Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jaguar E-Pace P300e AWD

  • car magazine team

Η E-Pace ανανεώνεται ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί το νέο plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης, υποσχόμενη χαμηλή κατανάλωση χωρίς συμβιβασμούς σε επιδόσεις και τετρακίνηση.

Νέα φωτιστικά σώματα LED, διαφορετική γρίλια στη μάσκα, επανασχεδιασμένοι πλευρικοί αεραγωγοί, καθώς και νέες ζάντες. Τις αισθητικές διαφορές της νέας E-Pace ενδεχομένως  να τις ανακαλύψουν διά γυμνού οφθαλμού μόνο οι σχεδιαστές της Jaguar. Ωστόσο δεν χρειάζεται να προβαίνουμε σε βιαστικά συμπεράσματα. Στην προκειμένη περίπτωση το face lift χαρακτηρίζεται όχι από επιδερμικές αλλαγές αισθητικής και… επικοινωνιακής αξίας, αλλά από μεταμόσχευση ζωτικών οργάνων, όπως αυτή του νέου δαπέδου, οι οποίες είθισται να γίνονται στην αντικατάσταση μοντέλων.

Το δάπεδο PTA (Premium Transverse Architecture) αποτελεί στην ουσία μια εξέλιξη του παλιότερου D8, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, νέες βάσεις κινητήρα, αναβαθμισμένους ελαστικούς συνδέσμους εμπρός ανάρτησης, αλλά και τη δυνατότητα ενσωμάτωσης ενός ηλεκτρικού μοτέρ στον πίσω άξονα. Οι 109 PS του προστίθενται στους 200 PS του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου  κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,5 lt και είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά. Oχι μόνο σε επίπεδο επιδόσεων (6,5” για τα 0-100 km/h), αλλά κυρίως σε κατανάλωση και εκπομπή CO2, που, σύμφωνα με την Jaguar, δεν ξεπερνούν στον κύκλο WLTP τα 2 lt/100 km και τα 44 gr/km αντίστοιχα.

Ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς καθιστώντας την E-Pace τετρακίνητη έως τα 135 km/h, όπου και απενεργοποιείται για ελαχιστοποίηση της αντίστασης κύλισης. Συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 15 kWh τοποθετημένη στο δάπεδο, η οποία προσφέρει έως και 55 km ηλεκτρικής αυτονομίας και φορτίζει στο 80% της χωρητικότητάς της σε μισή ώρα από ταχυφορτιστή, 1 ώρα και 24′ από wallbox ή 5 ώρες από κοινή οικιακή πρίζα.

To νέο SUV υποστηρίζει την πιο πρόσφατη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της Jaguar EVA 2.0, με το σύστημα πολυμέσων Pivi Pro με κυρτή οθόνη αφής 11,4” (48% μεγαλύτερη και τρεις φορές φωτεινότερη σε σχέση με την προγενέστερη έκδοση), καθώς και τη δυνατότητα διαδικτυακής αναβάθμισης (τεχνολογία Software-Over-The-Air). Το ευρύχωρο εσωτερικό βρίθει πολυτέλειας, αποδεικνύοντας ότι βρίσκεσαι ξεκάθαρα σε ένα premium μοντέλο κορυφαίας απτής ποιότητας και εργονομίας. Ακόμα και τα γραφικά της κεντρικής οθόνης ξεχωρίζουν σε σχέση τον ανταγωνισμό. Δεν λείπουν ωστόσο κάποιες μικρές παραφωνίες, όπως οι πλαστικοί και όχι αλουμινένιοι περιστροφικοί διακόπτες ρύθμισης του κλιματισμού ή κάποια (λιγοστά) σημεία με σκληρό πλαστικό. Η ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος θα βοηθήσει στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης για οδηγούς κάθε ύψους, ενώ τόσο για επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (601 lt) οι χώροι είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικοί.

Μια έκπληξη σε περιμένει όταν κοιτάξεις τον εσωτερικό καθρέφτη, αφού μετά την πρώτη…  παραζάλη θα συνειδητοποιήσεις ότι διαθέτει την τεχνολογία ClearSight της Jaguar, αναπαράγοντας εικόνες από μια -τοποθετημένη στην οροφή του αυτοκινήτου- κάμερα, παρέχοντας βελτιωμένη ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και ευρύτερο οπτικό πεδίο 50°. Η αλλαγή σε συμβατικό καθρέφτη με το πάτημα του αντίστοιχου μπουτόν επιβεβαιώνει την τεράστια διαφορά, εξαιτίας των περιορισμών που θέτει το μικρό πίσω παρμπρίζ.

Στον δρόμο θα σε κερδίσει αρχικά με την ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησής της. Το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου (σχεδόν 2,2 τόνοι) σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές τις ανάρτησης θα μεταφραστεί σε αρκετή κλίση του αμαξώματος στις στροφές, που δεν έχει όμως περαιτέρω συνέπειες στην οδική συμπεριφορά. Η άμεση απόδοση ροπής του ηλεκτρικού μοτέρ στους πίσω τροχούς θα σε βοηθήσει να στρίψεις «με τα τέσσερα», αφού βέβαια απενεργοποιήσεις το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και εξοικειωθείς με τον κάπως περίεργο συνδυασμό θερμικού κινητήρα στους εμπρός τροχούς και ηλεκτρικού στους πίσω.

Γρήγορες είναι οι αλλαγές του 8ταχύτου κιβωτίου σε χειροκίνητη λειτουργία με τη βοήθεια των paddles του τιμονιού, τα οποία ενεργοποιούνται μόνο στο πρόγραμμα dynamic. Εκεί θα βελτιωθεί αρκετά και το βάρος του τιμονιού, με την ικανοποιητική αλλά σίγουρα όχι κορυφαία ανάδραση. Ιδιαίτερα αξιόπιστα αποδεικνύονται πάντως τα φρένα, παρά τη μη προοδευτική αίσθηση καθ’ όλο το μήκος της διαδρομής του πεντάλ, κάτι σύνηθες για αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Στην καθημερινή κίνηση η υβριδική E-Pace είναι σβέλτη και οδηγικά ευχάριστη. Προσοχή χρειάζεται στην επιλογή του κατάλληλου προγράμματος κίνησης (Ηybrid, EV, Save), ώστε ο οδηγός να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση χωρίς να εξανεμίσει τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Σαφώς μπορείς να κινηθείς ακόμα και με μηδενική κατανάλωση καυσίμου εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν – στη δική μας περίπτωση η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,7 lt/100 km, μια απόλυτα λογική τιμή.

Τσιμπημένη μπορεί να θεωρηθεί μόνο η τιμή κτήσης του νέου μοντέλου, που ξεκινά από τα 64.864 ευρώ. Είναι, βέβαια, το τίμημα μιας εξαιρετικά ευχάριστης και ποιοτικής διαβίωσης στην καμπίνα των επιβατών, της ισορροπημένης οδικής συμπεριφοράς και των επιδόσεων, όλων αυτών που ορίζουν και διαφοροποιούν μια Jaguar. Η υβριδική E-Pace είναι ένα πολυτελές SUV που ξεχωρίζει στην κατηγορία. Οι Βρετανοί έκαναν αναμφίβολα καλά τη δουλειά τους.

KEY TECH

HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο ηλεκτροκίνητος πίσω άξονας (ERAD) διαθέτει έναν ελαφρύ, σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Για τη βελτιστοποίηση των διαστάσεων, οι κινητήριοι άξονες είναι ομόκεντροι με τον κινητήρα και τη μετάδοση μίας σχέσης, ενώ ο μετατροπέας είναι επίσης ενσωματωμένος στο ERAD. Η απόδοση ισχύoς φτάνει τους 109 PS, η ροπή τα 260 Nm.

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: Η μπαταρία ιόντων-λιθίου 15 kWh είναι τοποθετημένη στο δάπεδο και προσφέρει δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης για 55 km στον κύκλο μέτρησης WLTP.

ON-BOARD ΦΟΡΤΙΣΤΗΣ: Ο φορτιστής 7 kW επιτυγχάνει χρόνους φόρτισης 1 ώρας και 24′ από wallbox ή 5 ωρών από κοινή οικιακή πρίζα για το 0-80% της χωρητικότητας της μπαταρίας. Ενσωματώνει και τον μετατροπέα συνεχούς ρεύματος για την τροφοδότηση του ηλεκτρικού συστήματος 12 V.

KIBΩΤΙΟ: Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων προέρχεται από τη ZF και διαθέτει κοντά διατεταγμένες σχέσεις.

ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ: Η γεννήτρια BiSG ενσωματώνεται στον ιμάντα του κινητήρα φροντίζοντας για την εκκίνηση, την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα και την υποβοήθηση του συνόλου εσωτερικής καύσης.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας 1.5 lt αποδίδει 200 PS και 280Nm. Είναι κατά 33 kg ελαφρύτερος από ένα 4κύλινδρο σύνολο, ενώ διαθέτει πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, για γρήγορη προθέρμανση και μικρή απόσταση μεταξύ θυρών εξαγωγής και στροβιλοσυμπιεστή, με στόχο τον περιορισμό του turbo-lag.

TECH – Jaguar E-Pace P300e AWD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i3, TURBO ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ,
309 PS/5.500 rpm, 55 kgm/1.600-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: TETΡΑΚΙΝΗΣΗ (ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 6,5”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 216 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,7lt/100 km
CO2: 44 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.395/1.984/1.648 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.681mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 601 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.173 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €64.864

ΔΙΑΒΑΣΤΕ, ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Jaguar I-Pace EV400
Ηλεκτρική η Jaguar E-Type με αυτονομία 400 χιλιόμετρα
Η νέα Jaguar F-Pace PHEV τα «σπάει» ηλεκτρικά

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto