Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-AMG A35 4MATIC

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Προσανατολισμένη στη σπορ οδήγηση, με turbo κινητήρα, compact, hatchback αμάξωμα, η A35 AMG είναι μία διαφορετική Mercedes A-Class.

Δίλιτρος κινητήρας 306 ίππων, τετρακίνηση, εκρηκτική οδική συμπεριφορά (όταν το θελήσετε) και ένας εξαιρετικός ήχος που θα σας φτιάξει την διάθεση, αυτή είναι η Mercedes A35 AMG.

Η Mercedes παρουσίασε την A-Class για να φέρει, στην γκάμα της περισσότερους αγοραστές, δημιούργησε την A-Class AMG (35&45) για αυτούς που θέλουν και μπορούν να ξεχωρίσουν. Είναι όμως πρακτική για καθημερινή χρήση; Ή μήπως είναι τόσο απόλυτη, που απαιτεί ειδικό χειρισμό;

Μερικοί (από εσάς και από εμάς) θεωρούσαμε, μέχρι να οδηγήσουμε, την A 35 ως μία απλή  junior AMG. Η Mercedes έχει «εργαστεί» σκληρά για να μετατρέψει την κανονική/απλή  A-Class σε μία AMG και η A 35 είναι απόδειξη. Το αποτέλεσμα είναι μια άμεση, απολαυστική αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού, αυτοκινήτου και δρόμου. Μπορεί να είναι το «εισιτήριο» στον κόσμο της AMG, αλλά δεν είναι μία A-Class με ένα φανταχτερό σήμα. Είναι ένα hatchback με το DNA των οχημάτων από το Affalterbach, που φέρουν την υπογραφή του ανθρώπου που συναρμολόγησε το μοτέρ που «φορά» το κάθε μοντέλο. Αυτή η τελευταία λεπτομέρεια (ακόμη και αν δεν είναι πλακέτα στον κινητήρα αλλά υπογραφή στο παρμπρίζ), αλλά και το αυτοκόλλητο με οδηγίες για το «στρώσιμο» του κινητήρα δημιουργούν μία επιπλέον αίσθηση του ξεχωριστού.

Η Α35 των 306 ίππων, είναι ανάμεσα στην Α250 των 224 ίππων και στις Α45 και Α45S AMG των 387 και 421 και δεν είναι απλά η μέση λύση. Η AMG πήρε μία ανθεκτική, γρήγορη αλλά αδιάφορη Α 250 και την έκανε ξεχωριστή. Σε ελάχιστα αυτοκίνητα θα συναντήσετε έναν τόσο ολοκληρωμένο συνδυασμό μηχανικών μερών όπως στην Mercedes-AMG A35. Για παράδειγμα δείτε το πίσω υποπλαίσιο της, το οποίο είναι στερεωμένο κατευθείαν στο πλαίσιο. Όλα τα μέρη της ανάρτησης, έχουν νέα ενισχυμένα σημεία έδρασης, υλικά, διαστάσεις και ψαλίδια.

 

Η AMG έχει ακόμη τοποθετήσει μεταλλικά έδρανα στο σύστημα διεύθυνσης για να δώσει περισσότερη ακρίβεια στην απόκριση του τιμονιού. Υπάρχουν επίσης μεγαλύτερες αντιστρεπτικές ράβδοι και μια νέα πιο άμεση κρεμαγιέρα. Οι προδιαγραφές δείχνουν λοιπόν πως η A35, είναι στην μέση αλλά δεν είναι η χρυσή μετριότητα αλλά η χρυσή τομή.

Εμφάνιση με ιδιαιτερότητες

Εκτός από τη «μάσκα» AMG και τις διπλές εξατμίσεις η A 35 μοιάζει πολύ με την μικρότερη A 250. Αλλά μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση με το AMG Styling Pack, προσθέτοντας ζάντες 19 ιντσών πολλαπλών ακτίνων AMG, φιμέ κρύσταλα και μεγάλη πίσω πτέρυγα. Το «πακέτο» αυτό στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ισορροπούσε ανάμεσα στο διακριτικό και το κραυγαλέο. Οι ζάντες είναι όμορφες, αλλά η αεροτομή έμοιαζε σαν να την πρόσθεσαν τελευταία στιγμή ενώ τα… χρυσά γραφικά (μία χρυσή γραμμή) είναι αδιάφορα. Τέλος το εμπρός σπόιλερ και το πίσω diffuser είναι αρκετά χαμηλά τοποθετημένο και τα λεπτά πτερύγια τους θέλουν προσοχή όταν σταθμεύετε.

Εσωτερικό με ποιότητα και τεχνολογία

Στο εσωτερικό, η ποιότητα υλικών, συναρμογής και φινιρίσματός είναι κορυφαία. Η αίσθηση και η εικόνα που αφήνει είναι αυτή ενός premium μοντέλου με σύγχρονη τεχνολογία και στον εξοπλισμό της, και στον τρόπο τον οποίο αυτός παρουσιάζεται. Ευτυχώς στο εσωτερικό της A35 λείπουν τα στοιχεία μείωσης του κόστους όπως σε αρκετά μοντέλα A-Class.

Είναι η πρώτη φορά που τα bucket καθίσματα κλέβουν τα βλέμματα και την προσοχή μας και οι οθόνες πίνακες, περνούν ευτυχώς σε δεύτερο πλάνο. Οι δύο μεγάλες οθόνες (10,25”) με κοινή γυάλινη πρόσοψη, φιλοξενούν ψηφιακά όργανα με δυνατότητα πολλαπλής διαφορετικής απεικόνισης. Επίσης μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνισή τους μέσω των τεσσάρων οδηγικών προγραμμάτων (Comfort, Individual, Sport, Sport+) από το AMG Dynamic Select. Τα μπροστινά καθίσματα bucket της AMG Performance είναι εξαιρετικά. Έχουν επένδυση δέρμα (εξωτερικά) και αλκαντάρα εσωτερικά και φυσικά ταμπελάκια “AMG”. Λόγω όγκου, περιορίζουν τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών (στα 370 lt) είναι ικανοποιητικός και δεν χάνει λίτρα ή το καλό σχήμα του από κρυμμένη μπάρα θόλων (πάνω ή κάτω) όπως συμβαίνει σε πολλά hot hatchback.

Το… ξύπνημα

Πιέζετε το κουμπί της μίζας και το οπτικοακουστικό δρώμενο ξεκινά. Το οπτικό αφορά την ταχύτητα ή καλύτερα πως βλέπετε τα πράγματα να πλησιάζουν γρήγορα κοντά σας και πόσο γρήγορα αλλάζουν οι ενδείξεις στις οθόνες. Το ακουστικό αφορά τον ήχο. Στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort είναι απλά αισθητός στην καμπίνα, στο Sport ακούγεται λίγο πιο έντονα και στο Sport+ ξεσπά… πόλεμος.

Γίνεται  έντονος και ακούγονται σκασίματα στα κατεβάσματα ταχυτήτων και εσείς νοιώθετε σαν να βρίσκεστε πρωταγωνιστής σε video παιχνίδι οδήγησης. Ήταν μάλιστα τόσο διασκεδαστικό, που καταναλώσαμε αρκετά λίτρα βενζίνης ανεβάζοντας και κατεβάζοντας ταχύτητες μόνο και μόνο για τον ήχο. Ναι ακούγεται ίσως… παιδαριώδες αλλά ήταν τόσο ευχάριστο. Από τα παραπάνω καταλαβαίνετε από τα πρώτα κιόλας μέτρα της κίνησης, αφενός πόσο συνδεδεμένος νιώθετε με το αυτοκίνητο και αφετέρου που είναι εστιασμένη αυτή η A-Class: Στην οδήγηση. Τα 306 άλογα του 2λιτρου, 4κύλινδρου κινητήρα, με twin-scroll turbo είναι νούμερα εντυπωσιακά από μόνα τους. Σε συνδυασμό με το ιδανικά κλιμακωμένο 7άρι αυτόματο κιβώτιο AMG Speedshift DCT-7G (με paddles στο τιμόνι), κάνουν την Α35 στα 100 km/h από στάση σε μόλις 4,7”.

Κινητήρας, προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης και κιβώτιο συνεργάζονται μεταξύ τους και καλύπτουν μειονεκτήματα, όπως μία πολύ μικρή υστέρηση από το turbo στις χαμηλές στροφές στο πρόγραμμα Comfort.

Let the party begin

Το τιμόνι είναι τόσο «βαρύ» όσο χρειάζεται (δεν κουράζει στις καθημερινές διαδρομές) ενώ δεν είναι νευρικό και δεν μεταφέρει στα χέρια σας δονήσεις από το δρόμο ή τις ανωμαλίες από αυτόν. Η ανάρτηση είναι σκληρή (ακόμη και στο πρόγραμμα Comfort) και μπορεί όσοι απολαμβάνουν την οδήγηση να το βλέπουν ως αναγκαίο κακό αλλά οι επιβάτες μάλλον θα διαμαρτυρηθούν όταν κινείστε σε δρόμο με κακοτεχνίες ή στο επαρχιακό δίκτυο. Μέχρι να φτάσετε ως εκεί (σε δρόμους εκτός πόλης) το ταξίδι είναι ευχάριστο. Η κύλιση δεν φέρνει έντονους ήχους στο εσωτερικό και ο κινητήρας απλά κάνει αισθητή την παρουσία του.

Σε δρόμο με στροφές (αφού έχετε αφήσει τους συνεπιβάτες σας) η ευχαρίστηση πολλαπλασιάζεται. Ανάλογα με την διαδρομή το παιχνίδι μπορεί να γίνει το κυνήγι του απόλυτου χρόνου. Ιδιαίτερα σε πίστα (track day) μπορείτε να διασκεδάστε πολύ. Το κράτημα είναι κορυφαίο, σας δίνει σιγουριά και χρειάζεται προσοχή για να μην παρασυρθείτε. Αυτό που μας έλειψε ήταν το γλίστρημα καθώς η A35 AMG έχει μάλλον την φιλοσοφία της ταχύτητας στην οδήγηση παρά του θεάματος με αυτήν. Βλέπετε η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομηχανικό συμπλέκτη στον πίσω άξονα για να μεταφέρει το 50% της ισχύος του πίσω σε ορισμένες περιπτώσεις. Το αποτέλεσμα είναι μία αίσθηση kart στις στροφές χωρίς πλαγιολίσθηση ακόμη και σε κλειστές διαδρομές και με αλλαγές οδοστρώματος.

Δεν μιλήσαμε για κατανάλωση αλλά νομίζουμε πως όταν αποκτήσετε ένα τέτοιο αυτοκίνητο μάλλον δεν την υπολογίζετε και πολύ. Η Mercedes δίνει 7,4 λίτρα αλλά εμείς είδαμε από 8 ως 10 λίτρα (πάντα με διάθεση παιχνιδιού). Εδώ θα προτείναμε την plug in hybrid λύση. Με ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση στην πόλη και το δίλιτρο μοτέρ για διασκέδαση. Βέβαια υπάρχει και το έξτρα βάρος αλλά φανταστείτε την μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων….

Τελικά;

Η Α35 AMG είναι μία Mercedes προσανατολισμένη περισσότερο στη σπορ οδική συμπεριφορά και λιγότερο στην καθημερινή μετακίνηση σπίτι/γραφείο/σπίτι, διασκέδαση (αν και με λίγη προσαρμογή δεν θα έχετε πρόβλημα). Ακόμα και στις πιο Comfort ρυθμίσεις της, ίσως κουράσει όσους περιμένουν τις ανέσεις από ένα πιο άνετο από ταχύτατο hatchback. Απευθύνεται σε αυτούς που βάζουν την οδήγηση και την ευχαρίστηση από αυτήν πάνω από όλα και ψάχνουν για ένα all-round αυτοκίνητο. Δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις για να την οδηγήσετε γρήγορα. αλλά σεβασμό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes- Benz AMG A35 4MATIC

Κινητήρας: 1991cc

Ισχύς: 306 PS/5.800 rpm

Ροπή: 400 Nm/3.000 rpm

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,7 sec

Τελική ταχύτητα: 250 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 7,4 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 170 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.419 x 1.796 x 1.405 mm

Μεταξόνιο: 2729 mm

Βάρος: 1555 kg

Χώρος αποσκευών: 370lt

Τέλη Κυκλοφορίας: 416,5 ευρώ

Τιμή: Από 58.975 ευρώ

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto