Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes GLA 250 e

Ελλάδα 8:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes GLA 250 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes GLA 250 e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mercedes δεν χάνει χρόνο και προσθέτει στα plug-in υβριδικά μοντέλα της, με το σήμα EQ Power, και την crossover GLA.

Advertisement
Advertisement

Περισσότερη ισχύς, λιγότερη κατανάλωση και ρύποι, περισσότεροι χώροι. Που χάνει και που κερδίζει η plug-in υβριδική GLA 2ης γενιάς;

Οι προδιαγραφές των μοντέλων EQ Power της Mercedes με υβριδικό σύστημα κίνησης (ηλεκτρικό και θερμικό κινητήρα) συνδυάζουν τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους: Τη δυναμική και την αποδοτικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα με την αυτονομία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Με την έκδοση Plug-in Hybrid μπορείτε να κινείστε μέσα στην πόλη μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, να φορτίζετε το όχημά σας στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης και να απολαμβάνετε τις μεγάλες διαδρομές με μικρότερους χρόνους ανεφοδιασμού. Προσθέστε σε αυτό και το σχήμα Crossover (χώροι, εμφάνιση και αίσθηση αυτοκινήτου SUV) και η GLA μοιάζει τέλεια. Όμως, που υστερεί και που υπερτερεί;

Advertisement
Advertisement

Ας ξεκινήσουμε

Το σημείο εκκίνησης για την GLA 250 e είναι η νέα GLA 200. Τα δύο μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο εγκάρσια τοποθετημένο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων – μια μονάδα που αναπτύχθηκε σε μια κοινή επιχείρηση μεταξύ της μητρικής εταιρείας Daimler και της  Renault. Στην GLA 250 e (Plug-In υβριδική έκδοση) συνδυάζει τον 1300σάρη βενζινοκινητήρα των 160 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων και ένα πακέτο μπαταριών 15.6 kWh.

Advertisement

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος αγγίζει τους 218 ίππους και τα 450 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός 8-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Η αυτονομία του ρεύματος είναι περίπου 63 χιλιομέτρων σύμφωνα με τα νέα πρότυπα μετρήσεων WLTP. Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι οι εξαιρετικά περιορισμένοι ρύποι, από 35 γρ. CO2/χλμ. και η κατανάλωση των μόλις 1,6 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τη φίρμα. Σε απλή πρίζα η μπαταρία φορτίζει σε περίπου 7 ώρες, ενώ σε wallbox για 7,6 kW χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να φορτίσει στο 80%.

Η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια λειτουργεί χωρίς εκπομπές, ρύπων ενώ η ρύθμιση εξοικονόμησης μπαταρίας σάς επιτρέπει να χειρίζεστε τον κινητήρα καύσης για να εξοικονομείτε την υπόλοιπη ενέργεια της μπαταρίας όταν την χρειάζεστε (πχ σε ζώνες κίνησης με χαμηλές εκπομπές ρύπων, που είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στο εξωτερικό). Υπάρχουν επίσης και οι τρεις υβριδικές λειτουργίες – Comfort, Sport και Eco – και Individual.

Advertisement

Πως ξεχωρίζει;

Η υβριδική GLA παραμένει sportive σε εμφάνιση από κάθε οπτική γωνία. Η προοδευτική σχεδίαση χαρίζει στο compact SUV δυναμισμό και κομψότητα που αναδεικνύονται από τις τονισμένες επιφάνειες, όπως: Οι θόλοι και οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου, το εμπρός τμήμα με τα έντονα χαρακτηριστικά SUV (φώτα στις γωνίες των φτερών, μεγάλοι προφυλακτήρες). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το πακέτο εμφάνισης AMG Line, που έδειχνε περισσότερο sport παρά… οικολογικό/υβριδικό. Την ιδιότητα αυτή την αποκάλυπταν τα διακριτικά «e» και «EQ Power».

Εσωτερικό high-tech…

Advertisement

Στο εσωτερικό, το GLA 250 e είναι ακριβώς όπως οποιοδήποτε άλλο μοντέλο GLA. Συνδυάζει ευρυχωρία, σπορ σχεδίαση και υλικά κορυφαίας ποιότητας, είναι επίσης (αν και compact) λειτουργικό και προσαρμόζεται με ευκολία στις ανάγκες σας. H πόρτες ανοίγουν πολύ (έχουν μεγάλη έκταση) και οδηγός και επιβάτες θα καθίσουν σε καθίσματα, τα οποία αναδεικνύουν την άνεση. Οι οθόνες, αν και τις έχουμε δει πολλές φορές στα μοντέλα της Mercedes, συνεχίζουν να μας εντυπωσιάζουν. Απαιτούν μία προσαρμογή από τον οδηγό. Άλλωστε και το smartphone σας θέλει κάποιες ημέρες για να το μάθετε. Μόλις βέβαια το κάνετε θα ανακαλύψετε ένα νέο κόσμο ευκολίας και λειτουργικότητας. Κάτι που επίσης χρειάζεται προσαρμογή είναι ο μοχλός επιλογής ταχυτήτων/κίνησης στο αυτόματο κιβώτιο. Γίνεται από τον μοχλό, που έχουμε συνηθίσει να χειριζόμαστε τους… καθαριστήρες δεξιά από το τιμόνι.

Θα προτιμούσαμε ένα μοχλό στην κονσόλα ή περιστροφικό κουμπί. Τέλος σε ό,τι αφορά στους χώρους, 5 ενήλικες θα χωρέσουν με μικρές μόνο παραχωρήσεις κυρίως για τα γόνατα αυτού, που κάθεται στο μεσαίο κάθισμα. Βοηθά η μετακινούμενη κατά μήκος δεύτερη σειρά καθισμάτων, η οποία «μεγαλώνει» ανάλογα με τις ανάγκες σας. Tο πορτ-μπαγκάζ έχει πολύ καλή χωρητικότητα στα 420 λίτρα. Αν ψάχνετε, που οι μπαταρίες έκλεψαν χώρο, αυτός είναι στα λίτρα του καυσίμου, αφού η Mercedes έβαλε στην GLA 250 e μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου μόλις 44 λίτρων.

…και ξεκίνημα

Πιέζεται το κουμπί της εκκίνησης και… δεν γίνεται (ούτε ακούγεται κάτι) επιλέγετε το D και η GLA e ξεκινά με τον ηλεκτρικό κινητήρα, οπότε δεν υπάρχει κανένας θόρυβος εξάτμισης ή κινητήρα. Στο πρόγραμμα κίνησης «Eco», χρησιμοποιείτε την δύναμη από το πακέτο μπαταριών 15,6 kWh. Η ηλεκτρική λειτουργία κυριαρχεί με τον βενζινοκινητήρα περιορισμένο στο ελάχιστο, με ήσυχη και χαλαρή κίνηση ιδανική για αστικές διαδρομές. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη μπορείτε να κάνετε τις βασικές εβδομαδιαίες μετακινήσεις σας: Δουλειά-σπίτι-school run- έξοδο (όταν αυτή επιτραπεί). Η μέγιστη ταχύτητα στην ηλεκτροκίνηση είναι περιορισμένη στα 140 χλμ., αλλά είναι η άμεση δύναμη που θα σας δώσει την αίσθηση της ροπής.  Μάλιστα ακόμη και στο Eco μπορεί να σπάσει την πρόσφυση, παρά το επιπλέον βάρος ( 150 έξτρα κιλά).

Η αλλαγή στο σύστημα «Sport» εκτός από την πιο άμεση αντίδραση στην δύναμη, έχει και περισσότερο βάρος στο τιμόνι. Εδώ για την κίνηση φροντίζουν οι συνδυασμένες προσπάθειες του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα που προσδίδουν στο υβριδικό Crossover της Mercedes-Benz με 0-100 σε 7,1’’ και τελική ταχύτητα 220 χλμ.

Από την άλλη πλευρά το πρόγραμμα «Normal» την κίνηση φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας και όπου χρειάζεται συνεργάζεται και ο θερμικός. Η συνδυασμένη δύναμη του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού κινητήρα είναι ομαλή και κάνει τα ταξίδια παιχνίδι (ησυχίας και ηρεμίας) το κιβώτιο είναι προγραμματισμένο να κρατά χαμηλά την κατανάλωση και έτσι δεν πιέζει κανένα από τα δύο μοτέρ. Μόλις χρειαστεί να επιταχύνετε και ο βενζινοκινητήρας ανεβάζει στροφές και βγάζει ένα τραχύ ήχο, ενώ ακούγεται έντονα στην καμπίνα των επιβατών. Μαζί με τον… ήχο ανέβηκε και η κατανάλωση καυσίμου, η οποία έφτασε στα 3,9 με 4 λίτρα, τιμή που και πάλι είναι χαμηλή.

Οι αναρτήσεις είναι πολύ καλές και φιλτράρουν με άνεση τα ανώμαλα σημεία του δρόμου αλλά και την κίνηση σε ένα βατό χωματόδρομο. Για να αντιμετωπίσουν το έξτρα βάρος έχουν, σύμφωνα με την Mercedes, ημιάκαμπτο άξονα, μεγαλύτερη διαδρομή και μαλακά ελατήρια.

Συμπέρασμα

Η Mercedes με την υβριδική GLA περισσότερο κερδίζει παρά χάνει σε σχέση με τα απλά συμβατικά μοντέλα. Δεν χάνει σε χώρους, δεν αλλάζει η συμπεριφορά της και η οικονομία καυσίμου (μαζί με την μείωση ρύπων) είναι θεαματική.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes GLA 250 e PHEV

Κινητήρας: 1.332cc
Ισχύς: 218 PS (συνδυασμένη)
Ροπή: 450 Nm (συνδυασμένη)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,1 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 38 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.410 x 1.834 x 1.611 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 1.480 kg
Χώρος αποσκευών: 420lt
Τιμή: Από 45.316 ευρώ