Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mercedes A-Class Sedan 180 d

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Υπάρχουν ακόμη sedan; Ναι μέσα στην πλημμύρα των SUV που κατακλύζει την αγορά αυτοκινήτου η Mercedes, συνεχίζει να έχει στην γκάμα της ένα τετράθυρο μοντέλο και μάλιστα μία A-Class και ναι προκαλεί το ενδιαφέρον μας.

 

Πριν τα Sport Utility Vehicles γίνουν σχεδόν η μοναδική επιλογή για την αγορά αυτοκινήτου (sportive, δικίνητα, τετρακίνητα, limo και ανοιχτά) η πρακτική επιλογή ήταν τα hatchback (πεντάθυρα) και η premium τα sedan (τετράθυρα). Ανάμεσα στα κορυφαία ήταν (και είναι) αυτά της Mercedes. Μοντέλα όπως: η CLS και η CLA συνεχίζουν μία μεγάλη παράδοση και δεν αφήνουν τα SUV να την πατήσουν με τους μεγάλους τροχούς τους. Η Mercedes φαίνεται να μην αφήνει την παράδοση και μάλιστα προτείνει ένα νέο εισαγωγικό μοντέλο στους αγοραστές, οι οποίοι μπαίνουν για πρώτη φορά στην γκάμα της της, με την CLA να ανεβαίνει σκαλί και την A-Class Sedan να ανοίγει τον δρόμο. A-Class Sedan και CLA μοιάζουν πολύ και η αλήθεια είναι πως τις χωρίζουν εκατοστά στο μήκος (A-Class sedan 4.549, η νέα CLA στα 4.688 χιλ.) ενώ το μεταξόνιο είναι ίδιο, 2.729 χιλ.

Εμφάνιση νέας ή νέου CEO

Η hatchback έκδοση της A-Class ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος της. Στην sedan έκδοση είδαμε μία ομοιογένεια στις γραμμές. Βέβαια το εμπρός τμήμα είναι επιθετικό αλλά όχι έντονο και απότομο, το σημείο που δίνει την ταυτότητα είναι τα φωτιστικά σώματα. Πίσω το μοτίβο είναι περισσότερο γραμμικό με τον τρίτο όγκο να είναι διακριτικά σχεδιασμένος και συμπληρώνει την ομοιογένεια.

Τα φώτα… εισβάλουν στα «φτερά» και δίνουν στυλ και συνέχεια στην πλαϊνή όψη του αυτοκινήτου. Σε αυτήν παρατηρούμε και κάποια coupe στοιχεία στο σχήμα της οροφής. Αυτά δεν ικανοποιούν μόνο το στοιχείο της… μόδας αλλά και την αεροδυναμική. Η Mercedes λέει ότι ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι στο 0,22. Στην A-Class δεν είναι το σχέδιο που θα σας ξαφνιάσει ή θα σας εντυπωσιάσει. Αλλά δεν περνά απαρατήρητο και ξεχωρίζει. Όπως συμβαίνει με κάποιους νεαρούς CEO που κάνουν διακριτικά την δουλειά τους αλλά τους ξεχωρίζουν αμέσως.

Εσωτερικός τεχνολογικός κόσμος

Το εσωτερικό της sedan A-Class είναι, σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, όσο αφορά τις τεχνολογικές εφαρμογές. Δεν θα δείτε κανένα αναλογικό όργανο. Δύο οθόνες από 7 έως10,25 ίντσες τα παρουσιάζουν και τα… ελέγχουν όλα. Λάθος εσείς τα ελέγχετε μέσα από αυτές. Τα touchpad χειριστήρια στο τιμόνι θέλουν κάποια εξοικείωση για να μην αλλάζετε κάτι κατά λάθος. Βέβαια μετά από μερικά λεπτά γίνονται η πιο εύκολη λύση για τις εντολές. Υπάρχει κάτι αντίστοιχο ανάμεσα στα καθίσματα αλλά αυτό το χρησιμοποιείτε πιο εύκολα σε στάση.

Η οθόνη αφής είναι μια κλασσική λύση (στην εποχή μας) ενώ αν γνωρίζεται καλά αγγλικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε  το σύστημα φωνητικών εντολών με δυνατότητα η A-Class να σας… απαντά και σε ερωτήσεις. Η τεχνολογία συνεχίζεται και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό όπου το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με: Αυτόματη επιβράδυνση με σύστημα αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, υποβοήθηση για προσπέρασμα και την ημιαυτόνομη λειτουργία διατήρησης, απόστασης, λωρίδας (αντιδρά λίγο απότομα) και ταχύτητας.

Αφήνοντας την τεχνολογία για κάτι πιο απλοϊκό αλλά σημαντικό οι διαστάσεις στο εσωτερικό της τετράθυρης A-Class είναι σχεδόν ίδιες με της πεντάθυρης. Οι βασικές διαστάσεις (μεταξόνιο, εξωτερικό πλάτος) δεν έχουν αλλάξει. Το ύψος είναι λίγο μεγαλύτερο και η πίσω πόρτα ανοίγει ικανοποιητικά διευκολύνοντας τους επιβάτες των πίσω θέσεων για την είσοδο/έξοδο.

Το πορτ-μπαγκάζ κερδίζει λίτρα λόγω της αύξησης του μήκους και ανεβαίνει στα 420 λίτρα. Το άνοιγμα έχει αρκετά μεγάλο ύψος και έτσι δε θα σας κουράσει πολύ στην φορτοεκφόρτωση αποσκευών. Το εσωτερικό του έχει πλάτος και είναι έτσι πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Τα καθίσματα έχουν αναδιπλούμενη πλάτη με ασύμμετρη διαίρεση. Οι διακόπτες για την αναδίπλωση είναι στο χώρο του πορτ-μπαγκάζ (θα τους θέλαμε στο εσωτερικό της καμπίνας). Το άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ μπορεί να γίνει (προαιρετικά) και με κίνηση του ποδιού εξωτερικά.

Kινητήρας 1500 κ.εκ. και δυνατοτήτων

Έχουμε οδηγήσει αυτόν τον κινητήρα diesel σε πολλά μοντέλα διαφόρων εταιριών. Στην Mercedes του έδωσαν τον χαρακτήρα της A-Class. Με 116 ίππους δεν δείχνει (αριθμητικά δυνατός) αλλά πρακτικά είναι παραπάνω από ικανοποιητικός.

Δεν είναι αθόρυβος (εξωτερικά) αλλά μόλις μπείτε στο εσωτερικό της A-Class δεν θα τον ακούσετε. Είναι η καλή μόνωση της Mercedes, που φέρνει αυτό το αποτέλεσμα. Οι επιδόσεις είναι προσανατολισμένες στην άνεση (με ένα στοιχείο οικονομίας) και το μοτέρ  συμπληρώνει πολύ καλά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων. Σε σχέση με την hatchback έκδοση εδώ η λειτουργεία του μας άφησε μία περισσότερο αρμονική αίσθηση. Αυτό φάνηκε και στην κατανάλωση, όπου ο οδηγός μπορεί να κινηθεί οικονομικά με την  κατανάλωση βρίσκεται ακόμη και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. (μέση δοκιμής 6,5 λτ./100 χλμ.). Μάλιστα, στο ταξίδι η αεροδυναμική βοηθά και η κατανάλωση κατεβαίνει.

Διακριτική και δυναμική

Σχεδίαση και οδική συμπεριφορά συμβαδίζουν με τις δυναμικές προδιαγραφές να εκφράζονται με ένα χαμηλό προφίλ στην συμπεριφορά. Το άκαμπτο πλαίσιο, το χαμηλό κέντρο βάρους και τα μετατρόχια με το μεγάλος πλάτος δημιουργούν τις sportive παραμέτρους. Η χαμηλή θέση οδήγησης συνεχίζει τα καλά χαρακτηριστικά και το set up της γεωμετρίας της A-Class είναι αυτό που διαμορφώνει τον… χαρακτήρα της. Δεν είναι AMG αλλά είναι ευχάριστη και παραμένει άνετη. Θα θέλαμε το κιβώτιο ταχυτήτων να προσαρμοζόταν στις διαθέσεις μας και όχι εμείς να οδηγούμε με γνώμονα τις ρυθμίσεις του. Αλλά (από την άλλη πλευρά) αυτό μάλλον θα μας παρέσυρε και θα χάναμε την καλή κατανάλωση και τον άνετο χαρακτήρα της A-Sedan.

Το set up της ανάρτησης είναι στραμμένο προς την άνεση αλλά χωρίς να χαλάει την καλή οδική συμπεριφορά και τα φρένα άντεξαν στην πίεση όταν κινηθήκαμε σε επίπεδο AMG. Έτσι καταλήγουμε πως η A-Class Sedan έχει μια ωραία, ώριμη οδική συμπεριφορά.

Τα sedan είναι εδώ

Με την τάση στην Αμερική και την Ευρώπη να θέλει τα Sedan να επιστρέφουν στις προτιμήσεις των αγοραστών οι κατασκευαστές δίνουν μία ευκαιρία στο πιο κλασσικό σχήμα αμαξώματος, Στην Mercedes το ξέρουν αυτό και έχουν και μία παράδοση να το υποστηρίζει. Δημιουργούν από την αρχή μοντέλα και εξελίσσουν την κατηγορία, ώστε μόλις η «μόδα» επιστρέψει να είναι έτοιμοι. Με την A-Class οι Γερμανοί τελικά μας αποδεικνύουν πως και τα μικρομεσαία αυτοκίνητα έχουν μία premium / μοντέρνα έκδοση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας πετρελαίου: 1.461 cc
Ισχύς: 116 ps/ 4000 rpm
Ροπή: 26,3 kgm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
Βάρος: 1.380 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.549/1.796/1.446 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τιμή: από 37.773€

Δημοφιλή στο Protothema.gr