Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Mercedes B 180 d 7G-DCT

Ελλάδα 18:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: Mercedes B 180 d 7G-DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Mercedes B 180 d 7G-DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τα πολυμορφικά αυτοκίνητα δεν είναι κάτι νέο στην αυτοκίνηση και τελευταία έχουν… παραγκωνιστεί από τα SUV. H Mercedes, με την B Class, συνεχίζει να διατηρεί την επιλογή ενός τέτοιου μοντέλου στην γκάμα της, προσφέροντας, χώρους, άνεση και οικονομία.

Advertisement
Advertisement

 

Η B-Class της δοκιμής μας ανήκει στην νέα γενιά των Mercedes B-class (η τρίτη) έχει λίγο μεγαλύτερες διαστάσεις, βελτιωμένο εξοπλισμό και νέο πετρελαιοκινητήρα 116 ίππων

Advertisement
Advertisement

Οι δύο πρώτες γενιές έχουν κάνει μία ήσυχη και αξιοπρεπή πορεία στις αγορές με 1.5 εκατομμύρια κομμάτια να έχουν πουληθεί από το 2005. Οι αγοραστές τους ψάχνουν ένα premium MPV δίνουν αρκετά χρήματα και θέλουν εξοπλισμό υψηλών προδιαγραφών. Έτσι, πέρασαν και στην B-Class όλα τα gadgets του εσωτερικού αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, που έκαναν γνωστή την αδελφή της την Α-Class.

 

Πριν περάσετε στο εσωτερικό

Advertisement

Λένε πως τα πολυμορφικά οχήματα δεν είναι όμορφα γιατί οι σχεδιαστές τους (και οι αγοραστές) ψάχνουν για χρηστικότητα και λειτουργικότητα στο σχήμα. Στην Mercedes δεν το πιστεύουν αυτό και έδωσαν στο MPV τους σχεδιαστική ταυτότητα προσαρμόζοντας χαρακτηριστικά από τα άλλα (κυρίως την A-Class) μοντέλα τους.

Advertisement

Η B-Class έχει τη σιλουέτα ενός… γυμνασμένου hatchback, με το εμπρός μέρος να ξεχωρίζει χάρη στα νέα λεπτά φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τα LED φώτα, Το αμάξωμα μάκρυνε ελαφρώς (όπως και το μεταξόνιο), ενώ η οροφή χαμήλωσε λίγο για να δίνει την coupe/sportive αίσθηση.

Στο πίσω μέρος η σχεδίαση είναι πολύ ήπια με τα φώτα της να θυμίζουν λίγο τα SUV της γκάμας. Η «διπλή» εξάτμιση (τα τελικά δείχνουν να βγαίνουν από τον προφυλακτήρα) προσπαθεί να δώσει μία sportive αίσθηση. Το αεροδυναμικό σχήμα κρύβει καλά τον όγκο του κάτι που επιπλέον βοηθά στην μείωση του θορύβου, στις επιδόσεις και στην κατανάλωση.

Advertisement

Σχεδιασμός «wrap around» και ψηφιακή τεχνολογία

Ηλεκτρονικοί πίνακες, οθόνες και λοιπά gadgets δεν βοηθούν αν είναι «ατάκτως ερριμμένα» αν δεν είναι χρηστικά. Σύμφωνα με την Mercedes η νέα B-Class έχει μελετήσει την σχεδίαση του εσωτερικού με την εφαρμογή «wrap around».

Ο οδηγός βλέπει την μεγάλη οθόνη / πίνακα οργάνων και την κεντρική κονσόλα να γίνονται μία συνέχεια με το σχήμα στην επένδυση του ταμπλό και στις πόρτες. Έτσι, αποκτά την αίσθηση του cocooning ή αν θέλετε του προστατευόμενου περιβάλλοντος.

Στην B-Class η θέση οδήγησης είναι λίγο ψηλότερα από ό, τι σε ένα hatchback (90 χιλιοστά πάνω από την Α-Class) με την πλάτη να είναι λίγο πιο όρθια. Θα θέλαμε τα καθίσματα με περισσότερη επένδυση αλλά καταλαβαίνουμε πως αυτό θα έκλεβε χώρο και έτσι προτιμούμε αυτή την λύση.

Οι επιβάτες έχουν περισσότερο χώρο στην διάθεσή τους από ότι στα μοντέλα της προηγούμενης γενιάς αλλά μας έλειψε η «αμφιθεατρική» διάταξη που είχαν πριν. Ο χώρος για τα κεφάλια είναι πολύ καλός, παρά την ηλιοροφή (στο αυτοκίνητο δοκιμής) και για τα γόνατα επίσης. Το πλάτος είναι ιδανικό για δύο και πολύ καλό για τρεις επιβάτες, παρά το αρκετά ψηλό τούνελ.

Το πορτ-μπαγκάζ έχει το κατάλληλο σχήμα, με διπλό δάπεδο και συστήματα συγκράτησης, θήκες και φωτισμό. Η διαιρούμενη πίσω πλάτη του καθίσματος (αναλογία 40:20:40) προσθέτει βοήθεια στην μεταφορά φορτίων. Επιπλέον η πίσω πόρτα ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά και με την κίνηση του ποδιού (έξτρα εξοπλισμός).

Μεγάλο κεφάλαιο το MBUX, που θέλει συνήθεια και καλή προφορά της… Αγγλικής για να σας καταλάβει. Πάντως είναι εντυπωσιακό πόσο άμεσο είναι στις φωνητικές εντολές πχ στην αναζήτηση σταθμών, όταν έχουν ξενόγλωσσο όνομα. Μόλις το μάθετε (αφιερώστε λίγο χρόνο αξίζει) θα σας αναβαθμίσει την εργονομία και δεν θα χρησιμοποιείτε καθόλου τα κουμπιά για πολλές λειτουργίες

Κινητήριος δύναμη η… οικογένεια

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1500 κ.εκ. (116 ίππων) είναι πολιτισμένος από πλευράς λειτουργίας. Δεν έχει αυτή την τραχύτητα στον ήχο ούτε το ενοχλητικό κροτάλισμα του diesel.

Η λειτουργία του έχει… οικογενειακές ρυθμίσεις και αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να εκμεταλλευτείτε την ροπή για να κινηθείτε άνετα εντός πόλης και να έχετε υψηλή μέση ταχύτητα στο ταξίδι . Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων (με τον επιλογέα στο τιμόνι εκεί που σε άλλα αυτοκίνητα είναι οι καθαριστήρες), έχει χαλαρό ρυθμό στις λειτουργείες Comfort και ECO  και στο Sport δίνει μία παραπάνω ζωντάνια (δεν γίνεται AMG). Όλα τα παραπάνω βοηθούν πολύ στην οικονομία που μένει σε χαμηλές τιμές.

Σε όλες τις ρυθμίσεις η… οικογενειακή Mercedes, έχει ομοιογένεια πάνω από όλα και λίγα sport χαρακτηριστικά τα οποία είναι κρυμμένα λόγω άλλων… υποχρεώσεων, όπως η όρεξη για οδήγηση του οικογενειάρχη. Αν θέλετε θα κινηθείτε γρήγορα θα το κάνετε χωρίς να χαθεί η αίσθηση της ασφάλειας αλλά όχι συναρπαστικά.

Βλέπετε η άνεση έχει τον πρώτο ρόλο. Μειώνετε ρυθμό και αμέσως καταλαβαίνετε πως η κύλιση είναι κορυφαία, οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος δεν ενοχλούν ή καλύτερα δεν φτάνουν στο εσωτερικό.  Η ανάρτηση έχει σημαντικό ρόλο εδώ και φαίνεται πως οι μηχανικοί στην Στουτγάρδη βρήκαν την χρυσή τομή.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι διακριτικά και σχεδόν δεν θα καταλάβετε πότε ενεργούν, μόνο το ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας επεμβαίνει άμεσα και ίσως σας ξαφνιάσει αλλά οι ρυθμίσεις του μπορούν να αμβλύνουν τις αντιδράσεις του.

Παρακαλώ επιβιβαστείτε

Η τρίτη γενιά της B-Class έχει κάτι από A-Class στο DNA της αλλά πολύ οικογενειακό χαρακτήρα. Ξεχωρίζει από την μικρότερη αδερφή της στους χώρους, έχει ομοιογένεια (στην συμπεριφορά), τεχνολογικές εφαρμογές και είναι και οικονομική.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.461 cc

Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm

Ροπή: 26.4 kgm/ από τις 1.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο Διπλού Συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 3,9/100 km (δοκιμής)

Εκπομπές CO2: 102 gr/km

Βάρος: 1.485 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.419/1.796/1.562 mm

Μεταξόνιο: 2.729 mm

Χώρος αποσκευών: 445 lt

Τέλη κυκλοφορίας: 99,96 ευρώ

Τιμή: Από 34.957 ευρώ