Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lamborghini Huracan STO

Ελλάδα 19:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Lamborghini Huracan STO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Lamborghini Huracan STO

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η V10 Huracan έδειξε σαφή δείγματα αυτοκινητικής ευφυΐας. Η πανίσχυρη πισωκίνητη STO, όμως, αναδεικνύει το οδηγικό της μεγαλείο σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια.

Advertisement
Advertisement

Ο Ferruccio Lamborghini δεν πίστευε ότι οι αγώνες μπορούν να βελτιώσουν τα αυτοκίνητά του, αλλά ιδού η απόδειξη περί του αντιθέτου: Η Lamborghini Huracan STO (Super Trofeo Omologato) που οδηγώ στους 35°C στην πίστα της Vallelunga. Μπροστά μου οδηγεί ο Giacomo Barri με άλλη μία STO, βοηθώντας με να στραγγίξω και την τελευταία σταγόνα απόδοσης, με τους δύο υπέροχους V10 να ακούγονται σαν σόλο των Thin Lizzy.

Η πεμπτουσία της STO είναι ότι έχει εξελιχθεί με βάση την Huracan Super Trofeo και -το κυριότερο- έχει DNA από την αγωνιστική GT3 Evo που κέρδισε στην Daytona τρεις φορές σερί. Από την πρώτη έχει δανειστεί την ευκολία στην χρήση και τα bespoke χαρακτηριστικά της, ενώ από τη δεύτερη τις εξαιρετικές οδηγικές της ιδιότητες. Υπό αυτό το πρίσμα η STO εκθρονίζει την Performante από τη θέση της πιο σκληροπυρηνικής Huracan και διορθώνει μια εγγενή ανωμαλία στην γκάμα: μέχρι σήμερα το βασικό μοντέλο ήταν πισωκίνητο, ακριβώς όπως τα αγωνιστικά. Τώρα η STO είναι και πισωκίνητη και η πιο γρήγορη και η ελαφρύτερη και η πιο ακριβή Huracan.

Μολονότι η STO έχει εξελιχθεί με βάση τις θηριώδεις πίστες (στον εξομοιωτή της Lamborghini στην πολύ γρήγορη πίστα της Daytona είναι 5,4” γρηγορότερη από την Perfomante και μόλις 2,4” πιο αργή από την αγωνιστική GT3 Evo με τα σλικ λάστιχα) η οδηγία προς τους μηχανικούς ήταν ότι θα έπρεπε να μεταφέρει τους ιδιοκτήτες της -λάτρεις των track days- με κάποια στοιχειώδη άνεση προς τις πίστες και πάντως να φτάνουν εκεί χωρίς να έχουν την αίσθηση ότι ήδη έχουν τρέξει τις 24 ώρες της Daytona.

Advertisement
Advertisement

Σε σχέση με την Perfomante η STO είναι 43 kg ελαφρύτερη (το βάρος χωρίς τα υγρά ανέρχεται στα 1.339 kg) χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος. Η αρνητική άντωση φτάνει στα 420 kg στα 280 km/h (αυξημένη κατά 53% σε σχέση με την Perfomante), ενώ και το πλαίσιο έχει ενισχυθεί με πιο σκληρές αντιστρεπτικές. Κάθεσαι (πολύ) χαμηλά, μέσα σε ένα σκουρόχρωμο και λειτουργικό εσωτερικό που βγάζει μια πολύ έντονη αίσθηση από πολεμικό αεροσκάφος.

Οι μοκέτες έχουν αντικατασταθεί από ανθρακονημάτινα πατάκια, ενώ οι επενδύσεις στις πόρτες είναι υποτυπώδεις, επίσης από ανθρακόνημα. Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένα και τo πλαίσιo των μπάκετ καθισμάτων που είναι τόσο σκληρά και υποστηρικτικά όσο φαίνονται και παρ’ όλα αυτά αποδεικνύονται αρκούντως άνετα. Πίσω από τους ώμους μου είναι τοποθετημένο μισό rollcage και η ορατότητα από το πίσω παράθυρο είναι σχεδόν ανύπαρκτη διότι καλύπτεται από πηχάκια που θυμίζουν αυτοκίνητα του Mad Max. Υπάρχει επίσης εγκατεστημένη τηλεμετρία που καταγράφει και αναλύει την κάθε κίνηση του οδηγού. Μπορείς ακόμα και να βάλεις σε επανάληψη τους γύρους που έκανες στην οθόνη του αυτοκινήτου.

Advertisement

Σε σχέση με τις συνηθισμένες μετατροπές που επικεντρώνονται σε χρήση στην πίστα, εδώ συναντάμε επίσης ασυνήθιστες διαφοροποιήσεις. Ολο το αμάξωμα, εκτός από τις αλουμινένιες πόρτες και την οροφή, είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, όλο το εμπρός μέρος είναι πλέον ένα κομμάτι και γέρνει προς τα εμπρός θυμίζοντας κάτι από Miura. Το βασικότερο βέβαια είναι ότι έτσι μειώνονται οι συγκολλήσεις και επομένως και το βάρος. Το πίσω μέρος από την άλλη, έχει μια πιο γωνιώδη αισθητική που τη δανείζεται από τη Super Trofeo.

Advertisement

Η προσαρμοζόμενη σε τρεις θέσεις πίσω αεροτομή, στη συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται στο μέγιστο downforce, ως πρόγραμμα οδήγησης έχει επιλεγεί το πιο ακραίο Trofeo και έχουν επίσης τοποθετηθεί τα (προαιρετικά) ημισλίκ Bridgestone Potenza που, από πλευράς απόδοσης, μοιάζουν πολύ με τα Michelin Cup 2 αλλά στο πιο ανθεκτικό. Στην πραγματικότητα η STO έχει εξελιχθεί με την προοπτική να είναι το ίδιο αποτελεσματική και απολαυστική από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο. Ολα, ο V10 κινητήρας, τα κεραμικά φρένα, η ανάρτηση, τα λάστιχα σε 20άρες ζάντες, βγάζουν αυτή την αίσθηση.

Advertisement

Η STO έχει μια ακαταμάχητη ενέργεια που φαίνεται να ξεχειλίζει πρoτού ακόμα βγούμε από το pitlane. Τη νιώθεις σχεδόν χειροπιαστή από την απίστευτη αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης με τον κλειδωμένο σε μία θέση λόγο (έχουμε σχολιάσει αρνητικά το τιμόνι μεταβλητού λόγου σε άλλες Huracan στο παρελθόν), την επιθετική απόκριση στο γκάζι, τα κάρμπον κεραμικά φρένα της Brembo με την άμεση και απίστευτα δυνατή επιβράδυνση και γενικά την αίσθηση ότι εσύ και αυτό εδώ το πράγμα είστε έτοιμοι για πυρ και κίνηση.

Σχεδόν στην κυριολεξία, αφού τα χειριστήρια έχουν την αίσθηση σκανδάλης, τόσο έντονη και απτή είναι η μηχανική και δομική ετοιμότητα του αυτοκινήτου. Ακόμα και σε ρυθμούς βόλτας, ο V10 δουλεύει με έναν απολαυστικό τρόπο, με γουργουρητά και μικρούς βρυχηθμούς στις χαμηλές στροφές, σαν έναν τενόρο που προθερμαίνει τη φωνή του. Η ορχήστρα πλέον, όμως, ακούγεται πιο δυνατά χάρη στις αδιανόητα ακριβές εξατμίσεις της Akrapovic, οι οποίες πάντως ταιριάζουν γάντι με τον υπόλοιπο ακραίο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

 

Με κρύα λάστιχα η Huracan STO είναι τόσο άμεση στην απόκριση που σχεδόν δείχνει νευρική. Το εμπρός μέρος έχει φαρδύτερο μετατρόχιο και πιο επιθετική γωνία κάμπερ, ενώ υπάρχει και τετραδιεύθυνση, η οποία φυσικά πάει πακέτο με τις σχεδόν μηδενικές κλίσεις. Σκοπός του αυτοκινήτου είναι να δαγκώνει την άσφαλτο και να στρίβει. Οποιαδήποτε παραπανίσια συσσωρευμένη ενέργεια στο apex δραπετεύει υπό τη μορφή υπερστροφής. Η πρώτη σχετικά γρήγορη στροφή με κρύα, ολοκαίνουρια λάστιχα με κάνει να αντιδράσω σαν να είχα βάλει τα χέρια μου κάτω από βρύση με καυτό νερό.

Παρ’ όλα αυτά χρειάζεται ελάχιστος χρόνος για να ζεσταθούν τα ελαστικά και μόλις γίνει αυτό η Huracan μοιάζει να ταξιδεύει σε μια πίστα με επίστρωση μελάσας. Εκεί λοιπόν που κανονικά με ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα έπρεπε να είσαι σε επιφυλακή, σταδιακά αρχίζεις να αποκτάς αυτοπεποίθηση τόση ώστε να τοποθετείς τη μούρη επιθετικά, να φρενάρεις ολοένα πιο αργά και δυνατά με αυτά τα πανίσχυρα φρένα, να βάζεις περισσότερο τιμόνι και να μένεις στο γκάζι γνωρίζοντας ότι η πρόσφυση θα επιμείνει ή θα αρχίσει να χάνεται σταδιακά και όχι απότομα. Είναι επίσης πολύ πιο ενστικτώδης και συμμετοχική από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο με τετραδιεύθυνση. Και έπειτα στα κομμάτια της πίστας που πας πραγματικά γρήγορα συνειδητοποιείς πόσο καλή δουλειά κάνει το αεροδυναμικό πακέτο που σε κρατάει κολλημένο στην άσφαλτο. Τέλεια.

Ο δίχως το φίμωτρο του dpf V10 φημολογείται ότι προέρχεται απευθείας από την αγωνιστική GT3 Evo, αλλά η STO παραμένει μακριά από τους 700 plus PS των ανταγωνιστικών Ferrari και McLaren με υπερτροφοδοτούμενους  κινητήρες και οι 639 PS απόδοσης είναι τιμή παρόμοια με της Perfomante, συν το γεγονός ότι η STO έχει και χαμηλότερη τιμή ροπής. Αναμφίβολα παραμένει ένα απίστευτα γρήγορο αυτοκίνητο, αλλά κυρίως αποτελεί μια υπενθύμιση ότι αυτός ο αγώνας ανάμεσα στα supercars για ολοένα υψηλότερες αποδόσεις στην ουσία μειώνει την ανταποδοτικότητά τους.

Όταν έχεις λιγότερη ροπή που αποδίδεται σε υψηλότερες στροφές από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα μπορείς να δουλέψεις περισσότερο με την πρόσφυση των ελαστικών, να τα αφήνεις να «μασάνε» πιο προοδευτικά την άσφαλτο, καθώς η ροπή χτίζεται βήμα-βήμα, αντί να εκρήγνυται ξαφνικά. Αυτή η σταδιακή απόδοση μαζί με το εξαιρετικό πλαίσιο συνθέτουν έναν απολαυστικό συνδυασμό, με κερασάκι στην τούρτα τον απίθανο ήχο του V10. Είναι ο κινητήρας που την κάνει εθιστική, αλλά πλέον η ανάρτηση και το πλαίσιο σου δίνουν τα κατάλληλα εργαλεία για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο όλο αυτό το μεγαλείο.

Πριν από περίπου έναν χρόνο λέγαμε ότι η Huracan RWD Evo δεν ήταν μόνο η φθηνότερη αλλά και η καλύτερη της γκάμας και ότι η ύπαρξή της έχει μπερδέψει λίγο τα πράγματα. Όχι πια. Η STO έβαλε κάθε κατεργάρη στον πάγκο του.


TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 5.204 cc, V10, ΕΜΜΕΣΟΣ & ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, 639 PS/5.500 rpm, 61,2 kgm/6.500 rpm,
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 3,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 310 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.549/1.945/1.220
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.339 kg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα ηλεκτρική Lamborghini μέχρι το 2027
Δοκιμή: Lamborghini Sian FKP 37
Επίσημo: Η νέα υβριδική Lamborghini Countach έχει 814 άλογα!