Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.6 CRDi 7-DCT

Ελλάδα 15:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.6 CRDi 7-DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai i30 1.6 CRDi 7-DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ολόπλευρη ποιότητα του i30 εντυπωσιάζει -ιδιαίτερα όσους διατηρούν ακόμη προκαταλήψεις για τη Hyundai. Στην έκδοση ντίζελ με αυτόματο κιβώτιο και δεδομένου ότι σχεδιάζεται-κατασκευάζεται στην Ευρώπη, το i30 επιβεβαιώνει εμφατικά τη δυτική του ταυτότητα.

Advertisement
Advertisement

Σοβαρότητα, αυτή είναι η λέξη που θα μπορούσε να συμπυκνώνει την επίγευση που αφήνει η συμβίωση με το i30 1.6 CRDi των 115 ίππων, στην έκδοσή του με το 7ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT. Βέβαια, αυτή η σοβαρότητα του i30, μιλώντας γενικώς για το μοντέλο στην τρίτη γενιά του αλλά και ειδικώς για το συγκεκριμένο της δοκιμής, μπορεί να είναι αμφίσημη: Διότι το i30 είναι ένα σοβαρό αυτοκίνητο με την έννοια της αξιόλογης, δηλαδή της δελεαστικής επιλογής στην μικρομεσαία κατηγορία. Τίποτα απολύτως δεν του λείπει -αντιθέτως: Η συστοιχία κινητήρα-μετάδοσης διεκδικεί βραβείο αρμονικού συνδυασμού για την άμεση απόκριση και την υποδειγματικά ομαλή λειτουργία.

Επιπλέον, χάρη στην επιλογή προγράμματος οδήγησης «Sport», η λελογισμένη αγριάδα που κρύβει στο καπό του το i30 αναδεικνύεται, ίσως και να αιφνιδιάζει, κάνοντας τους 115 ίππους να φαντάζουν πολλαπλάσιοι στο δρόμο. Και, ναι, εάν το θελήσει ο οδηγός μπορεί να διερευνήσει τα όρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου, είτε αφήνοντας τις αλλαγές στην κρίση του DCT, είτε χρησιμοποιώντας τα paddles (ελάσματα) στο τιμόνι, για μια πιο πιστή προσομοίωση του χειροκίνητου ελέγχου. Στην περίπτωση αυτή, το i30 μπορεί να δείξει σε πάντα ενδιαφερόμενο τι σημαίνει υποστροφή.

Advertisement
Advertisement

Σοβαρό είναι όμως το Hyundai i30 και υπό την έννοια ότι απευθύνεται σε ένα πολύ μεγάλο αγοραστικό κοινό. Ένα κοινό που παραμένει πιστό στο καθιερωμένο σχήμα της κατηγορίας και αρνείται να ακολουθήσει τους προσήλυτους των συμπαγών SUV. Σκιαγραφώντας υποθετικά το προφίλ αυτού του φανταστικού «ιδανικού ιδιοκτήτη» του i30 ντίζελ, σίγουρα στη λίστα με τις βασικές και κύριες απαιτήσεις του δεν περιλαμβάνονται οι επιδόσεις και οι σπορτίφ εξάρσεις. Ακριβώς γι’ αυτό, το i30 παραμένει σε ετοιμότητα μεν και πρόθυμο να πιεστεί αν το θελήσει ο οδηγός του, το ίδιο όμως περιορίζεται σε νύξεις ότι «το έχει» και για κάτι παραπάνω από ασφαλείς μετακινήσεις και ήρεμα ταξίδια. Επομένως, δεν είναι παράταιρα με τον γενικότερο χαρακτήρα του i30 ούτε τα σχεδόν 11 δευτερόλεπτα που χρειάζεται στο 0-100 sec, ούτε η σχετικώς νωθρή ανάρτηση, ούτε το σύστημα διεύθυνσης το οποίο κάπως το παρακάνει σε διακριτικότητα. Σε ένα ιδανικό σύμπαν, μαζί με την καθυστέρηση των αλλαγών ώστε να ανέβουν οι στροφές και τα χιλιόμετρα, το πρόγραμμα Sport θα έκανε πιο σφιχτή την ανάρτηση, πιο βαρύ και πιο ακριβές το τιμόνι. Αλλά, τότε μάλλον θα μιλούσαμε για ένα άλλο αυτοκίνητο, π.χ. κάτι σαν το i30 N.

Μιας που το N ήρθε στη συζήτηση, χρήσιμο είναι να αναφερθεί ότι η Hyundai πιστοποιεί το πόσο έχει επενδύσει στην επιτυχία του i30, ανακοινώνοντας με υπερηφάνεια ότι το μοντέλο σε όλες τους τις εκδόσεις είναι χτισμένο πάνω στο πλαίσιο του Ν. Όπου i30 Ν, υπενθυμίζουμε, είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στην τρέχουσα αγορά, ένα hot-hatch (ή και fastback) με έως και 275 ίππους, «στημένο» σχεδόν σαν αγωνιστικό, με επιδόσεις και συμπεριφορά που διαταράσσουν κάθε κατεστημένο σύστημα αξιών μεταξύ των φίλων της αυτοκίνησης. Το πλαίσιο λοιπόν του Ν, με όλες τις ενισχύσεις και την απαιτούμενη στιβαρότητα ώστε να αντεπεξέρχεται στις αυξημένες επιβαρύνσεις ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου, βρίσκεται αυτούσιο στην αρχιτεκτονική βάση όλων των i30. Κι αυτό το στοιχείο λέει όσα χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος για τη στρεπτική ακαμψία, την παθητική ασφάλεια, εμμέσως όμως και για την ποιότητα του i30: Ποιότητα κατασκευής αλλά και ποιότητα κύλισης. Μεταφρασμένα τα προηγούμενα στη διάλεκτο της Hyundai, παραπέμπουν στην τεχνολογία υλικών με τον κωδικό AHSS – Advanced High Strength Steel. Το πλαίσιο του Hyundai i30 συντίθεται κατά 53% από προηγμένο χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής (AHSS), με τεχνολογία διαμόρφωσης hot stamping, η οποία αυξάνει την αντοχή, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει στο πλαίσιο του i30 να αδυνατίσει κατά 28 κιλά. Το hot stamping που επιγραμματικά βασίζεται σε πρέσες με πολύ μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας, είναι μία από τις καινοτόμους μεθόδους κατεργασίας και μορφοποίησης μεταλλικών μερών, η οποία έρχεται απευθείας από την τεχνογνωσία του κολοσσού Hyundai Steel.

Advertisement

Από την δοκιμασμένη στην πράξη εμπειρία της Hyundai στα κράματα υψηλής αντοχής και χαμηλού βάρους επωφελείται το i30 και ως προς τον κινητήρα. Εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο και με το σύστημα start-stop στον βασικό εξοπλισμό, το μοτέρ του i30 στην τελευταία του εκδοχή με τον κωδικό SmartStream υπόσχεται αξιοπιστία, απόδοση και οικονομία. Παράλληλα, η Hyundai έχει προνοήσει ώστε όλοι οι κινητήρες της να πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP. Υπό κανονικές συνθήκες κίνησης εντός άστεως, η κατανάλωση που ανακοινώνει επισήμως η Hyundai φαντάζει σαν υπερβολικά αισιόδοξη. Στην πραγματική ζωή το i30 κινείται μεταξύ 5,5 και 6,0 λίτρων/100 χλμ.

Μεγάλη είναι η προίκα του i30 και ως προς τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Στους προηγμένους ηλεκτρονικούς προστάτες οδηγού και επιβατών, στο πλαίσιο του πακέτου S-10 SmartSense της Hyundai, περιλαμβάνεται πλήθος συστημάτων με προειδοποιήσεις και αυτοματισμούς π.χ. για την παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, την πέδηση έκτακτης ανάγκης, τον πολυπαραγοντικό έλεγχο για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού κ.α.

Advertisement

Ο τομέας στον οποίον η Hyundai φαίνεται ότι μάλλον το παράκανε σε σοβαρότητα, είναι το εσωτερικό περιβάλλον του i30. Σαν γενική κρίση θα έλεγε κάποιος ότι ο χώρος όπου καλείται να ζήσει ο οδηγός μέσα στο αυτοκίνητό του και εκεί όπου θα φιλοξενεί οικείους και φίλους είναι μουντός και ανέμπνευστος. Η εύλογη αντίρρηση θα προέτασσε ότι βαρετό είναι το εσωτερικό ακόμη και των μοντέλων που είχαν επιβληθεί με τη δεσποτική κυριαρχία στην κατηγορία επί δεκαετίες. Δεκτόν. Το ζήτημα είναι όμως ότι η Hyundai αδικεί τον εαυτό της μένοντας, προφανώς εσκεμμένα, δύο-τρία βήματα πίσω σε μια φιλοσοφία εσωτερικής διακόσμησης υπερβολικά συντηρητική, έως και οπισθοδρομική. Σαφώς και τα πλαστικά είναι ποιοτικά, σαφώς και δεν είναι «ασιατικώς» σκληρά. Εντούτοις, αποκλείεται να φανταστεί κάποιος τον εαυτό του να νιώθει την παρόρμηση να περιφέρει το χέρι του πάνω στο ταμπλό ή στις πλαϊνές επιφάνειες μόνο και μόνο για να απολαύσει την αίσθησή τους στην αφή -εκτός κι αν έχει αλλόκοτα γούστα. Ως προς την ευρυχωρία, δεν υπάρχει κάτι άξιο αναφοράς, παρεκτός εάν οδηγός και συνοδηγός έχουν ανάστημα μπασκετικού γκαρντ. Στην περίπτωση, αυτή ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών συμπιέζεται ως τον βαθμό της απώλειας άνεσης.

Advertisement

Θα έλεγε κανείς ότι αμέσως μόλις ο οδηγός πάρει τη θέση του, μόνο και μόνο θέτοντας τα χέρια του πάνω στο τιμόνι, το i30 αποκαλύπτεται. Η αίσθηση του τιμονιού, λίγο πολύ συμπυκνώνει τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου: Στεφάνη μεσαίας διατομής περί τα 1,75 εκατοστά, δηλαδή ούτε στο πάχος ενός σπορ ούτε όμως ενός μοντέλου κατώτερης κατηγορίας, ποιοτικό αλλά σκληρό πλαστικό. Κατ’ αναλογίαν, κάπως έτσι είναι το i30 συνολικά και σε κάθε επιμέρους τομέα του. Είναι ένα αυτοκίνητο «τόσο όσο και λίγο παραπάνω» σε επιδόσεις, συμπεριφορά, λειτουργικότητα, άνεση, τιμή αγοράς και αναλογία κόστους προς πραγματική αξία κ.ο.κ.

Ο τομέας στον οποίον η Hyundai έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα και με ομολογουμένως περίφημα αποτελέσματα, είναι η εξωτερική σχεδίαση του i30. Μόνο η διάταξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων μοιάζει να προσπαθεί να μοιάσει σε άλλο μοντέλο. Όλο το υπόλοιπο παρουσιαστικό του i30 εκπέμπει δυναμισμό, ευρωπαϊκή φινέτσα και, εν τινί μέτρω, πρωτοτυπία. Κατόπιν, δε, του τελευταίου facelift με την καινούργια μάσκα, το i30 αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο γοητευτικά μοντέλα της κατηγορίας C -στην καθιερωμένη της εκδοχή, χωρίς τις αισθητικές παρεμβολές από το ρεύμα των SUV-crossover.

Το i30, όπως και όλα τα μοντέλα της Hyundai, σχεδιάστηκε στο Ρούσελσχαϊμ της Γερμανίας, παράγεται στο Νοσόβιτσε της Τσεχίας και μεγάλο μέρος από τις δοκιμές εξέλιξής του έγιναν στο Nordschleife, την παλιά και θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Η Hyundai δεν θα μπορούσε να κάνει πολλά περισσότερα για να πείσει, ακόμη και τον πλέον δύσπιστο, ότι το i30 είναι ένα αυθεντικά και καθ’ όλα σύγχρονο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.

Συμπέρασμα

Στην πράξη και εν κατακλείδι, οι προσπάθειες της Hyundai δικαιώνονται απολύτως με το i30, ακόμη και με τον πετρελαιοκινητήρα CRDi των 115 ίππων (υπάρχει και σε έκδοση με 136), σε μια συγκυρία όπου οι ντίζελ δεν διάγουν τη φάση της μεγαλύτερης δημοφιλίας τους. Το i30 είναι ίσως το πιο σημαντικό στη γκάμα της εταιρείας ως «φορέας του DNA της Hyundai» όπως τονίζουν οι επικεφαλής της. Κατ’ ουσίαν με μοντέλα όπως το i30, η Hyundai δεν κάνει τίποτε άλλο από το να διαφημίζει την αξιοθαύμαστη μεταμόρφωσή της και τη δικαιωματική της καθιέρωση ανάμεσα στις μεγάλες δυνάμεις της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 115 PS/4.000 rpm
Ροπή: 28.5 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.9 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.0/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 105 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας:102,9 €
Βάρος: 1.343 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.340/1.795/1.455 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Χώρος αποσκευών: 395 lt
Τιμή: Από 21.390€ (19.490€ με μηχανικό κιβώτιο)