Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6D 48V Hybrid 136 PS 4X4

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Συνδυάζοντας έναν 1.600άρη diesel κινητήρα με μια 48-Volt μπαταρία σε ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα κίνησης, η Hyundai δημιουργεί μια άκρως ενδιαφέρουσα και για την αγορά της χώρας μας έκδοση του Tucson.

Το Tucson από το 2004 μέχρι σήμερα έχει επιτελέσει με επιτυχία το έργο της εκπροσώπησης της Hyundai στην ολοένα και δημοφιλέστερη εν Ευρώπη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Σήμερα και ευρισκόμενο στην 3η του γενιά (η 2η γενιά του ονομαζόταν στη Γηραιά Ήπειρο «ix35»), αποκτά παράλληλα με μια ανανέωση στην εμφάνιση και το εσωτερικό του, για πρώτη φορά μια «ήπια» υβριδική έκδοση σε συνδυασμό με τον 1.600άρη diesel κινητήρα του. Με τον τρόπο αυτό το Tucson μειώνει τους ρύπους του, ώστε να ανταποκριθεί στα ολοένα και πιο αυστηρά πρότυπα ρύπων που θέτει η Ε.Ε. Η έκδοση αυτή μπορεί να παραγγελθεί είτε σε συνδυασμό με κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε σε συνδυασμό με κίνηση και στους 4, με τη δεύτερη να αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας.

Πιο επιβλητικό από ποτέ

Το Tucson 3ης γενιάς από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε το 2015 έκλεψε τις εντυπώσεις με τη μυώδη εμφάνισή του, τις επιμηκυμένες διαστάσεις του και τη γενικότερα, ελκυστική σχεδίασή του. Πλέον, κατά την ανανέωσή του το Tucson τονίζει ακόμη περισσότερο αυτόν του το δυναμισμό και καθίσταται πιο επιβλητικό, αποκτώντας νέα εμπρόσθια φώτα (με full LED προβολείς), περισσότερο χρώμιο στη μάσκα, έναν πιο σπορ εμπρόσθιο και πίσω προφυλακτήρα, αλλά και ένα επανασχεδιασμένο πίσω τμήμα. Ειδικά στην «ήπια» υβριδική έκδοση της δοκιμής μας, το Tucson αποκτά έξτρα λογότυπα «48V» στα πλαϊνά και «Hybrid» στο πίσω τμήμα για να τονίσει τη διαφορετικότητά του, ενώ πανέμορφες είναι και οι έξτρα 19άρες ζάντες που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής μας (το 4κίνητο υβριδικό Tucson στάνταρ έχει 18άρες).

Ποιοτική ενίσχυση

 

Η ανανέωση του Tucson στο εσωτερικό έχει ως πιο σημαντική αλλαγή την προσθήκη μαλακού πλαστικού στο ανώτερο τμήμα του ταμπλό, που ενισχύει γενικότερο την απτή ποιότητα στην καμπίνα. Επίσης, έχει αλλάξει θέση – πιο ψηλά στην κονσόλα – η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (8 ιντσών στο μοντέλο της δοκιμής), βελτιώνοντας και την εργονομία της καμπίνας. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, με πλήρους ρυθμίσεων κάθισμα (προαιρετικά ηλεκτρικό) και τιμόνι, ενώ στην μικρότερη οθόνη του πίνακα οργάνων ειδικά για το 48V Tucson έχει προστεθεί μια ψηφιακή ένδειξη που δείχνει πότε εμπλέκεται και η γεννήτρια του υβριδικού συστήματος. Στο πεδίο των χώρων, το Tucson μπορεί να μεταφέρει με άνεση έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Το πορτ-μπαγκάζ της υβριδικής έκδοσης της δοκιμής μας μειώνεται λόγω της παρουσίας της μπαταρίας στα 459 λίτρα όγκου από 513 λίτρα στις εκδόσεις βενζίνης (επίσης, αντί για εφεδρικός τροχός υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού), όμως διατηρείται πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με μεγάλο, πρακτικό άνοιγμα από την πόρτα.

Υβριδικό και diesel

Το «ήπιο» υβριδικό σύστημα του Tucson συνδυάζει τον νεότερο 1.600άρη Smartstream diesel των 136 ίππων με μια μπαταρία 48-Volt, που παρέχει ρεύμα σε μια μικρή γεννήτρια, η οποία με τη σειρά της υποβοηθά τον κινητήρα στις επιταχύνσεις (προσφέρει ισχύ από 4 έως 12 kW), αλλά και στο σταμάτα-ξεκίνα για πιο ομαλή και γρήγορη εκκίνηση του μοτέρ. Η ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία ανακτάται κατά την επιβράδυνση. Η Hyundai αναφέρει ότι η παρουσία του συστήματος μειώνει κατά 11% την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους (κατά κύκλο NEDC). Στην πράξη, η λειτουργία του συστήματος, σε συνδυασμό και με το έξτρα αυτόματο, 7άρι διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, είναι εξαιρετικά ομαλή καταφέρνοντας να «κρύψει» την diesel καταγωγή του θερμικού μοτέρ. Επιπλέον αυτού το τράβηγμα είναι αρκετά ικανοποιητικό και οι αλλαγές των σχέσεων κατά την επιτάχυνση όσο γρήγορες απαιτείται. Βέβαια, το έξτρα βάρος των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος δεν κρύβεται και έτσι, τα νούμερα επιταχύνσεων του υβριδικού 4κίνητου Tucson δεν είναι από τα πιο γρήγορα της κατηγορίας. Συνολικά πάντως, το σύστημα δεν δυσκολεύεται να κινήσει το SUV της Hyundai τόσο στην καθημερινή χρήση, όσο και στην εθνική, εκεί όπου στις προσπεράσεις ο οδηγός μπορεί να καταφύγει στη λειτουργία «Sport» του κιβωτίου που κρατά περισσότερο μέσα την επιλεγμένη σχέση. Στο πεδίο της κατανάλωσης, έχοντας υπόψιν ότι έχουμε να κάνουμε με το τετρακίνητο μοντέλο, η μέση τιμή των 7,7 lt./100 km που καταγράψαμε κινούμενοι σε πόλη και εθνική κρίνεται ως ένα ικανοποιητικό νούμερο.

Ευχάριστο, ασφαλές και άνετο

Στο δρόμο το Tucson τα καταφέρνει πολύ καλά. Η ανάρτηση – με πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα – συνδυάζει επιτυχημένα την πολύ καλή άνεση, με την ασφαλή οδική συμπεριφορά, κάτι που φαίνεται ακόμη περισσότερο στο μοντέλο της δοκιμής μας με τις 19άρες ζάντες, από το οποίο απουσίαζαν ενοχλητικά «κοπανήματα» και θόρυβοι. Πολύ καλά τα έχουν καταφέρει οι Κορεάτες στο πεδίο της ηχομόνωσης, εξασφαλίζοντας στους επιβάτες ένα ήσυχο και απροβλημάτιστο ταξίδι. Στις στροφές, υπάρχουν κάποιες λογικές κλίσεις από το αμάξωμα, ενώ τα επίπεδα πρόσφυσης είναι αυξημένα και σε αυτό παίζει ρόλο τόσο το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου, όσο και η παρουσία της τετρακίνησης H-TRAC (αυτόματη, μπορεί να στείλει έως και το 50% της ροπής και στους πίσω τροχούς, ενώ διαθέτη και επιλογή για κλείδωμα 50:50). Το τιμόνι μας ικανοποίησε με τα επίπεδα πληροφόρησης που προσφέρει με βάση πάντα τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ και τα φρένα έδειξαν άκρως αποτελεσματικά. Συνολικά, το υβριδικό Tucson στο δρόμο διατηρείται ευχάριστο και άκρως ισορροπημένο μεταξύ άνεσης και ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, με την τελευταία να ενισχύεται από την παρουσία –και λειτουργία– της τετρακίνησης.

Τιμολογιακά, το κόστος των «ήπιων» υβριδικών εκδόσεων του Huyndai Tucson των 136 ίππων (υπάρχει και με 115 ίππους) ξεκινά από τα 26.190 ευρώ (24.990 ευρώ για τους 115 ίππους) με πολύ καλό εξοπλισμό. Στο 4κίνητο μοντέλο της δοκιμής μας με το προαιρετικό 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το κόστος είναι 31.990 ευρώ και ο εξοπλισμός πλήρης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 136 PS/4.000 rpm
Ροπή: 32.6 kgm/2.000-2.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12.0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 150,0 €
Βάρος: 1.701 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.480/1.850/1.655 mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Χώρος αποσκευών: 459 lt
Τιμή: 31.990€

Δημοφιλή στο Protothema.gr