Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQV 300 Extra Long

Ελλάδα 20:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes EQV 300 Extra Long

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQV 300 Extra Long

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mercedes EQV είναι το νέο ηλεκτροκίνητο premium πολυθέσιο μοντέλο της Mercedes-Benz, το οποίο διατηρεί τη γνώριμη πολυτέλεια της V-Class, απλά κυκλοφορεί με… ρεύμα!

Advertisement
Advertisement

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στον χώρο του αυτοκινήτου και όχι μόνο. Αδιαμφισβήτητα, έχουμε αντιληφθεί πως η «ηλεκτρική μετακίνηση» βρίσκεται πολύ κοντά μας, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα πολλά αυτοκίνητα δοκιμής που παρκάρουν (και φορτίζουν) συνεχώς στο γκαράζ του Newsauto.

Η Mercedes EQV είναι ένα από αυτά τα αυτοκίνητα, ωστόσο δεν αποτελεί ένα μικρό και compact ηλεκτρικό ΙΧ, αλλά ένα πολυμορφικό όχημα 5,37 μέτρων, το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει έως 8 επιβάτες στο εσωτερικό του και χρειάζεται… μόνο ρεύμα για να κινηθεί.

Η EQV είναι το νέο ηλεκτροκίνητο premium πολυθέσιο μοντέλο της Mercedes-Benz, το οποίο διατηρεί τη γνώριμη πολυτέλεια που έχουμε συναντήσει στη V-Class, ενώ -παράλληλα- εξοπλίζεται με όλα τα high-tech συστήματα τεχνολογίας, ασφάλειας και ψυχαγωγίας.

Advertisement
Advertisement

Η Mercedes EQV κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά πόση αυτονομία έχει με μία πλήρη φόρτιση και σε ποιους απευθύνεται τελικά το εν λόγω μοντέλο; Διαβάζοντας παρακάτω θα σας λυθούν όλες οι εύλογες απορίες…

Η Mercedes EQV ακολουθεί τις λιτές σχεδιαστικές γραμμές της V-Class, αλλά φέρει μικρές αισθητικές πινελιές για να διαφοροποιηθεί λόγω του «πράσινου» χαρακτήρα της. Όπως και η υπόλοιπη οικογένεια EQ, το black panel στη μάσκα του ψυγείου είναι το νέο πρόσωπο των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της γερμανικής φίρμας, ενώ οι τεχνολογίες φωτισμού τύπου LED είναι δεδομένες τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω φωτιστικά σώματα. Η Mercedes προσφέρει και ειδικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, που όχι μόνο μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση, αλλά χαρίζουν και έναν πιο κομψό χαρακτήρα στο ηλεκτροκίνητο Van.

Advertisement

Στην κατοχή μας είχαμε τη μεγαλύτερη έκδοση, την extra long -με μήκος αμαξώματος 5,37 μέτρα-, καθώς διατίθεται και σε 5,14 μέτρα. Το ύψος είναι 1,91 m, ενώ με την προσθήκη των ραγών οροφής φτάνει τα 1,96 μέτρα, επιτρέποντας την είσοδο σε όλα σχεδόν τα υπόγεια γκαράζ. Το μεταξόνιο είναι στα 3.430 mm (3.200 mm στη long έκδοση), χαρίζοντας μια πολύ ευρύχωρη καμπίνα. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν ξεχωριστές θέσεις για 8 επιβάτες (και στις δύο εκδόσεις) συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού. Το μοντέρνο εσωτερικό μεταφέρει αυτούσια τη γνώριμη πολυτέλεια και εργονομία όλων των υπόλοιπων μοντέλων της Mercedes.

Advertisement

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η νέα οθόνη αφής 10,25 ιντσών με το λειτουργικό MBUX (Mercedes-Benz User Experience), με τη δυνατότητα χειρισμού της και μέσω του touchpad. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο κλασικός πίνακας οργάνων της Mercedes, μιας και δεν υιοθετήθηκε η ψηφιακή οθόνη που έχουμε συνηθίσει στα πιο πρόσφατα μοντέλα της φίρμας.

Advertisement

Ακόμα, υπάρχει δυνατότητα ανοίγματος και κλεισίματος των συρόμενων πλαϊνών θυρών τόσο από τη δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων όσο και από τις εμπρός με τη μία συρόμενη πόρτα (δεξιά) να περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, όπως και το πακέτο παρκαρίσματος με κάμερα 360 μοιρών. Το τελευταίο είναι μια βασική προσθήκη για ένα όχημα 5,37 μέτρων, καθώς και η ηχητική προειδοποίηση, που είναι ουσιαστικά μια γεννήτρια παραγωγής ήχου ως ένδειξη ακουστικής παρουσίας του αυτοκινήτου όταν κινείται έως και με 30 χλμ./ώρα, προστατεύοντας τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου (πεζούς, ποδηλάτες κλπ.).

Πως λειτουργεί…
Ένα τόσο ογκώδες όχημα μπορεί να λειτουργεί μόνο με… ρεύμα;
Το προσθιοκίνητο van εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίππων) και βάρος 120 κιλών. Η συνολική απόδοση όμως διαφοροποιείται ανάλογα με τα προγράμματα που επιλέγει ο οδηγός (αναλυτικότερα παρακάτω), ενώ η μόνιμη ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ για παράδειγμα σε κατάσταση cruising, είναι 70 kW. Η ροπή που φτάνει είναι τα 362 Nm και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 140 χλμ./ώρα (160 χλμ./ώρα κατ’ επιλογή).

Μπαταρία και αυτονομία
Στο πάτωμα της Mercedes EQV 300 βρίσκεται η μπαταρία των 100 kWh, με τις 90 kWh να είναι διαθέσιμες, προσφέροντας αυτονομία έως 357 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Αυτή είναι η τιμή που ανακοινώνει το εργοστάσιο μετά από αυστηρές δοκιμές WLTP και δεν απέχει σχεδόν καθόλου από την πραγματικότητα. Μόνο το βάρος της μπαταρίας είναι περίπου 700 κιλά και η Mercedes εξασφαλίζει εγγυημένη χωρητικότητα 70% για 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα.

Λειτουργίες ανάκτησης ενέργειας
Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται μέσω της θύρας, που βρίσκεται στο εμπρός-πλαϊνό τμήμα του προφυλακτήρα. Η μέγιστη παροχή σε AC είναι 11 kW και 110 kW σε DC, με τους χρόνους φόρτισης να είναι περίπου 10 ώρες (0-100%) και 45 λεπτά (10-80%) αντίστοιχα. Παράλληλα, ανάκτηση ενέργειας γίνεται και μέσω της πέδησης και της επιβράδυνσης. Μάλιστα, υπάρχουν 5 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας με το D auto να κάνει την αυτόματη διαχείριση η μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου για όφελος του χρήστη. Μέσω των paddles, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει D+,D, D- και D- -, με την τελευταία να πραγματοποιεί την μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας. Σημειώνεται, ότι με το D- -, η EQV οδηγείται πολύ αποδοτικά με ένα πεντάλ, χωρίς όμως να υπάρχει δυνατότητα πλήρης ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

Προγράμματα οδήγησης
Αναφορικά με τα προγράμματα οδήγησης, η EQV 300 διαθέτει 4 επιλογές και επιπλέον την επιλογή «Lift». Με την E+ στόχος είναι η επίτευξη της υψηλότερης αυτονομίας. Συνεπώς, η μέγιστη ισχύς μειώνεται στα 80 kW και 293 Nm ροπής, ενώ ο κλιματισμός περιορίζεται αυστηρά. Στο πρόγραμμα E (Eco), η μέγιστη ισχύς ανεβαίνει στα 100 kW και η ροπή των 293 Nm έρχεται αργά. Η λειτουργία του κλιματισμού είναι σε φυσιολογικά επίπεδα. Όσον αφορά τα προγράμματα C (Comfort) και S (Sport), η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται στα 150 kW και 362 Nm ροπής με τη διαφορά πώς η απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και της ροπής είναι πιο δυναμική στην επιλογή S. Η επιλογή «Lift» συνδυάζεται με το πρόγραμμα C και διατίθεται εφόσον εξοπλίζεται με αερανάρτηση AIRMATIC. Tο όχημα ανυψώνεται κατά 27 mm σε ταχύτητες από 0-27 χλμ./ώρα. Εάν ξεπεραστεί η προαναφερθείσα ταχύτητα, το αυτοκίνητο χαμηλώνει σε κανονικό επίπεδο, μέχρι αυτό φτάσει ξανά κάτω από τα 13 χλμ./ώρα. Πάνω από 106 χλμ./ώρα, η επιλογή «Lift» απενεργοποιείται και το σύστημα μεταβαίνει αυτόματα στη λειτουργία C.

Η EQV σας κερδίζει αμέσως μόλις βρεθείτε στη θέση του οδηγού ή και σε όποια άλλη θέση από τις υπόλοιπες 7. Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι όμως είναι ενός καθαρόαιμου premium πολυμορφικού μοντέλου, έτοιμου να… σας κυκλοφορήσει αθόρυβα για πάνω από 300 χιλιόμετρα. Φυσικά, το αυξημένο ύψος της θέσης οδήγησης μαρτυρά την κατηγορία του αυτοκινήτου, που προσφέρει ταυτόχρονα την αναγκαία πανοραμική ορατότητα, που χρειάζεστε.

Τα 2.660 κιλά του οχήματος «εξαφανίζονται» με την πίεση του δεξιού πεντάλ, μιας και τα 362 Nm ροπής έρχονται ακαριαία. Δεν θα μιλήσουμε για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, μιας και δεν είναι αυτό το ζητούμενο για ένα μοντέλο όπως αυτό, που στόχο έχει να μεταφέρει «ατσαλάκωτους» και σε μια πολυτελής ατμόσφαιρα τους επιβάτες του. Σε αυτό, η EQV 300 παίρνει άριστα, χάρη στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, στα καθίσματα με εξαιρετική οσφυϊκή στήριξη και τα ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια. Μέσω του κλειδιού ή της δωρεάν εφαρμογής για smartphone επιτρέπεται η λειτουργία pre-entry climate control, ώστε όταν οι επιβάτες επιβιβαστούν, να βρουν την καμπίνα σε ιδανική θερμοκρασία. Οι χώροι αποθήκευσης είναι αρκετοί και μεγάλοι στο εσωτερικό, με το πορτμπαγκάζ να ξεκινάει από τα 1.410 λίτρα (!) και να φτάνει τα 5.010 λίτρα, εφόσον αφαιρεθούν οι δύο σειρές καθισμάτων. Από τη βασική έκδοση περιλαμβάνονται τα φιμέ πίσω κρύσταλλα, τα οποία ενισχύουν τη μεταφορά σημαντικών ανθρώπων με υψηλή ασφάλεια.

Δυνητικοί αγοραστές
Η Mercedes EQV 300 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαγγελματική χρήση από ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις ή για υπηρεσίες ενοικιάσεων (πολυτελών) αυτοκινήτων. Παράλληλα, υπάρχει δυνατότητα αγοράς της EQV από αυτοκινητιστές και χρήση της ως ταξί, Uber ή για μετακινήσεις στελεχών πρεσβειών. Τέλος, φυσικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για προσωπική χρήση από οικογένειες και πολύτεκνους. Όπως και να έχει, σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, τα χιλιόμετρα είναι περιορισμένα και σίγουρα δεν χωρούν… απρόοπτες εξυπηρετήσεις, μιας και θα είναι δύσκολη η ανταπόκριση, κυρίως λόγω των ελάχιστων σταθμών ταχυφορτιστών στη χώρα μας. Αυτό φυσικά θα αλλάξει και τότε η μετακίνηση και η φόρτιση θα είναι σαφώς πιο εύκολη. Η τιμή εκκίνησης της EQV 300 Extra Long ξεκινάει από 92.862 ευρώ, ενώ κατά 1.000 ευρώ φθηνότερο είναι η έκδοση Long (μήκος 5,14 m). Οι παραπάνω τιμές δεν περιλαμβάνουν τη μείωση της κρατικής επιδότησης.

Tεχνικά χαρακτηριστικά
Ισχύς: 150 kW (204 ίπποι) μέγιστη – 70 kW (95 ίπποι) σταθερή
Ροπή: Έως 362 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 90 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Τελική ταχύτητα: 140 km/h (160 km/h κατ’επιλογή)
Αυτονομία με μια φόρτιση: Έως 357 (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 2.660kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.370/ 1.928/1.910 mm
Μεταξόνιο: 3.430 mm
Χώρος αποσκευών: 1.410 lt
Τιμή: Από 92.862 ευρώ (έκδοση Extra Long)