Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Διακοπές με το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD

Ελλάδα 0:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Διακοπές με το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Διακοπές με το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το εικονικό μοντέλο της Suzuki για την Ελληνική αγορά, αποκτά ένα νέο σύστημα mild hybrid 48 volt που συνδυάζεται με 1.400άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Έτσι μαζί με την ευρυχωρία, την άνεση και την πρακτικότητα προσθέστε στα πλεονεκτήματά του και την οικονομία.

Advertisement
Advertisement

Στην τέταρτη γενιά του, το Vitara, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει και να «κλέβει την προσοχή» στην Ελληνική αγορά.

Δύο εβδομάδες με το Suzuki Vitara, ή «Πως πέρασα το καλοκαίρι». Ναι θυμίζει λίγο έκθεση των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου αλλά συνδέεται και με την πραγματικότητα.

Βλέπετε η απόδραση του καλοκαιριού είχε «άρωμα» καινούργιου Vitara, με το νέο mild hybrid 48V υβριδικό σύστημα συνδυασμένου με τον κινητήρα 1.4 Boosterjet απόδοση 129 ίππων και την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Advertisement
Advertisement

Vitara δικίνητο; Ναι μην σας απασχολεί. Μπορεί οι εκτός δρόμου ικανότητές του να περιορίστηκαν (λίγο) αλλά η εξερεύνηση παραλίας και μονοπατιών στο βουνό παρέμεινε δυνατή. Μην ξεχνάτε πως λόγω κόστους οι  δικίνητες εκδόσεις έφεραν επιπλέον αγοραστές, ενώ οι τετρακίνητες κράτησαν τους παλιότερους.

Τι άλλαξε

Στην πρόσφατη ανανέωση, το ιαπωνικό SUV άλλαξε εσωτερικά. Απέκτησε μαλακό υλικό στο ταμπλό που δίνει μία αίσθηση αναβάθμισης στην καμπίνα των επιβατών. Καλύτερη εικόνα δημιουργεί και η νέα έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, στην οποία φαίνονται μεταξύ άλλων και οι ενδείξεις του υβριδικού συστήματος.

Advertisement

Σε προηγούμενη επαφή μας με το Vitara είχαμε ζητήσει, μία μικρή αλλαγή στο ταμπλό είτε με διαφορετικά υλικά είτε με σχέδια ή σχήματα. Στην συμβίωσή μας, το πλαστικό, μάλλον μας βοήθησε όταν χρειάστηκε να το καθαρίσουμε.

Advertisement

Στα πλεονεκτήματα παραμένουν: Τα μεγάλα τζάμια, (προσφέρουν εξαιρετική οπτική προς τα έξω και δίνουν φως στο εσωτερικό) και η ορατότητα (οι εμπρός κολόνες του αμαξώματος δεν έχουν μεγάλη κλίση και δεν εμποδίζουν).

Αυτό που μας εντυπωσίασε είναι η εργονομία. Οι διακόπτες και οι θέσεις τους βρίσκονται εκεί που τους έχετε συνηθίσει, Σα να έχετε χρόνια το αυτοκίνητο.

Advertisement

Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει οθόνη αφής 7’’ με σύνδεση Smartphone και κάμερα οπισθοπορείας και είναι εύχρηστο. Μάλιστα δεν εξέχει από το ταμπλό και έτσι δεν έχουν μετακινηθεί οι αεραγωγοί, οι οποίοι είναι στη σωστή θέση. Η θέση οδήγησης παραμένει πολύ καλή με τα καθίσματα να είναι περισσότερο άνετα.

Οι προδιαγραφές μας είχαν προετοιμάσει για ένα προσιτό compact SUV. Στην πράξη είναι ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση και με χαρακτήρα «ταξιδιάρικο», που με το υβριδικό σύστημα αποκτά μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Οι αριθμοί δείχνουν 129 ίππους, 0-100 χλμ σε 10,2” και μέση κατανάλωση 4,6 λίτρα /100 χλμ Όπως αντιλαμβάνεστε τα παραπάνω νούμερα δεν τα βλέπετε εύκολα στα τεχνικά χαρακτηριστικά βενζινοκίνητου SUV.

Πως λειτουργεί το mild Hybrid 48V…

Το σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης (γνωστή ως ISG αντί για μίζα) και μετατροπέα 48V-12V (DC / DC) σε εξαρτήματα ισχύος που απαιτούν χαμηλότερη τάση, συμπεριλαμβανομένων των φώτων, του ήχου και του κλιματισμού. Η συμπαγής και υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση με ταχύτητες και τα φρένα.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του νέου υβριδικού συστήματος 48V είναι η λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ στο ρελαντί όταν, ο συμπλέκτης είναι αποσυνδεδεμένος και οι στροφές του κινητήρα είναι περίπου 1.000. Αυτό το χαρακτηριστικό ουσιαστικά αντικαθιστά την έγχυση καυσίμου. Με ισχύ από τον ηλεκτρικό κινητήρα, το σύστημα ελέγχει και διατηρεί τον κινητήρα στο ρελαντί ή σε κάτω από 16 χλμ./ώρα, ή όταν είναι ακινητοποιημένος. Το νέο 48V υβριδικό σύστημα προσθέτει λιγότερο από 15 κιλά στο συνολικό βάρος του οχήματος, ενώ βοηθά τον βενζινοκινητήρα κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Επιπλέον το σύστημα σβήνει και εκκινεί το μοτέρ στα φανάρια, με πραγματικά απουσία κραδασμών και θορύβων.

… και ο βενζινοκινητήρας;

Πέρα από το 48volt(ο) υβριδικό σύστημα, πολύ καλή δουλειά κάνει και ο 1.400σάρης turbo βενζινοκινητήρας. Μπορεί η δύναμή του να μειώθηκε στους 129 ίππους (από τους 140) αλλά η ροπή αυξήθηκε από τα 220 στα 235 Nm. Είναι εξαιρετικά ελαστικός από χαμηλά και ανεβάζει γρήγορα μέχρι τον κόφτη.

Κίνηση με τον τρόπο του Vitara

Από τα πρώτα χιλιόμετρα πήραμε την αίσθηση ασφάλειας και καταλάβαμε, πως η οδική συμπεριφορά, είναι αυτή η γνωστή καλή των Vitara που προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης. Το τιμόνι έχει ακρίβεια χωρίς να μεταφέρει κραδασμούς ή να σας δίνει μεταδίνει αδράνεια. Με μήκος ελάχιστα κάτω από τα 4,2 m, το Vitara «κινείται» με άνεση στην πόλη και ταυτόχρονα μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενήλικες (ή πέντε με υποχωρήσεις).

Το πορτμπαγκάζ, του είναι μία ξεχωριστή περίπτωση με τα 375 λίτρα του, είναι αρκετό για να μεταφέρει αποσκευές… κατοικίδια, ποδηλατάκια και καρότσια, κουλούρες, φουσκωτές βάρκες, ομπρέλες και καρεκλάκια. Αν χρειαστείτε περισσότερο χώρο, διπλώνετε το πίσω κάθισμα και ανεβάζετε τον «χώρο» στα 1.120 λίτρα.

Με το compact SUV κινείστε με άνεση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και τους επαρχιακούς δρόμους. Αν θέλετε λίγη επιπλέον δράση θα σας δώσει σιγουριά να πιέσετε σε ασφάλτινο δρόμο με στροφές αλλά και σε χωματόδρομο.

Εκεί παρά την έλλειψη τετρακίνησης θα σας βοηθήσουν τα 185 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος αλλά και η ομαλή απόδοση της δύναμης. Με λίγη προσοχή (μην καταστρέψετε κάποιο ελαστικό) μπορείτε να βρείτε την καλύτερη παραλία για κολύμπι, ψάρεμα και χαλάρωση. Από την άλλη πλευρά θα ανεβείτε ακόμη και σε χωματόδρομο σε κακή κατάσταση για να βρείτε ένα μονοπάτι για πεζοπορία.

Στις δύο εβδομάδες συμβίωσης η τετρακίνηση δεν μας έλλειψε και όταν μία ξαφνική βροχόπτωση έκανε το τερέν σχεδόν χειμωνιάτικο δεν περιόρισε τις μετακινήσεις μας βλέπετε τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης: (Σύστημα Αυτόματου Φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support (DSBS), Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), Προειδοποίησης & Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας και Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου βοήθησαν πολύ.

Συμπέρασμα

Το υβριδικό Vitara αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή (είναι το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα) στη σύγχρονη εξηλεκτρισμένη εποχή των B-SUV. Είναι γρήγορο, οικονομικό, compact σε διαστάσεις, με καλούς χώρους και ευχάριστο, στην καθημερινότητα αλλά και όταν θέλετε να ξεφύγετε από αυτή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το νέο Suzuki Vitara Hybrid (+τιμές)
Οι Suzuki και Daihatsu συμπράττουν με την Toyota για την ηλεκτροκίνηση
Στην Ελλάδα το πιο ακριβό Suzuki (+τιμή)