Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V

Ελλάδα 9:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οικονομικό το φουλ υβριδικό με τους 141 ίππους, δυνατό το turbo 1.600άρη με τους 198, αθόρυβο το ηλεκτρικό. Αλλά όπως και να το κάνουμε το 1.000αράκι, έχει τη δική του χάρη.

Advertisement
Advertisement

Όλοι μιλούν για την εταιρία φαινόμενο, την Tesla. Σύμφωνοι, αλλά αν το σκεφτεί κανείς δεν είναι και λίγα τα άλματα της εξέλιξης που έχει κάνει η Hyundai.

Μάλιστα, αν το καλοσκεφτείς και λάβεις υπόψη σου πως η μάρκα, πρακτικά έχει μπει στην αγορά πριν από τρεις δεκαετίες, τους τεχνολογικούς της ορίζοντες και το μέγεθος της γκάμας της που πλέον προσφέρει ότι τραβά η ψυχή σου, ίσως τελικά οι Κορεάτες να έχουν… πηδήξει αρκετά ψηλότερα.

Το Kona είναι προφανώς το μοντέλο που αντιπροσωπεύει το τεχνολογικό status που έχει αναπτύξει η Hyundai προσφέροντας από υβριδικές μέχρι ηλεκτρικές και turbo επιλογές. Και συνεχίζει στη νέα του γενιά κάτω πάντα από το Tucson και πάνω από το μικρότερο Bayon.

Advertisement
Advertisement

Εξάλλου για αυτό το λόγο έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις με αποτέλεσμα να είναι μακρύτερο κατά 17,5 εκατοστά από το προηγούμενο μοντέλο και να φτάνει συνολικά τα 4,355 μέτρα. Ικανοποιητική είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 16 εκατοστά. Ακόμη και αν δεν κινείστε εκτός δρόμου, είναι μια σεβαστή απόσταση για να αποφύγετε διάφορες κακοτοπιές (και όχι για να σκαρφαλώνετε στα πεζοδρόμια).

Όσον αφορά στο σχεδιαστικό μέρος το Kona είναι ένα ελκυστικό SUV με προχωρημένη σχεδίαση που υπερθεματίζεται από τις λεπτές ρίγες μπροστά και πίσω και τα άνω σλιμ φωτιστικά σώματα. Το αμάξωμα έχει πολλές ακμές και γωνίες έτσι ώστε να καταφέρνει να μην περνά από πουθενά απαρατήρητο. Η μόνη επιφύλαξή μου αφορά στα χαμηλά τοποθετημένα φλας και ειδικότερα στα κρύσταλλά που κατεβαίνουν χαμηλά στους προφυλακτήρες και φαίνονται κάπως εκτεθειμένα.

Advertisement

Μία αύξηση 60 χλστ. πήρε και το μεταξόνιο των 2.660 χλστ., δίχως να ξεχνάμε πως το νέο Kona είναι φαρδύτερο και ψηλότερο κατά τουλάχιστον δύο ποντάκια. Εύλογα, μεγαλύτεροι και πιο άνετοι είναι οι χώροι για τους πάντες. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές.

Οι πίσω κάθονται πολύ άνετα, ανάμεσα τους θα χωρέσει και ένας τρίτος με τις σχετικές παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και πρακτικό. Δίχως να παραλείψω τις πολύ έξυπνες κοιλότητες στα άκρα που βολεύουν στην μεταφορά π.χ. μιας ομπρέλας θαλάσσης.

Advertisement

Και αν σας αρέσει το αμάξωμα, ο διάκοσμος είναι εξίσου εντυπωσιακός, σύγχρονος και ευρύχωρος. Στη σχετικά πλούσια έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής μας υπάρχει το κυρτό πάνελ με τις δύο μεγάλες οθόνες 12,3’’, ενώ ένα στοιχείο που έρχεται από το Ioniq 5 έχει να κάνει με το «πινακάκι» σημειώσεων αριστερά του οδηγού.

Ο ψηφιακός πίνακας έχει όμορφες θεματικές ενότητες, ενώ η touch-screen είναι εξαιρετική στη λειτουργία της με εύκολο μενού για όλες τις ρυθμίσεις. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες που σου κάνουν τη ζωή εύκολη, όπως και οι διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα. Το φινίρισμα των πλαστικών είναι προσεγμένο, ενώ προσωπικά δεν με χαλάει καθόλου η ύπαρξη των σκληρών πλαστικών.

Advertisement

Από πλευράς εξοπλισμού η Hyundai προσφέρει σχεδόν τα πάντα από τη βασική Premium έκδοση, η οποία προσφέρει όλο το πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας, αναλογικό πίνακα οργάνων με οθόνη 4,2’’, οθόνη αφής 12,3’’, ζάντες αλουμινίου 16’’, επιλογή προφίλ οδήγησης Drive Mode, ηχοσύστημα 6 ηχείων κ.α. Οι πιο χτυπητές διαφορές της πλουσιότερης Distinctive αφορούν στον πλήρως ψηφιακό πίνακα 12,3’’, στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, στις 18άρες ζάντες κ.α.

Και πάμε σε αυτό που αναρωτιέστε τόση ώρα.
Πώς πάει το 1.000άρι Kona στο δρόμο; Απροβλημάτιστα. Το τρικύλινδρο μοτέρ μπορεί να έχει λίγα κυβικά αλλά έχει τη δύναμη που χρειάζεσαι. Ταυτόχρονα, απλώνει τη ροπή του στρωτά από τις χαμηλές στροφές, δεν λαχανιάζει μετά τις μεσαίες και παρά τη διακριτική τρικύλινδρη χροιά του δεν δημιουργεί ενοχλητικό θόρυβο. Εδώ κάνει πολύ καλή δουλειά και η ηχομόνωση, η οποία συμβάλλει και στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Τα 120 άλογα κινούν αγόγγυστα το Kona, ενώ ακόμη και με πλήρες φορτίο οι επιδόσεις είναι μια χαρά. Ειδικότερα στο πρόγραμμα Sport το μοτέρ αποκτά μία ακόμη πιο έντονη σπιρτάδα, ενώ σε καμία περίπτωση δε γίνεται αντιληπτή η εμπλοκή της 48βολτης υβριδικής υποβοήθησης. Στην πόλη (και με ενεργοποιημένο το κλιματισμό) η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8-9 λίτρα/100 χλμ. και πέφτει ακόμη και κάτω από τα 7 στο ταξίδι.

Στο τομέα της άνεσης η ανάρτηση κάνει μια χαρά τη δουλειά της και αποσβένει τουλάχιστον αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και παρά την ύπαρξη του κλασικού ημιάκαμπτου στο πίσω άξονα. Ο οποίος θα αντιδράσει στα εγκάρσια κάπως ξερά μόνο όταν υπάρχει πολύ βάρος πίσω (π.χ. με τρεις επιβάτες). Ταυτόχρονα, είναι σφιχτή όσο χρειάζεται ώστε το Kona να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές και να έχει μία προβλέψιμη και σχετικά ουδέτερη οδική συμπεριφορά στο όριο.

Το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση, ο επιλογέας ταχυτήτων «κουμπώνει» πρόθυμα στις θέσεις του, ενώ τα φρένα είναι θετικά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Μία παρατήρηση αφορά στο Driver Status Monitor που αναγνωρίζει την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο οδηγός και αρκετά συχνά τον προειδοποιεί. Επίσης, αρκετά ευαίσθητο είναι και το σύστημα αποτροπής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, αλλά ευτυχώς υπάρχει ρύθμιση της παρεμβατικότητάς του.

Και πάμε στο ταμείο.
Το Kona της δοκιμής μας με 1.000άρι μοτέρ και τους 120 ίππους προσφέρεται στάνταρ με ήπια υβριδική υποβοήθηση και χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Ξεκινά από την Premium και τις 25.290 ευρώ (από 23.990€ η Premium μετά από προωθητική ενέργεια), η μεσαία Distinctive έκδοση της δοκιμής μας έχει 26.990 ευρώ (και εδώ υπάρχει επιπλέον έκπτωση 1.000 ευρώ) και η N-Line φτάνει τις 28.790 ευρώ (-1.000 ευρώ και εδώ). Για όσους θέλουν «αυτόματο» υπάρχει η απλή (δίχως υβριδική υποβοήθηση) έκδοση με το 7άρι διπλόδισκο που ξεκινά από 27.990 ευρώ (-1.000 ευρώ).

Τώρα, αν αναλογισθεί κανείς που έχουν φτάσει οι τιμές των νέων μοντέλων, συμπερασματικά το Kona της δοκιμής μας ακούγεται ως μία εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή που τα κάνει όλα καλά και τα συνδυάζει όλα καλά με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Τέλος, να πούμε ότι μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου υπάρχει επιπλέον έκπτωση 1.000 ευρώ. Καλοτάξιδο…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai Kona 1.0 120 PS 6MT 48V
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, 998 cc
Ισχύς: 120 PS/ 6.000 rpm
Pοπή: 200 Nm/2.000-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
0-100 km/h: 11,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 5,5-5,9 lt/100 km, 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 125-134 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.350/1.825/1.585 mm
Μεταξόνιο: 2.660 mm
Βάρος: 1.395 kg
Χώρος αποσκευών: 466-1.300 lt
Τιμή: Από 25.290 ευρώ (από 23.990€ η Premium μετά από προωθητική ενέργεια)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid
Δοκιμή: Kia Sportage 1.6T 150 PS 6MT 2WD
Δοκιμή: Hyundai i10 1.2 MPI