Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή με το Fiat 500X 1.6 Diesel

Ελλάδα 23:57
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή με το Fiat 500X 1.6 Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή με το Fiat 500X 1.6 Diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Από την εποχή της Guilietta είχαν να βγάλουν καλό αυτοκίνητο οι Ιταλοί, εδώ όμως πέτυχαν διάνα σε απόδοση και συναίσθημα.

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Το Fiat 500X βασίζεται στο πάτωμα της Guilietta. Είναι κατά γενική ομολογία καλαίσθητο, το ιταλικό design βρίσκεται εδώ στα καλύτερα του τόσο εξωτερικά αλλά κυρίως εσωτερικά.

Ο οδηγός και οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα περιβάλλον άρτιο εργονομικά και ταυτόχρονα εξαιρετικά καλοσχεδιασμένο με ρετρό πινελιές, όλα τα καλά στοιχεία του 500 και αρκετά συναισθηματικά δεσίματα που δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο. Νιώθεις αμέσως οικεία στο εσωτερικό, τα χειριστήρια σου δίνουν μια αίσθηση οικειότητας σα να τα χρησιμοποιούσες από παλιά. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας είχε δερμάτινο σαλόνι σ’ ένα απίθανο ταμπά ιταλικό χρώμα με τα λογότυπα 500Χ ραμμένα στην πλάτη με κρεμ κλωστή. Σ’ αυτά οι Ιταλοί δεν παίζονται…

Advertisement
Advertisement

Fiat-500X-e640

Ακόμη και στους τομείς που κάποτε υστερούσαν σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Το 500Χ είναι σαφώς πολύ καλύτερα κατασκευασμένο από τα 500, 500C, 500L καθώς εδώ έχει βάλει το χεράκι της η Jeep. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με ποιοτικά στάνταρ ανώτερα του ανταγωνισμού, εφάμιλλα πολυτελών γερμανικών κατασκευών.

Στο δρόμο το 500X σου δίνει απόλυτα ισορροπημένη αίσθηση. Παρότι η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 17cm πράγμα που επιτρέπει να κατέβεις άνετα από το χωματόδρομο στην παραλία, η συμπεριφορά στο δρόμο είναι εφάμιλλη της Guilietta. Δεν υπερβάλουμε είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το 500Χ από τη Λιβαδειά μέχρι τη Ναύπακτο. Ομοιογενή συμπεριφορά, ισορροπία κρατήματος, καλά φρένα, υψηλές ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές, κορυφαία άνεση ανάρτησης, εντυπωσιακή ακαμψία αμαξώματος που περνά σαν ένα σώμα από λακκούβες και ανομοιομορφίες, το 500Χ είναι άψογο στο δρόμο.

Advertisement

Fiat-500X-d640

Την ίδια στιγμή η κατανάλωσή του είναι στα 7 ευρώ ανά 100km τιμή εντυπωσιακά χαμηλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας 1.6lt με σταθερή απόδοση σ’ ένα φάσμα 2500rpm που επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί σβέλτο ρυθμό με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Άριστα κλιμακωμένο το 6αρι κιβώτιο βοηθά με τις κοντές 2α,3η, 4η στον επαρχιακό δρόμο ενώ οι πιο μακριές 5η και 6η συντελούν στην οικονομία στον αυτοκινητόδρομο. Ταυτόχρονα το κιβώτιο είναι εξαιρετικά εύχρηστο.

Advertisement

Συνολικά το 500Χ είναι ένα λαμπρό δείγμα της Ιταλικής σχολής όπως το Panda και η Guilietta. Η FIAT όχι μόνο επέστρεψε στην κατηγορία των Crossover αλλά διαθέτει κορυφαία πρόταση σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή. Εκτός από το πετρελαιοκίνητο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και το βενζινοκίνητο 500X των 1.4lt/140PS. Σύγχρονος βενζινοκινητήρας με ηλεκτρική απόδοση, κατανάλωση στα 13 ευρώ/100km που αντιμετωπίζει με επιτυχία το βάρος του αμαξώματος. Επιλογή μας η πετρελαιοκίνητη έκδοση, γιατί η ροπή του πετρελαιοκινητήρα δίνει άλλο αέρα στο αυτοκίνητο.

Fiat-500X-melfi-b640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc (diesel)
Ισχύς: 120 PS / 3.750 rpm
Ροπή: 32,6 kgm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 186 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.278/1.796/1.600 mm
Χώρος αποσκευών: 350 -1000 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98 €
Τιμή: 22.700€ ( 21.270€ με απόσυρση)

Advertisement