Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi Colt 1.0 T

Ελλάδα 1:35
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mitsubishi Colt 1.0 T

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mitsubishi Colt 1.0 T

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Mitsubishi Colt ξαναφέρνει την ιαπωνική εταιρεία στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής αγοράς, με ένα αυτοκίνητο που αδιαφορεί για το υπαρξιακό του gossip και αναδεικνύεται ως μία από τις κορυφαίες προτάσεις στα σούπερ μίνι.

Advertisement
Advertisement

Σας βλέπω -ιδίως εσάς που μεγαλώσατε με τις αφίσες του αλησμόνητου EVO Makinen– να είστε έτοιμοι να «πυροβολήσετε» αμέσως, αν και δεν έχω σκοπό να κρυφτώ πίσω από τον γαλλικό… δάκτυλο. Όμως καλό θα ήταν να αφήσουμε τους όποιους συναισθηματισμούς και τις social κραυγές, και ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά γιατί με τους αφορισμούς δεν πρόκειται να βγάλουμε άκρη.

Είναι προφανές ότι το νέο Mitsubishi Colt (και το επίσης νέο ASX) είναι μία ακόμα υπόθεση rebadging. Ή σε απλά ελληνικά, από εκείνες τις περιπτώσεις που δύο εταιρίες βγάζουν το -σχεδόν- ίδιο αυτοκίνητο απλά αλλάζοντας τα σήματα και τη μάσκα (ίσως και την τιμή, όπως θα δούμε παρακάτω…).

Όσοι σπεύδουν να λιθοβολήσουν τις εταιρικές αποφάσεις και τις πρακτικές του γκρουπ Renault-Nissan-Mitsubishi, να υπενθυμίσουμε ότι αυτό γίνεται από τα πολύ παλιά χρόνια. Οι περισσότεροι από εσάς θα ήσασταν αγέννητοι στις εποχές των πολλαπλών αντιγράφων του Fiat 124 ή του Renault 12, σε εκείνες τις «αγνές» εποχές της αυτοκίνησης που όλοι θέλουν να ανατρέχουν με τις ψευδαισθήσεις της νοσταλγίας.

Advertisement
Advertisement

Αλλά και πιο πρόσφατα περιπτώσεις όπως -για παράδειγμα- τα Opel Agila και Suzuki Wagon R+ συνέχισαν αυτή την πρακτική μαζί με πολλές ακόμα τέτοιου τύπου συνεργασίες. Αλλά ακόμα και σήμερα, τον ίδιο δρόμο ακολουθούν κάμποσες εταιρείες, όπως π.χ. η Toyota και η Mazda με το rebranding του Yaris σε Mazda 2. Για να μην πούμε τι γίνεται στα επαγγελματικά, εκεί όπου δυο-τρια εργοστάσια βγάζουν σωρηδόν όλες τις μάρκες της αγοράς, αλλάζοντας μονάχα τα σήματα στη μάσκα.

Όλα τα παραπάνω αρκούν για να ξεμπερδέψουμε ευθύς εξ’ αρχής με την παραφιλολογία για την «αντιγραφή» της Mitsubishi. Και να υπενθυμίσουμε ότι η ιαπωνική εταιρία πέρασε -για διάφορους λόγους- μια ζόρικη πενταετία, φθάνοντας στο σημείο να συζητά ακόμα και την ολοκληρωτική της απομάκρυνση από την Ευρώπη.

Advertisement

Τα σχέδια βέβαια του γκρουπ είναι άλλα. Και με δεδομένο ότι απ’ ότι φαίνεται στον ορίζοντα, τα μικρά αυτοκίνητα θα πάρουν μία παράταση ζωής καθώς δεν βγαίνουν τα κουκιά με το Euro 7, δεν μοιάζει καθόλου κακή ιδέα να μπει και πάλι η Mitsubishi στο ευρωπαϊκό παιχνίδι των δημοφιλών κατηγοριών. Έστω και με αυτόν τον τρόπο που μπορεί να προβληματίζει τους φανατικούς της μάρκας, όμως της εξασφαλίζει εύκολη και υψηλού επιπέδου παρουσία στην αγορά.

Advertisement

Για να πούμε την αλήθεια πάντως, και έχοντας μπροστά μας το νέο Colt, οι προβληματισμοί για τα εταιρικά μαγειρέματα του γκρουπ πάνε περίπατο. Γιατί μπορεί να είναι σχεδόν copy-paste του γαλλικού πρωτότυπου, όμως -δώστε βάση, εδώ είναι το ζουμί- μιλάμε έτσι και αλλιώς για την κορυφαία πρόταση στα σούπερ μίνι της αγοράς σήμερα. Τελεία και παύλα.

Οπότε, είτε σας αρέσει είτε όχι, το Mitsubishi Colt ξεκινά με ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα, της μηχανολογικής και τεχνολογικής υπεροχής που φέρνει ο ομφάλιος λώρος από τη Renault.

Advertisement

Ως Mitsubishi Colt (τελεία και παύλα…) το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ένα πολύ όμορφο και κομψό σούπερ μίνι, με ξεχωριστά χαρακτηριστικά όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα ιδιαίτερα φώτα ημέρας που προσδίδουν και έναν δυναμικό χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος υπάρχει η νέα ταυτότητα της εταιρίας, η αναγραφή δηλαδή του πλήρους ονόματός της αντί του γνωστού σήματος, που θα αποτελέσει πλέον και την οπτική υπογραφή της εταιρείας σε όλα τα μοντέλα της.

Το εσωτερικό είναι εξίσου προσεγμένο, με κορυφαία υλικά και μια γενικότερη αύρα που θυμίζει αυτοκίνητο της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Το γκρουπ έχει φροντίσει ώστε να εξοπλίσει τα σούπερ μίνι αυτής της γενιάς με ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει σε σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες, με αποτέλεσμα το Colt να διαθέτει μία πολύ όμορφη κάθετη οθόνη 9,3 ιντσών για το σύστημα infotainment (ή 7 ιντσών στις λιγότερο πλούσιες εκδόσεις). Υπάρχει επίσης πίνακας οργάνων 7 ιντσών ή το Digital Driver Display των 10 ιντσών με πληθώρα πληροφοριών για τον οδηγό.

Το ψηφιακό πακέτο περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες διασυνδέσεις με Apple CarPlay, Android Auto, φωνητικό έλεγχο, επαγωγική φόρτιση τηλεφώνου, θύρες USB κ.ά.. Σε όλα αυτά προστίθεται και ένα εξελιγμένο ηχοσύστημα της BOSE με ένα πρωτοποριακό subwoofer για την καλύτερη απόδοση των χαμηλών συχνοτήτων.

Όλα αυτά πλαισιώνονται από την τεχνολογία Multi-Sense μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες του στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης. Όσο για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, το νέο Colt διαθέτει έως και 12 αισθητήρες και τέσσερις κάμερες και διάφορα ραντάρ, έτσι ώστε να συμπληρώνει ένα πλήρες πακέτο τεχνολογιών, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι διαθέσιμες ακόμα και από την βασική έκδοση Inform ενώ οι πιο πλούσιες Instyle εφοδιάζονται με το πλήρες πακέτο ADAS των 14 τεχνολογιών ασφαλείας.

Πέρα από την τεχνολογική επάρκεια του Colt, αυτό που εντυπωσιάζει είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τα πολύ προσεγμένα υλικά που χρησιμοποιούνται στο σαλόνι του.

Οι χώροι για τους επιβάτες χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,58 μέτρων είναι στην κορυφή της κατηγορίας, παρέχοντας την ικανότητα στο σούπερ μίνι της Mitsubishi να μπορεί να επιτελέσει και την αποστολή του ενός και μοναδικού αυτοκινήτου μιας μικρής οικογένειας.

Μεγάλο (340 λίτρα) είναι και το πορτ-μπαγκάζ, με κανονικό σχήμα, διπλό δάπεδο και σωστά εκμεταλλεύσιμους χώρους, αν και το κουμπί για το άνοιγμα είναι τοποθετημένο σε μάλλον άβολη θέση.

Στα μηχανικά μέρη η Ιαπωνική εταιρεία ακολουθεί την πεπατημένη του γκρουπ, κάτι που όπως είναι αναμενόμενο βάζει το Colt ευθύς εξ’ αρχής σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία. Οι επιλογές σε κινητήρες είναι τρεις: ο χιλιάρης ατμοσφαιρικός με 67 ίππους, ο ίδιος με turbo και 91 ίππους και εξάρι μηχανικό κιβώτιο και στην κορυφή η έκδοση με το πλήρως υβριδικό σύστημα των 143 ίππους και τον τετρακύλινδρο των 1,6 λίτρων.

Στην δοκιμή μας έχουμε την μεσαία και μάλλον πιο ισορροπημένη έκδοση για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Πρόκειται για μία δοκιμασμένη επιλογή, που για άλλη μια φορά αποδεικνύεται να ξεπερνά τα νούμερα και τις προσδοκίες του μικρού κινητήρα, όντας ένα ζωντανό σύνολο στην πράξη που κινεί σβέλτα το Colt σε κάθε είδους συνθήκη, είτε μέσα στην πόλη είτε στο ταξίδι.

Η τρικύλινδρη υπόστασή του είναι παρούσα, χωρίς όμως να ενοχλεί, ενώ και η κατανάλωση παραμένει σε πολύ λογικά επίπεδα, καθώς κυμαίνεται κατά μέσο όρο κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ., με σαφή τάση προς τα κάτω αν οδηγηθεί χωρίς ακρότητες από την πλευρά του οδηγού.

Όλα τα παραπάνω καταφέρνουν να μετουσιώνονται σε ένα σούπερ μίνι πρώτης γραμμής, με χαρακτηριστικά που το τοποθετούν κατευθείαν στην κορυφή της κατηγορίας του. Από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Mitsubishi Colt αντιλαμβάνεσαι την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση, καθώς η άνεση, η απομόνωση από τον δρόμο και η γενικότερη premium αίσθηση που βγάζει δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Σε συνδυασμό με το εξαιρετικά στιβαρό πλαίσιο (το γνωστό CMF-B του γκρουπ), την προσεγμένη ηχομόνωση και την γενικότερη έμφαση στο αρμονικό δέσιμο των τεχνολογιών, η ποιότητα κύλισης του Colt είναι η κορυφαία ανάμεσα στα αυτοκίνητα της B κατηγορίας, στοιχείο που το καθιστά ιδιαίτερα απολαυστικό στο ταξίδι. Παράλληλα παραμένει ευέλικτο και άμεσο μέσα στην πόλη, κάτι στο οποίο βοηθά και η έξυπνη κλιμάκωση των σχέσεων στο εξάρι μηχανικό κιβώτιο.

Σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα, το Colt βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για μία από τις πιο πλήρεις προτάσεις για τον μέσο Έλληνα αγοραστή, ο οποίος θέλει με ένα και μόνο όχημα να καλύψει μία πληθώρα διαφορετικών αναγκών.

Κάπου εδώ μπαίνει αυτονόητα και το θέμα της τιμής. Η έκδοση Invite Plus για το Colt με τον κινητήρα turbo ξεκινά από τις 21.920 ευρώ. Τα χρήματα μπορεί να ακούγονται πολλά, όμως για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, και ο ανταγωνισμός δεν πηγαίνει πίσω.

Ενώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι το Colt σε αυτή την έκδοση έχει «τα πάντα όλα» σε εξοπλισμό, ενώ συνοδεύεται και από γενναιόδωρες παροχές της ελληνικής αντιπροσωπείας, όπως εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών ή 100 χιλιάδων χιλιομέτρων και οδική βοήθεια 5 ετών.

Συμπερασματικά, το νέο Colt, είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του, συνδυάζοντας κορυφαία επίπεδα άνεσης και premium χαρακτηριστικών, με αξιόλογα μηχανικά μέρη και επίκαιρες ψηφιακές τεχνολογίες.

To gossip για την συγγένεια με το Clio περνάει σε δεύτερη ή και σε τρίτη μοίρα. Και είναι μάλλον κουραστικό όταν, έτσι και αλλιώς, δεν αφορά την πραγματικότητα αλλά έναν κενό νοήματος συναισθηματισμό που δεν έχει αντίκρισμα στα σημερινά δεδομένα της ιαπωνικής εταιρείας και στις ανάγκες της αγοράς, και δη της ελληνικής.

Για να κλείσουμε. Όσοι εξακολουθείτε να ονειρεύεστε τα σκονισμένα ΕVO του Ακρόπολις και τις fast and furious εποχές της νεότητάς σας καλό θα ήταν να προσγειωθείτε -έστω και ανώμαλα- στο σήμερα.

H Mitsubishi με το Colt κάνει αυτό που πρέπει, την ώρα που πρέπει, θέλοντας να παραμείνει ζωντανή στο παιχνίδι της αγοράς, προσφέροντας μία επιπλέον εξαιρετική επιλογή στον Ευρωπαίο καταναλωτή.

Και αν μη τι άλλο, η Ευρώπη, αυτή που σε λίγο θα γεμίσει με made in China ηλεκτρικά μαραφέτια, χρειάζεται ζωντανές και ακμαίες όσο ποτέ άλλοτε εταιρίες με το παρελθόν και την βαρύτητα της Mitsubishi. Τελεία και παύλα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mitsubishi Colt 1.0 T
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 999 cc
Ισχύς: 91 PS
Pοπή: 160 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 5,1/5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 116 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.053/1.798/1.439 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Βάρος: 1.172 kg
Χώρος αποσκευών: 340 λίτρα
Τιμή: Από 21.920 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To νέο Mitsubishi Colt στην Ελλάδα (+τιμές)
Το νέο Mitsubishi ASX στην Ελλάδα (+τιμές)
Το ηλεκτρικό SUV της Mitsubishi θα έχει DNA Renault