαινε και στην προηγούμενη γενιά της Octavia, έτσι και στη νέα, η πίσω πόρτα ανοίγει μαζί με το τζάμι σε μια 5πορτη χάτσμπακ πρακτική ουσίας, που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως το μεγάλο (600 lt. ωφέλιμου όγκου) πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου. Ίδια η γεύση και για τους χώρους των επιβατών στο εσωτερικό, εκεί όπου η νέα Octavia θα χωρέσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις έως και 5 ενηλίκους.

Μένοντας στο εσωτερικό της νέας Octavia, θα τονίσουμε αρχικά την εξέλιξη και άνοδο του ποιοτικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως αυτή εκφράζεται μέσω της ευρείας χρήσεως μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, αλλά και την υιοθέτηση άκρως ποιοτικών σκληρών στην αφή επενδύσεων στην υπόλοιπη καμπίνα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η νέα μεσαία Skoda φλερτάρει σε κάποιες περιπτώσεις με τα premium μοντέλα, ιδίως στην έκδοση της δοκιμής μας με τις επενδύσεις σε δέρμα και σουέντ στα καθίσματα, αλλά και στην κεντρική οριζόντια επιφάνεια του ταμπλό. Τα καθίσματα είναι άνετα, βολεύουν ιδιαίτερα στην πολύωρη οδήγηση και δεν κουράζουν, προσφέροντας καλή στήριξη του σώματος. Άφθονες είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο νέου τύπου επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου (σαν μικρός διακόπτης) βολεύει ιδιαίτερα στην πρόσβαση στη μεγάλη θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Φυσικά και πιστή στο πνεύμα της εποχής η Octavia ενσωματώνει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, καθώς και μια μεγάλων διαστάσεων (10 ιντσών) οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Το τελευταίο προσφέρει μια πληθώρα πληροφοριών και λειτουργιών που απαιτούν ωστόσο κάποιο χρόνο εκμάθησης κατά την πλοήγηση στο μενού, όπως επίσης χρόνο απαιτεί και η Laura, η ψηφιακή βοηθός του συστήματος, που μέσω φωνητικών εντολών είναι σε θέση να πραγματοποιήσει αρκετές λειτουργίες αντί για εσάς.

Ροπάτος diesel με πολύ καλή απόδοση και κατανάλωση

Με 360 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.700 στροφές και 150 άλογα ισχύος, ο 2λιτρος TDI πετρελαιοκινητήρας της Octavia της δοκιμής μας είναι σε θέση να κινήσει με χαρακτηριστική άνεση το νέο μεσαίο της Skoda. Η άπλετη παροχή της ροπής από χαμηλά βοηθά το εγνωσμένης αξίας 7άρι αυτόματο DSG κιβώτιο στο να διαχειριστεί με ακρίβεια τις οδηγικές απαιτήσεις, χωρίς μάλιστα το μοτέρ να «ξεφουσκώνει» από δύναμη στις υψηλές στροφές του. Έτσι λοιπόν, κινούμενος σε καθημερινές συνθήκες εντός πόλεως ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την παρεχόμενη ροπή για να κρατήσει χαμηλά τις στροφές και να επιτύχει αντίστοιχα χαμηλή κατανάλωση, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς ο κινητήρας εμφανίζεται πρόθυμος να ανταποκριθεί και, σε συνδυασμό με το κιβώτιο που αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις, να κινήσει γρήγορα την Octavia. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Skoda (0-100 km/h σε 8.7 sec και τελική ταχύτητα 227 km/h) είναι πολύ καλές. Ειδικά τώρα στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμή που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινούμενοι σε πόλη και εθνική ήταν 6.7 lt./100 km. Στο ταξίδι, η πετρελαιοκίνητη Octavia μπορεί να επιτύχει αρκετά χαμηλότερες καταναλώσεις (κοντά στα 5.5 lt./100 km), εκμεταλλευόμενη και πάλι την άφθονη ροπή του μοτέρ.

Ταξιδιάρα ψυχή…

Τα άνετα και απροβλημάτιστα ταξίδια είναι στο… DNA της diesel έκδοσης της νέας Octavia. Βασισμένη πάνω στη νεότερη MQB Evo πλατφόρμα του Ομίλου VW –ίδια μεταξύ άλλων με αυτή του νέου VW Golf– η Octavia στο δρόμο ξεχωρίζει για την εμφατική άνεση και την πειστική ποιότητα κύλισης που προσφέρει. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά και τους άφθονους εσωτερικούς της χώρους, η Octavia αναδεικνύεται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που είναι σε θέση να διανύσει απροβλημάτιστα χιλιόμετρα στο εθνικό δίκτυο. Αλλά και σε ένα δρόμο με στροφές, το άκαμπτο πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση φροντίζουν ώστε να παρέχουν αυξημένη πρόσφυση, χωρίς μεγάλες κλίσεις από το αμάξωμα. Σε καθημερινές συνθήκες, η πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζουν και πάλι την Octavia, με την ανάρτηση να εμφανίζει κάποιες κάπως ξερές αντιδράσεις μόνο κατά το πέρασμα από πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το –διάκτινο– τιμόνι παρέχει την ακρίβεια και πληροφόρηση που απαιτούνται όντας παράλληλα εύχρηστο στην καθημερινή χρήση, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση από το πεντάλ.

Συμπέρασμα

Απέναντι στη λαίλαπα των υπερυψωμένων crossover/SUV, η νέα Octavia στη diesel έκδοση των 150 ίππων (υπάρχει και με 116 ίππους), προτάσσει τον άνετο, πρακτικό και ασφαλή χαρακτήρα της, πλαισιώνοντάς τον με ένα από τα πιο ποιοτικά και hi-tech εσωτερικά που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της Skoda, τονώνοντας το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα πιο μεσαία 4θυρα ή 5θυρα σεντάν. Η τιμή των 26.950 ευρώ που κοστίζει κρίνεται συμφέρουσα, με τον εξοπλισμό που τη συνοδεύει να είναι πλήρης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 150 PS/3.000-4.200 rpm
Ροπή: 360 Nm/1.700-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.7 sec
Τελική ταχύτητα: 227 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 96 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 86,4 ευρώ
Βάρος: 1.465 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.689/1.829/1.470 mm
Μεταξόνιο: 2.686 mm
Χώρος αποσκευών: 600 lt
Τιμή: 26.950€

Διαβάστε επίσης:

Αυτό είναι το ηλεκτρικό Skoda Enyaq iV (video)

Προστασία στο δρόμο με το Skoda Care Connect

Skoda: 180.000 μπαταρίες ετησίως για plug-in hybrid (video)

Δημοφιλή στο Protothema.gr